Konnamuori
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Se mikä johtaa.
Äänestetään ja keskustellaan Suomen neljästä keskushyökkääjästä Sotsissa. Vaihtoehtoja tuli aika paljon, kun laitoin mukaan myös keskellä pelaamaan pystyviä.
Laitoin kahdeksan nimeä listaan, koska osa heistä pelaa enemmän seurajoukkueessaan laidassa. Lisäksi sitä tilannetta ei saa koskaan tapahtua, että sentterit loppuu kesken. Siksi ei voi mitenkään ajatella tilannetta, että senttereitä olisi matkassa vain neljä tai viisi.
Tarkoitus olikin minulla, että äänestettäisiin ne neljä sentteriä ketkä pelaisivat keskellä turnauksen alkaessa. Laidalla noista tulee pelaamaan varmasti useampiakin.
Mutta jos nyt pitäisi valita neljä sentteriä, niin ketjujärjestyksessä voisin valita jotakuinkin seuraavasti:
1. Filppula
2. M. Koivu
3. S. Koivu
4. A. Barkov
Barkov pystyy varmasti pelaamaan vähemmällä peliajalla neloskentässä puolustavampaakin roolia. Ja aloittihan mm. Mikko Koivu maajoukkueen arvoturnausuransa vastaavalla tontilla eli nelosessa
Mikko Koivu aloitti aikuisten arvokisauransa Torinossa 2006. Hän teki kaudella 2005-06 NHL:ssä 64 ottelussa 21 tehopistettä. Minun mielestäni Barkovin roolia ei siksi tule miettiä suhteessa vuoden 2006 Koivuun.
Keitä tuolla Filppulan ja Koivun laidoilla sitten pelaisi? Minun mielestäni Filppulan paikka on laidalla ja Barkovin paikka kakkossentterinä, sillä Suomella ei ole kärkiketjuihin sopivia laitureita tarpeeksi.
Top6-laitureita ovat mm. Mikael Granlund, Jussi Jokinen, Teemu Selänne ja Tuomo Ruutu, vaikkapa tässä järjestyksessä ykkös- ja kakkosketjuihin. Granlund ja Jokinen Filppulan laitureiksi, Selänne ja Mikko Koivun vanha tutkapari Tuomo Ruutu kakkoskentän laitureiksi.
Keitä tuolla Filppulan ja Koivun laidoilla sitten pelaisi? Minun mielestäni Filppulan paikka on laidalla ja Barkovin paikka kakkossentterinä, sillä Suomella ei ole kärkiketjuihin sopivia laitureita tarpeeksi.