Legendaarinen Van Halen

• 97 313
  • 553

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tuosta radioduunista on ollut aiemminkin puhetta toisella palstalla, mieshän oli tuossa keväällä erään kanavan vierailevana tähtenä viikon ajan ja duunihan sopii moottoriturvalle täydellisesti. Lisäksi mieshän on vapaa-aikanaan vanhan grooven, jazzin jne. asiantuntija...Rothin kotopuolessa ja keikkabussissa ei yleensä soi heavy metal.

Olisi mielestäni erittäin tyylikäs veto...ja mahdollisuus välttää pahimmat Spinal Tap-karikot mitä jokaiselle ikääntyvälle showmiehelle ja rokkarillekin uran sattuu...jopa Davelle. No-Holds-Barbeque dvd oli kieltämättä jotain sinne päin.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Hipcheck kirjoitti:
Mielenkiintoisia uutisia taas maailmalta. Daven cv voi näyttää aika mielenkiintoiselta viiden vuoden kuluttua, jos nykyinen trendi jatkuu... :)

http://news.yahoo.com/s/nm/20050707/en_nm/media_stern_dc

Hyvää viikonloppua itse kullekin!

Siistia.

Rupee muuten Dave nayttamaan tukalliselta (joskin vahenemaan pain on sekin) Spedelta pikkuhiljaa. Surullista, lol

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue

Hipcheck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeisimmät tiedot VanHalenlandiasta kertovat Eddie -aiheisen kirjan julkaisusta. Vikkeläsormisen (ja nykyään ilmeisen punanenäisen) kitaragurumme omia sanoja ja ajatuksia läpi bändin historian ja turhautumista aiheuttavia tabulatuureja tiedossa. Lisempää voi lukea Blabbermouthista tai:
http://www.backbeatbooks.com/?p=0879308389

Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nyt se uutinen sai sitten lisäpontta Foxnewsin sivuilla: Dave on Howard Sternin seuraaja tämän jättämällä radiopaikalla...asia tullaan julkistamaan ensi kuussa...mah~tawaa.

http://www.foxnews.com/story/0,2933,171724,00.html

"Official: Diamond Dave Gets Howard's Job

The rumors were true.

I can tell you exclusively that sometime next month, Infinity Broadcasting will announce that David Lee Roth is taking over for Howard Stern.

The one-time lead singer of Van Halen will assume the microphone in New York and several other markets where Stern's radio show is heard.

Still not set is where Adam Carolla, former co-host of "The Man Show," will be in the lineup, but sources close to the action tell me that Roth and Carolla will not be together.

Roth is represented by the all-knowing, all-seeing Creative Artists Agency in Hollywood, so you know he has an ironclad contract.

The president of programming for Infinity Broadcasting, which owns Stern's show, said last winter that there wouldn't be one person replacing the notorious shock jock.

He was right. Roth and Carolla will divide up the territories so that no one person can regain Stern's monopoly of the airwaves. Carolla will likely have the West Coast.

Now comes the interesting part: So far, Roth has no on-air team assembled. He doesn't have a sidekick like Robin Quivers or any of the other necessary cast members to pull off a three- or four-hour comedy show. But I was assured that's all being finalized right now, and that by the time of the announcement, Roth will be ready.

Last July, there were rumors around concerning Roth replacing Stern when one of the regulars on Stern's show blabbed it in an online column.

According to Billboard, that same regular — Chaunce Hayden — was investigated by the Securities and Exchange Commission because he'd been in Stern's studio on Oct. 6, 2004, the day Stern announced he was leaving his show to go to Sirius Satellite Radio.

What's not happening is any relinquishing by Stern of his powerful mount until the end of the year, and it's not only because Roth and Carolla don't have their acts ready.

Stern's contract doesn't run out until December, and Infinity isn't about to let him go early.

On the other hand, DirecTV — which, ironically, has a deal with Sirius' competitor, XM — should be offering Stern's show soon, if it isn't already.

And Stern already has a presence at Sirius, where he's launching a couple of "channels" under his own banner soon.

Don't expect it to be Stern all the time. He's too smart for that.

My guess is there will be lots of interesting, thought-provoking stuff, at a much cooler level than you might expect."

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miten te Van Halen -fanit taalla suhtaudutte Van Haleniin Daven aikana ja sittemmin Sammyn aikana?? Miten ne eroaa teidan "fanituksessa", bandin biisien diggaamisissa jne? Kirvoittaako muita ajatuksia?

Itse vastaan hetken kuluttua...

Hipcheck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1Timer kirjoitti:
Miten te Van Halen -fanit taalla suhtaudutte Van Haleniin Daven aikana ja sittemmin Sammyn aikana??
Itse ko. pumppua 9-vuotiaasta asti diganneena on pakko sanoa, että kummassakin versiossa on ne omat upeat jutut. Daven aikaiset biisit kuuluvat nimenomaan perjantai- ja lauantai-iltoihin, eli tyyliin "Jump" ja "Unchained".
Sammyn aikaiset tuotokset taasen ovat ainakin itselleni sellaisia fiilistely -pläjäyksiä ja siten ehkäpä enemmän arkipäiväisempiä. There's a difference, ya knows...
Itse olen tässä suunnitellut jo jonkin aikaa "pyhiinvaellusta" Cabo San Lucasiin Sammyn kuppilaan kiskomaan tequilaa ja jos Davella olisi oma baarinsa jossain tällä geoidilla, enköhän nytkähtäisi sinnekin. Eli itse en kyllä diskriminoi kumpaakaan herraa, vaikka eivät ehkä keskenään tulisikaan toimeen. \m/\m/

"Take Your Whiskey Home", kuten minä nyt perjantai-illan kunniaksi aion tehdä... Heh.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minun kantani on varmaan aika selkeä, Van Halen teki vain kuusi levyä ja kaksi biisiä Best Of-kokoelmalle. Laulajan vaihduttua bändin tyyli muuttui, kaikki se mikä teki Van Halenistä sen ultimate party-bändin ja elämänasenteen soundtrackin muuttui...enkä nyt sano tätä vain Daven takia, myös Eddien kikat ja soittotyyli alkoi toistaa itseään. Asiantuntijat arvuuttelevat mikä kikka Van Hagar-levyillä on Claptonilta, mikä Randy Rhoadsilta, mikä miehen itsensä vanhemmilta levyiltä ja mikä George Lynchiltä pöllittyä.

Myös Alex menetti tehoaan vuosien mittaan, ehkä tosin eniten alkoholisminsa takia..."Alex is fucked up on Guinness tonight!". Olen kuunnellut viime aikoina paljon suosikkialbumiani (ykkösen ohella) WACF:ää...viime aikoina korvaan on osunut etenkin kuinka inspiroivaa ja tehokasta Alexin soitto on tuolla levyllä. Tyylilajista ja tahdista riippumatta Alexin soitto tuolla levyllä on muutakin kuin veljensä kitaroinnin perässä menemistä.

Klassikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssikerho
1Timer kirjoitti:
Miten ne eroaa teidan "fanituksessa", bandin biisien diggaamisissa jne?

No minulle ne eroaa suuresti, en halua tässä lietsoa mitään taistelua Sammy- ja Dave-fanien välille, vaikka taidankin ilmaista mielipiteeni melko suoraan.

Minulle Van Halen (1974-1985) on se legendaarinen kokoonpano, Van Hagar ei kiinnosta tipan tippaa. Toki ne edustavat jo täysin eri musiikillisia tyylisuuntiakin, mutta erityisesti ulosanti muuttui täysin 1985. Makuasioitahan nämä ovat, mutta minun nähdäkseni ja kuullakseni karisma, huumori ja kaikki itseironiaan viittaava jäi pois kattauksesta korvautuen pateettisuudella ja yksitotisuudella.

Alkuperäisellä miehityksellä väännettiin paljon monipuolisempaa musiikkia, jossa eri tyylisuunnat (rock, blues, r'n'b ym.) yhdistyivät maukkaasti, kun taas myöhemmissä vaiheissa repertuaari näyttää supistuneen siihen, että tarjolla on itkuisia powerpopballadeja ja väljähtyneen geneerisiä rock-rypistyksiä. Van Hagarkin on eittämättä ollut kärkinimien joukossa omassa genressään, mutta minuun ei tuollainen musiikki tai lyriikka vetoa, kuten ei Celine Dionkaan, vaikka nainen laulaa varmasti vielä Sammyakin korkeammalta. Monet sanovat, että Eddien sävellystaidot pääsivät kunnolla oikeuksiinsa vasta Hagarin aikana – jos tämä on totta, täytyy Davelle nostaa hattua suorastaan Pekkaniskan tai Janneniskan avustuksella kiitokseksi hänen panoksestaan ja näkemyksestään noina alkuvuosina.

Nuo kuusi klassista levyä ovat niitä harvoja omassa levyhyllyssäni, joista en muuttaisi juurikaan mitään. En koe niillä olevan mitään ylihypittävää täytemateriaalia, kaikki potkii 100% - "It doesn't get better, it doesn't get worse, but it sure gets different!" En ole pyrkinyt sen tarkemmin pohdiskelemaan, mistä kaikista eri syistä nuo erot kahden kokoonpanon minussa herättämien mielikuvien välillä johtuvat, koska liiallinen analysointi vie mielestäni ilon pois kaikesta taidediggailusta (musiikki, kirjallisuus, elokuvat ym, ymppäsin nyt tässä populaarimusiikin osaksi käsitettä taide, anteeksi, jos se jotakuta loukkaa). Kuitenkin sanoituksellisista eroista selvin taitaa olla se, että siinä missä Dave pyrkii herättämään tunteita, Sammy jaarittelee niistä. Kuinka suuri ero voikaan olla kieli poskessa provosoiviksi tehdyillä, itseironisesti esitetyillä lyriikoilla ja hieman naiiveilla (tosin sinänsä varmasti liikuttavan aidoilla), suuria tunteita maalailevilla valituksilla?

Kun Golden AWe nyt tuossa edellä toi esille Alex VH:n rumputyöskentelyn (jota lausuntoa komppaan), mainitsen tässä toisen, ehkä hieman ylenkatsotun osan reseptissä tuon klassisen aikakauden Van Halen -soundiin: Mike Anthonyn taustalaulun, joka on suorastaan huvittavan aidon ja rehellisen kuuloista, ei mitään feikkiä äijäilyä. Itse aliarvioin pitkään miehen soittotaitoja, mutta havahduin sittemmin huomaamaan, kuinka onnistunutta hepun matala perusbassottelu - maustettuna pikku kikoilla siellä täällä - on kokonaisuuden kannalta. Vaikka mies tunnetaankin varmasti parhaiten bändin jees-miehenä, joka vastaa Runnin' With the Devil intron D-D-D-D -tykityksestä, on hän kuitenkin tarpeeksi monipuolinen soittaja siihen tilaan ja aikaan, joka muilta jäseniltä jäljelle jää. Livenäkin kitararevityksen tukena tapahtuu jotakin, jota esim. Led Zeppelinin live-esityksissä jäi Jimmy Pagen taustalta harmittavasti puuttumaan. On selvää, että esim. Billy Sheehanin kaltainen tilu-bassottelu olisi varmasti tehnyt VH:n soundista paljon munattomamman. Mahdollisesti yksi osasyy Sammy-aikojen musiikin 'ohuuteen' - Eddien sävelkynän tylsymisen, tuottajavalintojen ja VH-veljesten pahenevan alkoholismin sekä kuulon aleneman lisäksi - onkin siinä, että bassolinjoista levyillä on vastannut yhä enenevässä määrin Eddie. Myös Anthonyn laitevalinnat vuosien saatossa ovat ilmeisesti muuttaneet hänen bassosoundiaan melko merkittävästi, itse en tästä paremmin tiedä, kun en ole niin runsaasti tätä myöhempää materiaalia kuunnellut, mutta Van Hagar –livebootlegien harrastajat ovat tällaista pohtineet.

Omissa stereoissa eniten soittoa ovat viime aikoina saaneet Warner Bros. –demot, joihin on loistavasti tallentunut se nuoruuden into ja tahto lyödä itsensä lopullisesti läpi. Suosittelenkin ehdottomasti tutustumaan noihin varhaisiin demonauhoihin ja klubikeikkatallenteisiin, joita on bootlegeina ladattavissa tai muuten hankittavissa. Ei tule ihan heti mieleen toista tapausta, jossa ilman levytyssopimusta olevalta bändiltä löytyy kolmatta kymmentä noin kovatasoista biisiä takataskustaan, monet näistä tulevia klassikoita. Gene Simmonsin rahoittamat demot vuodelta 1976 kärsivät ehkä hieman käytössä olleista KISS:in kamoista(heh, olenkohan tällä sanalla tässä yhteydessä hakenut useampaa kuin yhtä merkitystä?) ja taisivatpa nuo studiotyöskentelyn aakkosetkin olla vielä hieman hakusessa. Sen sijaan käytännössä livenä studiossa narulle vedetyt Warner Bros. -demot lokakuulta 1977 esittelevät jo täysin valmiin, aikalaisistaan poikkeavan bändin. Uskomattominta on huomata, kuinka paljon tuosta oli silti vielä varaa kehittyä…

Kootaan tähän nyt vielä parit linkit kiinnostuneille, jos nämä sivut eivät jo ole tiedossa:

Van Halen 1974-1985 & Diamond Dave
Roth Army - kannattaa tsekata foorumin downloads -osio
DiamondDavidLeeRoth.com Forums - kannattaa tsekata downloads -osio
ClassicVanHalen.com

Van Hagar + VHIII
Van Hagar Links Forums
Gary Cherone Links Forums

Julkaisemattomat demot, live-audiot ja videot
Jam To This (bittorrent)
Dime a Dozen (bittorrent)
VH Trading.com

Viimeksi muokattu:

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
VanHaleni

Joopa joo. Itse kuulun niihin joille ao. bändi on yksi pyhimmistä. Superkokoonpano joka oli kuin tehty isommille estradeille.

Kolme klassikkoalbumia:

1. VH1 - tarviiko kertoa enempää
2. VH2 - jos ei olisi ykkönen ollut näin kova niin sen olisi ajanut kakkonen
3. Fair Warnig - WACF kokeellisen levyn jälkeen aivan mahtava testosteronipakkaus.

Mitä taas ns. Van Hagariin tulee niin ekat 2 albumia olivat aivan uuden soundimaailman (hevin ja AOR:n sekoitus) cocktail, onnistuen. Kolmashan yritti sitten olla jonkinlainen "Led Zeppelin", pakkopullineen (Right Now, Top of the World). Balancessa löytyi muutama helmi (Amsterdam) mutta hommasta paistoi läpi väsymys. Singlehitti "Can´t stop loving you" oli aikamoinen nöyryytys pitkän linjan faneille, musiikillinen huoraus radioasemille.

Mitä tulee bändin ja DLR:n jatkoon -85 jälkeen niin selvästihän pitemmän korren veti VH. Multiplatinaa myytiin DLR:n tyytyessä ensimmäisen soolon jälkeen unohdukseen.

Todella iso moka on se etteivät pystyneet kunnon "rahastuskiertueeseen" alkuperäisessä kokooonpanossaan. Menetetty rahamäärä on huikaiseva. Nyt alkaa olla jo liian myöhäistä.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Muusikkoveljeni pitää Van Halenia yhtenä yliarvostetuimmista bändeistä ikinä. Esim. Hot For Teacher on sen mielestä niin huono biisi, ettei mitään rajaa. Broidi on tehnyt ns. "paskalevyjä", joissa on kaikkia helvetin huonoja biisejä, niinku David Hasselhoffia jne., mutta Van Halenin biisejä siltä myös löytyy. Se pilkkaa tätä bändiä aina. Eddie Van Halen on sen mielestä just tyyppiesimerkki kaavamaisesta kitarista, joka on käynyt jonkun väsyneen kitarakoulun, teknisesti hyvä, ei siis luovuutta. Muutenkin niitten biisit on sen mielestä tosi paskoja ja Rothin ihkasut vitun ärsyttäviä.

Itse pidän Van Halenia ihan kivana orkesterina, jolla on hyviä biletysbiisejä. 1984 on ihan kiva levy, vaikkei olekaan mun mielestä ihan niin hyvä kun on kehuttu. Hyvä levy silti ja joitakin tosi hyviä riffejä. I'll Wait on täydellinen hitti! Running With The Devil!!!!!!!!!!

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Klassikko kirjoitti:
Kootaan tähän nyt vielä parit linkit kiinnostuneille, jos nämä sivut eivät jo ole tiedossa:

Van Halen 1974-1985 & Diamond Dave
Roth Army - kannattaa tsekata foorumin downloads -osio

KYLLÄ! Kyseisen palstan arvoa nostaa entisestään että nyt on Suomenkin Roth Armyläisillä oma moderaattorinsa kyseisellä sivulla, elikkä minä, ja vieläpä sen parhaalla palstalla The Dump-osiossa, jossa nähdään laidasta laitaan kaikista irvokkainta ja pervointa touhua mitä tästä nettimaailmasta löytyy. Itsekehuah!

laredo kirjoitti:
Multiplatinaa myytiin DLR:n tyytyessä ensimmäisen soolon jälkeen unohdukseen.

Jep, tosin DLR:n kakkossoolo Just Like Paradisekin myi vielä multiplatinaa, 2 miljoonaa levyä ja A Little Ain't Enough miljoonan verran. Just Like Paradise lähti vain DLRn takia väärään suuntaan soundiltaan, liian pop- ja kosketinvetoiseen touhuun ja siihen ei Billy Sheehan ja Vai oikein lähteneet enää täysillä matkaan, olisin edelleen halukas kuuntelemaan noiden biisien kellaridemot joista koskettimet puuttuivat...

ALAE palasi taas enemmän hard rockiin, ok levy, muutama loistava biisi, Jason Becker oli lupaava kitaristi jolle vain taivas oli avoinna mutta keskushermostotauti vei miehen lopulta pyörätuoliin.

MUTTA, jos jotain DLR:n soololevyä suosittelisin se olisi EASM:n ohella vuonna 1998 julkaistu DLR Band. Kokoonpanona on virtuoosirumpali Ray Luzier sekä kitaroissa ja biisien työstäjänä Mike Hartman, Terry Kilgore ja John Lowery eli John 5. Levy julkaistiin Daven oman levy-yhtiön alla ja tässä koskettimet oli työnnetty hewon hel~wettiin...suoraviivaista, tiukkaa hard rockia kaksi vuotta sen Van Halenin Best Of-hässäkän ja oletetun reunionin jälkeen.

Blackie kirjoitti:
Muusikkoveljeni pitää Van Halenia yhtenä yliarvostetuimmista bändeistä ikinä. Esim. Hot For Teacher on sen mielestä niin huono biisi, ettei mitään rajaa. Broidi on tehnyt ns. "paskalevyjä", joissa on kaikkia helvetin huonoja biisejä, niinku David Hasselhoffia jne., mutta Van Halenin biisejä siltä myös löytyy. Se pilkkaa tätä bändiä aina. Eddie Van Halen on sen mielestä just tyyppiesimerkki kaavamaisesta kitarista, joka on käynyt jonkun väsyneen kitarakoulun, teknisesti hyvä, ei siis luovuutta. Muutenkin niitten biisit on sen mielestä tosi paskoja ja Rothin ihkasut vitun ärsyttäviä.

Itse pidän Van Halenia ihan kivana orkesterina, jolla on hyviä biletysbiisejä. 1984 on ihan kiva levy, vaikkei olekaan mun mielestä ihan niin hyvä kun on kehuttu. Hyvä levy silti ja joitakin tosi hyviä riffejä. I'll Wait on täydellinen hitti! Running With The Devil!!!!!!!!!!

"The reason music critics prefer Elvis Costello is because they all look like him!"

Siinä on yksi syy miksi Van Halen ja DLR ovat niin loistavia sarjassaan klassinen rock...CONTROVERSY AND CONFLICT eli riitaisuus ja ristiriitaisuus...bändi jakaa mielipiteet niin voimakkaasti kahtia että sen on pakko olla hyvä!

Ykkönen ja WACF...siinä allekirjoittaneen kaksi tärkeintä levyä.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Blackie kirjoitti:
...Eddie Van Halen on sen mielestä just tyyppiesimerkki kaavamaisesta kitarista, joka on käynyt jonkun väsyneen kitarakoulun, teknisesti hyvä, ei siis luovuutta....
Kysäisepä joskus veljeltäsi että kuka mahtaa olla se kitarakoulun opettaja, joka Eddielle on tämän ilmeisesti tuikitavallisen soittotyylin on opastanut? Itse olen ollut kohta 30 vuotta siinä uskossa että Van Halen on itse kehittänyt kokonaan uuden soittotyylin ja sitä on sitten kymmenettuhannet kitaristit ympäri maailmaa halunneet kopioida....

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
heavy kirjoitti:
Kysäisepä joskus veljeltäsi että kuka mahtaa olla se kitarakoulun opettaja, joka Eddielle on tämän ilmeisesti tuikitavallisen soittotyylin on opastanut? Itse olen ollut kohta 30 vuotta siinä uskossa että Van Halen on itse kehittänyt kokonaan uuden soittotyylin ja sitä on sitten kymmenettuhannet kitaristit ympäri maailmaa halunneet kopioida....

Juu Eddie on kyllä konserttipianistin koulutuksen käynyt mutta kitaran on opetellut ihan itse...itse osia sekoittamalla väsäämiä kitaroita ja efektilaitteita käyttäen.
Kukaan, ei kukaan, pysty soittamaan Van Halenia kuten hän, vaikka monet Davenkin myöhemmistä kitaristeista ovat osanneet vanhat biisit nuotista nuottiin on soundissa aina se pieni, hädin tuskin havaittava mutta kuitenkin selkeä ero.

Esikuvina miehellä oli ainakin Clapton mutta kyllä soundi ja tyyli on jotain ihan muuta...harmi että tuo Eddien mullistavuus ja kehitys stoppasi siinä 80-luvun puolivälin jälkeen mutta kyllä mies oli silti sukupolvensa ykköstähti.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Golden AWe kirjoitti:
"The reason music critics prefer Elvis Costello is because they all look like him!"

Eikös se jatkunut jotenkin että "ne ei ikinä saa naisia"?

No, enpäs nyt veljeäni ota enempää tähän keskusteluun mukaan, kun hän ei jatkoaikaan kirjoittele. En muista ihan tarkkaa niitä kaikkia perusteluja, mutta noin ne pääpiirteittäin meni. Van Halenin debyyttilevyä en ole vieläkään ostanut, vaikka on pitänyt jo kauan aikaa sitten hankkia. Ei ole vaan saanut aikaiseksi.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackie kirjoitti:
Eikös se jatkunut jotenkin että "ne ei ikinä saa naisia"?

No, enpäs nyt veljeäni ota enempää tähän keskusteluun mukaan, kun hän ei jatkoaikaan kirjoittele. En muista ihan tarkkaa niitä kaikkia perusteluja, mutta noin ne pääpiirteittäin meni. Van Halenin debyyttilevyä en ole vieläkään ostanut, vaikka on pitänyt jo kauan aikaa sitten hankkia. Ei ole vaan saanut aikaiseksi.

Käy siinä tapauksessa levykaupassa ja kuuntele ykköstä viikko-vuosi putkeen. Mieti sitten uudestaan, kuunteletko mieluummin veljesi mielipidettä vai levyä. Mihin tulokseen sitten tuletkin niin emme me sinua tuomitse...heheh...helppoa, eikö!

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tammikuun kolmas se sitten alkaa...Howard Sternin radioshown korvaava DLR-show...

http://www.krockradio.com/

Tyylikäs mainos liitteenä...

Liitteet

• roth.jpg
    roth.jpg
    65,8 KB · kertaa luettu: 493

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Mikäli bändi todella palaa alkuperäiskokoonpanoonsa, niin allekirjoittanut lähtee katsomaan pumppua vaikka etelänavalle! Näin Daven aikoinaan DDR-hallissa ja se oli elämäni kovin keikka. Mitähän mahtaisikaan olla Van Halen...

Eletään toivossa, mutta silti epäillen. It´s simply too good to be true!

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Katsomme odotamme ja toivomme. Paljonhan lienee kiinni Eddien mielipiteistä ja kunnossa. Itse en ole ehtinyt elää DLR-aikakautta ja pääsin Van Haleniin ja yleensäkin rock-musiikkiin sisälle vasta vajaa 15 vuotta sitten yläaste-ikäisenä. Siksikin olisi hienoa nähdä tai kuulla jotain live-matskua ym.

Oma sisäänajoni musiikkiin tapahtui siis Hagar-kaudella ja siitä syystä pidän tätäkin ajanjaksoa yhtä lailla merkittävänä ja muistettavana kuin Rothin aikaakin. Pidän molemmista yhtä paljon, enkä kilpailuta niitä mielessäni keskenään.

Oikeastaan Eddien maine kitaristina sai minut ottamaan kirjastosta lainaan kokeilumielessä Balance-levyn ja sen jälkeen niitä haettiinkin sitten kaupasta lisää. Sain myös yhden kaverini innostumaan ja hän panosti alkupään tuotantoon minun kuunnellessani myöhempiä tuotoksia. VH-I C-kasetille kopioituna kului kyllä ahkerasti nauhurissa ennen CD-version hommaamista.

VH III jäi jostain syystä täydellisesti käsittelemättä aikanaan vaikka Van Halen innostukseni oli niihin aikoihin suurimmillaan. llmeisesti en ollut vielä saanut kyllikseni vanhoista tuotoksista ja ne syrjäyttivät kolmannen tuotantokauden kokonaan. Ilmeisesti hyvä näin.

Nopeasti nimettynä ne suurimmat merkkipaalut minulle ovat Balance, Right here, right now-live, VH-I, 1984 ja Fair warning. Pahimpana pommina nimettäköön 5150 ja etenkin Why can't this be love.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Taytyy toki muistaa, etta isosuu-Dave on juuri aloittanut uuden uran radiossa ja tarvitsee KAIKEN julkisuuden mita vaan saada voi. Siksi ainakin itse suhtaudun tallaisen unelman toteutumiseen varsin skeptisesti. Ne on jo muutamaan otteeseen yrittaneet palata kimppaan, mutta todella heikoin tuloksin. Todennakoisempaa onkin, etta Michael saa taas ylipuhuttua seka Sammyn etta Eddien ja jatkat polkasee taas joku paiva yhdelle vasyneelle kiertueelle taalla Pohjois-Amerikassa.

Niin tai nain, mutta kun menee Van Halenin kotisivuille ja siella "Music" osioon ja klikkaa vanhoja levyja, niin sielta loytyy reilun minuutin mittaisia video clip-kultasiruja menneisyydesta. Niita jaksaa aina katsella.

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kavin eilen paikallisen Classic Rock radiokanavan KGON:n bileissa ja siella oli live-musiikkiaktina san franciscolainen bandi nimeltaan Hot For Teacher (check it out! www.hftrocks.com). HFT on Van Halenin tribute-bandi, joka veivaa ainoastaan David Lee Roth ajan Halenia. Aanentoisto olis saanut olla salissa parempi (tai ehka se oli parempi nain, niin kuulosti "aidommalta" ;-)), mutta kylla jatkat ulkonaoistaan huolimatta (lahinna Spinal Tap look-a-likeja) veti todella mahtavaa Halenia kahdessa eri satsissa. Kitaristi Terry Lauderdale oli hyvinkin vikkelasorminen ja sai veivauksen kuulostamaan Eddielta itseltaan. Lavan valovoimainen "tahti" oli kuitenkin laulaja Randy Monroe, joka eraanlaisessa koomisuudessaan (reilu 40nen aija, spandexeissa ja tiukoissa liiveissa ja huivit vyotarolla heiluen) oli kuitenkin mahtava DLR-imitaattori flirttailuineen kaikkineen. Konserttivideoita oli katseltu tarkkaan ja opeteltu Daven liikkeita ja laulu oli hihkumisineen ja kirkumisineen ym ym Davea jos mika! Tohon ei Sammy pysty!

Jatkat veti todella mainiosti jotain sellasta, jota mulla ei ollut ikina mahis ennen nahda: milta "Van Halen" kuulosti lavalla. Van Hagar:han tossa jo tulikin nahtya 1.5 vuotta sitten, mutta milta toi 70-80 Van Halen naytti ja ennen kaikkea kuulosti.

Eilisen konsertin "uusin" biisi oli Fairwarning, klassikkoja oli mm Ain't Talking 'bout Love, Pretty Woman, Somebody Call Me A Doctor. Spesiaalina mm "ei niin tunnettu" Light Up The Sky. Vikana biisina todella mahtava Icecream Man.

Jos joskus on siis mahis nahda naa kundit lavalla, niin suosittelen! Taman lahemmaksi ei alkuperaista 80-luvun taitteen Van Halenia enaa paase. Tsekatkaa kundien kotisivut ja sielta Multimedia. Siella on biiseja ja hieman kuvaa sita milta ne kuulostaa. Videot on aika vanhoja ja meno on nykyaan parempaa ja paremmin "imitoituja". Tosin ei toi "Pro-video" yhtaan paskempi ole. Not bad, not bad at all! I kinda like 'em!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy