Mainos

Laihuuden ihanuus

• 2 100
  • 19

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Onko nykyajan nuorilla, pääasiassa tytöillä, mielessä vain mahdollisimman hoikka anorektinen vartalo vai mistä tämä johtuu. Paljon on viime aikoina puhuttu koulujen välipala automaateista ja kouluruuasta. Monet asiantuntijat vähättelevät ja sanovat että kyllä ne koululaiset sitä kouluruokaakin syö, mutta mihin tämä väite perustuu. Siellähän ne käyvät kyllä ruokalassa mutta ottavat sen yhden kuivan ruisleivän palan ja mutustavat lasillisen vettä kera suihinsa ja ai että tuli täyteen. Sitten lähdetään harrastamaan himoliikuntaa vedetään jotain tunti aerobiccia ja illalla kavereiden kanssa syödään yhdessä yksi omena. Sen jälkeen kauhistella että voi vitsi kun mä oon läski (pituutta 150cm ja painoa 30kg), siinä sitten kaverit myötäilevät vieressä ja nyökyttävät päätän.
Itse pienenä pojankloppina muistan kun koulusa pääsi ruokailemaan siellä ei meinannut ruokatunti riittä kun ruoka oli niin hyvää. Silloin se näytti kyllä myös maistuvan tytöillekin. Kenestäkään ei tullut mitään possuja ja vaikak itsekin olen rasvaisen, epäterveelisen ja lihottavan ruoan ystävä en ole edellenkään ylipainoinen, vaikka harrastan liikuntaa vain kerran viikossa.
Tässä hyvä linkki teinix laihdutusta

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Niin ja parasta on, kun kuvitellaan laihduttavansa ja syödään vain rehuja tai vastaavaa ja siinä välillä vedetään virvoitusjuomia tai alkoholia ja ihmetellään miksei laihduta. Samaan saa monta puurolautasellista ja lihanpalaa syödä.

Taas tämä sama juttu, mutta kun minä olin nuori, koulun keittäjät jakoivat ruuan ja opettajat valvoivat, että kaikki ruoka tuli myös pääasiallisesti syötyä. Harva silloin edes uskalsi jättää syömättä. Ja se oli vielä 1990-luvun alkua.

Koululaisten himoliikuntahan on aivan hyvä asia, jos sellaista vain on olemassa. Mutta aika vähissä on liikunta nykyään monella koululaisella.

Itse syön mitä vain ruokaa ja liikun suhteellisen keskimääräisesti, eikä ylipainoa ole indeksien mukaan kuin noin 2 kiloa. Ei tarvitse ajatella, että elääkö tuo tai onko elänyt ja voiko sitä sitten syödä...

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Usein nämä "laihduttavat" tytöt ovat juuri puberteetti-iässä, jolloin elimistö käy muutenkin jo kierroksilla ja todellisuudessa ruokaa voisi/pitäisi syödä paljon normaalia enemmän ja ei olisi mitään pelkoa lihomisesta. Itselleni ei tuottanut murrosiässä mitään ongelmia syödä 7-8 perunaa aterialla. Ja tippakaan ei ollut ylipainoa. Koko ajan tuntui vain olevan nälkä.

Pitemmän päälle tämä "laihduttaminen" johtaa sitten siihen, että keho menee säästöliekille ja oppii tulemaan toimeen sillä alle 1000 kcal. Jossain vaiheessa suurin osa näistä teineistä sitten iän myötä palaa takaisin ns. normaaliin ruokavalioon ja kas kummaa sitä läskiä rupeaakin kertymään. Ei mikään ihmekkään, sillä keho on siitä jännä ,että se pyrkii viimeiseen asti pitämään kiinni viimeisistä rasvavarastoistaan. Ja näillä "laihduttajillahan" ne rasvavarastot vähissä ja aloittaessaan syömään kunnolla, niin keho alkaa varastoimaan sitä rasvaa tulevaisuuden.

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei ehkä liity varsinaisesti asiaan, mutta oletteko huomanneet, että lihavat/normaalivartaloiset ihmiset (usein naiset) katsovat oikeudekseen haukkua hoikkia/laihoja naisia ihan reilusti päin naamaa. Mutta siitäpä vasta haloo nousee, jos laiha/normaalipainoinen menee ja haukkuu lihavaa esim. läskiksi.

Laihoja voidaan huoletta kahvitunnilla kutsua heinäseipäiksi, ruikuiksi jne, mutta lihavia ei koskaan kutsuta tynnyreiksi tai läskeiksi (tai jos kutsutaan, niin se on todella kamalaa, ja ihmisarvoa alentavaa). Mikä helvatan oikeus lihavilla on solvata hoikkia, mutta olla todella tarkkoja siitä, ettei heitä saa solvata.

Itse olen moiseen ilmiöön törmännyt aika usein, esim. työpaikoilla tai kaveripiireissä. Ainakin tässä mielessä lihavat ovat kaikkea muuta kuin leppoisia!

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti heki

Laihoja voidaan huoletta kahvitunnilla kutsua heinäseipäiksi, ruikuiksi jne, mutta lihavia ei koskaan kutsuta tynnyreiksi tai läskeiksi (tai jos kutsutaan, niin se on todella kamalaa, ja ihmisarvoa alentavaa). Mikä helvatan oikeus lihavilla on solvata hoikkia, mutta olla todella tarkkoja siitä, ettei heitä saa solvata.
Aivan! Olen itsekin ihmetellyt suuresti tätä asiaa. Kummastuttaa kerta toisensa jälkeen, enkä voi olla puistattelematta päätä. On ikäänkuin niin että ylipainoisuus on ongelma, jolle ei välttämättä voida mitään ja alipainoisuus tila joka on itse aiheutettua. Näin ei kuitenkaan ole, vaan jotkut voivat kärsiä alipainoisuudestaan ihan yhtä lailla kuin jotkut ylipainosta. Toisin sanoen lihavuutta ymmärretään paremmin kuin laihuutta, tai se suvaitaan paremmin. Kenties kyse on ihmisiin ajansaatossa ohjelmoituneesta vietistä. Aikoinaanhan runsaat ihmiset kielivät hedelmällisyydestä, hyvinvoinnista ja vauraudesta. Laiheliinit eivät olleet kovassa huudossa. Tietyissä kolkissa maailmaa edelleen esim. tukevat naiset viehättää miehiä enemmän kuin laihat ja muodottomammat mammat.

Tuollainen suhtautuminen koskettaa sikäli, että olen ollut aina aika kevytrakenteinen ihminen ja joutunut kaikenlaista kuuntelemaan. Mikään laihduttaja ja anorektikko en ole koskaan ollut, syön aivan normaalisti ja terveellisesti mutta vartalossani se ei näy juuri suuntaan eikä toiseenkaan.

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti heki
Laihoja voidaan huoletta kahvitunnilla kutsua heinäseipäiksi, ruikuiksi jne, mutta lihavia ei koskaan kutsuta tynnyreiksi tai läskeiksi (tai jos kutsutaan, niin se on todella kamalaa, ja ihmisarvoa alentavaa).

Itse pyrin solvaamaan kaikkia tasapuolisesti ikään, sukupuoleen tai painoon katsomatta.

Kyllähän tuota joskus tavannut eri tilanteissa.

Ja onko noi tosissaan tuolla demin keskustelupalstalla...

Että silleen...

Viimeksi muokattu:

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Monesti lihavat vyöryttävät noita loukkauksia myös aivan normaalipainoisille, jotka ehkä heidän silmissään ovat laihoja. Olen aika varma, että tuollaisen käytöksen takana on osittain kateus siitä, että toinen näyttää ulkoisesti enemmän siltä, mitä itse ehkä ainakin alitajuntaisesti haluaisi näyttää. Suoraanhan sitä ei voisi koskaan myöntää, että haluaisi olla solakka, vaan tyydytään toteamaan, että on onnellinen sellaisenaan.

Itse olen törmännyt tähän aiheeseen vaimoni kautta, joka on aika hoikka ja pitkä, muttei todellakaan mikään anorektikko. Usein kuulee sivusta jotain ihmeellisiä väheksyviä kommentteja mm. hänen kavereiltaan (jotka ovat jonkin verran ylipainoisia, ei kuitenkaan mitään todella ylipainoisia) juuri painon suhteen.

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
IrGGu: "Langanlaiha" ja "hyväpeppuinen" eivät kuulu samaan lauseeseen. Ihan vaan nääs fysikaalinen mahdottomuus.

Luonnollisuus rulettaa. Terve ja oikealla tavalla naisellinen nainen on kaunista katseltavaa. Kaikki mallit joutaisivat 10-15 kg:n lihotuskuurille.

Ugh.

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Ex
IrGGu: "Langanlaiha" ja "hyväpeppuinen" eivät kuulu samaan lauseeseen. Ihan vaan nääs fysikaalinen mahdottomuus.

Toi langanlaiha on ehkä vähän hämäävä termi, mutta onhan noita laihoja ja hyväpeppusia vaikka hurumycket. Ei siihen hyvään pyllyyn mitään läskiä tarvita...

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Fläppis
Toi langanlaiha on ehkä vähän hämäävä termi, mutta onhan noita laihoja ja hyväpeppusia vaikka hurumycket. Ei siihen hyvään pyllyyn mitään läskiä tarvita...

Tosin sellainen ei ole hyväpeppuinen, jos on ihan lattana peppu naisella. Esimerkiksi voin heittää meidän koulusta tyttelin, joka aivan varmasti on joku malli, mutta painoa on reilusti alle, mitä "voisi" olla. Hänellä ei niin sanotusti ole peppua. Se on niin pieni, että mahtuisi nyrkkiin. Ei sellainen ole mukava.

Muotoa pepussa kuuluu olla, sellainen pyöreä ja sopivasti tavaraa siinä. Liian pientä peppua en voi sanoa kauniiksi.

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Arnold
Tosin sellainen ei ole hyväpeppuinen, jos on ihan lattana peppu naisella. Esimerkiksi voin heittää meidän koulusta tyttelin, joka aivan varmasti on joku malli, mutta painoa on reilusti alle, mitä "voisi" olla. Hänellä ei niin sanotusti ole peppua. Se on niin pieni, että mahtuisi nyrkkiin. Ei sellainen ole mukava.

Muotoa pepussa kuuluu olla, sellainen pyöreä ja sopivasti tavaraa siinä. Liian pientä peppua en voi sanoa kauniiksi.

Mihin sitä massaa tarvitaan siinä pepun muodostuksessa? Parhaimman näköiset peput mitä oon itse nähnyt, on ollut laihoilla tytöillä. Joissain tapauksissa pepun koko saattaa olla pieni, mutta muodot ja kiinteys ratkaisee mun mielestä pelin. Lattana on lattana, mutta se ei ole yhtä kuin laihan peppu. Sama pätee toisin päin. Hieman ylimääräistä omaavan tytön peppu ei välttämättä ole ruma laardikasa (anteeksi voimakas sanankäyttö).

EDIT: Ensimmäisenä images.google.fi hausta sanoilla great ass vastaantullut peppu: http://members.shaw.ca/ana_the_great/album/ass.jpg

Pieni on, muttei lattana ja äärimmäisen seksikäs...

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllähän se niin on, että yleensä hyvät peput ovat juuri hoikilla naisilla. Perusteluna on se, että kun vyötärö on hoikka, eika vatsamakkarat paisu, korostuu pepun muoto mukavasti. Tämä tosin vaatii sitä, että pepusta löytyy hiukan lihasta, mutta tämä lienee vaatimus myös pulleimpien naisten hyvälle pepulle. Pulleilla naisilla peppu ei juuri korostu,koska heillä ei usein ole lantion kaarta lainkaan, koko kroppa on kuin tynnyri, jossa on jalat.
Kyllä niitä lattapeppuja löytyy pyöreiltäkin naisilta, ja se vasta kamalaa onkin: ylipainoinen nainen, jolla on iso lattapersus.

Mikä onkaan niin seksikästä, kuin solakan naisen lantion kaari yhdistettynä muodokkaaseen peppuun.

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti heki

Mikä onkaan niin seksikästä, kuin solakan naisen lantion kaari yhdistettynä muodokkaaseen peppuun.

Aamen tälle ja koko tekstillesi, veli.

EDIT: Lisätään vielä selvennykseksi kun kerran tähän ketjuun puutuin, että en edellytä keneltäkään ihannoimaani peppua ja on paljon tärkeämpiä asioita naisessa kuin tämä. Esitin vaan mielipiteeni kun laihuudesta ja pepuista oli kyse. Vaihtelevuus on valttia..myös pepuissa.

Viimeksi muokattu:

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Hyvänen aika ei pelkkä kroppa tee vielä seksikästä vaan siihen vaikuttaa paljon muitakin asioita lähinnä hygienia ja siistit puhtaat seksikkään vaatteet. Laihat on seimmiten kauniita koska heille on paljon seksikkäitä vaatteita jotka sopivat niiden päälle ja jotka tuovat "olemattomat" muodot hyvin esiin. Joku hieman isompi "joutuu" käyttämään isompien vaatteita joita ei mielletä mitenkään seksikkääksi. Ei laihat välttämättä mitään ihania ole mutta kyllä siitäkin ryhmästä löytyy enempi minunmakuun olevia tyttöjä kuin isoista tytöistä. Samaamieltä vielä noista pepuista että laihalla on edes mahdollisuudet omata hyvä peppu, tosin itse en juuri perusta Henin-Hardenen enkä Serenan pepuista toinen liian pieni ja toinen liian iso, vaan Cljaisters vie peppukisan tennistähdistä.

Eiköhän meistä jokainen haluaisi olla seksiobjekti vaan ei ole mahdollista kun massa ei ole kaunista vaan kauneus on usein erikoisuuksissa ja virheissä. Hivenen kuitenkin itseäni pelottaa tämä nykytyttöjen rohkea pukeutuminen joka on pitkälti syypäänä näihin anoreksioihin ja bulimiaan kun on pakko saada napapaita ja lannefarkut päälle erittäin hieno asukokonaisuus mutta sopii vaan niin aniharvoille. Lisäksi nämä 14-15 vuotiaat ovat jo varsin kehittyneitä ja naisennäköisiä että tämmänen nuori mies erehtyy vähäväliä vikittelemään "sakkolihaa".

Itse tosiaankaan en kyllä voi sanoa mitään koska olen hulluna hyvärunkoisiin "laihoihin" kauniisiin nuoriin naisiin tosin niillä on tapana kiertää minut kaukaa.

Mitä noihin demijuttuihin tulee niin noista osa syö enempi kun minä raavas iso mies, vaikka mitäilmeisemmin ovatkin teinityttöjä.

oma päivän ruoka aamulla en syö/juo mitään, iltapäivällä pariperunaa ja mahdollisesi jotain lisukkeita ja illalla pari banaania/muita hedelmiä. Tosin en kyllä liiku juuri ollenkaan ja läskikin olen. Tosin onhan toi paino pudonnut tossa viimevuosina noin 20kg mutta eipä senkään lähteminen missään näy, ehkä lihakset/luut lähteny.

Missä palstan naiskirjoittajat on nyt kun kukaan ei vielä ole moralisoimassa naisen esineellistämisestä.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pepuista puheen ollen, sopivan lihaisa ja hillityn muodokas lantion- ja/tai pakaranseutu ei pelkää muutaman millin ylimääräistä rasvakerrosta. Sen sijaan hoikankaan ihmisen peppu ei välttämättä ole erityisen muikea ilmestys hoitamattomana. Homma on kiinni siis pitkälti siitä lihasta luun ja nahan välillä. Sellainen sporttinen, kiinteähkö ja kivan kaareva sen olla pitää, mitat ovat toissijaisia. Kunhan pysyvät aisoissa...

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
esineellistetään!! Se o kivaa!!

Vai että langanlaihoilla (hoikilla) naisilla ei olisi hyviä istumalihaksia, nimenomaan juuri lihakset ovat se tärkein osa-alue ja varsinkin tapa millä itseään harjoituttaa parempaan kuntoon...

Parhaimmat perät löytyvät hyvinkin tod.näk. näiltä aerobic tytteleiltä, jotka koko ajan menevät pienessä kyyryssä sivulta toiselle ynnä muuta.... jaa mistä tiedän? Kävin kerran ja löysin itseltäni koko joukon uusia lihaksia... Menisin uudestaankin jos kehtaisin... kovin on kyllä niin ei-heteromaisen kuulosta, mutta koulun takia on joutunut käymään aina siellä ja täällä eri liikuntamuotoihin tutustumassa ja löytyy kuulkaas spinningiä ja senioritanssia...

Mutta kyllä juttu on niin että mitä enemmän syöt sitä enemmän elimistösi kuluttaa (siis periaatteessa) esim. painonvartijathan laskevat pisteitä... Voit syödä nollatason rehuja vaikka koko päivän ja kun vattassa on tavaraa niin elimistö alkaa imeskelemään sieltä eri aineita ja samalla pistää rasvaa palamaan, kun sitä ei näemmä saa muualta siihen aikaan...

Jos sitten haluaa yksinkertaisen rasvanpoltto-idean niin herää aamuisin puoli tuntia aikaisemmin. Vedä herättyäsi reilu lasi vettä ja lähde reippaalle kävelylle, semmonen 140 sykeenä eli pieni hengästyminen... Siinä pojat rasva palaa:)

Lisää laihdutusvinkkejä saapi multa... olen itse hyvä esimerkki tapauksesta 180/93 ja kaikki pelkkää lihasta:)

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: esineellistetään!! Se o kivaa!!

Viestin lähetti masaman
Vai että langanlaihoilla (hoikilla) naisilla ei olisi hyviä istumalihaksia, nimenomaan juuri lihakset ovat se tärkein osa-alue ja varsinkin tapa millä itseään harjoituttaa parempaan kuntoon...

Tässä ollaan asian ytimessä. Jonkun ystävällisen ihmisen pitäisi käydä toteamassa noille laihduttaville teineille, että sen ikilaihiksen sijaan kannattaa harkita vaikka uimisen aloittamista. Tulee parempi olo, jaksaa paremmin ja näyttää kauniimmalta...

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: Re: esineellistetään!! Se o kivaa!!

Viestin lähetti hihhu
Tässä ollaan asian ytimessä. Jonkun ystävällisen ihmisen pitäisi käydä toteamassa noille laihduttaville teineille, että sen ikilaihiksen sijaan kannattaa harkita vaikka uimisen aloittamista. Tulee parempi olo, jaksaa paremmin ja näyttää kauniimmalta...

Niinpä. Teinitytöillä (pojista ei kannata edes puhua :) on jonkinlainen harhaluulo tai sitten vahva itsepetos päällä. Ruokaa syödään minimaalisen vähän ja nälkä poistetaan karkilla ja muilla snäkeillä. Sen tietää mitä siitä seuraa - makuunimaha. Se yhdistettynä lannefarkkuihin ja napapaitaan -> ei hyvä. Silti ollaan kokoajan "dietillä".

Kannattais ehkä vaan rehellisesti syödä terveellisesti ja siihen päälle sitten vielä karkkia jos mieli tekee. Tommosesta 70% ravinnosta karkeista tms. ei voi seurata kovin hyvää tulosta...

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Damien
Missä palstan naiskirjoittajat on nyt kun kukaan ei vielä ole moralisoimassa naisen esineellistämisestä.

Mitä mitä, miksi ihmeessä? Mehän ollaan ihan samaa mieltä miehistä;)

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Naulan kantaan Tinde.

En näe mitään syytä suuttua siitä että miehet haukkuvat pullukoita tyttöjä. Tai puhuvat naisista esineellistäen.
Minä teen sitä päivittäin kyylätessäni hyvännäköisiä miehiä.
Enkä koe syytä ottaa itseeni jos joku puhuu lihavista takamuksista, kun omasta mielestäni minulla ei sellaista ole.

Itsetunto roks.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy