Yksi liigan kärkiveskareista ei yhdellä täysin vihkoon menneellä pudotuspelisarjalla turhakkeeksi muutu, vaikka muutamalla fanilla katkeruus oikeastaan ymmärrettävästikin sumentaa arvostelua.
Henkilökohtaisesti olen äärimmäisen pettynyt siihen, kuinka asia on sivuutettu joukkueen osalta. Mua oikeasti kiinnostaisi tietää ne olosuhteet, joiden pohjalta Kilpeläistä peluutettiin, kuinka hän oli kuin varjo runkosarjassa torjuneeseen kaveriin nähden ja miten joukkue suhtautuu/suhtautui tuohon sulamiseen. Jos ei muuta, niin rohkea ulostulo tyyliin "
Kyllä, hän/minä epäonnistui(n) pleijareissa. Jatkossa teemme seuraavia *lisää tähän ratkaisuja ongelmiin* ja pyrimme oppimaan tehdyistä virheistä joukkueena." Jotain siellä tapahtui, se on varma.
Nyt Kilpeläinen on, aiemmista hyvistä otteistaan huolimatta, jätetty yksin tuleen kärsimään. Asian tiimoilta pidetty radiohiljaisuus tuskin ainakaan on parantanut hänen asemaansa, sillä hiljaisuus johtaa vain lynkkausmielialaan ja vääriin asioihin keskittymiseen. Useamman kuukauden ajan olen miettinyt sitä, miten vaikea Eeron on keskittyä torjuntatöihin tämän kaiken jälkeen meillä: paineet ovat valtavat ja jos syyt epäonnistumiseen ovat penkin takana, ne samat naamat siellä vieläkin ovat. Tuossa tilanteessa voi helposti alkaa miettimään vääriä asioita jos kiekko ei heti tartu.
Eipä siinä, parin ottelun otannalla Irwin ansaitsee sopparin. Tässä vaiheessa kautta harvemmin on ns. varmoja kortteja liikkeellä ja Kilpeläisen tilanteesta riippumatta yhdelle veskarille on tilausta. Turha tuohon on mitään arpaa lähteä enää hakemaan kun tarjolla on kaveri, jota on nyt onnistuneesti testattu.