Leksa haluaa voittaa mestaruuden ja IFK oli siksi vahvin ehdokas. Oli muitakin tarjouksia pöydällä.
Kaikki pelaajat haluavat voittaa mestaruuden ja vaikka HIFK:lla on kova nippu kasassa, on siellä muitakin erittäin vahvoja mestarikandidaatteja. Joku voisi väittää, että on jopa todennäköisempää jonkun muun kuin HIFK:n voittavan seuraavan mestaruuden, mutta en nyt lähde tälle linjalle. Paitsi jinxailumielessä. Jos ja kun Pelicans on ollut kiinnostunut Komarovista, Leksa ei ole tehnyt valintaa puhtaasti mestaruuden voittamisen todennäköisyys mielessään, vaan silloin on ollut muitakin merkittäviä tekijöitä. Valistunut arvaukseni on, että kaikkein suurin merkitys seuravalinnassa oli sillä, että HIFK on Stadista ja Leksa asuu Espoossa. Eikä siinä ole mitään väärää, että myös kaukalon ulkopuolisilla asioilla on iso merkitys, pikemminkin päinvastoin, varsinkin jos on perheellinen.
Se on ihan selvä, että ihan jokainen pelaaja haluaa voittaa mestaruuden juuri meillä. Mutta mä ainakaan en vain voi perustella seuravalintaa Leksan tapauksessa pelkästään sillä. Sen verran hän on asiaa julkisestikin kommentoinut. Oma pahin pelkoni,
jonka en välttämättä edes usko toteutuvan on se, että nyt kun Leksa sai meille parin vuoden sopimuksen, mukavuudenhalu ja tyytyväisyys vie voiton eikä pelillisesti Komarovista ole hirveästi hyötyä. Voittamisenhalua on varmasti, mutta jos tulosta ei tule omien (tai muiden odotusten) mukaan, millainen se Komarov on pelaajana? Leo Komarov ei ole mikään kädenlämpöinen kuppi rasvatonta maitoa, vaan vahva persoona, joka vihaa häviämistä, joten se tuo oman jännityksensä ja siksi en itse hirveästi ennakkohypetä hankintaa. Mutta turha tässä asioiden edelle mennä. Mitä enemmän tekee pisteitä ja auttaa jengin voittoon, siitä tyytyväisempi mä olen hankintaan.
Ihanan positiivisia nämä mun Komarov-viestit :D.