LEGO-videopelit - lastenpelit vai hauskaa myöhemmälläkin iällä?

  • 3 035
  • 5

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Avataan tänne nyt tälläinen ketju, kun ei nopealla silmäksellä osunut vastaavaa ketjua silmään. Tässä ketjussa on tarkoitus puhua vanhoista ja uusista Lego-videopeleistä.

Itse olen Lego-pelien suuri ystävä ja ne voivat olla hauskoja pelata myöhemmälläkin iällä. Ymmärrän kyllä jos joku ajattelee niitä vain lasten peleinä, koska pelit ovat yleensä helppoja pelata. En itse anna häiritä sen asiaa. Tekemistä riittää paljon ja ajan saa kulumaan kyllä näissä peleissä.

Yksi suurimpia mielipiteen jakaajia LEGO-peleissä on että nykyäään hahmot puhuvat. Suosin itse puhumattomuuta, koska puhuminen ei tuo kauheasti lisää mitään ja on yleensä huonosti toteutettua. Toisaalta ei se puhuminen myöskään haittaa.

Uusin lisäys Lego perheesen on ensi kuussa ilmestyvä DC LEGO Supervillains. ( Official LEGO® DC Super-Villains Story Trailer )
Linkki vie Yotubeen jossa traileri pelistä. Peli kuulostaa minusta lupaavalta ja siinä saa luotua oman custom, joka liitetään tarinaan mukaan osaksi. Oman hahmo luomisesta ja sille avattavista ominaisuuksista on otettu malli Ubisoftin South Park -peleistä.

Paras LEGO- videopeli on LEGO Star Wars Completed Saga. Myös LEGO Batman trilogian pelit on ollut hyviä. Harry Potterit olivat pettymys bugiensa kanssa. Indiana Jonesit olivat skidinä hyviä.

Sana on vapaa vaikka en tiedä onko täällä muita legopeli intoilijoita.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Aikoinaan tuli etsittyä samalta sohvalta pelattavia co-op-pelejä vaimon kanssa pelattavaksi. Yllättävän vähän tuollaisia silloin löytyi (PS3:lle). Käytännössä Borderlands ja LEGO-pelit. LEGO-maailmassa pelattiin joku LoTR-peli läpi ja oli ihan hauska. Sitten ruvettiin pelaamaan jotain LEGO-Batmania ja... se oli ihan sama peli vain eri fantasiamaailmassa. Joo, välissä pääsi lentämään teriksenä ym., mutta samankaltaisuutta oli niin paljon, että loppua kohti alkoi kyllästymään, eikä muita ole sitten tullut hankittua.

Suosittelen kyllä kaikkia kokeilemaan, jos etsitte perheen kesken (tai muulla porukalla) pelattavia co-op-pelejä, etenkin jos LEGO-maailma tukee jotain suosikkileffasarjoistanne.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Aikoinaan tuli etsittyä samalta sohvalta pelattavia co-op-pelejä vaimon kanssa pelattavaksi. Yllättävän vähän tuollaisia silloin löytyi (PS3:lle). Käytännössä Borderlands ja LEGO-pelit. LEGO-maailmassa pelattiin joku LoTR-peli läpi ja oli ihan hauska. Sitten ruvettiin pelaamaan jotain LEGO-Batmania ja... se oli ihan sama peli vain eri fantasiamaailmassa. Joo, välissä pääsi lentämään teriksenä ym., mutta samankaltaisuutta oli niin paljon, että loppua kohti alkoi kyllästymään, eikä muita ole sitten tullut hankittua.

Suosittelen kyllä kaikkia kokeilemaan, jos etsitte perheen kesken (tai muulla porukalla) pelattavia co-op-pelejä, etenkin jos LEGO-maailma tukee jotain suosikkileffasarjoistanne.
Tähän kyllä voin lisätä että vajaa vuosi sitten katselin tyttöystävän kanssa juuri co-op pelejä pleikka 4:selle ja vaihtoehdot oli käytännössä LEGO-pelit ja Borderlands. Ja sanotaanko näin kokemuksen syvällä rintaäänellä jos pelaa henkilön kanssa joka ei ole pelannut paljon aikasemmin LEGO-pelit on paljon parempi vaihtoehto. Omalla tavalla todella rentouttavia kun ovat helppoja ei tarvii koko ajan stressaantuneena rämpyttää ohjainta.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Lego batmanit (ja varmaan muutkin legopelit) oli loistavia pelata muksun kanssa kahdestaan. Oikeastaan heti Little big planetin jälkeen parhaita kaksin pelejä 4-10 vuotiaan lapsen kanssa pelattaviksi yhdessä.
yksin tai aikuisessa seurassa tuskin jaksaisin pelata (toisin kuin borderlandsia ja dead nationia, joita mätetiin avovaimon kanssa tosi innoissaamme)

hauskoja pelejä kyllä :)
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Avataan tänne nyt tälläinen ketju, kun ei nopealla silmäksellä osunut vastaavaa ketjua silmään.
Justhan mä vastaavan ketjun aloitin, ei ole kuin kymmenen vuotta aikaa: LEGO-pelit (Star Wars, Indy, Batman)

Joo, vähän on valikoima laajentunut vuosikymmenessä. Silloin tällöin vieläkin jotain Lego-peliä pelailen, mutta mun mielestä nuo uusimmat ovat menneet jo liian monimutkaisiksi. Ei toki sillä että ne vaikeita olisivat, mutta jotenkin pidin enemmän siitä vanhojen Star Warsien ja Indyjen simppelimmästä meiningistä. Ei Lego-pelin tarvitse kestää 60 tuntia.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Justhan mä vastaavan ketjun aloitin, ei ole kuin kymmenen vuotta aikaa: LEGO-pelit (Star Wars, Indy, Batman)

Joo, vähän on valikoima laajentunut vuosikymmenessä. Silloin tällöin vieläkin jotain Lego-peliä pelailen, mutta mun mielestä nuo uusimmat ovat menneet jo liian monimutkaisiksi. Ei toki sillä että ne vaikeita olisivat, mutta jotenkin pidin enemmän siitä vanhojen Star Warsien ja Indyjen simppelimmästä meiningistä. Ei Lego-pelin tarvitse kestää 60 tuntia.
Kovasti koitin ettiä löytyykö mitään mutta en tajunnut kierrätyskeskuksesta sitten ettiä.
Mielestäni ne vanhat oli kyllä parempia myös yksinkertaisuudessaan. En silti pysty antamaan puolueetonta kommentia koska olin lapsi vielä 10 vuotta sitten niin onhan se eri asia kuin nyt. Aika kuultaa muistot ja nostalgia. Tällä hetkellä pelaan LEGO Star Wars Force Awekensia ja siinä on paljon juttua jota en juuri tarvitsisi, mutta ne vaan on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös