Pitääpä nyt tähän tulla laittamaan viestiä, kun sain kirjoitusoikeudet takaisin.
Hienoja vuosia. Minä aloin seuraamaan jääkiekkoa innokkaammin vasta joskus 90-luvun loppupuolella (olisko ollut 97). Toki sitä ennenkin tuli seurattua, mutta tuosta alkoi suuri innostus. Hienoja hetkiä mahtuu tähän paljon ja ne onkin aiempien kirjoittajien toimesta käyty läpi. Kertaanpa kuitenkin muutamia omia muistojani.
Kovia saavutuksia näillä kavereille on ollut paljon, minulle arvokkain ja mieleenpainuvin oli Torinon hopea. Tai ei vain se hopea, vaan se joukkue, se henki, taito ja ... ei siihen sanat riitä. Upeeta yhteispeliä ja hienoja suorituksia. Pelaajia harmitti se hävitty hopea. Kyllä se minuakin harmitti, mutta sen pelin ja sen taistelun katsominen antoi niin paljon minulle, että sama kuin tuloksena olisi ollut kultaa. Meillä oli kisojen paras joukkue! Niissä kisoissa aloin arvostamaan Selänteen Teemua ihan eri tavalla. Miehestä näkyi halu voittaa ja antaa kaikkensa joukkueelle. Upeaa taistelua ja ihan uskomattoman taitava mies.
Sakun maajoukkueuran lopettamisesta ei kai mitään vahvistusta ole saatu, mutta sanonpa sanasen hänestäkin. On aikamoinen saavutus, että kaveri voi pelata melkein missä tahansa joukkueessa ja aika usein siellä on se C rinnassa. Ja kyllähän se "C" huokuu tästä miehestä: taitoa, rauhallisuutta ja myös sitä pippurisuutta sekä tahtoa.
Lehtisen Jere on kautta aikojen ollut yksi minun suurista suosikeistani. Ei ehkä tarvitse sanoa enempää.
Puolustajista taas löytyy montakin suosikkia, mutta Timosen Kimmo yksi suurimmista (Nummelinin ja Nummisen ohella, mutta nyt puhutaan juuri nyt lopettavista). Varmaa pelaamista, jota on ilo seurata. Ja se hymy ;)
Voisin jatkaa tätä listaa vaikka kuinka ja mainita vielä vaikka OJ:n jne jne, mutta lopetan tämän tähän, koska ei minulla ole muiden kirjoituksiin mitään lisättävää. Kiitollinen olen kuitenkin näistä hienoista kiekkohetkistä, ei paljon parempaa olisi voinut toivoa.
Tippa linssissä täällä näitä olen miettinyt ja harkinnut tämän omankin "jääkiekkourani" lopettamista, ainakin maajoukkuetasolla :) (NHL:n seuraaminen loppuu välittömästi nyt.) Tuntuu, ettei oikein enää voi tulla uutta tälläistä porukkaa. Eiköhän se ollut siinä...
NK
P.S. Mihinhän näille herroille voisi laittaa ihan henk.koht. palautetta niin että kiitokset menisivät varmasti perille?
P.P.S. Meinasin antaa modejen (tai todnäk yhden tietyn moden) pikkusieluisuudesta palautetta, mutta en taida jaksaa tehdä sitä, sen verran haikeat tunnelmat :) Pitäkää hiekkalaatikkonne...