Lauri Mikkolalle potkut

  • 220 222
  • 1 477

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Onko nyt niin, ettei tuota sijaa neljä pystytä Mikkolan kanssa saavuttamaan? Pitääkö Mikkola potkia ulos?
En ole ennustaja mutta tilastot kertoo mm., että:
-kärpät tekee määrällisesti maaleja vasten tilastoja, -142 kutia.
-kuntopuntarin mikä mittaa tämän hetkistä tulostasoa kertoo, että sijoitus ei vastaa pelillistä nykytasoa

Sen lisäksi silmät kertoo, että pelitapa ei anna tukea pelaajille ja sellainen "yksilöt edellä"- pelitapa ei kyllä pure millään hyvän pelitavan joukkueisiin.

Joten vastaan, että näyttää siltä ettei Kärpät NYKYPELILLÄ pysty pitämään top-4 sijoitusta.

Mikkolaa ei tulla potkimaan pois enkä minäkään sitä näe tarpeelliseksi syystä, että:

-kuka tilalle? Mäntymaata ei ole vielä mitattu.
-korona
-kaikenkaikkiaan nyt minimoidaan taloudelliset tappiot.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ole ennustaja mutta tilastot kertoo mm., että:
-kärpät tekee määrällisesti maaleja vasten tilastoja, -142 kutia.
-kuntopuntarin mikä mittaa tämän hetkistä tulostasoa kertoo, että sijoitus ei vastaa pelillistä nykytasoa

Sen lisäksi silmät kertoo, että pelitapa ei anna tukea pelaajille ja sellainen "yksilöt edellä"- pelitapa ei kyllä pure millään hyvän pelitavan joukkueisiin.

Joten vastaan, että näyttää siltä ettei Kärpät NYKYPELILLÄ pysty pitämään top-4 sijoitusta.

Mikkolaa ei tulla potkimaan pois enkä minäkään sitä näe tarpeelliseksi syystä, että:

-kuka tilalle? Mäntymaata ei ole vielä mitattu.
-korona
-kaikenkaikkiaan nyt minimoidaan taloudelliset tappiot.
Sarja on kokonaisuus. Jäädään jännittämään, mitä tulostaululla seisoo sarjan lopussa. Tällä hetkellä Kärpät on toisena. Kärpät on muuten tehnyt eniten maaleja kaikista joukkueista. Toki muut kovat, eli Tappara ja HIFK ovat tuossa suhteessa lähellä.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Sarja on kokonaisuus. Jäädään jännittämään, mitä tulostaululla seisoo sarjan lopussa. Tällä hetkellä Kärpät on toisena. Kärpät on muuten tehnyt eniten maaleja kaikista joukkueista. Toki muut kovat, eli Tappara ja HIFK ovat tuossa suhteessa lähellä.
No lähtökohtaisesti ilman koronaakin pelkkien pisteiden tuijottaminen on typerää. Vain P/O kertoo oikeat voimasuhteet.

Kärpät tehny eniten maaleja mutta ottanu 142 kutia enempi omiin mitä itse ampunut. Eikö tämäkin kerro juuri siitä, että joukkue on suorittanut yläkanttiin alkukaudella? 0 maalia ja naurettava määrä kuteja ja maalipaikkoja mm. Sportia vastaan kertoo nykytasosta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nimenomaan potkuja on vaadittu katsomalla analyyttisesti Kärppien pelaamista kokonaisuutena, ja tuijottamalla muutakin kuin sijoitusta sarjataulukossa. Kärppien 5vs5-peli on ollut heikkoa olemattomalla pelikirjalla, jonka puutteet ovat korostuneet aina, kun vastassa on ollut edes etäisesti laatujoukkue, puhumattakaan sitten top6-jengeistä.

Kyllähän noissa analyyttisissä pohdinnoissa on ollut paljon mielenkiintoista tietoa Kärppien haasteista, sitä ei todellakaan käy kiistäminen. Mutta, että potkut sarjakakkosena olevan joukkueen päävalmentajalle? Mikä on muuten korkein sarjasijoitus, jolla päävalmentajalle on annettu joukkueestaan sm-liigassa potkut?
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Sarja on kokonaisuus. Jäädään jännittämään, mitä tulostaululla seisoo sarjan lopussa. Tällä hetkellä Kärpät on toisena. Kärpät on muuten tehnyt eniten maaleja kaikista joukkueista. Toki muut kovat, eli Tappara ja HIFK ovat tuossa suhteessa lähellä.
Sarja todellakin on kokonaisuus. On hienoa, jos (tätä toivon todellakin) Kärpät kääntää pelinsä todella nousujohteiseksi, ja Mikkola kaivaa oikean pelitavan, jolla pystytään haastamaan viime kausina Kärpille kryptoniitiksi muodostuneita joukkueita.

Tuo "Kärpät on tehnyt maaleja eniten kaikista joukkueista" johtuu pelkästään niistä muutamista murskavoitoista, joista sitten peilikuvana muutamat kunnon sukellukset. Peli pitäisi saada balanssiin.

Mutta täällä on ihan aiheesta esitetty kysymyksiä Kärppien pelistä, koska se on näyttänyt välillä hirveältä. Sitten siihen lisäksi Mikkola kun sanoo pressissä tyyliin: "Tasanen ja kova kamppailu tänään, kyllä meillä oli maalipaikkoja tarpeeksi. Tyytyväinen olen.", niin kyllähän siinä vähän kiehahtaa kun peli näyttää paskalta ja valmentaja on tyytyväinen. Siis tyytyväinen, kun peleistä ei löydy hyvää jatkuvuutta. Ja se kun Sportia vastaan saadaan vähän yli 10 laukausta maalille, mitäs tähän sanois...

Mutta tosiaan, toivotaan että joulupukki toi pelikirjan ja Kärppien tähti lähtee nousuun. Sillä tällä hetkellä se on vielä laskussa. Yksi Jyp-voitto ei sitä muuta hirveästi. Se on alku, mutta pitkä matka on vielä edessä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät tehny eniten maaleja mutta ottanu 142 kutia enempi omiin mitä itse ampunut. Eikö tämäkin kerro juuri siitä, että joukkue on suorittanut yläkanttiin alkukaudella?
Minä en niin paljon tiedä, että osaisin vetää tuosta johtopäätöstä suuntaan tai toiseen. Sen tiedän, ettei se riitä kriteeriksi potkuihin. Uskon myös, että Kärppien pistekeskiarvo paranee syyskaudesta, mikäli Ohtamaa ja Mäenalanen eivät ole useita viikkoja pois olympialaisten vuoksi.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Minä en niin paljon tiedä, että osaisin vetää tuosta johtopäätöstä suuntaan tai toiseen. Sen tiedän, ettei se riitä kriteeriksi potkuihin. Uskon myös, että Kärppien pistekeskiarvo paranee syyskaudesta, mikäli Ohtamaa ja Mäenalanen eivät ole useita viikkoja pois olympialaisten vuoksi.
Mutta minä tiedän. Kun peli kertoo että otat vetoja omiin enemmän mitä saat itse ammuttua niin ei se peli ole kuosissaan. Se on enemmänkin merkki siitä, että oot pelissä alakynnessä.

Sä nyt vedät jotain omaa show:ta, että tässä vaadittais potkuja tällaisten yksittäisten tilastojen takia.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärpät tehny eniten maaleja mutta ottanu 142 kutia enempi omiin mitä itse ampunut. Eikö tämäkin kerro juuri siitä, että joukkue on suorittanut yläkanttiin alkukaudella? 0 maalia ja naurettava määrä kuteja ja maalipaikkoja mm. Sportia vastaan kertoo nykytasosta.
Kärpät on äärimmäisen tehokas joukkue, mikä on toki hyvä asia. Peli ei kuitenkaan ole Kärppien käsissä silloin, kun ei pystytä vastaamaan pelilliseen haasteeseen. Vastustaja hallitsee pelin virtausta, ja Kärpät tyytyy vänkärin rooliin.

Peliesityksiin peilattuna tulos on ollut yläkanttiin, se on fakta. Kärpillä on hyviä osa-alueita, kuten erikoistilannepelaaminen, sekä maalivahtipeli. Kärpäthän olisi lähes pysäyttämätön tässä sarjassa, jos 5vs5 -pelaamiseen saataisiin ryhtiä. Tiivis viisikko, rytmit kiekollisessa pelissä etc,. Oman alueen kiekollinen peli on se suurin murheenkryyni.

Tuo yksi Sport -matsi oli vain kirsikka kakun päällä. Jos se olisi ollut vain yksi heikompi matsi muiden joukossa, niin tuskin täällä kukaan vaatisi mitään potkuja. Kuntopuntareista voi jokainen katsoa, miten Kärpät on suoriutunut viimeisen 10-20 pelin otannalla. Ja ei Kärpät ole ansainnutkaan parempaa tulosta. Peli ei aina ole oikeudenmukaista, mutta pitkässä juoksussa se yleensä sitä on. Edistyneet tilastot eivät myöskään ole Kärpille suotuisia: ne ovat täydellisesti linjassa suhteessa Kärppien pelin laatuun.

En minä ainakaan ole viihtynyt Kärppien kotimatseissa paria poikkeusta lukuunottamatta. TPS -matsi oli ihan laadukasta kiekkoa. En myöskään viihtynyt Mannerin toiseksi viimeisen kauden kevätkaudella, kun peli ei ollut kunnossa. Silloinkin muuten päävastustajat hakivat Raksilasta poikkeuksetta pisteet.

Enemmän tässä varmaan valtaosaa tympii se, että Kärpät pelaa heikkoa lätkää toista vuotta putkeen. Porukka myös odottaa enemmän näitä IFK-, sekä Tappara -kotimatseja, ja kun niistä tulee lähes poikkeuksetta dunkkuun, niin vituttaahan se.

Mikkola valmentaa tämän kauden varmasti loppuun saakka, joten tämä ketju voidaan minun puolestani lyödä lukkoon ainakin kevään ratkaisupeleihin saakka. Jos peli ei osoita kehittymisen merkkejä, ja lomille lähdetään jälleen aikaisessa vaiheessa, niin keskustelu on jälleen syytä avata.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta minä tiedän. Kun peli kertoo että otat vetoja omiin enemmän mitä saat itse ammuttua niin ei se peli ole kuosissaan. Se on enemmänkin merkki siitä, että oot pelissä alakynnessä.
Tämä selvä. Minä lasken mielummin maalit.
Sä nyt vedät jotain omaa show:ta, että tässä vaadittais potkuja tällaisten yksittäisten tilastojen takia.
Kyllähän täällä on vaadittu potkuja Mikkolalle Kärppien peliesitysten vuoksi välittämättä sarjasijoituksesta. Esittämäsi tilasto on yksi peruste potkujen puolesta. Mielestäni tuo peruste ei ole validi.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta minä tiedän. Kun peli kertoo että otat vetoja omiin enemmän mitä saat itse ammuttua niin ei se peli ole kuosissaan. Se on enemmänkin merkki siitä, että oot pelissä alakynnessä.
Tämä pitää paikkaansa. Yksittäisissä otteluissa tälle ei voi antaa liiaksi painoarvoa, mutta pitkässä juoksussa tuloskin kääntyy epäsuotuisaksi ennemmin tai myöhemmin. Kuten on käynytkin.

Peli ei ole ns. kestävällä pohjalla, kun otat enemmän vastaan, mitä itse saat luotua.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Mutta, että potkut sarjakakkosena olevan joukkueen päävalmentajalle? Mikä on muuten korkein sarjasijoitus, jolla päävalmentajalle on annettu joukkueestaan sm-liigassa potkut?
Harkimo antoi syksyllä 1997 Sakke Pietilälle potkut Jokereiden ollessa siinä vaiheessa sarjakakkosena. En ole varma, mutta lienee ykkönen tässä kategoriassa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Harkimo antoi syksyllä 1997 Sakke Pietilälle potkut Jokereiden ollessa siinä vaiheessa sarjakakkosena. En ole varma, mutta lienee ykkönen tässä kategoriassa.
Kiitos tiedosta. On se aikamoista! Toki en ollut yllättynyt, että moinen ennätys on Harkimon ja Jokereiden hallussa. Ihan heti en Kärppiä samalla kunniakirjalla haluaisi palkita.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Mutta minä tiedän. Kun peli kertoo että otat vetoja omiin enemmän mitä saat itse ammuttua niin ei se peli ole kuosissaan. Se on enemmänkin merkki siitä, että oot pelissä alakynnessä.

Sä nyt vedät jotain omaa show:ta, että tässä vaadittais potkuja tällaisten yksittäisten tilastojen takia.
Tämä ketju on hauskaa luettavaa, ehdottomasti. Varsinkin, kun Kärppävalmennus ei oo suurimpia mielenkiinnon kohteita.

Ja mainitsemasi ”tilastohan” ei ole faktaa. Pelkästään yksi ylivoimatilanne voi kääntää ”tilaston” päälaelleen.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja mainitsemasi ”tilastohan” ei ole faktaa. Pelkästään yksi ylivoimatilanne voi kääntää ”tilaston” päälaelleen.
Jäi lainaamaltasi henkilöltä mainitsematta, mutta kyse taisi olla 5vs5 -pelistä. Näin ainakin oletan, sillä edistyneet tilastot tukevat hyvin sitä näkemäämme, että Kärppien viisikkopeli ei ole kunnossa.
 
H

Hidas_ja_kankea

Ollos huoleton @McTorso Mikkolan potkujen suhteen, kun lähes kaikki tässä ketjussa kertoessaan tyytymättömyytensä Kärppien pelitapaa kohtaan, jatkavat potkujen olevan äärimmäisen epätodennäköisiä. Tämä nyt on vain kanava kertoa oma tyytymättömyys.

Itseni Kärpät on kaksi vuotta jatkuneella pelitavallaan ja muulla toiminnallaan vieroittanut katsojana. Aika ajoin olen testannut muita otteluita, kuten viimeksi tapaninpäivän Pelicans-HIFK kohdalla, viihdyin katsojana. Pelitapa on ollut tylsän tuhnua. Syyskaudella olen jättänyt ennätysmäärän otteluita kesken, vaikka Kärpät olisi ollut voittamassa. Parempi pitää taukoa tässä tilanteessa. Taukoa tulee Mestareiden Liigan kevätkauden alkamiseen asti.

Kun vastaat toistuvasti arvosteluun listaamalla Kärppien mestaruuksia. Kyseenalaistaisin joka tapauksessa valmentajaputken käyttämisen, kun ainoa putken kautta tullut mestaruus on tullut Mannerille.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Tämä ketju on hauskaa luettavaa, ehdottomasti. Varsinkin, kun Kärppävalmennus ei oo suurimpia mielenkiinnon kohteita.

Ja mainitsemasi ”tilastohan” ei ole faktaa. Pelkästään yksi ylivoimatilanne voi kääntää ”tilaston” päälaelleen.
Joo kuten @Huml71 tuossa jo totesi, tilasto on liigan edistyneistä tilastoista poimittu ja kertoo 5vs5 pelin laukausten suhteesta. Joten se on ihan puhdasta tilastodataa eli faktaa. Ja mulle on faktoille ihan sama jos peli toimii ja näyttää hyvältä. Tässä tapauksessa tuo tilasto vain tukee nimen omaan sitä, mistä tässä ketjussa on pitkälti kyse: Lauri Mikkolan jääkiekko ja pelitapa ei ole kärkiseuralle kuuluvalla tasolla.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Tämä pitää paikkaansa. Yksittäisissä otteluissa tälle ei voi antaa liiaksi painoarvoa, mutta pitkässä juoksussa tuloskin kääntyy epäsuotuisaksi ennemmin tai myöhemmin. Kuten on käynytkin.

Peli ei ole ns. kestävällä pohjalla, kun otat enemmän vastaan, mitä itse saat luotua.
Tätä koitin tuon tilaston kautta avata.

Jo pelkästään peli näyttää sen mitä tuo tilasto kertoo. Omissa pyöritään liikaa, pelin avaaminen on vaikeaa, peli kääntyy liian usein keskialueelta omaan päähän vastustajan toimesta, hyökkäysalueelle ei päästä viisikkona, hyökkäysalueella ei saada pidettyä kiekkoa, hyökkäysalueella ei päästä vetopaikoille eikä vetopaikat tarpeeksi usein laadukkaita maalipaikkoja.

Tuo tilasto ei kerro suoraan noita asioita mutta se tukee sitä mitä mä näen pelistä. 5vs5 peli ole kuosissaan.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Kyllähän noissa analyyttisissä pohdinnoissa on ollut paljon mielenkiintoista tietoa Kärppien haasteista, sitä ei todellakaan käy kiistäminen. Mutta, että potkut sarjakakkosena olevan joukkueen päävalmentajalle? Mikä on muuten korkein sarjasijoitus, jolla päävalmentajalle on annettu joukkueestaan sm-liigassa potkut?
Sijat 2-9 ovat tällä hetkellä 9 pisteen sisällä toisistaan. Lisäksi pelimäärissä on aika isojakin heittoja. Yksi voitto tai tappio saattaa muuttaa sijoitusta usealla pykälällä ylös tai alas. Ennen tuota eilistä JYP-voittoa oltiin muistaakseni kuudensia. Pistekeskiarvolla mitattuna Kärpät on viides, mikä ei ole huonosti, mutta kuntopuntari ei valehtele, ja loistelias alkukausi, timanttinen erikoistilannepelaaminen, poikkeusyksilöt sekä erittäin tasainen sarja ovat pitäneet Kärpät yllättävän korkealla pitkään.

Eiväthän Laten potkut ole missään nimessä realismia, kyllä varmasti suurin osa sen tällä palstalla tajuaa, vielä vähemmän tässä yhteiskunnan tilanteessa. Mutta kovin hyvät merkit eivät ole ilmassa sen suhteen, että kuin ihmeen kaupalla viisikkopeli alkaisi yhtäkkiä osoittaa toisteisuuden ja yhtenäisyyden merkkejä, ja ruvettaisiin yksilötaidon sijaan haastamaan kärkiporukoita pelitavallisilla sekä taktisilla seikoilla.
 

Petrov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät , Carolina Hurricanes
Seuraava Jukurit -peli on kulminaatiopiste. Veljekset vastakkain. Jos se hävitään niin pahalta näyttää ....
 

Lemé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Kiekko-Espoo, Pittsburgh, Caroline
Seuraava Jukurit -peli on kulminaatiopiste. Veljekset vastakkain. Jos se hävitään niin pahalta näyttää ....
Aatu laittaa hatullisen Kärppien verkkoon ja näyttää Latelle, että ”Mitäs laitoit pois ja et antanu pelata vahvuuksilla!”
 

NahkaHagrid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Jesse Puljujärvi.
Aatu laittaa hatullisen Kärppien verkkoon ja näyttää Latelle, että ”Mitäs laitoit pois ja et antanu pelata vahvuuksilla!”

Rindell tulee tänään tekemään enemmän pisteitä kuin Aatu

edit: tein pienen pollin tuonne "Jääkiekkoaiheiset äänestykset" puolelle.
 
Viimeksi muokattu:

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eipä ole Mikkola vähemmän yllättäen saanut isoihin pelillisiin puutteisiin juuri minkäänlaista parannusta aikaiseksi. Tyhjästä on paha nyhjäistä. Vahvalla laituriosastolla saadaan sentään jonkunverran paikkoja luotua, mutta se ei pitkälle riitä.Hidas mutta varma vajoaminen kohti sääliplayoff sijoja jatkuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös