Lahtelainen fanikulttuuri

  • 202 095
  • 731

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Vaihtuuko pelipäädytkin? Eli Pelicans hyökkää kaksi kertaa Lämärin päätyyn?
Vaihtuu.

Oho, aika iso juttu. Kuitenkin se uusittu pääty annetaan nyt siis vierasfaneille. Onko D katsomoon tulossa jotain remppaa sitten? Ne munakuppipenkit on aika kuluneet nimittäin.
D2:sesta ne jeesuksen aikaset kupit puretaan pois seisomakatsomon tieltä, mutta eiköhän ne sitten löydä vielä tiensä sinne toiseen päätyyn (toivottavasti ei mutta pahoin pelkään).

Ja ne uudet vieraskannattajatpaikat ovat ilmeisestikin siis tuon A5 katsomon yläpuolella, siellä missä aikoinaan ennenkin, silloin kun kotikannattajat olivat 301 paskakatsomossa.

Lämärin alla olevaan ravintolatilaan (vanha Lounge, nykynen Alapesä) on tarkotus tehä jotain modauksia myös vähän.

Samoin ravintolapalveluihin tulossa jonkinverran muutosta, mutta ei paljasteta kaikkea, antaa seuran kertoa tänään.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Fc Lahti&Kuusysi
Ilmoittautukaas kaikki vierasreissuille. Ollaan Liigan paras joukkue tällä hetkellä ja lento on kova. Tällä hetkellä joukkue ansaitsee meidän kaikkien Lahtelaisten kiekkoystävien tuen. Lappeenranta reissulle vielä tarvitaan 5 nimeä, että reissu edes toteutuu. Joten tilaa löytyy, erittäin reilusti.


 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
:D
Olishan se hienoa, jos LT järjestäis kannattajamatkan jokaseen vieraspeliin, myös maanantaisin. Se ei nyt vaan ikävä kyllä ole mahollista.

Olishan se hienoa, tää on siis mun ensimmäinen vieraspeli ikinä, oon lähetyksissä jotenki tottunu et aina on kauhee mökä ni vähän järkytyin ku ei ollukkaa ketään.

Olis myös tosi upeeta jos kaikki tietäis kaikesta kaiken ni ei tulis tälläsiäkään ”tyhmiä kysymyksiä” :)
 

Veath_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Voi luoja että hävettää nuo Pelsu kannattajien huudot pelin jälkeen. Ehkä oon kukkahattutäti tai jotain, mutta silti.
Sama. Meni vähän överiksi. Mun periaatteisiin kuuluu että vastustajaa sekä tulosta kunnioitetaan ja myös vastustajan faneja. Olin paikalla ja hävetti myös aika paljon.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Fc Lahti&Kuusysi
Voi vittu :D, kaikesta nykyään mitä tekee tai on tekemettä suututaan. Huutelut ei missään kohtaa mennyt ns. överiksi. Ihan molemmin puolista huutelua oli, kuuluu mielestäni täysin kaikenlaiseen kannattajakulttuuriin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Se perinteinen. Keskitytään negatiivisiin asioihin ja unohdetaan täysin se, että Kuopioon, melkein 300 kilometrin päähän lähti lähes 100 lahtelaista tavalliseen runkosarjamatsiin ja jatkoi omien kannatusta myös 4-0 tappioasemassa. Mun mielestä se on aika hieno juttu.

Ja joo huutelut meni pikkusen yli, mutta niitä tapahtuu melkein jokasessa matsissa eikä kukaan siihen silloin puutu, niinkuin ei pitäisikään.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Se perinteinen. Keskitytään negatiivisiin asioihin ja unohdetaan täysin se, että Kuopioon, melkein 300 kilometrin päähän lähti lähes 100 lahtelaista tavalliseen runkosarjamatsiin ja jatkoi omien kannatusta myös 4-0 tappioasemassa. Mun mielestä se on aika hieno juttu.

Ja joo huutelut meni pikkusen yli, mutta niitä tapahtuu melkein jokasessa matsissa eikä kukaan siihen silloin puutu, niinkuin ei pitäisikään.
Ja olen muuten erittäin iloinen, ettei lahtelaiseen fanikulttuuriin kuulu enää lärpyttimet. Savolaiseen kuuluu. Aivan kammottavaa paskaa.
 

UkkoLahest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ensialkuun haluan painottaa ettei tarkoitukseni ole pahoittaa kenenkään mieltä, mutta..
Tuossa kotiottelussa Saipaa vastaan fanipuolelta huudellaan Saipan maalivahtia kohtaan erittäin tökeröä kielen käyttöä (v***u) kyseessä tapahtuma jossa on myös lapsia paljon. Olisiko mahdollista että nämä kiroilut jätetään pois?
Ymmärrän henkisen painostuksen antamisen mutta silti, hieman hävetti itseäni sekö vieressä olevia.
Hienoa työtä fanipuolelta muutoin joka ottelussa!
 

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Ensialkuun haluan painottaa ettei tarkoitukseni ole pahoittaa kenenkään mieltä, mutta..
Tuossa kotiottelussa Saipaa vastaan fanipuolelta huudellaan Saipan maalivahtia kohtaan erittäin tökeröä kielen käyttöä (v***u) kyseessä tapahtuma jossa on myös lapsia paljon. Olisiko mahdollista että nämä kiroilut jätetään pois?
Ymmärrän henkisen painostuksen antamisen mutta silti, hieman hävetti itseäni sekö vieressä olevia.
Hienoa työtä fanipuolelta muutoin joka ottelussa!
Mä taas en ole ikinä tajunnut miten ihmeessä jengi järkyttyy kielenkäytöstä jääkiekkopelissä. Ne lapsukaiset kuulee varmaan paljon pahempaa kielenkäyttöä ihan koulussa ja jos pumpulissa haluaa mukulansa kasvattaa, ei se lätkämatsi ole sitten oikea paikka.
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Ensialkuun haluan painottaa ettei tarkoitukseni ole pahoittaa kenenkään mieltä, mutta..
Tuossa kotiottelussa Saipaa vastaan fanipuolelta huudellaan Saipan maalivahtia kohtaan erittäin tökeröä kielen käyttöä (v***u) kyseessä tapahtuma jossa on myös lapsia paljon. Olisiko mahdollista että nämä kiroilut jätetään pois?
Ymmärrän henkisen painostuksen antamisen mutta silti, hieman hävetti itseäni sekö vieressä olevia.
Hienoa työtä fanipuolelta muutoin joka ottelussa!
Voin kertoa, että ne vittuperkeleet lentelee jo ala-asteen pihalla ja käytävillä. Ei fanikatsomoon lastaan kannata tuoda, jos ei halua hänen kuulevan merimieskieltä.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Ensialkuun haluan painottaa ettei tarkoitukseni ole pahoittaa kenenkään mieltä, mutta..
Tuossa kotiottelussa Saipaa vastaan fanipuolelta huudellaan Saipan maalivahtia kohtaan erittäin tökeröä kielen käyttöä (v***u) kyseessä tapahtuma jossa on myös lapsia paljon. Olisiko mahdollista että nämä kiroilut jätetään pois?
Ymmärrän henkisen painostuksen antamisen mutta silti, hieman hävetti itseäni sekö vieressä olevia.
Hienoa työtä fanipuolelta muutoin joka ottelussa!

Rohkea avaus. Siitä pisteet. Arvattavissa oli myös, että se saattaa aiheuttaa myös vastareaktioita.

Itse olen vähän samoilla linjoilla @UkkoLahest kanssa. Myös minusta lannustus on myös minusta tosi hyvää kautta linjan. Vain muutamat chantit on minusta sellaisia, että voisiko niistä voimasanoja vähentämällä ja lisäämällä sivaltavaa huumoria osuvampia. Tästä kaiketi saa keskustella?
 

UkkoLahest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nimenomaan kannustusta pitää jatkaa, mutta voisiko tehdä huumorin sävyttämällä painostuksella. Valitettavasti kiroilut kuuluvat pitkin hallia, eikä vain faniaaluulla. Ja kyllä, näitä kuulee lapset varmasti myös muissa paikoissa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: aave

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Mä en oikeen tiiä mitä mieltä oon tosta "kuka vittu on ees X", oon semi neutraali sen kanssa. Sinänsä ihan hauska juttu ja kyllähän pelaajilla pitää olla kykyä sulkea tuollaiset huutelut pois. Sitä en hyväksyisi (ei ole onneksi edes tapahtunut) että olisi jotain tappouhkausten tapaisia tai tyyliin mutsis on piip tason juttuja.

Se oli täydellinen reaktio kyllä kun taisi olla kauden eka IFK peli ja fanikatsomo huusi Åstenille jotain rivouksia, kääntyi selvästi katsomaan fanikatsomoon päin ja pyöritteli päätään ja naureskeli asialle. Joten tästä voi päätellä että fanikatsomo hoitaa kyllä tehtävänsä oikein hyvin, kun miettii että tästä saatiin tämmöinen keskustelu jo käyntiin.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Kirosanathan valitettavasti vain kuuluvat suomen kieleen ja ihan arkipuheeseenkin nykypäivänä. Tokihan se on ikävää, jos joku nuori katsoja joutuu kuulemaan kuinka aikuinen mies (tai nainen) päästää suustaan kirosanan kun se tunne ottaa vallan kiekkopelin tiimellyksessä siellä katsomossa, ja sillehän ei vaan oikein tahdo kukaan mahtaa mitään kun se tulee niin luontaisesti ihmisiltä reaktiona johonkin asiaan. Siitä toki täysin samaa mieltä, että niissä virallisissa kannatushuudoissa/lauluissa voisi ehkä miettiä uudelleen sen, onko kirosanojen käyttö nyt sitten se kaikista paras keino päästä sinne vastustajan pään sisään. Kotona ja miksei myös siellä hallillakin on toki myös hyvä teroittaa niille perheen pienimmille, että ei kannata ottaa mallia ja ennemmin keskittyä joukkueen kannattamiseen.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.86
  • 3.80
  • 3.80
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös