Lauri Korpikoski TPS:ään

  • 690 034
  • 3 110

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Lauri mahtuisi varmasti kokoonpanoon JOS jalka vielä liikkuu ja JOS pysyy kunnossa. Siinä valitettavasti on jo aika hemmetisti jossiteltavaa.

Korpikoskella jalka kyllä liikkuu. Ei jää siitä kiinni. Iso kysymysmerkki on pysyykö terveenä. Mikäli pysyy, niin on Liigan parhaimpia alaketjujen pelaajia. High risk - high reward.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Koko kauden terveenä hyvällä tasolla vetävä ja joukkueelle kaiken antava Korpikoski, Joulupukki, Loch Nessin hirviö ja Isojalka taitavat nykyään olla saman kategorian olentoja.
 

Siwawaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Korpikosken lätinöitä menneestä ja tulevasta.
On kyllä ihan vilpitön halu uskoa, että Korpedo meillä ensi kaudella pelaa varsinkin, jos saa nyt terveen kesän alle ja nuo vanhat kaunat ei puske lävitse niin kuin uutisessa annetaan ymmärtää. On iso pelaaja pysyessään terveeenä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mas@

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Taasko se saatanan show taas pyörähtää käyntiin….
Tuskinpa. Itse en ainakaan heti muista noin avointa Korpikoskea. Toki se tuosta voi taas roihahtaa mutta ihan hyvä alku oli tämä ulostulo.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura

Rosvosektori

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boogaard, Russell, Lauri&Janni, Doan, Domit
Rehellistä, hmm niin kai. Mutta tuo särähti korvaan: "– Mulla ei ollut ikinä halua edes lähteä Tepsistä. Nautin suuresti jätkien kanssa pukukoppielämästä ja peleistä. Jos ottaa tästä aiheesta kaiken draaman pois, fakta on, että olin Bielissä lainalla. Se päättyi 1. toukokuuta."

Jaa, ei ollut halua mennä, mutta siellä se vietti kauden. Joku pakotti vai mikä tässä nyt on homman nimi?

Jos asiat on nyt paremmin, niin onko se suurin skisma ollut meidän entisen toimarin kanssa? Vähän kuten Jonnellakin oli. Toimari vaihtunut ja pöytä on puhdistettu?

En mä tiedä mitä tästä nyt pitäisi ajatella.
No, tervetuloa takaisin mustavalkoisiin Lauri!
 

Siwawaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Rehellistä, hmm niin kai. Mutta tuo särähti korvaan: "– Mulla ei ollut ikinä halua edes lähteä Tepsistä. Nautin suuresti jätkien kanssa pukukoppielämästä ja peleistä. Jos ottaa tästä aiheesta kaiken draaman pois, fakta on, että olin Bielissä lainalla. Se päättyi 1. toukokuuta."

Jaa, ei ollut halua mennä, mutta siellä se vietti kauden. Joku pakotti vai mikä tässä nyt on homman nimi?

Jos asiat on nyt paremmin, niin onko se suurin skisma ollut meidän entisen toimarin kanssa? Vähän kuten Jonnellakin oli. Toimari vaihtunut ja pöytä on puhdistettu?

En mä tiedä mitä tästä nyt pitäisi ajatella.
No, tervetuloa takaisin mustavalkoisiin Lauri!
Varmasti suurin syy entinen toimari, mutta onneksi nämä ovat ammatiurheilujoiden lisäksi aikuisia ihmisiä ja pystyvät sopimaan asiat. Ainakin toivon niin
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-P-S
Korpparin kohdalla vaikea vaan uskoa hyvään skenaarioon... Jos tosiaan täällä pelaa, saattaa hyvin kestää 5-10 peliä ja sen jälkeen kallein sairastupa löytyy jälleen Artukaisista. Uran päättäminen tai lainasopimus, jotta rahaa vapautuu käyttöön olisivat todenäköisesti parhaat vaihtoehdot. Toki jos pelaa edes ~40 peliä ja edelleen piste per peli tahdissa ni mikä jottei ja olisihan tuo upea saaga vuosien saikkujen jälkeen Korppari palaa ja painaa 2 vuotta vielä täysillä. Jotenkin vaan nyt ei oma usko enää riitä, että pysyisi ehjänä. Aika sen toki näyttää ja tottakai toivon parasta Korpparille, hieno olisi nähdä terveenä koko kauden mukana ja nähdä kuinka kovaan iskuun vielä itsensä kykenee laittamaan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Korpikosken lätinöitä menneestä ja tulevasta.

”Mulla alkaa 19. vuosi ammattilaisena. Niihin vuosiin mahtuu kaksi urheiluvammaa: lonkkaleikkaus ja pieni polvioperaatio. Bielin lääkäri ihmetteli, että miten olen pystynyt pelaamaan näin pitkään vähillä vammoilla.”

Hyvin onnistuu valehtelu näköjään ainakin itselleen. Jonne on alkoholisti, mutta mikä on Korpikosken selitys, liian monta urheiluvammaa aivoissa?

Laittaisi nyt vaan ne hokkarit naulaan, kun pystyisi vielä harjoittamaan jotain muuta ammattia…

Noh, näillä mennään ja syksyllä sen sitten näkee pelaako täällä yhtään peliä. Ahokas ei ainakaan voi laskea tämän kaverin varaan peliäkään…
 

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toivotaan, että draama on tosiaan poissa ja joka ainoa pelaaja saa ansaitsemansa paikkansa kokoonpanossa. Varmaan kaikki on sitä mieltä, että Korpparin palkka tulokseen nähden on liian suuri, mutta se ei ole Korpikosken vika. Jos meillä on ensi kaudella kallein mies ykkösessä, nelosessa tai viltissä, niin syyn täytyy olla se, että on joukkueen paras tai se että edellä on parempia miehiä.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
”Mulla alkaa 19. vuosi ammattilaisena. Niihin vuosiin mahtuu kaksi urheiluvammaa: lonkkaleikkaus ja pieni polvioperaatio. Bielin lääkäri ihmetteli, että miten olen pystynyt pelaamaan näin pitkään vähillä vammoilla.”
"Urheiluvammalla" hän tarkoittaa vammaa, joka on vaatinut jotain leikkausta tai muuta vastaavaa operaatiota. Varmaankin muut ovat sitten kolhuja, mitkä on parannettu levolla tai fysioterapialla tai vastaavaa.

Toivotaan hyvää treenikesää Korpparille ja olisihan se uskomaton "Redemption", jos Late vielä palaisi omalle tasolleen.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko ikinä historiassa yli 30-vuotias pelaaja vetänyt neljä kautta alle 20 ottelun keskiarvolla ja palannut sen jälkeen samalle tasolle mitä joskus 10 vuotta sitten on ollut.

Sitä toivoisi tietenkin Korpikosken olevan koko kauden pelikunnossa, mutta en minä rahaa sen puolesta laittaisi.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Onko ikinä historiassa yli 30-vuotias pelaaja vetänyt neljä kautta alle 20 ottelun keskiarvolla ja palannut sen jälkeen samalle tasolle mitä joskus 10 vuotta sitten on ollut.

Sitä toivoisi tietenkin Korpikosken olevan koko kauden pelikunnossa, mutta en minä rahaa sen puolesta laittaisi.
Tuskin kukaan olettaa, että Korpikoski palaa 10 vuoden takaiselle tasolleen. Silloin Korppari veti n. 40 pisteen kausia rapakon takana.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Onko ikinä historiassa yli 30-vuotias pelaaja vetänyt neljä kautta alle 20 ottelun keskiarvolla ja palannut sen jälkeen samalle tasolle mitä joskus 10 vuotta sitten on ollut.

Sitä toivoisi tietenkin Korpikosken olevan koko kauden pelikunnossa, mutta en minä rahaa sen puolesta laittaisi.
Eipä niitä sankaritarinoita historiallisestikaan koskaan kirjoitettu henkilöistä, jotka saavuttivat suuria menestyksiä kaikkien todennäköisyyksien ollessa heidän puolellaan. Vai oletko koskaan kuullut siitä tarinasta kun Goljat murskasi pienen Davidin?
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
– Kaikki ei ollut viime keväänä, kesänä ja syksynä hyvin. Sitä on mielestäni turha koittaa kaunistella. Parempi olla rehellinen, että asiat otti kovaa yhteen. Sen myönnän.

– Ne olosuhteet, missä lainalle lähdin, eivät olleet ihan normaalit. Siinä asiassa oli kaksi osapuolta mukana.

–  Nyt palataan TPS:n rivistöön. Haluan palata. Toivottavasti lähtökohta on erilainen. Ei minua kuitenkaan ihan hatusta vedetty Sveitsiin ulkkaripaikalle.

Suoraa puhetta kyllä. Oliko tuo Santtu Jokinen, joka Korpparia sitten on kaivertanut? "Toivottavasti lähtökohta on erilainen" kuulostaa lähinnä siltä, että koko homma on ollut pisin vittua jo ennen kautta.

Kaikista onnellisin loppuhan olisi se, että Korppari pelaisi sopimuksensa loppuun hyvällä tasolla ja tämä kauhea episodi jäisi historiaan. Selvää on, että siellä on perseilty huolella.
 

Forn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Huono uutinen. Toivoisin, että Korpikoski heittäisi hokkarit naulaan tai ymmärtäisi yhteisymmärryksessä purkaa järjettömän sopparinsa. Parasta ennen -päiväys meni jo aikaa sitten.

Toivottavasti pelaa 3 tai 4 -ketjussa, koska mihinkään tulosketjuun häntä ei voi sijoittaa.

Vaikka haastattelusta tuleekin kuva, että draamat ovat takanapäin, kuka tietää mitä on vielä edessä? Korpikoski, Ramstedt ja Petrell itkee taas kuorossa ensi syksynä, kun Korpikoskella ei ole vapaalippua pelaavaan kokoonpanoon?
 

Lätkäfani66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Jos asiat on nyt paremmin, niin onko se suurin skisma ollut meidän entisen toimarin kanssa? Vähän kuten Jonnellakin oli. Toimari vaihtunut ja pöytä on puhdistettu?
Kyllähän se on pakko olla tämä. Ja tulihan se Jokisen lähtökin suhteellisen erikoisesti... Itse en saanut kaverista kovin positiivista kuvaa missään vaiheessa - lähinnä sellainen "puhuva pää".
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
On kyllä ihan vilpitön halu uskoa, että Korpedo meillä ensi kaudella pelaa varsinkin, jos saa nyt terveen kesän alle ja nuo vanhat kaunat ei puske lävitse niin kuin uutisessa annetaan ymmärtää. On iso pelaaja pysyessään terveeenä.
Oikeastaan täysin päinvastainen on oma ajatus. Ei mitään pahaa sanaa Laurista, mutta oma uskoni ei vain riitä. Kaikki viimeisten vuosien haastattelutkin pyörii sen ympärillä, kuinka vaikeaa on ollut ja mitä vaivoja on tullut lisää. Laurista oikein huokuu epäonnistuminen.

Viimeinen lause oli ehkä vähän rumasti sanottu. Ei ole tarkoitus syyllistää Korpikoskea hänen terveyden reistailuista, mutta ihan alkaa kohta tulla Tukonen mieleen.

Vertaus Tukoseen on siinä mielessä huono, että Laurissa oli ainesta olla The paluumuuttaja. Ikää vasta 33 ja fyysisesti ylivertainen pelaaja kotoiseen liigaan. Ei mikään luontainen pistenikkari, mutta mahdollisuudet oli olla se tepsin ykkös voimahyökkääjä. Korpikoski ei edes ollut mikään lasinilkka tullessaan, vaan äniripelejä kertyi keskimäärin 70 kauteen. Lopulta sitten kävi kuten kävi ja ainakin oma usko alkaa loppua. Toki kaikki on mahdollista. 36 mittariin, joten kyllä vielä aikaa olisi pelata useampi hyvä kausi, vaikka eittämättä ura alkaa kääntyä kohti loppusuoraa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
ymmärtäisi yhteisymmärryksessä purkaa järjettömän sopparinsa.
Kai voidaan ymmärtää yhteisymmärryksessä kuinka järjetön tuo sinun kommenttisi on.

Miksi helvetissä pelaaja purkaisi itse sopimuksen, minkä on seuran kanssa yhteisymmärryksessä aikoinaan kirjoittanut? Lauri ei edelleenkään ole mitenkään velkaa Tepsille tuosta sopparista. Sitä paitsi, voiko Liigassa edes ostaa sopimuksia ulos tai onko näin joskus tehty? Siis jos ei ole tiedossa, että pelaaja olisi siirtymässä muualle ja uusi seura maksaisi sopimuksen ulososton.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Laurissa oli ainesta olla The paluumuuttaja. Ikää vasta 33 ja fyysisesti ylivertainen pelaaja kotoiseen liigaan. Ei mikään luontainen pistenikkari, mutta mahdollisuudet oli olla se tepsin ykkös voimahyökkääjä. Korpikoski ei edes ollut mikään lasinilkka tullessaan, vaan äniripelejä kertyi keskimäärin 70 kauteen. Lopulta sitten kävi kuten kävi ja ainakin oma usko alkaa loppua. Toki kaikki on mahdollista. 36 mittariin, joten kyllä vielä aikaa olisi pelata useampi hyvä kausi, vaikka eittämättä ura alkaa kääntyä kohti loppusuoraa.
Itse asiassa Lauri oli vasta 31 vuotta, kun se sopimus tehtiin. Edelleenkin olen sitä mieltä, että 6 vuoden sopimus 31-vuotiaan oman kasvatin ja "NHL-tähden" kanssa ei ollut niin huono sopimus silloin. Toki kova palkka ja pitkä kesto olivat riskejä, mutta tuskin kukaan ajatteli, että ne kaikki riskit kävisivät toteen. Lauri oli kuitenkin muutama vuosi aiemmin työsulkukaudella todistanut olevansa se todellinen (vihaan tätä termiä) "ylikylän ukko".
 

Forn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Kai voidaan ymmärtää yhteisymmärryksessä kuinka järjetön tuo sinun kommenttisi on.

Miksi helvetissä pelaaja purkaisi itse sopimuksen, minkä on seuran kanssa yhteisymmärryksessä aikoinaan kirjoittanut? Lauri ei edelleenkään ole mitenkään velkaa Tepsille tuosta sopparista. Sitä paitsi, voiko Liigassa edes ostaa sopimuksia ulos tai onko näin joskus tehty? Siis jos ei ole tiedossa, että pelaaja olisi siirtymässä muualle ja uusi seura maksaisi sopimuksen ulososton.
Korpikosken taso ei vaan enää riitää tälle tasolle, haluttiin sitä tai ei. Siksi nimenomaan Korpikoski voisi alkaa etsiä jotain jäähdyttelyseuraa vaikka Suomen ulkopuolelta, jotta uusi seura voisi maksaa ulososton. Jossain Saksassa olisi varmasti ottajia.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Korpikosken taso ei vaan enää riitää tälle tasolle, haluttiin sitä tai ei. Siksi nimenomaan Korpikoski voisi alkaa etsiä jotain jäähdyttelyseuraa vaikka Suomen ulkopuolelta, jotta uusi seura voisi maksaa ulososton. Jossain Saksassa olisi varmasti ottajia.
Ei hyvää päivää... Siis, Lauri tienaa vielä Tepsissä seuraavat 2 kautta eri lähteistä riippuen reilusti sen puoli miljoonaa Euroa, riippumatta siitä pelaako hän 0 vai 120 ottelua. Meinaatko, että Laurilla olisi joku tarve lähteä itse etsimään uutta seuraa?
 

Forn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
Ei hyvää päivää... Siis, Lauri tienaa vielä Tepsissä seuraavat 2 kautta eri lähteistä riippuen reilusti sen puoli miljoonaa Euroa, riippumatta siitä pelaako hän 0 vai 120 ottelua. Meinaatko, että Laurilla olisi joku tarve lähteä itse etsimään uutta seuraa?
Jos haluaa pelata vielä, niin kyllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös