Lasse Pirjetä HIFK-paitaan

  • 32 405
  • 216

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viestin lähetti Isaksson
Mutta mikään ei riitä. Nyt olisi aika keskittyä pelaamiseen. Minusta tämä oli erinomainen diili. Kun lockout vaan venyy ja venyy niin tuskin Pirjetä pois lähtee, kun Tuomo on leikkauksestaan toipunut. Ei Tuomoa lopullisesti ole menetetty. Katseet on vaan nyt siirrettävä tammikuulle.

Keväällähän ne mitalit jaetaan, Harks, Tuomo, Pirjetä, kyllä noilla senttereillä pitäisi pystyä voitoista pelaamaan.
En kyllä usko enää millään, että Tuomoa meillä nähdään tällä kaudella. Kyllä Chicagon pomot asian niin junailee. Tuomon olkapää operoidaan tänään 1.10. ja toipumisennuste on 3-4 kuukautta, joten pahimmassa tapauksessa Tuomo on pelikunnossa 1.2. Eli juuri sopivasti, kun SM-liigan siirtoikkuna on sulkeutunut. Ja Chicagon pomoilla on taas hauskaa. Vituttaa koko organisaatio!

Juuri tällä hetkellä Pirjetä ei paljoa kiinnosta. Pirjetä Ruudun tai Jokisen sijasta on aika kurja vaihtoehto. Toki oli paras vaihtoehto tähän saumaan, kun ulkomaalaispaikat on yllättäen täynnä. Voidaan toki kysyä, miksi ne on aina IFK:lla täynnä jo ennen kauden alkua. Tai nythän meillä on jo ylimääräinen ulkomaalainen. Pitääkö niistä sopimuksista tehdä aina kahdenvuoden pituisia?

Tuskin Lasse niitä kaivattuja lisäkatsojia tuo, mutta ei voi muuta kuin toivottaa Lasse tervetulleeksi, ja toivottavasti pelaat itsesi IFK-fanien sydämeen ja näytät meille epäilijöille.
 

ORK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensi reaktio oli syvä tuskanhuuto. Sitten rauhotuin hetkeksi. Pohdin asiaa, ja huusin vielä syvempää tuskaani. Lasse edustaa minulle kaikkea sitä mitä IFK ei ole. Lasse ei taklaa, ei mene maskiin, ei taistele, ei yritä loppuun saakka, ei hanskaa, ei, ei, ei. Olen pettynyt. Tämän tilanteen voi pelastaa enää vain yksi uutinen, Hirso hyllylle/neloseen. Tällöin tilanne ei ole täysi katastrofi. Pentin hankinnat tähän saakka ovat olleet aivan erinomaisia, enempää ei millään olisi voinut olettaa. Toivoa ehkä, mutta ei olettaa. Kaikki kunnia niistä päätöksistä Pentille. Ainoa päätös jota kritisoin on tämä. En myöskään olisi ollut siinä itkukuorossa joka valittaa että Tuomolle ei löytynyt stunttia, kun nyt kerran jotutui puukotettavaksi. Kaiken kaikkiaan Pentiltä loistohankinnat, ikävää että keskiarvo kuitenkin tippui pahasti Lassen tulon myötä. Noh, kai Lassenkin voi siirtää vilttiin...
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Viestin lähetti Owen
Mä olen ainakin todella yllättynyt kuinka hyvin Pena on ollut ajan tasalla.


Samoilla ajatuksilla täälläkin. The Pentti on hoitanut tällä kaudella hommansa lähes kiitettävällä tavalla. Nyt ei muuta, kuin odottamaan joukkueen heräämistä pelaamaan. Se taas on Aravirran hommia.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Turhaa ininää

Pena on tähän saakka hoitanut homman mallikkaasti. Kun Blackhawks alkoi hattuilemaan, oli stuntti heti katsottuna. Kotimaista yhtä hyvää vaihtoehtoa ei olisi ollut saatavilla, vaikkakaan en itsekään ole Laiska-Lassen suurimpia ystäviä.

Olisin mielelläni nähnyt OJ:n IFK:n paidassa. Kaikkea vaan ei voi saada.

Nyt kunnon veska kehiin, Tuomo tammikuussa ja homma on hanskassa. Aralla on tämän jälkeen kaikki eväät mestaruuden saamiseksi Stadiin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko tunnustaa täältäkin, että eilisillan ensireaktio Pirjetän tuloon oli 'voi vittu', eli pettymys. Mutta tämähän johtui vain ja ainoastaan siitä, että Tuomoa odotettiin ja kun verrataan Lassea ja Tuomoa, niin ei kai kukaan täysjärkinen kallistu vertailussa Lassen puoleen.

Mutta nyt, kun faktat ovat suurin piirtein tiedossa, eli Tuomo on poissa laskuista ainakin muutaman kuukauden ajan, on Pirjetä itse asiassa erittäin tervetullut vahvistus. Eli kiitos Pena, hyvin olet hoitanut hommasi (Z, Jakke, Lasse). Vielä kun itse joukkue rupeis pelaamaan tasollaan.
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Annetaan Lasselle mahis...

Ensireaktioni oli hämmentynyt. En hyppinyt riemusta, mutten hokenut vittuakaan. Joku täällä mainitsikin jo, että nyt on toivoa kakkosylivoiman pyörittäjästä. Lassen kuti on myös hyvä, toivottavasti on oppinut änärissä käyttämään sitä ahkerammin. Ei minustakaan Hirso kuulu kakkosketjuun ja nyt meillä on (ainakin paperilla) 2. ketjuun sentteri. Ja ennemmin Lasse kuin joku tsekkiläinen konsonanttihirviö tai änärin farmijoukkueen 'maalitykki'... Niitä on ollut riittämiin viime vuosina. Eikä nuo 'NHL-starat' muutenkaan näytä kasapäin Suomeen tunkevan.
Katsotaan muutama peli ja annetaan sitten lisää arvioita hankinnan onnistumisesta.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti Simon
ja kun verrataan Lassea ja Tuomoa, niin ei kai kukaan täysjärkinen kallistu vertailussa Lassen puoleen.


Minä taas olen sitä mieltä, että Pirjetä on kokeneena pelaajana aivan loistohankinta. Loistava aloittaja, hyvä laukaus ja suht. nopea( viime MM-kisat, ei kausi 00-01). Hän on itse asiassa tässä tilanteessa parempi vahvistus IFKlle, kuin Tuomo olisi puolikuntoisena ollut. Eli minä kallistun vertailussa Lassen puoleen.

Uuups, sorry tässähän peräänkuulutettiin täysjärkistä nickiä. Anteeksi, että vastasin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti werther
viime keväänä Laiska-Lasse teki USA:ta vastaan kaksi komeaa maalia. Kun Olli Jokista ei saatu ja Tuomokin näyttää jäävän haaveeksi, niin hyväksyn Pirjetän hankinnan. Ketä kotimaisia senttereitä sitäpaitsi olisi ollut vapaana? Penalla oli siis sittenkin stuntti katsottuna!
Tästä olen samaa mieltä. Ymmärrän kyllä monien fanien huolen, sillä onhan HIFK ihan oikeasti maailman kovin jengi (SM-liigassakin ihan playoffs-tasoa) eikä maailmassa löydy kuin 4-6 kaveria, jotka siihen oikeasti kelpaisi, mutta nykyisten realiteetit huomioon ottaen, kai maajoukkue-tasoinen, kotimainen NHL-pelurikin, joka viimeksi meillä pelatessaan kantoi kultakypärä kelpaa (vaikkakin ne pisteet olikin väärin tehty).
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kyllähän se Pirjetä hyytyi MM-kisoissakin loppua kohti eli ei esitys mikään ihmeellinen ollut.

Owen nosti jo Pirjetän Jokisen edelle mutta kai sentäs on hieman eri kavereista kyse.

Toinen surffaa farmin ja nhl:n välillä ja toinen joukkueensa kapteeni ja tärkein hyökkääjää.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Spontaani reaktio Löysä-Lassen paluusta

EEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Spontaani reaktio Löysä-Lassen paluusta

Viestin lähetti Aurinkotuuli
EEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII.
Ilmeisesti muistikuvat hävitystä vedosta viimeiseltä Pirjetän IFK-vierailulta palailevat mieleen? Olisikohan paikka kehittää joku uusi veto tälle vierailulle? Koskenkorva meinaan maistuu aina yhtä hyvälle.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti mixu
Kyllähän se Pirjetä hyytyi MM-kisoissakin loppua kohti eli ei esitys mikään ihmeellinen ollut.

Owen nosti jo Pirjetän Jokisen edelle mutta kai sentäs on hieman eri kavereista kyse.

Toinen surffaa farmin ja nhl:n välillä ja toinen joukkueensa kapteeni ja tärkein hyökkääjää.

Herra Mixu,
Luuletko, ettei IFKssa ole näitä asioita mietitty( Pena&Ara )?
Lasse on rauhallinen hemmo, jonka ego ei ole niin suuri kuin Jokisella. Eikö sinustakin IFK nimenomaan tällä hetkellä tarvitse pyyteetöntä( hölmö sana,sorry ) 2. sentteriä? Minusta tarvitsee. Olli Jokinen olisi tuskin suostunut tähän rooliin. Olen siitä aika varma. Muutenkin OJn saapuminen IFKhon olisi tuonut ' ylimääräistä hässäkkää' touhuun. Kaikella kunnioituksella, uskon että päätös Lassen paluusta oli hyvä. Oikein hyvä.
 

Owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Liverpool
Viestin lähetti mixu

Owen nosti jo Pirjetän Jokisen edelle mutta kai sentäs on hieman eri kavereista kyse.

En nyt tainnut ihan niin sanoa. Sanoin kyllä että OJ esitykset eivät olleet yhtään sen parempia kuin Lassenkaan MM-kisoissa. Mun silmissä OJ on tällä hetkellä aika kesy mies. Mies ei todallakaan vakuuta mua lainkaan. Toki jos olisin näistä päässyt valitsemaan vapaasti, olisin OJ ottanut, sen myönnän. Mutta jos vertaa kavereiden eroja, on ne kyllä tällä hetkellä mun silmissä aika pienet.

Mulle nhl on nykyään ihan täysin arvonsa menettänyt liiga. Siellä joka jannu vaan heikkenee. WC viimeistään todisti että marginaalit ovat nykyään Euroopan ja nhl:n huippujen välillä aivan marginaaliset. Siellä ei todellakaan ole kovin montaa hemmoa, jotka dominoisivat liigaa mielin määrin. Eikö Marek jo ole tän todistanut? Veikkaan että Nylander tulee olemaan näitä harvoja, jotka näin tekevät.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Pärde
Hirso omalle paikalleen neloseen.

Sopiiko jos Hirso tulisi Viitaluoman kaveriksi SaiPaan? Meillä saattaisi olla miehelle tarjota hiukan hyökkävämpi rooli. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta Kim ei ole pelityyliltään mikään nelosketjun jarru. Ainakin junnuissa pisteitä syntyi. Muistan elävästi kun tämä nuori mies teki meidän A:ta vastaan pleijareissa SEITSEMÄN tehopistettä. Joten. Kim tule meille hyökkäämään, ei tarvitse Hifkissä peruutella.
 

ehcszteiN

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, TPS, sympatiat HIFK ja Ässät
No niin. Sillä tavalla.

Onnittelut Punaisille. *puree hammasta*

"Onnittelut" Ruissaloon. *pui nyrkkiä* Jos Turussa kerran "näillä mennään", niin ainakin antakaa junioreille RUNSAASTI peliaikaa !!



...vittu, saatana; kaikille muille kyllä, mutta ei meille... *mutinaa*
 

Owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Liverpool
Viestin lähetti Birkku
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta Kim ei ole pelityyliltään mikään nelosketjun jarru.

Itse asiassa Kimi taitaa juuri olla tällainen nelosketjun jarru. Kimi hoitaa aika hyvin tämän tehtävän. Muihin rooleihin miehestä ei sitten olekaan.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jake74
Tuomo on pelikunnossa 1.2. Eli juuri sopivasti, kun SM-liigan siirtoikkuna on sulkeutunut. Ja Chicagon pomoilla on taas hauskaa.

Pelikunnolla ei ole mitään merkitystä. Kunhan mies on maassa ja pelilupa hoidettu kuntoon. Vaikka aloittaisi 1.3. niin ei mitään väliä.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti Isaksson
Pelikunnolla ei ole mitään merkitystä. Kunhan mies on maassa ja pelilupa hoidettu kuntoon. Vaikka aloittaisi 1.3. niin ei mitään väliä.

Näin juuri.
Toivotaan myös. että Antti Muur.... , eiku siis Hannu Aravirta saa hemmoihin vähän lisää virtaa, että Tuomolle on 8. maaliskuuta jälkeen tarjota jotain muutakin kuin faniristeily.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Viestin lähetti Brewer
Herra Mixu,
Luuletko, ettei IFKssa ole näitä asioita mietitty( Pena&Ara )?
Lasse on rauhallinen hemmo, jonka ego ei ole niin suuri kuin Jokisella. Eikö sinustakin IFK nimenomaan tällä hetkellä tarvitse pyyteetöntä( hölmö sana,sorry ) 2. sentteriä? Minusta tarvitsee. Olli Jokinen olisi tuskin suostunut tähän rooliin. Olen siitä aika varma. Muutenkin OJn saapuminen IFKhon olisi tuonut ' ylimääräistä hässäkkää' touhuun. Kaikella kunnioituksella, uskon että päätös Lassen paluusta oli hyvä. Oikein hyvä.

Summasen WC joukkueesta juuri OJ nostettiin esiin tämän uuden pelitavan airueena ja kehuttiin kuinka hän pyyteetömästi tekee käskettyä duunia päivästä toiseen.

En parhaalla tahdollanikaan ymmärrä kuinka Lasse olisi käyttökepoisempi kuin OJ?
Vähän sama kun väittäisi Toyotan olevan parempi formuloissa kuin Ferrarin.
Miksiköhän sitten OJ valittiin Floridan kapteeniksi jos hän on joku itsensä ympärillä pyörivä diiva?
Lapsellisia puheita tuollaiset väitteet.
Ehkä tuohon muniinpuhaltelijoiden joukkoon pitäisikin saada jotain hässäkkää ja uskon että pukukopissa oli Jokisesta ollut hieman enemmän hyötyä kuin palkkasoturi Pirjetästä joka pelaa siellä missä eniten maksetaan.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Puuttuva palanen

Onnittelut IFK:lle. Vaikka joukkue varmasti olisi ottanut Jokisen tai Ruudun mielummin, Pirjetäkin vahvistaa oleellisesti IFK:n hyökkäyspelin selkeästi heikointa osa-aluetta, sentterikaartia. Pirjetä tuo leveyttä ja osaamista juuri niille alueille, joita IFK:lta ehkä viime kaudella puuttui, vaikka puutteineenkin oli milleistä kiinni, ettei tuleva mestari kaatunut.


IFK:lla on paperilla liigan kovin puolustus, huippuammattilainen valmentajana ja viimeistään nyt hyökkäyskin vaikuttaa erittäin pätevältä, joskin offensiivinen peli kärsisi tuntuvasti kenen tahansa avainhyökkääjän loukkaantumisesta (kuten toisaalta lähes kaikilla liigaseuroilla). Maalivahtipeli on ainoa "varma" kysymysmerkki, joten jos Stathos (tai kuka keväällä lieneekään) onnistuu ratkaisupeleissä hoitamaan tämän kaikkein tärkeimmän tontin, IFK:lle vain taivas on rajana.



Ranger
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mixu

En parhaalla tahdollanikaan ymmärrä kuinka Lasse olisi käyttökepoisempi kuin OJ?


Minusta vertailu ylipäätään on ontuva. OJ on OJ ja Lasse on Lasse. Tätsit. Uskon, että Olli meni Sveedaalaan raha- ja/tai verotusasioiden takia. On kovin mahdollista ja ymmärrettävää, että mies on edellyttänyt sen kokoista liksaa, johon ei kynnet yksinkertaisesti kyenneet. Kun otetaan huomioon, että saimme jo Zetan ja JRuudun ja Lasse "eikä tässä vielä kaikki" Pirjetän bonuksena, niin eiköhän olla vaan tyytyväisiä. Huonomminkin olisi voitu saada. On sitäpaitsi kaikki syys uskoa, että Lasse on sitten muutaman pelivuoden kehittynyt, eikä yli 190 senttiä ja yli 100 kiloa rosteriin lisänä näytä huonolta.

Mitä Hirsoon tulee, minusta jarrumies kyllä. Taisi eilisessä TV-välähdyksessä pelata alivoimalla kolmea viittä vastaan ainoana hyökkääjänä, joten Ara ainakin näkee miehessä sellaisia kykyjä.

Penalle sulka hattuun siitä, että kun TRuudun tulo ainakin lykkääntyi, oli "maajoukkuetasoinen" stuntti sekunnissa valmiina. Sitä täällä ei ole kovin paljoa noteerattu. Pena, maimään.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Jep jep L-Lasse on ihan tervetullut lisä, tosin toivon että Tuomo tulee joulun jälkeen meille ja ketjut ovat : Pärssinen-T.Ruutu-Kuhta, Pirjetä-Harkins-J.Ruutu, sinne asti Johanneksen linjoilla.
 

Owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Liverpool
OJ ja Pena

Tämän päivän IL:ssä Pena kertoo kyllä olleensa yhteydessä Olliin (vielä keskiviikkona viimeksi), mutta Ollille oli ehdotettu veroteknisistä syistä muuta kuin Suomea. Taitaa Olli puhua nyt soppaa, kun huomasi olevansa vain Tuomon korvike. Eli kiitos Pena, olet toiminut tämän kauden jengin suhteen loistavasti!

Samassa lehdessä myös spekuloitiin Tuomon paluulla IFK:n leikkauksen jälkeen. Tuomon toipumisesta ei muuten osaa sanoa kukaan vielä mitään. Todelliset vammat selviää tähystysleikkauksessa. Parhaassa tapauksessa Tuomo saattaa toipua paljon nopeamminkin kuin nuo arvioidut 3-4 kk.

Ja mitä tulee IFK:n tämän hetken heikkoon peliin, niin ei kannata huolestua lainkaan. Syksyllä ei mestaruuksia jaeta. Jos NHL-lakko jatkuu, IFK taistelee varmasti mestaruudesta. Jos se taas ei jatku, me tarvitaan jostain se kakkossentteri.

Go Pena go!
 

Hamilton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Iso-Lasse

En kyllä olisi pistänyt pahakseni, jos Lasse olisi hommattu takaisin Kärppiin. Kärppäaikoina oli top3 hyökkääjä varmasti aika monellakin mittarilla katsottuna, mm. Potan ohella varmin kiekon ylöstuoja, laitaväännöissä paras ja lyöntilaukaus vauhdista joukkueen kovin. Veikkaampa, että Pirjetä tulee tehtailemaan yllättävän kovat tehot, koska rapakon takana on tullut oppia suoraviivaisuudesta ja Lasse ampuu nyt hanakemmin.

Itse yllätyin eniten livenä nähtynä Iso-Lassen taidoista, pystyy pitämään kiekkoa suurinpiirtein niin kauan kuin haluaa hyvän mailankäsittelyn ansiosta ja isolla kropalla suojaamalla. Jossain mielessä siis vähän Viuhkolan tyyppinen, kiekkoa paljon pitävä sentteri. Kärppäaikoina Pirjetän "laiskuus" oli enemmänkin juuri sitä, että hän piti välillä kiekkoa todella rauhalliseen tyyliin ja saattoi pistää äijää kaffelle laajoilla liikkeillä, iso mies kun on. Itsellä ei ainakaan jäänyt mielikuvia haluttomasta surffailusta tai "Bergeronmaisesta" puolustushaluttomuudesta.

Hankintana Pirjetä tulee Hifkille varmasti muutenkin oivalliseen saumaan, kun ketjuihin saadaan lisää syvyyttä. Pitkällä tähtäimellä tehot ovat olleet liikaa yhden ketjun varassa, ja alkukaudella joukkue on kärsinyt vähän samanlaisesta tehottomuudesta kuin Kärpätkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös