Niin, torstaiaamuinen Hämeen Sanomat (www.hameensanomat.fi) tietää kertoa, että taannoin Suomeen rantautuneella saksalaisella kauppaketjulla olisi ongelmia henkilöstöasioissa työntekijöidensä ja näiden edustaman liiton PAM:in kanssa.
Lidlin suomalaisten työntekijöiden mukaan Lidl harrastaa suomalaiseen kulttuuriin vierasta johtamis- ja toimintakulttuuria.
Suurin äkämä ko. porukan työläispersauksessa on jutusta saamani käsityksen mukaan se, että em. kauppaketju harrastaa pitkälle jalostunutta kyttäyskulttuuria ja epäluuloisuutta työntekijöitään kohtaan. Siis vähän sellaista ja ohjesäännömukaista Gestapo-tyyppistä meininkiä, jos saan omana mielipiteenäni sanoa.
Pamin, eli siis joku palvelu- ja piikomisalan liiton edustajan mukaan, ko. kauppaketjua koskevia kyselyitä ja yhteydenottoja tulee päivittäin
Työntekijöillä on Lidlin kanssa ongelmia mitä moninaisimmista työntekoon liittyvistä asioista. Myymälöissä on outoja ja jopa hämäriä määräyksiä, työntekijöiden kohtelu poikkeaa totutusta, ollen jopa ilkeää.
Lidlin päällystö on kaikenlisäksi koulutettu saksanmaalla olemaan ilkeitä ja veljeilemättä työntekijöidensä seurassa.
***
Itse olen sitä mieltä, että Lidl toimii aivan oikein. Maailman sivuhan työntekijät ovat varastelleet, lorvineet ja olleet muutenkin suureksi vahingoksi työnantajalleen.
Mielestäni tälläinen saksalaisperäinen särmikäs ja päättäväinen johtaminen sopii kuin nenä päähän suomalaisille veltoileville kaupantädeille.
Näin toimien saadaan kaiken karvainen lorviminen minimiin ja oma ajattelu, eli toisin sanoen asoiden sotkeminen kuriin. Kyllä johtaja tietää, koska hänet on siihen Saksassa saakka koulutettu.
Sitä paitsi, ei johtaja vittuile, johtaja vaan neuvoo. On mielestäni epäsopivaa, ellei jopa mitä suurinta tietämättömyyttä väittää jotain muuta ja kyseenalaistaa auktoriteetteja.
Mikäli kaikki työntekijät vaan häröilisivät ympäri kauppaympäristöä anarkistisessa ja hipahtavassa piippuhengessä, asiakas kuin asiakas pahoittaisi mielensä.
Kyllä kaupantätien ja -setien tulee olla esimerkillisen särminä, jopa sotilaallisina aina valmiina piikomaan maksavaa asiakasta.
Mitäpä lapsetkin ajattelevat rakkautta ja demokratiaa julistavasta ja rauhanpiiputtelevasta lihatiskin lissusta?
Sehän saattaisi herra paratkoon antaa vääriä signaaleja kasvavalle nuorisolle ja villitä heitä homoseksuaalisuuden, sivariuden ja humanismin pauloihin, romuttaen soturikansamme ylväyden, kansantaloutemme, uskontemme sekä uljaiden puolustusvoimiemme kultaiset periaatteet.
Kyllä joku roti on pidettävä! Vai mitä?
Täältä tähän
Lidlin suomalaisten työntekijöiden mukaan Lidl harrastaa suomalaiseen kulttuuriin vierasta johtamis- ja toimintakulttuuria.
Suurin äkämä ko. porukan työläispersauksessa on jutusta saamani käsityksen mukaan se, että em. kauppaketju harrastaa pitkälle jalostunutta kyttäyskulttuuria ja epäluuloisuutta työntekijöitään kohtaan. Siis vähän sellaista ja ohjesäännömukaista Gestapo-tyyppistä meininkiä, jos saan omana mielipiteenäni sanoa.
Pamin, eli siis joku palvelu- ja piikomisalan liiton edustajan mukaan, ko. kauppaketjua koskevia kyselyitä ja yhteydenottoja tulee päivittäin
Työntekijöillä on Lidlin kanssa ongelmia mitä moninaisimmista työntekoon liittyvistä asioista. Myymälöissä on outoja ja jopa hämäriä määräyksiä, työntekijöiden kohtelu poikkeaa totutusta, ollen jopa ilkeää.
Lidlin päällystö on kaikenlisäksi koulutettu saksanmaalla olemaan ilkeitä ja veljeilemättä työntekijöidensä seurassa.
***
Itse olen sitä mieltä, että Lidl toimii aivan oikein. Maailman sivuhan työntekijät ovat varastelleet, lorvineet ja olleet muutenkin suureksi vahingoksi työnantajalleen.
Mielestäni tälläinen saksalaisperäinen särmikäs ja päättäväinen johtaminen sopii kuin nenä päähän suomalaisille veltoileville kaupantädeille.
Näin toimien saadaan kaiken karvainen lorviminen minimiin ja oma ajattelu, eli toisin sanoen asoiden sotkeminen kuriin. Kyllä johtaja tietää, koska hänet on siihen Saksassa saakka koulutettu.
Sitä paitsi, ei johtaja vittuile, johtaja vaan neuvoo. On mielestäni epäsopivaa, ellei jopa mitä suurinta tietämättömyyttä väittää jotain muuta ja kyseenalaistaa auktoriteetteja.
Mikäli kaikki työntekijät vaan häröilisivät ympäri kauppaympäristöä anarkistisessa ja hipahtavassa piippuhengessä, asiakas kuin asiakas pahoittaisi mielensä.
Kyllä kaupantätien ja -setien tulee olla esimerkillisen särminä, jopa sotilaallisina aina valmiina piikomaan maksavaa asiakasta.
Mitäpä lapsetkin ajattelevat rakkautta ja demokratiaa julistavasta ja rauhanpiiputtelevasta lihatiskin lissusta?
Sehän saattaisi herra paratkoon antaa vääriä signaaleja kasvavalle nuorisolle ja villitä heitä homoseksuaalisuuden, sivariuden ja humanismin pauloihin, romuttaen soturikansamme ylväyden, kansantaloutemme, uskontemme sekä uljaiden puolustusvoimiemme kultaiset periaatteet.
Kyllä joku roti on pidettävä! Vai mitä?
Täältä tähän
Viimeksi muokattu: