Lammas tuli taloon!

  • 14 376
  • 79

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
No niin! Nythän on perjantai, ja meikäläinen saatanan selvin päin. Kännissä tuskin uskaltaisin avata tällaista ketjua.

Otin lampaan eilen. Nyt asustellaan Pilvin kanssa pienessä yksiössä, ja arki on juhlaa. Poissa on se ikävä mitä me tunnettiin toisiamme kohtaan ennen yhteenmuuttamista. Ollaan tehty yhdessä ruokaa, ja Pilvi on sisustamassa kämppääni (anteeksi kämppäämme) uudelleen! Olen opettelemassa syömään ruohoruokia ja märehtimään. Pääsiäistä me ei aiota tänä vuonna viettää ollenkaan. Pilvistä se on barbaarinen juhla, samaa mieltä on kuin itseni.

Voi tätä onnea, ihan porsaanpunaista on tämä onni. Kunhan onnemme taivaalle ei nyt kehiytyisi mustien pilvien kiharrusta, isännöitsijän natsi jo loukkasi Pilvin ja minun tunteita sanomalla, ettei tämä kämppä ole mikään lampola! Hirveää misomufloniaa ja suvaitsemattomuutta. Mutta onnemme esteenä ei voi olla kukaan. Muita samassa tilanteessa?

Pilvin nimi on muutettu.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Wormssissa on supersheep ja musta se on aika hyvä ase, vaikka se ei olekaan musta. Siinä on myös aquasheep joka osaa sukeltaa, normi lammas ei osaa tai oikeastaan ei voi kun ne on ihan lapasia rukkasia tumppuja. Tumppuja.. ei kai tämä vaan kiihota teitä?! Tiet eivät kiihotu, vaikka niitä kuinka höylättäisiin. Lampaasta en tiedä enkä välitä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
All peace, love and sheepish understanding for you both.

Hirveää misomufloniaa
Jäin miettimään onko misomufloniaan taipuvainen henkilö misomuflotrooppi? Jos näin, niin itse olisit kaiketi filomuflotrooppi. Konkreettinen joskin suuntautuneisuuteen asennetasolla kantaa ottava ilmaisu kovin filomuflonistisesta/filomuflotrooppisesta henkilöstä lienee muflosodomisti eli lampaanlempijä.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tajunnut kolmesta edellisestä viestistä sanaakaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Muistathan, että yhteen muuttaminen on lampaalle ihan selvä signaali loppuelämän sitoutumisesta? Avoliitto on heille aivan tuntematon käsite ja saat käsitellä Pilviä todella silkkihansikkain, jos joskus joudutte eroamaan. Kun olette asuneet 2 viikkoa yhdessä, lammas pitää heidän traditionsa mukaisen "Bar Määsvahin". Koko suku kokoontuu tuomaan nuorelle parille lahjoja, kuten mattoja, kutimia ja aitatarvikkeet. Itse voit mennnä siksi aikaa baariin. Juuri siksi tapahtuman nimi on "Bar Määsvah".

Ei kannata hämmästyä, kun lampaan äiti rupeaa jo pikkuhiljaa odottamaan asukkaita "pikku-lampolaanne". Vanhemmat lampaat ovat vielä tavattoman konservatiivisia. Nykylammas on kuin kuka tahansa sisko, joka voi hankkia kierukan, pessaarin tai pillerit, mutta se on syytä tehdä kotikylän ulkopuolella. Ekaksi yhteiseksi elokuvaksenne suosittelen "Silence of the lambsia" eli Uhrilampaita. Onnea taloon!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Muistathan, että yhteen muuttaminen on lampaalle ihan selvä signaali loppuelämän sitoutumisesta? Avoliitto on heille aivan tuntematon käsite ja saat käsitellä Pilviä todella silkkihansikkain, jos joskus joudutte eroamaan. Kun olette asuneet 2 viikkoa yhdessä, lammas pitää heidän traditionsa mukaisen "Bar Määsvahin". Koko suku kokoontuu tuomaan nuorelle parille lahjoja, kuten mattoja, kutimia ja aitatarvikkeet. Itse voit mennnä siksi aikaa baariin. Juuri siksi tapahtuman nimi on "Bar Määsvah".

Bar Määsvahia ei meillä vietetä, sillä Pilvi on sukunsa musta lammas. Hänen valintansa jättää lampaiden yhteisö oli liikaa lähes kaikille muille kuin Pilvin vanhimmalle veljelle Jäärä-Perkeleelle. Meillä ei myöskään pidetä mattoja, eikä meillä käytetä vanttuita. Pilvin mielestä ne ovat barbarismia ja misomufloniaa, jonka keppihevosena käytetään ihmisten raajojen palelemista. Meillä ei käytetä alkoholiakaan enää eikä me käydä baareissa. Juomme vain vettä kaukalosta. Ei me muuten juotaisi kaukalosta, mutta olen katsonut, että siitä meidän on paras juoda yhdessä, vaikka juottokaukalo on mielestäni misomufloniaa sekin. Se on lammasten alistamista.

Ei kannata hämmästyä, kun lampaan äiti rupeaa jo pikkuhiljaa odottamaan asukkaita "pikku-lampolaanne". Vanhemmat lampaat ovat vielä tavattoman konservatiivisia. Nykylammas on kuin kuka tahansa sisko, joka voi hankkia kierukan, pessaarin tai pillerit, mutta se on syytä tehdä kotikylän ulkopuolella. Ekaksi yhteiseksi elokuvaksenne suosittelen "Silence of the lambsia" eli Uhrilampaita. Onnea taloon!

Kuten annoin ymmärtää edellä, niin Pilvin ja hänen äidin välit ovat menneet poikki. Haluaisin kyllä joskus pieniä karitsoita Pilvin kanssa... Pilvi vain on minun suhteeni aseksuaali, meillä ei harrasteta seksiä. Se on minulle ihan ok, ettei hän koe tarvetta fyysiseen aktiin kanssani. Selibaatissa ollaan meillä. Mutta jos Pilvi joskus muuttaa mielensä, olen ihan valmis lajinvaihtoleikkaukseen, jossa minusta tehdään uroslammas. Meillä muuten koetaan sanat uuhi ja pässi loukkaavina ja misomufloniana.

Otitko edestä vai takaapäin?

Joo, tätähän sitä aina kysellään... Mutta kuten sanoin, meillä ollaan selibaatissa.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Eikös AC/DC laulanut siinä yhdessä biisissä, että "Dirty things, done with sheep?" On varmaan toiminut inspiraation lähteenä lampaan hankkimiselle tämä biisi? :D
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Miten musta tuntuu, että olisin saattanut tulla loppuelämäni toimeen ilman tämän ketjun antiakin. Tieto lisää tuskaa, sanovat usiat.

Mutta kuten aiemmin olen jo todennut, jos linnan juhliin niitä viette, niin frakki pitää olla.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mutta jos Pilvi joskus muuttaa mielensä, olen ihan valmis lajinvaihtoleikkaukseen, jossa minusta tehdään uroslammas.

Niin, lampaathan ovat delfiinejäkin sensitiivisempiä olentoja, jotka ovat aikaa sitten jättäneet taakse vain pahoja asioita aiheuttavan seksuaalisuuden. Kukapa meistä ei haluaisi olla jo lammas itsekin? Korkein henkinen taso tuo mukanaan aseksuaalisuuden. On meidän ihmisten ahdasmielisyyttä aina ajatella, että yhteiselämä lampaan kanssa merkitsisi seksielämää lampaan kanssa. Minä en uskonut kohdallasi siihen hetkeäkään. Sen sijaan olin valmis veikkaamaan, että tässä on taustalla perheen perustaminen, johon sivutuotteena tarvitaan seksiä. Likaista ja hikistä läähätystä lakanoiden välissä. Pelkkää vulgaaria kiimaa. Mutta ei enempää kuin yksi kerta per lapsi, ei tietenkään. Minäkin haluaisin oikeasti aseksuaalisen suhteen ja luulin turvanneeni tämän menemällä naimisiin naisen kanssa. Siis vaimoni. Kukaan ei ollut kertonut minulle mitään avioseksistä!

Toivon teille oikein lämmintä ja kodikasta viikonloppua! Polttakaa vähän puita takassa, nauttikaa oikein hyvää viiniä ja käykää vaikka videovuokraamossa hakemassa joku romanttinen leffa. Ei mitään Uhrilampaita, ennemmin Love Story tai vastaava klassikko. On ihanaa käpertyä sohvalla oman lampaansa viereen ja unohtaa paha maailma, jossa kaikki muut laukkaavat yksittäisten seksikokemuksien perässä erittäin hektiseen malliin. Kun hedonismi nostaa päätään liikaa, on aika pysähtyä ajattelemaan. Olenko viimeinkin niin kypsä, että voin hankkia lampaan?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Enollani oli lampaita, ulkosalla, aitauksessa. Yksi niistä, Imppa, oli ovela ja oppi karkaamaan aidan yli. Oli aina aamulla kuistilla vastassa, kun eno tuli ulos nortille. Vähän ajan päästä se oli opettanut muutkin lampaat (kymmenkunta) hyppäämään aitauksesta poijes. Onneksi asuvat suhteellisen kaukana vilkkaista teistä. No, eno kuitenkin vittuuntui Imppaan ja siitä tuli paisti. Eipä aikaakaan, kun muutkaan eivät enää karkailleet.

Mitä opimme tästä? Ota laumalta aivot (johtaja) pois, niin lopuista saa säyseitä lampaita. Mihin tämä metafora sopii, saatte päätellä kukin tykönänne.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Miten musta tuntuu, että olisin saattanut tulla loppuelämäni toimeen ilman tämän ketjun antiakin. Tieto lisää tuskaa, sanovat usiat.

Mutta itsesi mielipide saattaa muuttua kun joku päivä kävelet lammasaitauksen viertä ja huomaat olevasi korvia myöten rakastunut Heini-nimiseen lammakseen.

Uleåborgirin suhteen etenemisestä kuulen mielenkiinnolla. Povaan vaikeuksia, koska lampaiden ja ihmisten välisiin liittoihin ei suhtauduta hyvällä. Minua se ei ole ikinä häirinnyt ;)
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vaimoni sedälläkin muuten oli lammas, 70-luvulla. Osti sen ex tempore suutuspäissään, kun kaksi tilaamaansa seepraa olivat juuttuneet Saksan tulliin ja sinne jäivät. No, tämä Kauko sitten ajeli suunnilleen kahdessa ja puolessa promillessa Mannerheimintietä vastahankittu lammas vieressään Volvon etupenkillä, siististi turvavöissä. Poliisipartio ymmärsi tilanteen koomisuuden, mutta joutui silti sakottamaan Kaukoa ja ottamaan kortin pois.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Jumalauta, se on hieno mies tämä Uleåborgir. Olkoonkin että tuo å nimessään häiritseekin. Onhan niitä toki tietysti muitakin hienoja miehiä, mutta tässä on jotain erityistä koska on tullut ns. luukusta ulos ja kertonut julkisesti ottaneensa lampaan. Se on suoraselkäistä ja rohkeaa. Sytytän kotona kynttilän sinulle.

Nyt kun tuttavapiiriini - olkoonkin että virtuaaliseen sellaiseen - kuuluu lampaan omistaja, alan hiljalleen kallistua sille kannalle että oikeastaan lampaiden omistajat eivät ole hullumpaa väkeä. Uleåborgirkin on kirjoittanut Jatkoaikaan useita loistavia viestejä ja selkeästi näistä on luettavissa että kyseessä on nykyaikainen nuori mies, selkeäsanainen lammasmiehen tunteiden tulkki ja epäilemättä todella kova mies panemaan. Luulenkin nyt että minulla on aiemmin ollut hieman olematon käsitys lampaaomistajista; hieman maalaisia, vähän juntteja ja ainakaan eivät nykypäivän menossa mukana. Nyt kuitenkin huomaan kuinka ahdasmielinen olenkaan ollut, ja pikainen tuomitsemaan.

Ehdotan että joku aktiivi lähteekin vetämään lammassuhteiden tukiryhmää. Suhdehan se tosiaan on omistussuhdekin joten erilaisia kiemuroita on tietysti odotettavissa johon meidän lampaattomien pitäisi kyllä suhtautua tukien ja avoimin mielin. Jossain kaukana voisi siintää jaloina tavoitteina suhteen rekisteröintimahdollisuus ja kun Suomi on kasvanut ulos ahdasmielisistä asenteistaan, ihmis-lammas -parin adoptio-oikeus ja kirkkohäät. Ympäristöhän on varmasti hyvin tasapainoinen ja sisältää myös kasvissyöntiä ainakin toisen osapuolen edustamana oikein hyvin edustettuna.

En itse tohtisi tällaiseen lammas-suhteeseen ryhtyä, mutta tällaista uranuurtajuutta, erilaisuutta, yksilöllisyyttä ja edelläkävijyyttä tasa-arvossa ja suvaitsevaisuudessa ei voi olla ihailematta ja tukematta. Sen verran omaa luukkua on raotettava, että on minullakin omassa luurankokaapissani myös lampaankoskettelutaustaa, jota olen piilotellut ja aina jonkin verran hävennyt julkisesti. Onhan luvassa jotain marsseja jolle voisi osallistua? "Lampaan paska haisee hyvältä"-rintamerkkejä? Ellei vielä ole suunniteltuna, niin tuo tukijärjestö voisi hyvin alkaa ajaa asiaa. Lisäksi jokaista kansanedustajaa tulisi lähestyä tällä vallitsevalla epäkohdalla, että lammassuhteet ovat kansamme keskuudessa toistaiseksi aikalailla retuperällä ihmisoikeuksiltaan; lampaan kuollessa ei mihinkään ole kirjattu ihmisen perimäoikeutta lampaan omaisuuden suhteen. Onkohan tämä ihan ok?!? Miksei tätä aiemmin ole huomattu, vai onkohan näin että tämä kivikautisia asenteita sairaalloisesti toteuttava kansa ei ole vain uskaltanut tuoda esille näitä nykypäivän ihmisen ongelmia? No, nyt lammas on niinsanotusti nostettu tuvan pöydälle ja ei pitäisi enää keneltäkään jäädä huomioimatta että useat "luukussa elävistä" tämänkin maan kansalaisista joutuu elämään jatkuvan petoksen ja salailun vallassa, täysin vailla valtion lain takaamaa suojaa. Eipä ihme että on itsemurhaluvut korkealla etenkin nuorten miesten keskuudessa ja alkoholismia sekä sydän- ja verisuonitauteja!!! Joidenkin arvioiden mukaan jopa suurin osa kansasta eläisi jollain rakkauselämän asteella lammas-luukussa. Onkohan ihan 2000-luvun meininkiä?

Pro lammas - tasa-arvoa karvakönsikkäille! Alas lammasfobiset!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lammaxet on kivoja eläimiä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Mitäpä tähän asiaan sanoo Perussuomalaisten kansanedustaja Pentti Oinonen?

Kyllä epäilen, että ihmisnaista Uleåborgir oikeassa mielessään miettii ja koska ihmisnaiset ovat suopeita eläimiä rakastavia miehiä kohtaan, niin siinäpä se kuvio.

Sitä mieltä kuitenkin siis olen, että on hirveää paheksuntaa jakaa lampaita epäonnistuneille ja leijonia onnistuneille. Kyllä siinä moni lammas lienee mielensä pahoittanut, ulkomaita myöten. Siitäpä se elokuva - ihme kyllä Oscaritta jäänyt - Musta lammas - lienee ideansa saanut.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Mr. Oululle: eikö sille lampalle olisi parempi nimi vaikkapa Pihvi? Kysyn vielä, että saako niitä lampaita ottaa "kumppanikseen" useammankin kappaleen, jos sattuisi olemaan vaikka muslimi? Onko neljä mäkättävää puolisoa tarpeeksi? Katsotteko muuten TV2:lta yhdessä Late-lammasta? Kehoittaisin varomaan myös tulevaa pääsiäistä. Se on huhujen mukaan vaarallista aikaa lampaille. Entä, jos puolisosi alkaa vituttamaan sinua? Pistätkö sen ns. lihoiksi?

T: Bääähhhhhhhhhh
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mutta kuten aiemmin olen jo todennut, jos linnan juhliin niitä viette, niin frakki pitää olla.
Eikös Ville Komsikin mennyt villapaidassa? Kai sitten lammaksellakin on lupa.

Villellä oli muistaakseni myös kumisaappaat. Lienee lammasystävällinen mies.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Laitetaas tämä nyt vielä kaikille, joka eivät ole ikinä lammasta saaneet. Aluksi todettakoon, että minäkin olen jo tähän ikään kaikenlaista lammasta nähnyt ja kokenut. On ollut jalkapuolta, on ollut paskaista turkkia, on ollut ihme ääntelijöitä. Kaikki lampaat eivät ole olleet lähelläkään mitään valiotasoa. Mutta entä sitten? Kaikki me haluttaisiin se parhaan näköinen, kaunisturkkinen, pitkäsäärinen heleästi askeltava. Mutta on se nyt perkele jos ei vähenpään osata tyytyä. Laskekaa sitä rimaa.

Eli Freddie ja muut, menkää sinne aitauksille ja tehkää niitä aloitteita. Älkääkä olettako, että lampaille kelpaavat kaikki nykyajat pellet värikkäissä huppareissa ja sinisissä farkuissa. Pukeutukaa luonnollisiin väreihin. (Tähän kohtaan on hyvä kertoa (edesmenneestä) ystävästäni, joka lähti pokaamaan lampaita lampaanvillasta tehty neule päällänsä. No ei herunut ja henkikin lähti kun samalla laitumella niityn takana sattui oleskelemaan mustalaislammaslauma.) Eli sen verran kannattaa käyttää päätä ettei ainakaan lampaanvillaa laita päällensä. Ottakaa vaikka varmuudeksi leikkurit mukaan, että pääsette niiden piikkiaitojen ylitse. Ottakaa mukaan leipää, perunoita tai muita herkkupaloja, joista lampaat pitävät. Tarjotkaa niitä lampaille ja suosionne on taattu. Koskaan ei voi olla liian hyvin valmistautunut.

Jos mitään ei yritä, turha kuvitella että mitään saakaan. Toki voitte vaihtoehtoisesti elää elämänne loppuun ja kuolinvuoteella sitten todeta, että eipä tullut lampaan selässä ikinä käytyä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Eikös Ville Komsikin mennyt villapaidassa? Kai sitten lammaksellakin on lupa.

Villellä oli muistaakseni myös kumisaappaat. Lienee lammasystävällinen mies.

Laittomuudet ja mauttomuudet ovat kaksi eri asiaa. Emännöihän Halonenkin linnan juhlia ihan laillisesti 12 pitkää vuotta, mutta mautonta se silti oli, kuten Nalle meille on jo kertonutkin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
kuten Nalle meille on jo kertonutkin.
Nallepa onkin peto. Lammas sen sijaan on säyseä, kesy, luottavainen eläin, joka turvaa hädän hetkellä tuttuun, turvalliseen ihmisystävään. Kuka voisikaan vastustaa söpön lammaksen älykästä, lempeää katsetta?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Lammas on monikäyttöinen. Lampaasta saadaan villaa ja sitä voi syödä. Lammas syö nurmikkosi ja paskoo samalla lannoitteet. Sitä voi panna ja silittää. Se ei sano vastaan ja katsoo sinua silmiin suurilla, vetisillä silmillään.

En enää ihmettele, miksi ketjun avanut nimimerkki otti lampaan. Mulle olisi kuitenkin se kylmäsavuviulu parasta tuosta eläimestä. Taidampa lähteä kauppaan...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
On yksi asia, jota pitää varoa ihan tosissaan. Se on susi lammasten vaatteissa. Siis transseksuaalisuuden kiroissa painiva eksynyt sielu. Moni onkin jo täällä tunnustanut, että lammas on vähintäänkin käynyt mielessä joskus. Ei mikään ihme, sillä jo pikkulapsina meitä neuvotaan unettomuusongelmissa laskemaan lampaita. Jumalauta, kun nuori äitikin pystyy kirkkain silmin pyytämään lampaita laskemaan, niin onhan lammas kerta kaikkiaan kaikenlaisen hyvyyden ja viattomuuden ilmentymä kauneimmillaan! Kuka äiti sanoisi lapselleen: "Laske pandoja". Yäk, miten perverssi ajatus. Himoissaan vinkuvat ja kiimaisina röhkivät pandat punkeaisivat jonossa aidan yli ties mihin ryhmäseksiorgioihin, kuvottava näky!

Lampaiden laskeminen sen sijaan on mitä normaaleinta toimintaa ja kyllähän ensimmäinen lammaskokemus tulee usein tämän myötä. Olin itse aikanaan rippileirillä ja siellä makuupussissani tuskailin, kun ei tule uni silmään. Muut teltassani vetelivät hirsiä. No, rupesin tottakai laskemaan lampaita. Ne tulivat yksi kerrallaan aidan yli ja ajatuksissani tarkkailin tilannetta etuviistosta. Lampaat muuttuivat yksi kerrallaan yhä kauniimmiksi ja lopulta yksi lammas iski minulle silmää. Se oli viatonta flirttiä, mutta kovin iso asia murrosikäiselle pojalle. Ennen kotiinmenoa poltin makuupussini leirillä, se olisi paljastanut auttamatta kotona, että nyt on poika tulossa miehen ikään. On muuten helvetin vaikea saada aivan spermaista makuupussia palamaan. En olisi muutenkan halunnut jakaa tätä eka kertaani muiden kanssa. Se jäi minun, lampaan ja makuupussin väliseksi salaisuudeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös