Jaha, malesialainen kone taas kadonnut taivaalta. Monesti olen itse maksanut vähän ekstraa, että on päässyt nimenomaan AirAsian kyytiin. Koska se on turvallinen (?) ja sponssaa Ärriä (QPR). Ihan saatanan outoa, että taas. Eikä mitään vielä tiedetä.
Eli mahdollisesti tuulenpuuska heittänyt tuubin taivaalta?
Väkisin tulee AF447 mieleen.
On käsittääkseni yrittänyt nousta huonon sään yläpuolelle. Reittikorkeus 32 000' josta noussut pinnalle 360. Tuollapäin Maailmaa nuo CB:t vaan voivat kasvaa lentopinnalle 500 asti ja onpa jopa 60 000:n jalan ukkospilviä tavattu alueella jolloin kiertäminen on ainoa mahdollisuus. Väkisin tulee AF447 mieleen.
Nyt ilmeisesti on jotain rojua löytynyt. Siitä, ovatko ne peräisin juuri tästä koneesta, tai lentokoneesta ylipäätään, ei ole vielä varmuutta.
Eiköhän tämä tapaus selviä vaikka ei se uhreja tai omaisia auta. Todennäköisesti sakkaus johtuen liian hitaasta nopeudesta. Liekö myrskytuulet tai tulen puuska tullut vastaan ja se ennestään hidastanut lentonopeutta? Mielenkiintoinen on myös se huhu että ainakin yksi matkustaja olisi löytynyt elossa. Kyllä tuokin huhu joko kumotaan tai vahvistetaan todeksi jossain vaiheessa.
Mielenkiintoinen on myös se huhu että ainakin yksi matkustaja olisi löytynyt elossa. Kyllä tuokin huhu joko kumotaan tai vahvistetaan todeksi jossain vaiheessa.
Nyt ilmeisesti on jotain rojua löytynyt. Siitä, ovatko ne peräisin juuri tästä koneesta, tai lentokoneesta ylipäätään, ei ole vielä varmuutta.
http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/1194950286671/artikkeli/lapimurto airasialennon etsinnoissa olemme liikkumassa siihen suuntaan.html
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/...amattomia-kappaleita-havaittu-meresta/4648776
Ilmeisesti tuo korkella sakkausnopeudella myrskyyn lentäminen on pilottien keskuudessa muoti-ilmiö, vähän niin kuin keuliminen joillain motoristeilla. Tuohon kyllä pitäisi puuttua ja ottaa vaikka kortti pois, mikäli tykkää lennellä myrskyä päin.
Joo, tätä itsekin ihmettelin ja nyt ilmeisesti Indonesian varapresidentti on kiistänyt rojun olevan peräisin kadonneesta koneesta..Reilut 1100 kilometriä tuntuu toivottoman pitkältä matkalta jos kone on tullut alas nopeasti. Tuon matkan lentämiseen kuluu normaalissa tilanteessa lähes 1,5 tuntia joten aika kaukana ollaan viimeisestä paikasta jossa yhteys koneeseen saatiin.
Jep, edellinen oli provo. Mutta olen aidosti ällistynyt, että tästä samasta (hyvin tiedossa olevasta) syystä koneita putoilee taivaalta. Jos minäkin tiedän, ettei trooppista myrskyä pidä yrittää ylittää, niin miten on mahdollista, että tasaisin väliajoin joku perkele tämän tekee? Luulisi, että juuri lentäjille kerrottaisiin lentoturvallisuuteen liittyvistä asioista. Ilmeisesti ei.