Lauri Taipalus HIFK:n paidassa

  • 84 805
  • 267

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Taipalus on muuten koko liigan puolustajien pistepörssin jaetulla kärkipaikalla 11 pongolla. Myös +/- lukema +7 on aika kovaa valuuttaa :)

Ei kyllä huonot tilastot, kun on samalla TODELLA virhealtis ja illasta toiseen jakaa hasseja ja ylivoima hyökkäyksiä vastustajalle. Huonommalla maalivahdilla ja vastustajan viimeistelyllä, tuo +/- tilasto olisi jotain ihan muuta.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua suoraan sanoen pelottaa joka kerta, kun Taipalus häärii viivassa YV miehenä. En ymmärrä mitä käsittämättömiä aivopieruja tuo saa välillä. Monta kertaa jo tällä kaudella nähty se, että hän lähtee viivassa kiertämään sitä vastustajan kärkikarvaajaa, vaikka toisella puolella on toinen pakki vapaana jolle syöttää. Mihin noi tilanteet johtaa ja joka kerta? Vastustaja yksinläpi tai 2 vs. 1 hyökkäys. Eilenkin jälleen vastaava tapaus ja sen näki samantien että voi vittu, nyt ei hyvää seuraa. Onneksi vastustaja ei rankonut.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Mihin noi tilanteet johtaa ja joka kerta? Vastustaja yksinläpi tai 2 vs. 1 hyökkäys. Eilenkin jälleen vastaava tapaus ja sen näki samantien että voi vittu, nyt ei hyvää seuraa. Onneksi vastustaja ei rankonut.

Eilen tuollaista tilannetta seurasi HIFK:n maali. Kyllähän Taipalukselle liikaa virheitä sattuu, mutta kovasti on herra petrannut peliään viimeisten otteluiden aikana.
 

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
Mä jollain tapaa diggaan Taipaluksesta ihan älyttömästi. Koheltaa kyllä liikaa ja tekee ihmeellisissä paikoissa riskialttiita nousuja, nämä kun sais karsittua pois tai ainakin vähemmälle niin vielä parempi. Toisaalta, jos ei tekis näitä virheitä niin voidaan kysyä, että pelaisko enää Liigassa? Kuitenkin 13:ssa matsissa 11 pistettä, joten ei se nyt ihan huonosti kuitenkaa oo mennyt. Mm. viime kaudeksi hankittu ''kiekollinen liideri'' DeSantis sai koko kauden aikana hyvä kun noin monta pistettä ja ainakin mun muistin mukaan oli omassa päädyssä vielä paljon pahemmin vaikeuksissa kuin Taipalus. Anyway, kausi näyttää saako Late karsittua noita turhia virheitä pois, toki voisi auttaa, jos muilta pakeilta tulis vähän apua, eikä ihan yksin tartteisi kantaa niin suurta vastuuta.
 

6464

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Wild.
Lauri Taipalus edelleen pakkien pistepörssissä sijalla 6, vaikka pelannut 5 peliä esim. Schiraa vähemmän. Tai itse asiassa samoissa tehopisteissä kuin Kousa, Niskala ja Riikola. Taipaluksen +- +7, Kousan -5;) Kousa ollut jäällä 15 Lukolle tehdyn maalin aikana, kun Taipalus ainoastaan 5 HIFK:lle tehdyn maalin aikana. Kousalla 19 peliä, Taipaluksella 14. Mutta tottahan toki paskahan tuo pakisto on jos siellä kakkosparissa Grillforsin kanssa on tuollainen epeli;)
 

6464

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Wild.
Totta kai, hänhän ei kuulu HIFK;n paskaan pakistoon;) Se ei poista silti sitä tosiseikkaa, että Taipaluksella on Kousaa parempi piste ka, itse asiassa Taipaluksella on koko liigan pakiston toiseksi paras piste ka. 0,79 ja hänen +- tilastonsa on valovuoden edellä Kousaa. Taipalus myös on hyvä myös omassa päässä ja on fyysinen pelaaja, oman pään pelaamisesta kertoo jo tuo 10 maalin ero henkilöiden takaiskumaaleissa. Ja sellaista pakistoa missä pelaa kakkosparissa liigan toiseksi parhaan pakin piste ka:n omaavan pakki jolla on +7 lukema jotkut kutsuvat paskaksi pakistoksi. Ihan oikeasti,WTF!;)))
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Ja sellaista pakistoa missä pelaa kakkosparissa liigan toiseksi parhaan pakin piste ka:n omaavan pakki jolla on +7 lukema jotkut kutsuvat paskaksi pakistoksi. Ihan oikeasti,WTF!;)))

Vittu, että on ontuvaa logiikkaa. Pelasihan meillä aikanaan muuan Marek, aikansa paras puolustaja SM-Liigassa. Eipä tuon ajan HIFK-puolustukset siltikään olleet millään muotoa erityisen hyviä. Ja yritä nyt hyvä ystävä ymmärtää, että viimeiset ottelut pelannutta puolustusta täällä on lähinnä arvosteltu. Siinä ei paljon Lauri Taipaluksella tai hänen tilastoillaan ole merkityst. Ja yhä edelleen, lue viestisi läpi ennen kuin lähetät niitä. Tuota sinun "oikeinkirjoitusta" on todella todella raskasta lukea. Ja kyllä, minun on pakko lukea viestisi suuren viihdearvon vuoksi.
 

6464

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Wild.
Vittu, että on ontuvaa logiikkaa.
¨
Juuri täällä joku taisi olla Dale Cooper jorisi, että vaikka sairastupa tulee tyhjäksi, niin pakisto on silti niin paska,ettei mitään rajaa. Eikö teillä ymmärrys sitten riitä käsittelemään pakiston suorituksia kuten kuuluu, eli loukkaantumisia paikkaavana puolustuksen pakiston suorituksina, siihen nähden pakisto on suorittanut erinomaisesti, varsinkin kun sitä verrataan miten maalivahti on suorittanut muihin maalivahteihin nähden?

Tuosta pistekeskiarvosta muuten tulee mieleen, että paras pistekeskiarvo pakeista liigassa on ihmispaska, huonoin hankinta kautta aikojen, edarivitsi Hannu Pikkaraisella.

Mitä viihteeseen tulee, niin koko Jatkoajan HIFK-osio on mulle suurta viihdettä, olen näille jutuille täällä kavereiden kanssa monet kerrat nauranut aivan hulluuden partaalle saakka. Välillä on kuin lukisi jonkun osaston potilaskertomuksia, viihteistä parhainta!
 
Viimeksi muokattu:

6464

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Wild.
ole merkityst.


Ja sitten tälläiset kaverit vielä jakelevat oikeinkirjoitusohjeita täällä! Aivan huikeeta viihdettä, tahtoo lisää, jatketaanhan?`

HIFK;n pakistosta löytyy pakkien piste ka;lla mitattuna kaksi liigan kärkipakeista ja Söderholm ei ole vielä edes pelannut peliäkään,silti pakisto on kakkaa vaan, mutta 91,57% omaava veskari joka majailee sijoilla 12-14 liigan maalivahtien torjuntaprosentilla mitatussa tilastossa, pitää vain HIFK;ta pystyssä;)
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Ja sitten tälläiset kaverit vielä jakelevat oikeinkirjoitusohjeita täällä! Aivan huikeeta viihdettä, tahtoo lisää, jatketaanhan?

Myönnän, minulle on sattunut kirjoitusvirhe. Olen painanut ä-painiketta huonosti, mistä syystä kyseinen kirjain on jäänyt sanasta puuttumaan. Mutta huomaatko tuossa sinun kirjoittamassa, minun lainaamassa viestissä kielioppivirheitä. Minä huomaan.

Ja vaikka kuinka yrittäisit väheksyä Ville Husson otteita, ja samalla nostaa tuota meidän varamiehistä pakistoa, niin ei tuo sinun logiikkasi oikein toimi. Kunnolla varamiehiseksi puolustus muuttui Vaasassa pelatun Sport-ottelun jälkeen. Sen jälkeen HIFK on päästänyt Liigassa yhdeksän maalia kolmessa ottelussa. Puolustuksen vemppaamisen ajalta Husson päästettyjen maalien keskiarvo on 1,5 peliä kohden ja puolustuksen ka on 3 peliä kohden. Ei tällä tilastolla mitään merkitystä ole, mutta halusinpas minäkin jonkun tilaston nakata tähän väliin, ihan vaan kun sinäkin tykkäät täällä viljellä merkityksettömiä tilastoja.

Mitä viihteeseen tulee, niin koko Jatkoajan HIFK-osio on mulle suurta viihdettä, olen näille jutuille täällä kavereiden kanssa monet kerrat nauranut aivan hulluuden partaalle saakka. Välillä on kuin lukisi jonkun osaston potilaskertomuksia, viihteistä parhainta!

Mitä mahtaa lukea lainatun pätkän ensimmäisen virkkeen kirjoittaneen henkilön potilaskertomuksessa? Toiseen virkkeeseen sen verran, että voin kokemuksesta kertoa, että potilaskertomusten lukemisessa ei ole mitään viihteellistä ulottuvuutta.
 

6464

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Wild.
Myönnän, minulle on sattunut kirjoitusvirhe. Olen painanut ä-painiketta huonosti, mistä syystä kyseinen kirjain on jäänyt sanasta puuttumaan. Mutta huomaatko tuossa sinun kirjoittamassa, minun lainaamassa viestissä kielioppivirheitä. Minä huomaan.

Ja vaikka kuinka yrittäisit väheksyä Ville Husson otteita, ja samalla nostaa tuota meidän varamiehistä pakistoa, niin ei tuo sinun logiikkasi oikein toimi. Kunnolla varamiehiseksi puolustus muuttui Vaasassa pelatun Sport-ottelun jälkeen. Sen jälkeen HIFK on päästänyt Liigassa yhdeksän maalia kolmessa ottelussa. Puolustuksen vemppaamisen ajalta Husson päästettyjen maalien keskiarvo on 1,5 peliä kohden ja puolustuksen ka on 3 peliä kohden. Ei tällä tilastolla mitään merkitystä ole, mutta halusinpas minäkin jonkun tilaston nakata tähän väliin, ihan vaan kun sinäkin tykkäät täällä viljellä merkityksettömiä tilastoja.

Kirjoitusvirheisiin takertuminen nettikeskustelussa on lapsellista ja kansakunnan moukkamaisen kansanosan käyttämä viimeinen keino, kun ei enää väittelyssä pärjää,jätä se tehtävä moderaattoreille, pysytään ketjun aiheessa. Minä olen selviytynyt yliopiston viimeisestä tentistä, kirjallisesta osasta, enkä ole senkään jälkeen kohdannut ongelmia oikeinkirjoituksen tiimoilta. Sinusta en tiedä, ainakin kirjaimet sinun olisi syytä kerrata vielä, ehkä sinulla on lukihäiriö?

Onko sinun mielestäsi merkityksetön tilasto se, että Husson torjuntaprosentti on 91,57% ja hän on liigan häntäpäässä tämän suhteen, kun samaan aikaan puolustuksen +- tilasto on kolmanneksi paras liigassa ja joukkue on päästänyt keskimääräisesti laskettuna kuudenneksi vähiten maaleja liigajoukkueista? Saisinko kestävät ja tosiasioihin perustuvat argumentit, miksi pakisto on suoriutunut kakasti ja Husso hienosti?

Ihan oikeasti, Söde-Pikkarainen, Grillfors-Taipalus, Auvitu- Honkaheimo jne. paska pakisto liigaan;)???? Laita parempia pakistoja liigasta ja perustelut tietenkin.

Liigan toiseksi parhaimman piste ka:n pakki (paljon pelanneista), jolla on +7 lukema on siis sinun mielestäsi paskan pakiston merkki? Tuohon kun lisätään vielä Söderholm, Pikkarainen, Grillfors, niin onpa tosiaan huono puolustus,myönnetään onneksi Husso koppaa 91,57% statseilla, huh.

Mitä tekemistä muuten Marek Zidlickyllä ja vuoden xxxx pakistolla on Lauri Taipaluksen, tämän päivän HIFK;n pakiston ja liigan kanssa tekemistä. Ensin lukihäriöinen alkaa perkaamaan toisen oikeinkirjoitusta, sitten tälläinen "loogikko" alkaa arvostelemaan toisen loogista päättelykykyä, mitä vielä mahtaa tulla, odotan jännityksellä;)
 
Viimeksi muokattu:

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Kirjoitusvirheisiin takertuminen nettikeskustelussa on lapsellista ja kansakunnan moukkamaisen kansanosan käyttämä viimeinen keino, kun ei enää väittelyssä pärjää,jätä se tehtävä moderaattoreille, pysytään ketjun aiheessa. Minä olen selviytynyt yliopiston viimeisestä tentistä, kirjallisesta osasta, enkä ole senkään jälkeen kohdannut ongelmia oikeinkirjoituksen tiimoilta, sinusta en tiedä, ainakin kirjaimet sinun olisi syytä kerrata vielä, ehkä sinulla on lukihäiriö?

Onko sinun mielestäsi merkityksetön tilasto se, että Husson torjuntaprosentti on 91,57% ja hän on liigan häntäpäässä tämän suhteen, kun samaan aikaan puolustuksen +- tilasto on kolmanneksi paras liigassa ja joukkue on päästänyt kuudenneksi vähiten maaleja liigajoukkueista? Saisinko kestävät ja tosiasioihin perustuvat argumentit, miksi pakisto on suoriutunut kakasti ja Husso hienosti?

Ihan oikeasti, Söde-Pikkarainen, Grillfors-Taipalus, Auvitu- Honkaheimo jne. paska pakisto liigaan;)???? Laita parempia pakistoja liigasta ja perustelut tietenkin.

Vai on kirjoitusvirheisiin tarttuminen nettikeskustelussa lapsellista ja moukkamaisen kansanosan käyttämä viimeinen keino. Nyt sitten tiedämme sinusta sen, että olet lapsellinen ja kuulut moukkamaiseen kansanosaan. Minähän nimenomaisesti puutuin kielioppivirheisiin, siinä missä sinä lapsellisesti ja moukkamaisesti korostit minun kirjoitusvirhettä. Lisäksi olisin halukas kuulemaan, miksi minun pitää kerrata kirjaimet. Osaan kyllä aakkoset, usean eri kielen aakkoset itseasiassa. Ja kun tuon koulumenestyksen tähän nyt toit, niin voin kertoa sinulle, että olen suorittanut yliopistossa maisterin tutkinnon edellyttämät opinnot, myös äidinkielen osalta. Sinun kielioppisi viittaa siihen, että sinun mainitsemasi yliopiston viimeinen tentti on sijoittunut aikaan paljon ennen äidinkielen opintoja. Teen siis johtopäätöksen, että olet jättänyt yliopiston kesken. Ei siinä ole mitään moitittavaa, minusta ei siihen olisi ollut.

Mitä tuohon sinun argumentointiisi, niin se on täysin kestämättömällä pohjalla. Useat kirjoittajat ovat kritisoineet täällä HIFK:n viimeaikaista puolustusta. Siis puolustusta ilman esimerkiksi Lauri Taipalusta, tuota pelaajaa, jonka ketjua tässä nyt terrorisoimme yhdessä. Tuo mainitsemasi pakisto ei missään nimessä ole paska tähän Liigaan. Mutta kun se ei ole se pakisto mistä täällä on puhuttu. Salmi - Teppo, Honkaheimom - Moberg, Auvitu - Heikkinen, Tarkkanen, Paska pakisto Liigaan? Todellakin on. Ja kun niitä parempia puolustuksia halusit, niin sanotaan suoraan tilastojen perusteella KalPan, Tapparan, Ilveksen, Lukon, Jypin, Kärppien, Nämä kaikki joukkueet ovat päästäneet vähemmän maaleja ottelua kohden kuin HIFK. Tuo minun listaamani HIFK-puolustus on muuten päästänyt kuusi maalia ottelua kohden, eniten Liigassa. Mieti sitä.

Siihen en voi ottaa kantaa, miten tuo sinun mainitsemasi HIFK-puolustus lopulta vertaantuu muiden joukkueiden puolustuksiin, koska en ole nähnyt sen pelaavan vielä yhtäkään ottelua. Tämä voi toki tulla sinulle yllätyksenä, mutta jääkiekko-otteluita ei ratkasita paperilla.

Ja vielä, kun sinä niin tunnut pitävän näistä virtuaali-itsemurhavedoista, niin ehdotan sinulle sellaista. Haastan sinut kirjoittamaan vähintään kymmenen virkettä sisältätävän viestin HIFK-osioon jatkoajan keskustelupalstalla. Mikäli tuo viesti ei sisällä yhtäkään kielioppi- tai kirjoitusvirhettä minä teen virtuaali-itsemurhan. Jos em. virheitä löytyy yksikin, niin sinä teet virtuaali-itsemurhan. Sen verran haluan tarkentaa, että kielioppi pitää tässä vedossa sisällään myös lauserakenteen. Niin ja viestin tulee liittyä valitsemasi ketjun aihealueeseen. Löytyykö kiinnostusta?
 

6464

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Wild.
pälä pälä pälä?

Oletkohan nyt oikealla palstalla ja oikeassa ketjussa tässä ketjussa keskustellaan Lauri Taipaluksesta. Sinä voit mennä kirjoittelemaan noita novellin pituisia pohdintoja oikeinkirjoituksesta jonnekkin muualle tätä ketjua sotkemasta. Oletko sinä kännissä, vai et vain muuten tajua, että täällä keskustellaan jääkiekosta ja nimenomaan Lauri Taipaluksesta? Eikö modet voisi siistiä tätä ketjua noista Justicen jaarituksista ja oikeinkirjoituksen pohdiskeluista ja siirtäisivät ne minne ne kuuluvatkin? Et siis kyennyt pärjäämään keskustelusta koskien Lauri Taipalusta ja HIFK:n puolustusta, niin aloit roskaamaan ketjua noilla typeryyksilläsi?

Kun kohtaa lätkätampion, jolta ei tule mitään muuta kuin lääkehuuruisia aivopieruja,niin onneksi silloin on olemassa ignore toiminto! Heippa Justice ja tsemppiä elämääsi, minkälaista se sitten lieneekään, en uskalla edes kuvitella;)
 
Viimeksi muokattu:

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Oletkohan nyt oikealla palstalla ja oikeassa ketjussa tässä ketjussa keskutellaan Lauri Taipaluksesta. Sinä voit mennä kirjoittelemaan noita novellin pituisia pohdintoja oikeinkirjoituksesta jonnekkin muualle tätä ketjua sotkemasta. Oletko sinä kännissä, vai et vain muuten tajua, että täällä keskustellaan jääkiekosta ja nimenomaan Lauri Taipaluksesta? Eikö modet voisi siistiä tätä ketjua noista Justicen jaarituksista ja oikeinkirjoituksen pohdiskeluista ja siirtäisivät ne minne ne kuuluvatkin? Et siis kyennyt pärjäämään keskustelusta koskien Lauri Taipalusta ja HIFK:n puolustusta, niin aloit roskaamaan ketjua noilla typeryyksilläsi?

Et kai sä nyt vetänyt hernettä nenään? Voi raasua. Ihan mielenkiinnosta haluan kysyä, että mikä on sinun kontribuutiosi Lauri Taipalusta koskevaan keskusteluun minun kanssa käymäsi väittelyn osalta. Pakko ihailla tuota chewbacca puolustusta mikä tuntuu sinulla olevan ihan normi toimintaa. Mikäli modet haluavat siivota minun viestini tästä keskustelusta, niin heillä on siihen toki täysi oikeus. Pakko sinua on kyllä ihailla. Muutamassa päivässä olet noussut Eltonin tasoiseksi trolliksi. Way to go!

Ja mitä tulee mieheen ketjun otsikossa, hän on erittäin tärkeä osa tämän kauden HIFK:n puolustusta. Tähän astiset pisteet ovat ilman muuta olleet todella hyvät. Valitettavasti vaan otteita kentällä leimaa epätasaisuus ja hätäily. Varmaan puolenkymmentä läpiajoa tullut tällä kaudella Laurin koomailujen johdosta. Tasaisuudessa ja kiekkovarmuudessa on Laurilla ne kehityskohteet. Rauhallisuutta otteisiin ja meidän Lauri on top 10 kiekollinen puolustaja Liigassa.

Edit. Ja tosiaan, en ole kännissä. En juurikaan nauti humalasta, joten pyrin välttämään ko. olotilaa. Todennäköisesti ymmärryksessäni on jotain vikaa, koska tuhlaan yötäni sinun kanssa väittelyyn.
 

6464

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Wild.
Vastataan muutamaan hupitieteen maisterin Justicen maukkaimpaan möläytykseen, sen jälkeen jätän Justicen kanssa huvittelun.
Justice"kun tuon koulumenestyksen tähän nyt toit, niin voin kertoa sinulle, että olen suorittanut yliopistossa maisterin tutkinnon edellyttämät opinnot, myös äidinkielen osalta. Sinun kielioppisi viittaa siihen, että sinun mainitsemasi yliopiston viimeinen tentti on sijoittunut aikaan paljon ennen äidinkielen opintoja. Teen siis johtopäätöksen, että olet jättänyt yliopiston kesken. Ei siinä ole mitään moitittavaa, minusta ei siihen olisi ollut."

-Väärin olen maisteri, sinusta en usko, veikkaan, että olet lukiolaispoika. Korkeintaan virtuaalimaisteri. Ei tästä niin kovin kauaa aikaa ole, ei meillä ollut mitään äidinkieltä,olet tainnut sekoittaa lukion tai AMK;n yliopistoon. Ainoastaan gradua koskeva kirjallinen näyttö, muistaakseni sen 2 ov kirjallisesta tentistä tms.

Justice jatkaa minun huvittamista kirjoittamalla "mutta jääkiekko-otteluita ei ratkasita paperilla"
-Joopa joo, siinä virtuaalimaisteri taas neuvoo oikeinkirjoituksessa, voi Jeesus oikeasti.Tuo ei mene minkään näppisvirheen piikkiin enää, veikkaan tosiaankin lukihäiriötä tai muuta ongelmaa.

Sitten itse asiaan eli lainataan Dale Cooperin listaa, joka taitaa olla Justicen lista samalla;)?
1. TAP 20 35 = 1,75
2. KAL 18 33 = 1,83
3. ILV 17 40 = 2,34
4. KÄR 21 51 = 2,43
5. JYP 20 49 = 2,45
6. LUK 19 49 = 2,58
7. IFK 18 47 = 2,61
8. ÄSS 20 54 = 2,70
9. PEL 21 46 = 2,71
10.BLU 18 50 = 2,77
11.SAI 19 53 = 2,79
11.HPK 19 53 = 2,79
13.TPS 18 56 = 3,11
14.SPO 18 62 = 3,44

Kyllä HIFK on päästänyt sarjajohtaja Lukkoa peräti 0,03 maalia keskimäärin ottelua kohden enemmän, tämä siis tilanteessa jossa kolme kärkipakkia on ollut useita otteluita pois kokoonpanosta ja tästä ystävämme vetävät johtopäätöksen, että HIFK;n puolustus on huonompi kuin Lukon;) Samaan aikaan kuitenkin maalivahdin torjuntaprosentti on 91,57% ja tämä on näiden ystäviemme, kuten Justicen kanssa täysin loogista sille, että ongelma on ollut puolustuksesta;) En usko, että mistään yliopistosta voi tuollaiseen epäloogisuuteen kykenevää pahvimaisteria valmistua, epäilyt virtuaalimaisterista vahvistuvat entisestään.

Se sinun kaiken pahan alku ja juuri, itse suuri saatana Juuso Salmi on muuten 17 ottelussa peräti 2 takaiskumaalin aikana kentällä tasaviisikoin. Tämä tekee peräti 0,11 maalia per ottelu;) Johan Husso pahimpina iltoinaan hörppii jo yhdessä ottelussa enemmän kuin tuon 2 maalia, kuten vaikka viimeisessä Ilves pelissä.

Toisaalta ei kai tällä asiantuntijapalstalla voi jääkiekon suhteen olla niin pahvipäistä ihmistä, joka sulkee pakiston suorittamista arvioitaessa +- tilaston pois. Vain sillä perusteella, että kohtauttaa olkiaan "se on siksi liigan kolmanneksi paras pakiston osalta, koska HIFK on tehnyt niin paljon maaleja"? Totta kai myös pakistolla on osuutensa siihen että HIFK on kyennyt tekemään noin paljon maaleja. Samoin kuin sillä on tekemistä HIFK;n päästettyjen maalien keskiarvon kanssa kuinka maalivahti on suoriutunut? No maalivahti nyt on sattunut suorittamaan alakanttiin 91,57% ja majailee liigavahtien häntäpäässä ja tällä ei ole ystäviemme mielestä merkitystä sen kanssa paljonko HIFK:lle on tehty maaleja, maali on aina pakiston vika, niinkö? Ihan oikeasti trollaatteko te, vai onko tosiaankin ymmärrys lajista ja pelistä noin heikko?
 
Viimeksi muokattu:

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Kauden paras matsi Taipalukselta. Perusvarmaa puolustamista, ja muutama terävä ja tarkka avaussyöttö. Liekö syy ollut siinä, ettei paluumatsissaan yrittänyt mitään erikoistemppuilua, vaan teki ainoastaan sen mihin henkilökohtainen taitotaso riitti.
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Kauden paras matsi Taipalukselta. Perusvarmaa puolustamista, ja muutama terävä ja tarkka avaussyöttö. Liekö syy ollut siinä, ettei paluumatsissaan yrittänyt mitään erikoistemppuilua, vaan teki ainoastaan sen mihin henkilökohtainen taitotaso riitti.
Vai oliko syynä pakkipari? Pre-seasonillahan tuo toimi hienosti. Ja selvennyksenä: en nähnyt ottelua, kokoonpanosta vain satuin huomaamaan tuon
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Vai oliko syynä pakkipari? Pre-seasonillahan tuo toimi hienosti. Ja selvennyksenä: en nähnyt ottelua, kokoonpanosta vain satuin huomaamaan tuon

Taipaluksen pelissä näkyy, tai ainakin ennen loukkaantumista näkyi halua pyrkiä toteuttamaan itseään ratkaisuilla, jotka ylittivät henkilökohtaisen taitotason. Kiekkoja hukkui, usein juuri viivassa, ja siitä aukesi viholliselle useampikin makea maalipaikka. Tänään harhailua ja pomputtelua ei esiintynyt. Voi olla, että syy oli pakkiparissa, mutta väittäisin kuitenkin, että varma suorittaminen johtui omasta halusta pelata perusvarmaa peliä, varsinkin kun edellisestä matsista oli vierähtänyt jo aimo tovi.
 
Taipaluksen pelissä näkyy, tai ainakin ennen loukkaantumista näkyi halua pyrkiä toteuttamaan itseään ratkaisuilla, jotka ylittivät henkilökohtaisen taitotason. Kiekkoja hukkui, usein juuri viivassa, ja siitä aukesi viholliselle useampikin makea maalipaikka. Tänään harhailua ja pomputtelua ei esiintynyt. Voi olla, että syy oli pakkiparissa, mutta väittäisin kuitenkin, että varma suorittaminen johtui omasta halusta pelata perusvarmaa peliä, varsinkin kun edellisestä matsista oli vierähtänyt jo aimo tovi.

Liekkö Törmänen maininnut asiasta Taipalukselle ennen peliä. Ainakin ruudun haastattelussa ennen peliä toivoi niin Taipalukselta kuin Puustiselta perusvarmaa peliä. Lisäksi vielä mainitsi, että Taipalus oli kaatuillut itsekseen päivän harjoituksissa ja toivoi, ettei ainakaan tätä tarvitsisi pelissä nähdä.

Siitä kanssasi samaa mieltä, että kokonaisuutena kauden paras peli Taipalukselta tänään. Tuolla tasolla kun jatkaa ja vähän petraa isossa kuvassa, niin minä en valita edes siitä satunnaisesta kiekonmenetykseen päättyneestä kikkayrityksestäkään.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Perusvarmaa peliä ilman suurempia virheitä, mutta kun tästä kehuin häntä, oli Taipalus itse vähän eri mieltä. "Nojaa" tms antoi ymmärtää, ettei oma suoritus ole hyvä ellei tee hyökkäyspäässäkin jotain erityistä. Minusta on silti erittäin hyvä, että aloitetaan siitä riskitaso-nollasta, syöttöpinnasta ja teholukemasta +2 ja mennään sitten rauhassa kohti niitä hallitun riskialttiita kikkailuja.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy täältäkin antaa kehut Taipaluksen eiliselle esitykselle. Erityisesti tykkäsin monista rottailluista kulmapeleissä, pieniä merkkejä tulevan isännän otteista. Ja tuo edellä mainittu peruspeli Söden rinnalla oli mallikasta. Tätä Taipalusta lisää kiitos!
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Vähän nämä Lehkosen (ja Urheilulehden muutenkin) jutut ovat ylitseampuvia, mutta lehteä on toki myytävä. Jutun aihe on kyllä hyvä, hieno homma että Taipaluksen ura etenee! Toivottavasti Laurin esimerkki luo uskoa muillekin hitaammin kehittyville pelaajille. Laurihan aloitti uransa liigapelaajana SaiPassa 24- vuotiaana, eikä eka kausi 2012-13 ollut sellainen että SaiPan kannattajat olisivat olleet joukolla vaatimassa pidempää sopparia Laurille. Toki liigauran avausmaali Lukon verkkoon maalikuussa 2013 (täältä voi katsoa) antoi viitteitä siitä että kylmäpäisiä ratkaisuja löytyy tarvittaessa.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Linkissä melkoisen tymäkkä arvio Lehkosen Ismolta Liigan syyskauden parhaaksi pakiksi. Itse allekirjoitan peliasennon ja asenteen ylipäätäänkin, mutta en voi olla ajattelematta, että arviossa on hieman "puskista kirkkaisiin valoihin tulleen" lisää. Mutta toisaalta kuka olisi ollut vielä parempi valinta?

Katsos, legendaarinen Ika Lehtonen on alkanut kirjoittaa lehteen. Edustaa kyllä lätkäskenessä melkoista äärilaitaa, menestys on tähän päivään asti kyllä väistänyt miestä aika mallikkaasti. No, mielipiteitä on monenlaisia ja toki räväkät, valtavirrasta poikkeavat näkemykset saavat huomiota. Taipalus on pelannut hyvin ja tuonut erittäin positiivisen lisän HIFK-puolustukseen ja mahdollisuuksia on vaikka mihin. Mutta esimerkiksi jo HIFK:ssa Daniel Grillfors on mielestäni ollut selvästi varmempi ja kokonaisvaltaisempi puolustaja.

Olisi mielenkiintoista tietää, että monta Esa Lindellin matsia Ika on kuluvana kautena nähnyt paikan päällä - kantanut käsitykseni mukaan isoa roolia Ässissä tällä kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös