- - - mitä tämä NCAA-sarjaa tahkonut mikkihiiri luokan sankari auttaa?
- - - samalla saadaan yksi sankari lisää joka ei pärjää oman maalinedustan puolustamisessa ja jää kakkoseksi kulmatilanteissa.
- - - Palloseuran ainoa fyysisesti pätevä mies on Berg.
Muuten en (vielä) ota tähän hankintaan kantaa, mutta millä helvetillä Sweatt heitetään suoraan mikkihiiri-luokkaan? Pituutensa takia vai?
Ymmärtäisin mikkihiiri-vertailut, jos mitat olisivat "toisinpäin"; 191cm/76kg. Hei, 176cm varressa on 91kg painoa ja ainakin
tästä kuvasta päätellen kilot eivät ole kasautuneet poskiin tai leuan alle! Kimmo Timosen strategiset mitat olivat 177/87 pelatessaan TPS:ssa kaudella 1995-96 20-vuotiaana (178/88 kaudella 1996-97). Itse asiassa Sweattin kasvoissa on mielestäni jopa samaa jykevyyttä kuin Timosessa.
Itse en ainakaan muista, että noilla kausilla olisi Timosta kertaakaan haukuttu huonosta fyysisestä pelistä maalinedus- tai kulmatilanteissa. Toisaalta noilla kausillahan (95-96, 96-97) meillä oli heittää haalarihommiin niin Grönmania (191/97, -/-), Lehtosta (-/-, 186/99), Saloa (192/92, 192/99) ja Skrastinsia (186/89, 187/93). Nämä ajat ovat kuitenkin ohi (*SNIIS*).
Mielestäni fyysinen puoli ei koskaan tule suoraan pituudesta. Itse asiassa lyhyt varsi, jossa voimaa taustalla, jopa auttaa kulma-/maaliedusväännöissä. Enemmän se pituuden puute haittaa keskellä kenttää ulottuvuuden puutteena, mutta sitä taas voi korvata sijoittumisella ja pelinluvulla (nämä taas eivät välttämättä 21-vuotiaalla NCAA-pelurilla vielä kehittyneet, mutta siihen en puutu ennen ensimmäistä peliä).
Summa summarum: en usko, että Sweattin ulkomaalais
vahvistus-status todellakaan jäisi fyysisyydestä kiinni.