Kärpät tehny eniten maaleja mutta ottanu 142 kutia enempi omiin mitä itse ampunut. Eikö tämäkin kerro juuri siitä, että joukkue on suorittanut yläkanttiin alkukaudella? 0 maalia ja naurettava määrä kuteja ja maalipaikkoja mm. Sportia vastaan kertoo nykytasosta.
Kärpät on äärimmäisen tehokas joukkue, mikä on toki hyvä asia. Peli ei kuitenkaan ole Kärppien käsissä silloin, kun ei pystytä vastaamaan pelilliseen haasteeseen. Vastustaja hallitsee pelin virtausta, ja Kärpät tyytyy vänkärin rooliin.
Peliesityksiin peilattuna tulos on ollut yläkanttiin, se on fakta. Kärpillä on hyviä osa-alueita, kuten erikoistilannepelaaminen, sekä maalivahtipeli. Kärpäthän olisi lähes pysäyttämätön tässä sarjassa, jos 5vs5 -pelaamiseen saataisiin ryhtiä. Tiivis viisikko, rytmit kiekollisessa pelissä etc,. Oman alueen kiekollinen peli on se suurin murheenkryyni.
Tuo yksi Sport -matsi oli vain kirsikka kakun päällä. Jos se olisi ollut vain yksi heikompi matsi muiden joukossa, niin tuskin täällä kukaan vaatisi mitään potkuja. Kuntopuntareista voi jokainen katsoa, miten Kärpät on suoriutunut viimeisen 10-20 pelin otannalla. Ja ei Kärpät ole ansainnutkaan parempaa tulosta. Peli ei aina ole oikeudenmukaista, mutta pitkässä juoksussa se yleensä sitä on. Edistyneet tilastot eivät myöskään ole Kärpille suotuisia: ne ovat täydellisesti linjassa suhteessa Kärppien pelin laatuun.
En minä ainakaan ole viihtynyt Kärppien kotimatseissa paria poikkeusta lukuunottamatta. TPS -matsi oli ihan laadukasta kiekkoa. En myöskään viihtynyt Mannerin toiseksi viimeisen kauden kevätkaudella, kun peli ei ollut kunnossa. Silloinkin muuten päävastustajat hakivat Raksilasta poikkeuksetta pisteet.
Enemmän tässä varmaan valtaosaa tympii se, että Kärpät pelaa heikkoa lätkää toista vuotta putkeen. Porukka myös odottaa enemmän näitä IFK-, sekä Tappara -kotimatseja, ja kun niistä tulee lähes poikkeuksetta dunkkuun, niin vituttaahan se.
Mikkola valmentaa tämän kauden varmasti loppuun saakka, joten tämä ketju voidaan minun puolestani lyödä lukkoon ainakin kevään ratkaisupeleihin saakka. Jos peli ei osoita kehittymisen merkkejä, ja lomille lähdetään jälleen aikaisessa vaiheessa, niin keskustelu on jälleen syytä avata.