Lapsenteko -äänestys

  • 3 815
  • 29

Mikä oikea ikä lapsen hankkimiseen?

  • 17–20 vuotta

    Ääniä: 4 3,1%
  • 21–25 vuotta

    Ääniä: 15 11,6%
  • 26–30 vuotta

    Ääniä: 78 60,5%
  • 31–35 vuotta

    Ääniä: 24 18,6%
  • 36–vuotta tai vanhempana

    Ääniä: 8 6,2%

  • Äänestäjiä
    129

Dick Slasher

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT ♠
Mikä on oikea ikä hankkia lapsia? Mahdollisimman nuorena jotta pääsee niistä eroon kun itse on vielä "nuori"? Keski-ikäisenä jotta ehtii itse "harrastamaan" ennen lapsia? Vanhana jotta on iloa vielä eläkepäivilläkin?

Oma mielipide on n. 20 vuotiaana, tosin ko. iässä yh uhka saattaa olla suurempi.

Edit Tämä on laadittu ohjeeksi Designerille. Kts. Tyttöystävän kanssa yhteen ketjua.
 
Viimeksi muokattu:

merzyk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja Edmonton Oilers
Itse kallistuin 31 ja risat-vaihtoehtoon. Tiedän itsestäni sen verran, ettei nykyinen elämäntyyli kestäisi mitään lapsentekoja tai yhteenmuuttamisia. En kuitenkaan sulje niitä pois tulevaisuutta ajatellen, mutta ajattelin vakavasti opiskella ja mennä ainakin sinne kolmeenkymppiin asti. Eiköhän siihen mennessä ole suurimmat menohalut häipyneet ja jotkut arvot ovat kasvaneet arvoon arvaamattomaan. Isänikin on tasan 30 v. vanhempi, eikä se mitenkään ole erikoinen ikäero?
Tämä tästä...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Pakko vastata :)
Mielestäni 26-30 on hyvä ikähaarukka, tai pitäisi kai sanoa että itselleni sopivin. Nyt olen 25, joten alempaan haarukkaan en enää mahtuisikaan. Tyttöystävä on pari vuotta vanhempi, joten se p***eleen biologinen kello alkaa tikittää kohta ja kovaa. Kolmen-neljän vuoden päästä varmaan on sitten jälkikasvua, jos tämä suhde sinne asti on edetäkseen.
 

theref

Jäsen
Designer

Nytkö sitten löytyi se syy sille yhteenmuuttamiselle? =) Sellaisia ne naiset ovat, kun 30 lähestyy, alkaa olla kiire... Onnea vaan kuitenkin!
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Naiselle n. 30 v. ja miehelle n. 35 v. Elämää pitää ensin nähdä ja elää ennen kuin synnyttää uutta. Maailmaa nähdä ja kiertää, että on jotain kerrottavaa lapselle. Itse tulin isäksi 37 v. ja olen onnellinen, että en ihan mopona alkanut näihin hommiin. Siitä tulikin mieleeni, että paljonko se Jokerit oloasu metrin mittaiselle lapselle maksoikaan?
 

JanJ

Jäsen
Toiset sanoo että nuorena ne lapset on tehtävä.
Mun mielestä 26-vuotias on hyvä isän ikä ja 27v hyvä kahden lapsen ikä...

No joo siis omia kokemuksia on vain yhdestä ikähaarukasta.
Mutta enpä tiiä... toisaalta oishan sitä voinut vielä pari vuotta kekkuloida ympäri maailmaa mutta toisaalta lapset on kuitenkin aikalailla parasta mitä on elämässä tapahtunut.

Eli jos vedän vähän nippuun tätä sekavaa viestiäni,
pointti on se että lasten tekoon oikeaa ikää ei olekaan.
No, ehkä alaikäraja vois olla.... ei nyt ihan 13-v kannata lapsia pykätä...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Theref

Juuei, käsiteltävä aihe ei ollut syy yhteenmuuttamiseen. Ilmeisesti ainakaan. Toivottavasti ei. Ei ainakaan ainoa. Tai siis. Äh. ;)
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Miehelle 25-30 vuoden ikä on hyvä.
Naiselle 20-30 vuoden ikä on hyvä.

Mielestäni olisi loistavaa että opiskelut ja ammatti olisi
hankittu ennenkuin lapsia ruvetaan vääntää. Itse haluan
ainakin lapsellini hyvän elämän, ja omasta mielestäni
pystyn sen tarjoamaan vasta sitten, kun oman elämän
peruskivet on kunnossa.

Ensin opiskelu, ammatti ja työ.
Sitten lapset ja perhe...
 

merzyk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja Edmonton Oilers
Viestin lähetti tiki10

Mielestäni olisi loistavaa että opiskelut ja ammatti olisi
hankittu ennenkuin lapsia ruvetaan vääntää. Itse haluan
ainakin lapsellini hyvän elämän, ja omasta mielestäni
pystyn sen tarjoamaan vasta sitten, kun oman elämän
peruskivet on kunnossa.

Ensin opiskelu, ammatti ja työ.
Sitten lapset ja perhe...


Erittäin hyvin sanottu. Siitä iästä nyt voi olla eri mieltä, lähes aina.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, itse sanoisin että on (yleensä) typerää hankkia lapsia alle 25 vuotiaana. Itse olen lähempänä kolmeakymmentä kuin kahtakymmentä enkä todellakaan osaa kuvitella käveleväni perseläpi käsivarrella vielä muutamaan vuoteen.

Hyvän kuvan siitä mitä tapahtuu kun hommaa lapsia liian varhan saa kun seuraa esim. maikkarin tekstviestichattia keskellä päivää.
Siellähän ne yh-äidit (ja muutkin kotiäidit) tilittää päivittäin elämäänsä.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kunhan nyt ensin siihen elämäni naiseen törmäisi, niin voisi omalla kohdalla ruveta asiaa pohtimaan...

No, sanotaan, että missään tapauksessa en ennen kolmeakymmentä rupea lapsia hankkimaan, äärimmäisen epätodennäköistä, että sen jälkeenkään. Suoraan sanottuna en lapsista tykkää ainakaan niin paljoa, että omia haluaisin. Ainoa "paine" aiheutuu siitä, että allekirjoittaneen sukunimi menee allekirjoittaneen mukana hautaan, mikäli ei jälkikasvua tule. Omistan sen verran harvinaisen sukunimen, että olen käytännössä ainoa mahdollinen jatkaja sille. Ellei muutaman vuoden leskenä ollut yli kuusikymppinen isäpappa vielä löydä nuorta vaimoa ja pukkaa ensimmäistä sisarusta minulle... :cool:

Silti, todella pitkään ja hartaasti saa tuleva vaimo/avovaimo/mikätahansa ympäripuhua, jotta lisääntymään rupeaisin.

Vastasin siis 31-35.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti Vakio


Jos sitä potkupukua tarkoitat, se maksaa 198,-.

Sorry, ajattelin sitä college mallia (pusero ja housut). Potkupukuajat on jo takana.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kyllä se vaan niin on, että harkitusti ei kannata lapsia lähteä tekemään alle 25 v. Tekemistä kylläkin kannattaa harjoitella niin usein kuin mieli tekee. Se on mukavaa ;)

Elipä näin sen näen: 25 veenä on kiva käydä oman mussukan kanssa esim ulkona syömässä, elokuvissa, harrastuksissa, ja missä vaan. Intiimejä hetkiä on helppo järjestää vaikkapa spontaanisti, jos haluaa. Lapset, vaikka kuinka mukavia veitikoita olisivatkin, terminoivat yllättävän tehokkaasti tällaisen toiminnan.

Toisaalta, 35 vee on kyllä aika hyvä yläraja, jos semmoista nyt yleensä haluaa asettaa. Itse olen funtsinut asiat niin, että sitten kun itse olen joskus siinä iässä, että viidenkympin villitys painaa päälle, en haluaisi vaivata itseäni murrosikäisten ongelmilla. Parasta olisi, että jälkikasvu olisi siinä vaiheessa lentänyt pesästä fiksujen opintojen pariin.

Mutta kaikenkaikkiaan lapset, ainakin omat, ovat niin mahtava juttu ettei niiden hankkiminen kyllä kaduta koskaan!
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Pete 62


Sorry, ajattelin sitä college mallia (pusero ja housut). Potkupukuajat on jo takana.

Aha. No sitten 220,-. Tuolta muuten jokerit.comista löytyy kaikki fanituotehinnat
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joopas, kyllä se varmaan painuu päälle 25 v. Valmistumiseen menee vielä ainakin reilu kaksi vuotta ja vähän aikaa ajattelin tienatakin, ennekuin pikkusampio riippuu lahkeessa.
Vastuu on sen verran suuri, että parempi opetella elämään ensin itsensä kanssa, sitten tulevan vaimon (nykyvään kihlattu) kanssa ja sitten joskus suunnitella teletappeja. Vai oppiikos sitä ittensä kanssa koskaan kunnolla elämäänkään? No joka tapauksessa tiki10:n kanssa suurinpiirein samoilla linjoilla.

Jokaisen tulisi viettää nuoruutensa siten, että kokee sen myös viettäneensä. Tavalla tai toisella. Jos pukkaa lapsia liian varhain, voipi käydä myöhemmin niin, notta tuntuupi nuoruus jääneen viettämättä ja se otetaan takaisin humppaamalla lasten ollessa kriittisesti n. 10-14,7 vuotiaita. Edellisellä ei ole tieteellistä pohjaa, se pohjautuu kahdeksan tuntia luennoilla istuneen stressistä kärsivän opiskelijan mietintöihin.

Mutta ei sitä päälle kolmekymppisenä jaksa enää, joten vastaan että ensimmäinen 26 v, toinen 28 v ja mahdollinen kolmas 29/30 vee.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Sitten kun on taloudelliset edellytykset moiseen puuhaan, eli käytännössä joskus 25 ->
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä vaiheessa voi ruveta harkitsemaan, kun on edellytyksiä tarjota muksulle muutakin kuin vettä, makaronia ja näkkileipää. Eli ei ihan vähään aikaan meikäläisellä. :p
 

artok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei mikään

Tätä vaihtoehtoa ei ollut. Eikö kukaan muu ole tätä mieltä?
 

Gren

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja New Jersey Devils. Ja Liverpool. Mets!
Hear hear artok!
Ei kaikkien perimää tarvitse jatkaa... ;) Omalta osaltani en ole nähnyt syytä jatkaa sukua. Riittänee nuo veljen ja siskon lapset. Ellei sitten jostain syystä ryhdy wanhemmilla päivillä lapsettamaan.:rolleyes:
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Biologisesti varmaankin siinä alta parikymppisenä, käytännössä jälkimmäinen ei ole nyky-yhteiskunnassa kovin yleistä.

Koska olen jo tuon äänestyksen ylärajan (36v.) ylittänyt, niin on pakko äänestää sen mukaisesti jos joskus lapsien hankkiminen tulee ajankohtaiseksi. Aikakoneella kun en enää pääse siittämään teini-ikäisenä jälkeläistä, joka nyt olisi jo aikuinen palatessani aikakoneella takaisin tähän päivään.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
En pysty vastaamaan kysymykseen. En tiedä oikeaa vastausta. Äitini sai minut ollessaan 36-vuotias. Oma poikapuoleni syntyi minun ollessa 19, tosin tapasin hänet vasta ollessani 22.
Paras ystäväni sai ensimmäisen lapsensa ollessaan 18-vuotias, mutta nyt hän on saanut vielä kaksi lasta ollessaan reilusti yli 30-vuotias ja kaikilla menee hyvin.
Eihän tätä voi millään mitata.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Vastasin 31-36 vaikka mieluummin kuitenkin ehkä juurikin 30-vuotiaana. Itse haluaisin vielä muutaman vuoden matkustella ja bailata ennen lapsia.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kannattaa jättää väliin, maapallolla on ylikansoitusta ihan tarpeeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös