Lauri Tukonen Turun Palloseuraan!

  • 188 657
  • 691

-TMA-

Jäsen
Olet oikeassa, tosiaan lääkäri pitää kotijoukkueella olla paikalla. Mediaraporttien mukaan Jyp myös tämän ehdon täytti.

Hiukan liian kauan arvottiin, ennen kun auttajia saatiin kentälle. Samoin siinä oli kehitettävää, että ambulanssimiehet eivät ilmeisesti tienneet minne hallin ovelle tulee ajaa ja mitä kautta potilaan luokse pääsee. Mutta mitään totaalista floppia ei tässä suhteessa tapahtunut, tapaus paljasti vain pienempiä kehityskohteita toiminnassa. Mikä tärkeintä, noilla pienillä viivästyksillä ei tässä tapauksessa ollut mitään vaikutusta Tukosen terveydentilaan.


Keskisuomalaisessa todetaan, että perille löydettiin hyvin ja ambulanssin kanssa ei ollut ongelmia. Tämän tapauksen suhteen on ollut poikkeuksellisen paljon erilaisia mielipiteitä, huhuja, totuuksia ja näkökulmia - yksittäinen twiitti ja keskustelupalstan viesti muuttuu nopeasti "totuudeksi".
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Miten Virtanen liittyy tähän tapaukseen? Jos pelaajassa on miestä, niin tekee kuten se Ilveksen tsekkihyökkääjä muutama vuosi sitten, jonka Marjamäki taklasi saikulle. Seuravassa kohtaamisessa otti reilusti itse vastuun Marjamäen kouluttamisesta, eikä ulkoistanut sitä naisellisesti kolmannelle osapuolelle. Mikäli nyt yleensäkään ketään on tarkoitus hakata tuollaisen jälkeen.

Ei kyse ole mistään miehekkyydestä tai muusta höpö höpö jutusta vaan järjestä. Kuka täsyjärkinen laittaisi/olettaisi joukkueen parhaimman pelaajan tappelemaan ja huonossa tapauksessa uudestaan saikulle murtuneen käden tai nokan takia??Ei kukaan.
Sen takia tuolla on Moisio tai Virtanen jonka tehtävänä on kouluttaa apinoita jos siihen tarvetta löytyy.
Tai sitten NHL on täynnä naisellisia pelaajia.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62
Niin raadollista kuin se onkin, niin jos Tukonen olisi tänään meillä kokoonpanossa, peliä johdettaisiin vähintään kahdella maalilla tällä hetkellä.

Valitettavan selvä tasoero on Ahtolan ja Tukosen välillä..
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Ei kyse ole mistään miehekkyydestä tai muusta höpö höpö jutusta vaan järjestä. Kuka täsyjärkinen laittaisi/olettaisi joukkueen parhaimman pelaajan tappelemaan ja huonossa tapauksessa uudestaan saikulle murtuneen käden tai nokan takia??Ei kukaan.
Sen takia tuolla on Moisio tai Virtanen jonka tehtävänä on kouluttaa apinoita jos siihen tarvetta löytyy.
Tai sitten NHL on täynnä naisellisia pelaajia.

Meinaatko että NHL:ssä joku boogard kävisi gretzkyn kimppuun, jos gretzky töhöilisi kuten Tuppurainen? Ei varmasti, ja jos joku Moisio yrittäisi kouluttaa Tuppuraista, niin seurauksena olisi todennäköisesti yhtä havettävä episodi kuin oli Melart-Mäntylä, ja ottaisi vielä itse kuokkaansa. Kamil Kreps hoiti asian, jos se kerran hoidettava oli, Marjamäkeä vastaan niin kuin sen pitää mennäkin, ja Kreps oli kuitenkin tähtiluokan pelaaja tuolloin, kuten Tuppurainenkin Jypissä.

Edit. kuten Tuppurainenkin Jypissä.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Meinaatko että NHL:ssä joku boogard kävisi gretzkyn kimppuun, jos gretzky töhöilisi kuten Tuppurainen? Ei varmasti, ja jos joku Moisio yrittäisi kouluttaa Tuppuraista, niin seurauksena olisi todennäköisesti yhtä havettävä episodi kuin oli Melart-Mäntylä, ja ottaisi vielä itse kuokkaansa. Kamil Kreps hoiti asian, jos se kerran hoidettava oli, Marjamäkeä vastaan niin kuin sen pitää mennäkin, ja Kreps oli kuitenkin tähtiluokan pelaaja tuolloin, kuten Tuppurainenkin Jypissä.

Ei Tuppurainen mikään Gretzky ole. Hassu vertaus.

Aivan sama mitä mieltä sinä olet, mutta toivottavasti se on juuri Virtanen joka pieksee apinan ulos Tuppuraisesta seuraavalla kerralla kun nämä joukkueet kohtaavat. Mitä vittua se sinua liikuttaa muutenkaan? Olisi aivan saatanan tyhmää antaa Tukosen tehdä se itse. Sitä en ymmärrä miten neiteilyt tai äijäilyt tähän liittyvät. Nenä nenästä, as simple as that. Monsterimonni varmasti handlaa tämän kunnialla.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Meinaatko että NHL:ssä joku boogard kävisi gretzkyn kimppuun, jos gretzky töhöilisi kuten Tuppurainen? Ei varmasti, ja jos joku Moisio yrittäisi kouluttaa Tuppuraista, niin seurauksena olisi todennäköisesti yhtä havettävä episodi kuin oli Melart-Mäntylä, ja ottaisi vielä itse kuokkaansa. Kamil Kreps hoiti asian, jos se kerran hoidettava oli, Marjamäkeä vastaan niin kuin sen pitää mennäkin, ja Kreps oli kuitenkin tähtiluokan pelaaja tuolloin, kuten Tuppurainenkin Jypissä.

Edit. kuten Tuppurainenkin Jypissä.

Gretzky on huono vertaus Tuppuraiseen, joka ei ole 70 parhaimman pistemiehen joukossa liigassamme. Tukonen on edelleen 3 parhaan pistemiehen joukossa ja kuului ehdottomasti liigan parhaimpiin kun Tuppurainen ei sitä enää ole.
Mutta jos esim. Scott Hartnell kävisi vetämässä samalla tavalla David Krejcin tajuttomaksi kentälle niin voit olla varma, että McQuaid tai Chara tekisi asialle jotain seuraavassa pelissä. Hyvin harvoin joukkueen paras pistemies lähtee itse kostamaan yhtään mitään vaan sen hoitaa aivan joku muu.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Ei Tuppurainen mikään Gretzky ole. Hassu vertaus.

Aivan sama mitä mieltä sinä olet, mutta toivottavasti se on juuri Virtanen joka pieksee apinan ulos Tuppuraisesta seuraavalla kerralla kun nämä joukkueet kohtaavat. Mitä vittua se sinua liikuttaa muutenkaan? Olisi aivan saatanan tyhmää antaa Tukosen tehdä se itse. Sitä en ymmärrä miten neiteilyt tai äijäilyt tähän liittyvät. Nenä nenästä, as simple as that. Monsterimonni varmasti handlaa tämän kunnialla.

En ole koskaan pitänyt lätkän fanipoikia minään järjen jättiläisinä, mutta nyt alkaa oleen jo melko legendaarista tuotosta.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole koskaan pitänyt lätkän fanipoikia minään järjen jättiläisinä, mutta nyt alkaa oleen jo melko legendaarista tuotosta.

Joo, mähän se kovin fanipoika olen!

En käsitä miksi ei Tuppurainen voisi vastata teostaan jollekin muulle kuin juuri Tukoselle. Miksi se sinua ahdistaa niin paljon?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos pelaajassa on miestä...

En sen kummemmin halua aiheesta väitellä, mutta pakko on kysyä, että jos joku ajaisi samalla lailla JYPin ykköspyssyn (en tiedä kuka se on) tajuttomaksi, niin mahdollisesti "kostaessaan" tätä JYP ei saisi ulkoistaa sitä jonkun neloskentän puukäden hommiksi, vaan ykköspyssyn olisi itse se hoidettava, muu olisi neiteilyä? Ei siinä mitään jos olet tuota mieltä, ihmettelen vaan kovasti. Esim. viime kaudella jos vaikkapa Tepsin riveissä koohottava Moisio olisi ajanut Perrinin tajuttomaksi, olisi ollut vain ja ainoastaan Perrinin homma tasoittaa tilit halutessaan ja jos ei halua, olisi asia sillä taputeltu? *e* En tässä "taputtelussa" nyt ota huomioon törkeyksistä mahdollisesti langetettavia pelikieltoja.

Noin muutoin olen asiasta sitä mieltä, että paras tapa kostaa kärsitty vääryys on ottaa pelaamalla JYPiltä kaikki pisteet loppukauden kohtaamisissa, siinä olisi kostoa mun makuun kerrakseen.
 
Viimeksi muokattu:

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tukonen lasarettiin ties kuinka pitkäksi aikaa ja Tuppurainen selvisi neljällä pelillä. Aika sanattomaksi vetää taas. Eipä mulla muuta. Toivottavasti Late palaa entistä vahvempana takaisin,
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Joo, mähän se kovin fanipoika olen!

En käsitä miksi ei Tuppurainen voisi vastata teostaan jollekin muulle kuin juuri Tukoselle. Miksi se sinua ahdistaa niin paljon?

Ei se minua ahdista, mutta eikös Tuppurainen vastaa jo teostaan pelikiellon muodossa? Mistä ihmeestä hardcore -faneille tulee tuollainen into ihmisten pieksettämiseen?
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
En sen kummemmin halua aiheesta väitellä, mutta pakko on kysyä, että jos joku ajaisi samalla lailla JYPin ykköspyssyn (en tiedä kuka se on) tajuttomaksi, niin mahdollisesti "kostaessaan" tätä JYP ei saisi ulkoistaa sitä jonkun neloskentän puukäden hommiksi, vaan ykköspyssyn olisi itse se hoidettava, muu olisi neiteilyä? Ei siinä mitään jos olet tuota mieltä, ihmettelen vaan kovasti.

Noin muutoin olen asiasta sitä mieltä, että paras tapa kostaa kärsitty vääryys on ottaa pelaamalla JYPiltä kaikki pisteet loppukauden kohtaamisissa, siinä olisi kostoa mun makuun kerrakseen.

Jos se tapahtuu heti samassa pelissä ja tilanteen jälkeen niin ei siinä mitään, siitä vaan. Jos sitten kuukauden parin päästä alkaa joku muu, kuin taklauksen kohde säälittävästi kostamaan, niin onhan se pelleilyä. Toivottavasti Jyp ei ainakaan koskaan syyllisty moiseen.

Yllättävään paljon väkivaltaan orientoitunutta porukkaa fanipojissa.
 

Up089

Jäsen
Suosikkijoukkue
FLA, JYP, KeuPa HT
Pakko tähän väliin sanoa että trenchtown heitti hyvän pointin. Itse olisin heti laittamassa Yonkmania kostoretkelle jos esimerkiksi Tukonen teloisi Tuppuraisen tajuttomaksi. Olisihan se typerää itse käydä kuittaamassa ja mahdollisesti vielä nolata se oma kostoretki. Mutta tosiaan, pelikieltohan se eräänlainen kosto jo on, ettei omasta mielestä ainakaan mitään kostoretkiä tarvittaisi tässä tilanteessa. Asia eri jos mitään sanktioita ei olisi tullut. Laurille pikaisesti paranemisia.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei se minua ahdista, mutta eikös Tuppurainen vastaa jo teostaan pelikiellon muodossa? Mistä ihmeestä hardcore -faneille tulee tuollainen into ihmisten pieksettämiseen?

Ahdistaa aivan selvästi. Et muuten jaksaisi viestitolkulla sönköttää tätä samaa paskaa. Lisäksi on vähän ristiriitaista että vetoat johonkin fanipoika-ripuliin samalla kun itse kirjoitat että

Jos pelaajassa on miestä, niin tekee kuten se Ilveksen tsekkihyökkääjä muutama vuosi sitten, jonka Marjamäki taklasi saikulle.

Eli ei se pieksentä ollutkaan nyt se ongelma, vai?
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Yllättävään paljon väkivaltaan orientoitunutta porukkaa fanipojissa.

Juu, ja todistettavasti ainakin yhdessä Jypin pelaajassa nimeltään J.Tuppurainen.

Ihme jankuttaja tämä Ahar..
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mielipiteensä olisi paljon enemmän ok jos ei olisi itse lähtenyt paukuttamaan henkseleitä että "jos pelaajassa on miestä niin tekee sen kostonsa itse" tms. Sitten vauhkoaa kaukaloväkivaltaa vastaan sen jälkeen. Aivan kamalan teennäistä.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Mielipiteensä olisi paljon enemmän ok jos ei olisi itse lähtenyt paukuttamaan henkseleitä että "jos pelaajassa on miestä niin tekee sen kostonsa itse" tms. Sitten vauhkoaa kaukaloväkivaltaa vastaan sen jälkeen. Aivan kamalan teennäistä.

Hyvin irroitettu asiayhteydestä. Lukiko lainauksen lopussa mahdollisesti jotain sellaista, että " Mikäli nyt yleensäkään ketään on tarkoitus hakata tuollaisen jälkeen." ?
 

Koffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Allu (Tuppurainen) on ollut jo täältä Oulun ajoistaan saakka ...hmm..miten sen nyt pukisi sanoiksi..."yliajaja". Eli näitä temppuja on nähty aiemminkin...ei mikkään yllätys Allulta- valitettavasti, vaikka ihan hyvä pelimies on muuten. Haluaa olla fyysinen, mutta väärällä tavalla ja valitettavan usein.
Kukkonen sai sen tuta viime keväänä täällä....sai vammansa kunnolla hoidettua vasta loppukesästä. Tästä jo aiemmin ketjussa kirjoitinkin. On sen verran otollinen katsomopaikka, että kyllä mä kysyn Allulta seuraavan Oulun vierailun aikana, että kenet meinaat ajella tänään sairaalaan....
Mun mielestä ei nyt tästä kannata häntä "hippasille" hakea, pelkkä sanoma, että kattelee pelin ajan vähän tarkemmin "mistä tulee" niin riittänee... Ja varmaan tulee siellä Turussa...
 

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Antsa kommentoi lyhyesti Tukosen vammaa Ilta-Sanomille; "Tällä hetkellä ei ole mitään uutta tiedotettavaa, eikä varmaan nyt vähään aikaan tulekaan. Ylävartalovamma ja sen enempää emme tule asiasta kertomaan". – Laurilla on ollut hieno alkukausi ja mies on nauttinut pelaamisesta terveenä. Kyllä hän sanoi olevansa todella harmissaan loukkaantumisesta, Niittymäki kertoi.

Eli jos tuosta nyt mitään pystyy rivien välistä tulkitsemaan, niin ihan hetkeen ei Lauri ole tulossa takaisin. Voi vitamiinien kevät.

Tässä vielä linkki ko. uutiseen Mikä on pahasti loukkaantuneen Lauri Tukosen tilanne? TPS vaikenee - SM-liiga - Ilta-Sanomat
 

Sakoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eli jos tuosta nyt mitään pystyy rivien välistä tulkitsemaan, niin ihan hetkeen ei Lauri ole tulossa takaisin. Voi vitamiinien kevät.

Jos tästä jotain rivien välistä haluaa lukea mikä muutenkin ollut seurojen tiedottamisessa trendinä, että ei oteta minkäänlaista riskiä tuon yksityisyydensuojan kanssa ja pelaajien terveydentilaa ei kommentoida edes sivulauseessa. Tadaksenkin poissaolon syy pelicans-pelissä oli "Ei ole kokoonpanossa." joten jos pelaaja ei itse asian kanssa tule ulos niin seuralta ei sen enempää tule. Sinänsä ymmärrän, koska laki on laki myös urheilujoukkueen työntekijöille.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Jos tästä jotain rivien välistä haluaa lukea mikä muutenkin ollut seurojen tiedottamisessa trendinä, että ei oteta minkäänlaista riskiä tuon yksityisyydensuojan kanssa ja pelaajien terveydentilaa ei kommentoida edes sivulauseessa. Tadaksenkin poissaolon syy pelicans-pelissä oli "Ei ole kokoonpanossa." joten jos pelaaja ei itse asian kanssa tule ulos niin seuralta ei sen enempää tule. Sinänsä ymmärrän, koska laki on laki myös urheilujoukkueen työntekijöille.

Tämä on totta, että erittäin tarkkoja ja varovaisia ovat, mutta kiinnitin huomioni tuohon Antsan sanomaan "ei uutta tiedotettavaa, eikä varmaan nyt vähään aikaan tulekaan". Toki voi olla että tuo ei tarkoita yhtään mitään ja koitan vain hakemalla hakea jotain merkitystä tuohon kommenttiin. Kyllä vaan kuumottelee tää keissi niin paljon että oksat pois.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Eli jos tuosta nyt mitään pystyy rivien välistä tulkitsemaan, niin ihan hetkeen ei Lauri ole tulossa takaisin.
Tämä on totta, että erittäin tarkkoja ja varovaisia ovat, mutta kiinnitin huomioni tuohon Antsan sanomaan "ei uutta tiedotettavaa, eikä varmaan nyt vähään aikaan tulekaan".
Niin, mitä jatkuvaa tiedotetta asiasta kaivataan? Uskoisin koko kiekkoa seuraavan Suomen tietävän mikä Tukosella on vikana. Voinhan minäkin antaa oman "sisäpiiritietoni" asiasta.

"Lekuri sano, et sil on viili heilahtanu eikä se saa skulaa!"

Tähän "sisäpiiritietoon" kun yhdistää Antsan aiemman kommentin, niin kyllähän tässä aika hyvin ollaan jo kärryillä.

"Miehen poissaolon pituudesta ei ole vielä tietoa.
– Mies pelaa sitten kuin lääkärit antavat luvan. Nyt hän huilailee kotona.
"

Todennäköisesti tässä puhutaan totta! Lääkäritkään eivät vielä tiedä kuinka pitkä sairasloma on edessä. Se, mitä odotan seuraavaksi, on, että TPS oikeasti tiedottaa samana päivänä, kun Tukonen saa aloittaa kevyen harjoittelun. Se ei tule tapahtumaan yhtään sen nopeammin, vaikka toimittajat soittaisivat Antsalle kerran tunnissa.
 

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Tarkoitukseni ei tässä ole ollutkaan syyllistää Palloseuran tiedotusta, vaan yleisesti pyörittelin ja spekuloin Tukosen tilannetta niillä tiedoilla joita on saatu julki.

Onko siis niin, että jos pelaajan poissaolosta annetaan tarkempia tietoja, niin tällöin kyseinen pelaaja on antanut suotumuksensa sille, että hänen terveydentilaansa saa tiedottaa julkisesti?
 

Sakoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko siis niin, että jos pelaajan poissaolosta annetaan tarkempia tietoja, niin tällöin kyseinen pelaaja on antanut suotumuksensa sille, että hänen terveydentilaansa saa tiedottaa julkisesti?

Kyllä se näin on, että vain pelaajalla itsellään on oikeus terveydentilaansa kommentoida samoin kun ei muissakaan työpaikoissa pomo saisi kertoa minkä takia joku työkaveri on sairaana. Hyvänä esimerkkinä ehkä Nummelinin tilanne missä Petu itse aika avoimesti kertonut että olkapäästä otti. Siitä huolimatta, että pelaaja itse kertoo todellisen syyn poissaololle on seuran oltava melko tarkkana, koska käytännössä saa toistaa vaan sen mitä pelaaja itse sanonut julkisuuteen ja esimerkiksi päivityksiä tilanteeseen ei ilman pelaajan erillistä suostumusta saa antaa.

Siitä voidaan sitten taas olla montaa mieltä, että kenen oikeusturva saa kolauksen jos urheilussa/siviilielämässä joku kertoo että käsi on murtunut kun kaikki näkee, että se on paketissa. Ei liene kuitenkaan tämän ketjun asioita.

edit: lisätään tähän vielä pelaajayhdistyksen ohje asiasta, linkki vie pelaajayhdistyksen sivuille: Uutiset - SJRY
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös