lappeen Ranta

  • 43 883
  • 310

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Teacup

Anttilan sijainnin toki tiedän. Olisiko syy ruokapuolen puuttumiseen vieressä oleva ruokakauppa? Eivätkös molemmat ole Keskon liikkeitä, joten yhteisymmärryksessä ovat saattaneet jakaa bisneskenttää. Toki mahdollista on myös, ettei ruokapuoli ole kannattavaa kilpailussa tuon K-kaupan kanssa. Mielestäni tuo K-kauppa pitää kylläkin ihan hyviä hintoja, äskenkin tuli juuri siellä käytyä.

Lyhyen kaavan mukaan. Anttila ja sen "sisällä" sijainnut ruokakauppa olivat eri vetäjän alaisia. Anttilaa veti Kesko ja ruokapuoli oli kauppiaslähtöinen. Anttila teki päätöksen, että haluavat tilan kokonaan itselleen ja keskittyä kauppaketjun ydinbisnekseen. Ruokapuolen ei nähty tuovan riittävästi lisäarvoa.

Entinen Rimi ja nykyinen mikälie K-Kauppa (Eli krissen ruokakauppa) tuli täyttämään tyhjiötä kun aktiiviset kaupunkilaiset halusivat Iso-Kristiinaan ruokakaupan, joka on hyvin ymmärrettävää. Anttilasta ruokakauppaan ja kotiin. Kauppakeskusten tai markettien välillä harva jaksaa rampata kun puhutaan perusostoksista (Ruoka jne...)
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Missä tapahtuu Pallorock, jossa on kuultavana viikonlopun mielenkiintoisin tapaus, Kaucas?
 

Animal

Jäsen
Itse opiskelin lappeen Rannassa n. 6 kk:ta ja omasta mielestäni erittäin mukava kaupunki. Ihmiset mukavia, paljon hyviä kuppiloita, hyviä kepangi mestoja, ent. kössin grilli (nykyään joku vitun valtagrilli, mikään ei ole enää pyhää prkl)

Omalla listallani yksi Suomen parhaista kaupungeista, ainakin kesälää. Ellei jopa, wittu, paras...
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti vilpertti
Illan vaatetuksesta en kyllä osaa sanoa mitään. Miten te ihmiset voitte tietää jo tässä vaiheessa, mitä vaatteita päällenne kiskotte? Mahdollisesti keltasininen Pappa Betalar -paita, ihan vain jos Teacupin saisi tähtäimeen...

No itselläni on siis todellakin päällä tuo punainen Manchester United-pelipaita. Ja olen myöskin galleriasta bongattavissa, taisipa olla tuo kyseinen paita päälläkin yhdessä kuvassa. vilpertti voi pistää tuon paitansa päälle niin bongaa sitten helpommin.

Viestin lähetti Cairns
lappeen Rannassa parasta on ehdottomasti se yksi jätskikiska.

No jos samasta kioskista puhumme niin onhan siellä tullut aikaa vietettyä. Itse asiassa tulin juuri sieltä ja illalla on tarkoitus mennä takaisin. Parasta jäätelöä sieltä kyllä saa kun on vain oikea myyjä paikalla.

Itse saavun todennäköisesti siis paikalle nimimerkki Poisonin kanssa samaan aikaan. Tarkoitus olisi käydä vielä uimassa vielä siinä aiemmin, joten toivottavasti ehdimme suht ajoissa. Pieni varaus myöhästymiselle.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Nyt on JA-kokoontuminen takana. Pari bisseä käytiin saitin ihmisten kanssa hörppäämässä ja keskustelukin pysyi yllättävän asiallisena. Paikalla olivat ainakin Ted Raikas, Poison, Teacup, Vlad, Machulda, Serppa ja mirasane, joka vastoin ennakko-odotuksia ei näyttänyt lainkaan teinipopparilta. :D

Kiitokset asianosaisille juttutuokiosta. Oli kivaa, mutta sukulaisten moikkaamisvelvollisuus pakotti jatkamaan kiertelyä alueella.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jep. Tuossa mirasane jo kirjoittikin olennaisen. Itse asiassa minä, Poison ja vlad taisimme seisoskella siinä samassa paikassa ainakin pari tuntia putkeen kun muut kävivät kuka ties missä :-) Oli kuitenkin hauska tavata uusia kasvoja, kiitos kaikille mukana olleille seurasta!

PS. Ei näkynyt pappabetalaria...
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oli tosiaan mukava teitä jatkoaikalaisia pitkästäaikaa ja varsinkin näitä minulle uusia kasvoja (Mirasane, Teacup ja Serppa).

Hauskaa oli ja juttu luisti. =)

ps. se Pioneer ois kyllä voinu kans ilmestyä paikalle
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Olikos jatkislaisia katsomassa Linnoituksen Yön heavy iltaa ala Kotiteollisuus? Millainen tapahtuma oli noin muuten? Itse en paikalle päässyt työesteiden vuoksi.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti MetalMac
Olikos jatkislaisia katsomassa Linnoituksen Yön heavy iltaa ala Kotiteollisuus? Millainen tapahtuma oli noin muuten? Itse en paikalle päässyt työesteiden vuoksi.

Ajankohta ja kohdeyleisö oli valittu aivan päin persettä. Teltassa oli ensiksi esiintyneen Clamourin aikaan ehkäpä parikymmentä ihmistä. Johuikohan yleisön vähyydestä vai mistä mutta Clamour ei todellakaan vakuuttanut. Tyttöbändi kuulosti siltä kuin menossa olisi ollut minkä tahansa kellaribändin harjoitukset vaikka soitto periaatteessa toimikin. Soundit olivat vähintäänkin kevyet ja kokonaisuus hätäisesti kasaan kyhätty. Pitänee tyttöjen levyjä kuunnella hieman, ennen kuin kokonaan neitosten musiikilliset avut lyttään.

Ihmettelen, miksei tälle paikalle otettu jotain nousevaa lappeenrantalaista bändiä, kuten Carcosa tai Eurooppaa pian kiertävä Battlelore. Kiinnostusta näitä kohtaan olisi varmasti ollut enemmän.

Kotiteollisuuden keikka oli surkea lähinnä yleisön puolesta. Paikalla oli ehkä n. 80-100 ihmistä, joista vajaa puolet "lavan edessä". Näistäkin 90% seisoi kädet puuskassa paikallaan ja tästä Hynynen oikeutetusti jaksoikin vittuilla koko keikan ajan.

Yleisön vaisuudesta huolimatta KT veti läpi varsin mukavan setin ja vaikka ainakin Hongisto oli nauttinut ilojuomia reilusti ennen keikkaa - ja nautti sen aikanakin.

Järjestäjiä pitää moittia aivan idioottimaisista virheistä. Kotiteollisuus ei voi tuohon kellonaikaan vetää tuollaisessa ikärajattomassa tapahtumassa riittävästi asiaanvihkiytynyttä väkeä, jotta keikka toimisi. Se, että myöhemmin oli viereisessä teltassa Eppu Normaalin keikka ei ole mikään selitys KT:n keikan ajankohdalle.

Harvaa kiinnostanee mutta pläjäytänpäs tähän vielä biisilistan Kotiteollisuuden tämän kesän viimeiseltä keikalta:

1. Meren mutaa
2. Kielletyn puun hedelmä
3. Kivipää
4. Kuningas mammona
5. Veri valuu maahan
6. Helvetistä itään
7. Jos sanon
8. Voimakas
9. Tuonen joutsen
10. Minä olen
11. Yö päivää keinuttaa
12. Vuonna yksi ja kaksi
13. Raudanlujat
14. Kultalusikka
15. Routa ei lopu
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Mukavan näköinen setti. Sääli on, jos keikka todella on ollut yleisön puolesta niin surkeaa. Toista oli Imatralla Big Bandeillä, missä KT:n keikalla oli lähes täysi tupa, ja yleisö vieläpä hyvin mukana koko keikan.
 
Viimeksi muokattu:

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Viestin lähetti MetalMac
Mukavan näköinen setti. Sääli on, jos keikka todella on ollut yleisön puolesta niin surkeaa. Toista oli Imatralla Big Bandeillä, missä KT:n keikalla oli lähes täysi tupa, ja yleisö vieläpä hyvin mukana koko keikan.

No tästä juuri Hynynen vittuili erityisesti. Kyllä hävettää, että kotitantereella KT joutui väkisin lämmittämään yleisöä ja silti liikehdintää tapahtui vain parin radiohitin aikana...

Onneksi olin Ilosaarirockissa mukana, jonka keikkaa bändi itse kehuu kesän parhaaksi.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti Murmeli
kotitantereella KT joutui väkisin lämmittämään yleisöä ja silti liikehdintää tapahtui vain parin radiohitin aikana...
Ehkä se johtuu siitä, että KT on paskaa...

Viestin lähetti Teacup
PS. Ei näkynyt pappabetalaria...
Olin mielestäni aika selkeä illan suunnitelmistani, jos olette pari tuntia seisoneet jossain linnoituksen nurkassa olette todennäköisesti missanneet minut tahallanne ;)
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti vilpertti
Ehkä se johtuu siitä, että KT on paskaa...


Nimenomaan. Uppoaa korkeintaan Imatran tai Kouvolan kaltaisten p**släpien maalaishihhuleihin ja muihin musiikista mitäänymmärtämättömiin juntteihin. Ja tämä on oikeasti mielipiteeni.

Eipä Linnoituksen Yö paikallaolleiden kommentteja kuunneltuani tarjonnut tänäkään vuonna muuta kuin kännisiä teinejä, jallajalla-ruokaa ja ruuhkia. J. Karjalaisen kaltaiset oikeat muusikot tosin tuovat tapahtumaan edes jonkinlaista yrittämisen tuntua.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Teacup
Itse asiassa minä, Poison ja vlad taisimme seisoskella siinä samassa paikassa ainakin pari tuntia putkeen kun muut kävivät kuka ties missä :-)
Jeps! Kiva oli tavata, minullekin muutama melko uusi naama esittäytyi. Se on aina mielenkiintoista. Hivenen sääli ettei enempiä saatu jatkislaisia paikalle ja muutenkin että aika oli hieman kortilla. Pidempäänkin olisi toki voinut olla, mutta paremman puoliskon olo oli sen verran kurja että oli pakko poistua vähitellen maisemista. Mukavaa kuitenkin oli ja samantyylisiä miitinkejä olisi kiva saada jatkossakin. =)

Viestin lähetti Murmeli
No tästä juuri Hynynen vittuili erityisesti. Kyllä hävettää, että kotitantereella KT joutui väkisin lämmittämään yleisöä ja silti liikehdintää tapahtui vain parin radiohitin aikana...
Olen miettinyt että syynä tuohon vaisuun vastaanottoon voisi olla tosiaan se että Kotiteollisuus on tämän kesän aikana keikkaillut sen verran runsaasti ympäri Suomea eri festareilla. Mm. Imatrallakin, niin että täkäläisistä faneista sun muista miltei kaikki ovat bändin nähneet livenä jo kerran tai pari, joten se ei sytytä niin mukaan. Ihmiset kuitenkin haluavat nähdä eri esiintyjiä ja monelle sellainen bändi joka on jo katsastettu saman kesän aikana, ei tarjoa niin paljon uutta että jaksaisi 15 euron lipun ostaa ja mennä katsomaan/kuuntelemaan. Kieltämättä kyllä hieman taktinen virhearvio järjestäjiltä tuo, mutta sitä sattuu.

Liekö Mokoma olisi ollut bändi joka tällä hetkellä olisi vetänyt enemmän yleisöä?
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti vilpertti
Ehkä se johtuu siitä, että KT on paskaa...

Olin mielestäni aika selkeä illan suunnitelmistani, jos olette pari tuntia seisoneet jossain linnoituksen nurkassa olette todennäköisesti missanneet minut tahallanne ;)

Allekirjoitan ensimmäisen lauseen.

Jälkimmäiseen sen verran, että et kyllä olisi onnistunut ohitsemme menemään. Olimme siis siellä Piano-baarissa sen pari tuntia, emme enää siellä portilla, ja vilkuilimme kyllä jos joku olisi vielä meidät löytänyt. Taisit vain pelätä.. ;-)
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Enää pitäisi tietää, että mikä 'tun piano-baari =P
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
HAH!

Diva bongattu, pitkään jouduin miettimään että pitävätkö huhut oikeasti paikkaansa vai onko tämä vain kaverin "varma juttu". Snellmanninkadulle ilmeisesti avaamassa, siihen Raxin viereen. Ainakin siinä on kämpässä ikkunoihin teipattu näköesteet ja jonkin aikaa sisälle on kannettu tavaraa. Äsken sitten hoxasin superhoxottimillani, että paikan edessä on Partyhouse Kivan auto.

Mahtipontista, ehkäpä nyt päästään nauttimaan kunnon jumputusmusiikista "aikuisessa" ympäristössä!

Nyt varmaan joku sanoo, että onhan se nyt tiedetty pitkään mihin se tulee...
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Viestin lähetti Tulppu
Nimenomaan. Uppoaa korkeintaan Imatran tai Kouvolan kaltaisten p**släpien maalaishihhuleihin ja muihin musiikista mitäänymmärtämättömiin juntteihin. Ja tämä on oikeasti mielipiteeni.

Kuitti sille. Minuun KT uppoaa kun häkä, vaikka Espoon Leppävaarassa asustankin. Maalaishihhulina en silti itseäni pidä.
 
Viimeksi muokattu:

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti vilpertti
HAH!
Nyt varmaan joku sanoo, että onhan se nyt tiedetty pitkään mihin se tulee...

Wanha. Kaikkihan nyt tuon tiesivät jo kauan sitten.

Eli en tiennyt minäkään. Tervetuloa Diva!
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raipen reippaat pojat
Viestin lähetti vilpertti
Ehkä se johtuu siitä, että KT on paskaa...

Ei helvetti, mihin KT:n kohdeyleisö on menossa, sullahan on oikein babbapetalar - paita ja kaikkee. Ei muuta kun sinne divaan vaan kuuntelemaan sitä hyvää mussiikkia. Toivottavasti eivät siellä soita mitään kt-paskaa ja jakavat ilmaista hiusvahaa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti Bon
Toivottavasti eivät siellä soita mitään kt-paskaa ja jakavat ilmaista hiusvahaa.
Olis kyl hyvä...

Itse asiassa Divoissa on yleensä ollut kaksi puolta, se missä soitetaan kunnon musiikkia ja sitten se missä saattaa tulla jotain KT:ta yms. Toivottavasti eivät vain jaa sitä hiusvahaa siellä homojen puolella.
 

Aksu

Jäsen
Hyvä saada uutta potkua yökerhorintamalle. Allekirjoittanutta on ärsyttänyt jo pitemmän tovin nykyiset kolme (+monttu). Uutta touhua, joka kenties jämeröittää myös vanhoja toimijoita mietiskelemään ja kehittämään toimintaansa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Vaikuttaa äärimmäisen kutsuvalta, se sisäänpääsy kun on tuossa syvennyksessä pienten portaiden päässä... Jos nyt ei tarvitsisi enää mennä naittiin kuuntelemaan hyvää musiikkia tai kärsimään kännärin paskasta ilmasta ja asiakaspalvelusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös