Levyhyllysi häpeäpilkut?

  • 15 877
  • 97

JoeyKocur#26

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Hki Punx
Multa löytyy hyllystä Mr. Presidentin Coco Jamboo-sinkku! Siinä on kaiken kukkuraksi vielä kahdeksan eri versiota kyseisestä kappaleesta! :D
En nyt ihan varma ole pitääkö tuota edes hävetä, sillä on se niin hyvä vitsi joka kerta kun sen soimaan laittaa, heh! Noita vitsejä saattaa löytyä hyllystä enemmänkin, nyt ei muita vaan tule mieleen.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulla oli kauan "Kusela - Naurava kulkuri". Pääsin eroon siitä kuitenkin. Pahimmasta päästä taitaa nyt olla "Petri Nygård - Mun levy". Sitten on kaikenmaailman kokoelmia, mutta sieltä monesti löytyy edes yksi kuunneltava kappale. Vanhemmasta suomirapista on Murkulat, Nikke T ja Rapatti. Näistä en tietyistä syistä kuitenkaan ole raskinut luopua, vaikka ne häpeäpilkkuja ovatkin.
 

Claudius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Joo kyllähän meikäläiseltäkin hyllystä löytyy ne teini-iässä hankitut Rednexit, Aquat ja E-roticit ynnä muut, mutta noita levyjä on oikeasti joskus ihan hauska kuunnella ja muistella "hurjia" yläasteaikoja.
Ainoa levy, jota en kyllä ole pitkään aikaan edes harkinnut soittimeeni laittavani on Hausmyllyn Tahdonvoimaa. Siinä ei ole edes sitä pientä nostalgian tunnetta mukana vaan se on vaan yksinkertaisesti todella huono levy.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Lisätään nyt vielä aiempiin häpeälevyihin Petri Nygårdin cd-single Kanava nolla, kerran kuunnellut, ja sen jälkeen vitutti, että sellainen menin ostamaan. Hävettää.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Cypress Hill

Niin, itse juuri ja juuri kehtaan tunnustaa omistavani Cypress Hillin levyn. Kaikenlisäksi ko. tuotos on espanjankielinen.

Todellinen kloakki.

Täältä tähän
 

ihmelaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Häpeäkseni joudun toteamaan, että myös minun levyhyllyyni on pesiytynyt muutama mätäpaise.

Vinyylipuolella tätä edustaa ainakin:
- Yngwie Malmsteen's Rising Force - Marching out

CD puolelta pistää ensimmäisenä silmään:
- Stratovarius - Wright Night
- Nikke T

SUURIN ylpeyteni on sitten puolestaan Sepi Kumpulaisen (laulava talonmies) koko pitkä CD - Armotonta Menoa, omistuskirjoituksin, legendaarisen nelivitosen (Oulu) keikalta vuodelta nappi ja kypärä...
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pahimmasta päästä taitaa nyt olla "Petri Nygård - Mun levy".

Heitin juuri tuon roskikseen. Samoin lähti monta muuta jossain mielenhäiriössä hankittua, mm. kaksi 69 Eyesin levyä.

Tällä hetkellä pahin häpeäpilkku lienee Zen Cafen levy, mutta jos nakkaan senkin helvettiin, niin sitten se voi olla Neljä Ruusua tai Apulanta.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minulta löytyy jostain käsittämättömästä syystä yksi kappale Popedan levyjä. Taisin joskus kännissä ostaa yhden kappaleen takia. Muuten ei hirveen kauheen kamalaa löydy.
 

tallaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulta löytyy jostain käsittämättömästä syystä yksi kappale Popedan levyjä. Taisin joskus kännissä ostaa yhden kappaleen takia. Muuten ei hirveen kauheen kamalaa löydy.

Tuo on kyllä paha :D Itseltäni löytyy paskaa yllättävänkin paljon, koska yhteen aikaan suunnittelin säännöllisiä "paskan musiikin iltamia" pidettäväksi... yhtenä helmenä mainittakoon Flinch:in levy (luojan kiitos en muista edes sen nimeä...). Herättää jonnin verran hämmästystä, jos joku sattuu näkemään.
 

IceBlacks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uusi-Seelanti, Islanti, Espanja, Viro, Tanska, JYP
Jope Ruonansuu - Hauskaa joulua

Puolustukseni on, että tuo on veljeni minulle antama joululahja. Parempi pitää levyhyllyssä ettei ole muualla tilaa viemässä. Eikä tuota mihinkään divariin voi viedä. Melkein joutuu itse maksamaan, että pääsee tuosta eroon.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Jaa tällainenkin ketju oli olemassa. Nämä nyt ei kyllä CD-hyllyssä ole pitkään aikaan olleet, mutta omistanpa ne kuitenkin, syystä tai toisesta.

- Bryan Adamsin se levy, jossa on se "We're Gonna Win"-rallatus. Ollut kirpparilla monta kertaa myynnissä 50 sentillä, kukaan ei ole ostanut. Ihmekös tuo.
- Kid Rockin eka levy. En todellakaan tarkista mikä sen nimi on.

Muita pahoja hasseja ei taida olla, eivätkä ne kyllä CD-hyllyssäni ainakaan ole, vaikka muita olisikin. Meikällä on tarkka jako siihen, mitä CD:itä hyllystä saa löytyä - nyt sieltä ei löydy kuin täyttä timanttia alusta loppuun.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minulta löytyy jostain käsittämättömästä syystä yksi kappale Popedan levyjä. Taisin joskus kännissä ostaa yhden kappaleen takia. Muuten ei hirveen kauheen kamalaa löydy.

Niin löytyy minultakin. Levy on ostettu nopean laskutoimituksen mukaan 16 vuotta sitten. Samalta ajanjaksolta löytyy vieläkin hävettävämpiä ostoksia, nimittäin Yön tuotantoa. Yksikään noista levyistä ei ole pyörinyt soittimessani ainakaan 13 vuoteen...

Mutta helvetti soikoon, mitä noille tekisi? Divariin niitä ei kehtaa viedä, koska katu-uskottavuus menisi välittömästi. Roskikseenkaan en niitä halua heittää, koska luonto on minulle niin tärkeä... pakko kai antaa niiden olla levyhyllyssä muistuttamassa nuoruuden hairahduksistani. Levykaupoille lähtiessä kannattaa nimittäin aina vilkaista edes sekunnin murto-osan verran tätä synkkältä ajanjaksolta muistuttavaa osiota. Se varmistaa, että mukaan tarttuu sillä vierailulla kunnon musiikkia...

Toisaalta olen mustasta menneisyydestäni huolimatta ilmeisen rohkaiseva esimerkki nuorisolle. Popedasta ja Yöstä voi parantua, jos vaan tahdonvoimaa löytyy. Mamba on valitettavasti vielä astetta vakavampi oiretila, ja siitä eroon pääseminen kokonaan taitaa olla mahdotonta. Onneksi siihen en ikinä sortunut...
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Niin löytyy minultakin. Levy on ostettu nopean laskutoimituksen mukaan 16 vuotta sitten. Samalta ajanjaksolta löytyy vieläkin hävettävämpiä ostoksia, nimittäin Yön tuotantoa. Yksikään noista levyistä ei ole pyörinyt soittimessani ainakaan 13 vuoteen...

Mutta helvetti soikoon, mitä noille tekisi?

Onko sulla kasvimaata? Monet ripustavat CD-levyjä kasvimaalle variksia ja rastaita pelottelemaan, kuulemma se välkehdintä pelottaa niitä. Jos ei se auta, niin laita levy soimaan. Tulee lannoitteetkin siinä samalla.

Itse kannoin jo useampi vuosi sitten laatikollisen sellaisia levyjä autotallin perimmäiseen nurkkaan, joita ei kehdannut julkisesti esillä pitää. Onneksi en edes muista, mitä sieltä mahtaa löytyä, enkä uskalla mennä katsomaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaikki muijan levyt.

Omat hairahdukset on myyty kirpparilla. Ja levytkin.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Omaan ketjunavaukseen sen verran, että en edes tiedä, missä Sleepy Sleepersin levy tällä hetkellä menee. Ei ainakaan löydy hyllystä. Muistaakseni en ole mitenkään tarkoituksella hankkiutunut eroon, kenties vaan jäänyt johonkin esim. muuton yhteydessä. Ai niin, Tears Are Falling toimii ihan OK tätä nykyä.

Ei hirveästi mitään häpeäpilkkuja ole varsinaisesti tullut lisää näiden vuosien jälkeen. Eppu Normaalin Syvään päähän -levyn hankin tosi halvalla Citymarketista muutama vuosi sitten. Jonninjoutava levy, mutta en nyt tiedä, onko häpeäpilkku varsinaisesti.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko sulla kasvimaata? Monet ripustavat CD-levyjä kasvimaalle variksia ja rastaita pelottelemaan, kuulemma se välkehdintä pelottaa niitä. Jos ei se auta, niin laita levy soimaan. Tulee lannoitteetkin siinä samalla.

Ei ole omaa... tosin voisihan tuon viedä joko mökille tai lapsuudenkotiin. Mökillä on kasvimaa, joten rastaiden ja varisten pelottelu voisi tulla kyseeseen. Lisäksi tuolla sattuu vaikuttamaan hivenen persoonallinen (suomeksi sanottuna kylähullu) mökkinaapuri, joka on mm. esittänyt joskus pelkissä kalsareissa omituisen näköistä tanssia tontillamme päätyen valvontakameraamme... ja kertaalleen kertonut tehneensä minusta rikosilmoituksen, koska olin kuulemma kolmesti kietonut hänen moottoriveneensä potkuriin narua. Toimisikohan tuo CD-temppu häneenkin? Vai tarvitaanko siinäkin ääntä?

Jos tarvitaan ääntä, niin täytyy keksiä jotain muuta... mökkinaapurin omilla muikunsavustus-sanoillaan laulama versio Eldankajärven jäästä on huomattavasti miellyttävämpää kuunneltavaa.

Nyt meni hieman aiheen sivuun. Ehkä pidän kuitenkin levyt siellä hyllyni perukoilla. Uskoisin, että niiden ansiosta lukemattomat hyvät levyt (viimeisimpänä kaksi Pekka Pohjolan lättyä) kuulostavat huomattavasti paremmilta. Musiikkimaailmakin on dualistinen. Jing ja Jang.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
En tiedä varsinaisista häpeäpilkuista, mutta onhan minulla satoja levyjä hyllyssä erilaisissa pinoissa, joita tuskin tulen koskaan uudestaan enää kuuntelemaan. Luultavasti voisin huoletta karsia noin 25% kokoelmastani eli sellaiset puolentuhatta albumia. En vain ole viitsinyt noita poiskaan pistää.

Mihinkään kirppariaskartelupaskarteluun en jaksa enkä ehdi ryhtyä, helvetinmoinen vaiva olisi tarroitella satoja levyjä, raahata (autottomana) niitä ympäri kaupunkia kirppareille ja sitten ihmetellä, kun myyntivoittoa ei tullutkaan juuri mitään ja mustalaiset pöllivät puolet tavaroista. Huuto.netin kautta en myöskään yksitellen jaksaisi kaupitella juuri mitään, ainakaan parin euron vanhoja hevilevyjä. Varsinkin kun "lähiposti" siirrettiin kilometrien takaiseen kauppakeskukseen, jonne kulkee iltaisin bussi noin kerran tunnissa ja jos sinne haluaa isomman paketin jättää, niin saa jonottaa ajasta iäisyyteen.

Pitäisi olla joku välikäsi-trokaripalvelu, jonne voisi jättää levyt, leffat, kirjat, pelit ynnä muut ja joka vain lykkäisi käteen sopivan summan ja veisi kamat mukanaan.

Mutta asiaan. Niihin häpeäpilkkuihin. Ostettuina sellaisia ei oikeastaan ole. Hutiostoksia on tullut tehtyä, ja osa levyistä ei ole aikaa kestänyt, mutta ei ole tullut ostettua levyjä, joita pitäisi jälkeenpäin hävetä silmät päästään. Sen sijaan joitain epämääräisiä levyjä ja kokoelmia tuli aikoinaan kirjastosta kopioitua silloin kun cd-r-formaatti oli vielä uusinta hottia. Perkele, Nylon Beat -kokoelmaa en häpeä, mutta sellaista levyä häpeän, jossa on Ultra Bran biisejä. Onneksi kyseinen cd-r-häpeäpilkku on ollut viimeiset seitsemän vuotta jossain komeron/varaston perukoilla vastaavien cd-r-kopioiden joukossa jemmattuna Ikean pahvikoteloihin.

Niin, ja onhan minulla Robinin uusi albumikin. Mutta en ota siitä vastuuta, sain sen lahjoituksena vittuilumielessä enkä ole levyä kertaakaan kuunnellut. Lahjoitan sen eteenpäin koskemattomana neitsyenä jahka löydän sopivan uhrin.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pitäisi olla joku välikäsi-trokaripalvelu, jonne voisi jättää levyt, leffat, kirjat, pelit ynnä muut ja joka vain lykkäisi käteen sopivan summan ja veisi kamat mukanaan.

Eikös näitä sanota (levy)divareiksi?

Kaverille kävi ohraisesti ja tarvitsi kipeästi asuntolainan pesämunaan rahoitusta. Vei 30 vuotta keräilemänsä vinyylit divariin ja sai 15.000e käteen. Tosin noiden arvo oli karkeasti arvioituna 2-3 kertainen mutta pitäähän divarinkin omansa saada eteenpäin myynnistä.

Ai niin, joku sokerinen joululevy taitaa olla aidosti hävettävästä päästä.
 
Niin, ja onhan minulla Robinin uusi albumikin. Mutta en ota siitä vastuuta, sain sen lahjoituksena vittuilumielessä enkä ole levyä kertaakaan kuunnellut. Lahjoitan sen eteenpäin koskemattomana neitsyenä jahka löydän sopivan uhrin.
Omaan levyhyllyyn on kanssa joskus kulkeutunut joku Tiktakin cd+dvd yhdistelmä mikä on vieläkin kelmuissa, kaverit antoivat joskus vittuiluna lahjaksi. Saattaa hymy hyytyä kun myyn kyseisen turhakkeen vuosikymmenien päästä kovaan hintaan. Tai sitten se häviää jossain muutossa, ihan sama.
Kaverille kävi ohraisesti ja tarvitsi kipeästi asuntolainan pesämunaan rahoitusta. Vei 30 vuotta keräilemänsä vinyylit divariin ja sai 15.000e käteen. Tosin noiden arvo oli karkeasti arvioituna 2-3 kertainen mutta pitäähän divarinkin omansa saada eteenpäin myynnistä.
Tällaiset tapaukset on aina ikäviä kun joutuu luopumaan joistain arvokkaista asioista mutta joku tunteettomasti ajatteleva voisi sanoa että ainakin on ollut keräilyharrastuksesta jotain konkreettista hyötyä. Mutsi teki jokunen vuosikymmen sitten tiskijukan hommia osa-aikaisesti ja hänen hyllystään löytyykin monenlaista Sugarhill Gangin ja Run D.M.C:n maailmalta ostettua vinyyliä ja ellen väärin muista niin taitaapa joukossa olla jokin Rolling Stonesin maksisinkkukin jota on painettu todella pieni määrä.
Kokoelmaa on karsittu pikkuhiljaa ja se onkin pienentynyt sen verran että vain helmet ovat jäljellä, tilaa ei ole loputtomasti ja tällainen tavara kuuluu arvoiseensa säilytyspaikkaan eikä mihinkään kellariin kosteuden ja pölyn armoille.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Eikös näitä sanota (levy)divareiksi?

Ei noita oikein ole enää Turussa. Peruslevykaupat eivät ota vastaan levyjä kuin rajoitetusti, ja monet eivät edes anna rahaa vaan haluavat antaa levyjä vaihdossa.

Turussa olevaa Alfa Antikva -puljua puolestani boikotoin, ja olen boikotoinut viimeiset 7-8 vuotta oltuani sitä ennen sen pitkäaikainen kanta-asiakas ja kannettuani sinne tonnikaupalla rahaa. Niin paskalla palvelulla ja vittuiluasenteella tämä paikka minut tästä asiakassuhteesta palkitsi, että päätin äänestää jaloillani. Pitäkööt klaustrofobisen ahtaat, ihmisolennoille soveltumattomat hyllykäytävänsä sekä rituaalisen sarjamurhausprogensa, joka soi painostavasti samaan aikaan kun tavarapaljous kaartuu päälle kuin Lovecraftin novelleissa.

Toisinaan käyn Tampereella antikoissa ja divareissa, siellä on sentään vielä perinnettä jäljellä tässä suhteessa. Kirjojen suhteen yksi parhaita on Lukulaari, vanha lempparini. Mutta en minä sinnekään mitään myy, minä vain ostan. Sehän se minun perimmäinen ongelmani antikoissa ja divareissa käymisen suhteen onkin. Keräileminen on ollut mukavaa, keräillyistä tavaroista luopuminen ei. Nyt olen tosin vähentänyt keräilyäkin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei noita oikein ole enää Turussa. Peruslevykaupat eivät ota vastaan levyjä kuin rajoitetusti, ja monet eivät edes anna rahaa vaan haluavat antaa levyjä vaihdossa.
No eihän se huonolta kuulosta, jos antaa paskoja levyjä pois ja saa hyviä tilalle.

Mulla on levystö ollut aina käymistilassa, eli sellainen kama josta tiedän etten tule enää kuuntelemaan, on lähtenyt kiertoon. Nykyisin tosin tunnen makuni niin hyvin, etten edes osta levyä, ellen tiedä sitä hyväksi.

Lp-kokoelma on myyty varmaan pariin kertaan vuosikymmenien aikana ja cd:tkin kertaalleen. Aina on tullut hankittua uudestaan ne tietyt kulmakivet, ja ne ovat hyllyssä nytkin, pysyvästi. Levyhyllyni on tällaisen musiikkifriikin kokoelmaksi hyvin pieni, mutta kauttaaltaan laadukas ja linjakas. Paskaa ei ole.
 
Viimeksi muokattu:

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Onhan tuolla hyllyssä monenlaista Rednexistä ja Scatmanista Nordmanin kokoelmalevyyn, mutta en niitä oikein osaa häpeäpilkuiksi laskea. Aikanaan olen niistä pitänyt ja ihan hauska niiltä on edelleen silloin tällöin (n. neljän vuoden välein) paria biisiä kuunnella. Niistä häpeäpilkuista olen vuosien varrella hankkiutunut eroon.

Yksi häpeätahra oli The Very Best of Sting & The Police, mutta heitin roskiin ja ostin tilalle The Policen kokoelmalevyn. Näin on parempi.

Niin, ja onhan minulla Robinin uusi albumikin. [...] Lahjoitan sen eteenpäin koskemattomana neitsyenä jahka löydän sopivan uhrin.

Aiot siis pidättäytyä seksistä siihen asti, että pääset levystä eroon? Tää oli ketsi.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Häpeäpilkuksi voisi varmaan laskea ainakin 4R: Mood levyn, jostain kotipuolen kaapinnurkasta löytyisi myös MC Nikke T:n ja Popedan vinyylit.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Lahjoitin tässä joku aika sitten 200 CD levyä Katolisen kirkon joulubasaariin. Seuraavana päivänä menin itse sinne ja vilkaisin tietenkin uteliaana, miten minun hylkäämäni levyt olivat kelvanneet. Ainoastaan yksi levy oli myymättä:
KLAMYDIA: ARVON (LISÄVERON) MEKIN ANSAITSEMME.

Tässä siis paikalla käyneen kansan tuomio.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Aiot siis pidättäytyä seksistä siihen asti, että pääset levystä eroon? Tää oli ketsi.

Heh. Eipä tuo itse asiassa niin harhaan osunut päätelmä ollut, kun miettii parin viime vuoden huimaa actionia naisrintamallani, jota kuvaa parhaiten Erich Maria Remarquen klassikkoteoksen nimi: "Ei mitään uutta länsirintamalla". Joten täytynee varmaan joskus avata itärintama!

Tietysti voi tuon kääntää toisinkin päin: lahjoitan levyn naispuoliselle koskemattomalle neitsyelle, joka Robin-levystä hullaantuneena lahjoittaa kalleimpansa minulle.

Äh, unohdetaan tuo. Muistin juuri reaaliteetit, eli todennäköinen Robinista vielä hullaantuva koskematon neitsyt ei suinkaan ole 16 vuoden maagisen rajan ylittänyt vaan luultavasti ala-asteella. Pikkutytöt jääköön Gary Glitterille ja pikkupojat katolisille papeille.

Minulla on cd-r-muodossa muuten Gary Glitteriäkin jollain levyllä. Sekään ei ole häpeäpilkku sinänsä: äijä on toki irstas pedofiili, mutta hemmetin tarttuvia glam rock -biisejä miekkonen parhaina päivinään teki. Jäähalleissakin niitä renkutetaan monesti yhä edelleen.

Michael Jacksonin "Number Ones"-kokoelman hommasin kun Miihkali tyhjää potkaisi. Hienoja hittejä siinäkin, vaikka levykokoelmastani on noin muuten arviolta 99,8% metalli- ja rock-levyjä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös