Lahden Jäähalli

  • 2 655
  • 18

Kummeli1

Jäsen
Suosikkijoukkue
lahelaiset
Tämäkin voi olla turha ketju jonkun mielestä mutta pistänpä nytten tällaisen.
Mitä mielestäsi pitäisi korjata/muuttaa Lahden Jäähallissa?

Minun mielestä kyllä on ihan hirveän näköiset ne penkin alla se lapsen paskan väriset kohdat!
Näyttää ihan hirveältä. Ne pitäisi maalata vaikka tumman siniseksi tai joksikin muuksi. Vaikka se onkin puuta, kuitenki pitäisi maalata.
Ja se summeri, toivottavasti sekin korjataan koska oli aika väsyneen kuuloinen viimisissä peleissä viime kaudella.

Sellaista, mitä sinun mielestäsi pitäisi tehdä?
 

LäJa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Kummeli1
Ja se summeri, toivottavasti sekin korjataan koska oli aika väsyneen kuuloinen viimisissä peleissä viime kaudella.

Samaa mieltä, summeri kuntoon.

Toinen asia on ne päätyjen "munakupit". Siis niissä ei tarvitse istua kuin puoli tuntia ja varmasti on joku paikka kipeenä.

Eipä oikein muuta vikoja hallista mielestäni löydy. Vähän maalipurkkia voisi näyttää sinne sun tänne, mutta muuten olen ihan tyytyväinen halliin.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Kaksi juttua:

Summeria ei saa muuttaa tai sitten vanhan hallin kello takaisin!
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Joo no se summeri on ehdottomasti saatava kuntoon, nykyistä rääkäystä saa lähinnä hävetä. Heino sen asian lupasi pistää kauden alkuun mennessä kuntoon, joten kannattaa nämä kommentit kirjoittaa suoraan osoitteeseen:
juha.heino@pelicanshockey.fi.

Tähän liittyen se äänentoistokin voisi olla parempaa, sekin kuitenkin vaikuttaa tavallisen yleisön viihtyvyyteen vaikka hc-kiekkofanille jollain äänenlaadulla ei olekaan mitään merkitystä.

Minulle on aika lailla sama miltä joku laudoitus penkkien alla näyttää, mutta ne siniset penkit tosiaan ovat kehnoja. Istuimet ovat väärä paikka säästää, jos siitä on näiden selkänojattomien kohdalla kysymys.

Lisäksi yksi helvetin iso miinus on, että seisomapaikat on ripoteltu ympäri hallia, sillä tunnelman ja kannustamisen kannalta paras olisi koko toisen päädyn peittävä ISO seisomakatsomo, mutta tälle asialle ei valitettavasti mitään vähään aikaan voi.

Kokonaisuutena halli on kuitenkin viihtyisä ja tunnelmaakin löytyy (tosin sehän riippuu täysin kotiyleisöstä).
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti RV16


Lisäksi yksi helvetin iso miinus on, että seisomapaikat on ripoteltu ympäri hallia, sillä tunnelman ja kannustamisen kannalta paras olisi koko toisen päädyn peittävä ISO seisomakatsomo, mutta tälle asialle ei valitettavasti mitään vähään aikaan voi.

Seisomapaikathan kiertävät noin puolet hallista istumapaikkojen yläpuolella. Ei niitä kyllä niin ole ripoteltu kuin esimerkiksi Rinkelinmäellä tai Tampereella.

Mun mielestä nykyinen halli on kaikin puolin riittävä. Voi kyllä olla, että tunnelma parantuisi jos seisovat katsojat olisivat yhdessä katsomon osassa, mutta näinkin on hyvä.

Niin kuin olen aiemmin sanonut, voitaisiin tuosta ärsyttävän kuuloisesta summerista lähtien aloittaa luomaan Lahden jäähallista sellaista todella ärsyttävää paikkaa vastustajalle pelata. Ei siis olisi pakko korjata, tosin kotijoukkueen pelaajille pitäisi antaa jonkinlaista mentaaliharjoitusta ettei summerin ääni tehoaisi heidän pinnaansa. >Ehkä on yksinkertaisempaa vain korjata se pilli.

Lahden jäähallissa viihtyisyys ei ammu ainakaan vielä yli. Aina kun astuu hallin ovista tulee mielee että on mahdollista nähdä oikein "good old hockey-game". Ehkä ne kaarteiden kuppituolit saisi heivata, mutta liika on liikaa. Ne sinappivanerit ovat aivan legendaariset, niitä on joskus voitu käyttää jopa kannustusvälineinä. Ne jos viedään niin sitten mun puolesta uus 10 000 ihmisen klubihalli jossa RocManoldsit ja HifiBurgerit ym tenhupaikat. Ei todellakaan. Hyvä halli varsinkin metelöiviä ihmisiä pursuavana niin että kaaripalkit huutaa hallelujaata.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Viestin lähetti Dvozak
Seisomapaikathan kiertävät noin puolet hallista istumapaikkojen yläpuolella. Ei niitä kyllä niin ole ripoteltu kuin esimerkiksi Rinkelinmäellä tai Tampereella.
Mun mielestä nykyinen halli on kaikin puolin riittävä. Voi kyllä olla, että tunnelma parantuisi jos seisovat katsojat olisivat yhdessä katsomon osassa, mutta näinkin on hyvä.
No minä lasken sen ripotteluksi kun eivät ole yhdessä paikassa kuten esim. Lappeenrannassa tai Raumalla, mutta kuten totesit niin nykyinenkin on kuitenkin jollain lailla tyydyttävä. Pahin tilanne olisi jos seisomakatsomoita ei olisi ollenkaan.

Viestin lähetti Dvozak
Lahden jäähallissa viihtyisyys ei ammu ainakaan vielä yli. Aina kun astuu hallin ovista tulee mielee että on mahdollista nähdä oikein "good old hockey-game". Ehkä ne kaarteiden kuppituolit saisi heivata, mutta liika on liikaa. Ne sinappivanerit ovat aivan legendaariset, niitä on joskus voitu käyttää jopa kannustusvälineinä.
Tämä on ihan totta. Mielestäni pehmustetut penkit ovat aika lailla turhuutta lukuunottamatta aitioita tai esim. Lahen hallin klubikatsomoa. Ei ihme, että yleisö passivoituu kun istuimet rupeavat olemaan jotain lepotuoleja. Noh, se tuolin mukavuus ei suoraan tarkoita hiljaista yleisöä (vrt. taas kerran länsinaapuri), mutta hyvin suunnitellut muovituolitkin ajaisivat kyllä asian.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Sen verran otan osaa tähän keskusteluun, että kyllähän Lahden halliin saisi erinomaisesti yhden ison seitomakatsomon repimällä penkit pubin päädystä pois. Nykyisten seisomapaikkojen tilalle voisi sitten pistää penkkejä ja muuttaa ne istumakatsomoksi.

Lahden halli kärsii jonkin verran siitä, että yleisö ei pääse kiertämään hallia ympäri. Nyt ihmiset pakkautuvat kohtalaisen leveille käytäville siten, että erätauolla on todella vaikea kulkea vessaan tai toisesta päädystä oluelle / siiderille.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Viestin lähetti Murmeli
kyllähän Lahden halliin saisi erinomaisesti yhden ison seitomakatsomon repimällä penkit pubin päädystä pois. Nykyisten seisomapaikkojen tilalle voisi sitten pistää penkkejä ja muuttaa ne istumakatsomoksi.
Tätähän minäkin, mutta näkymät ravintolasta kentälle saattaisivat kärsiä aika lailla, tosin en ihan tarkasti muista kuinka korkealle se ylin rivi nousee niihin ikkunoihin nähden. Jos ei siihen ravintolan päätyyn, niin sitten vastakkaiseen matalampaan päätyynkin ne seisomapaikat sopisivat varsin mallikkaasti.
Viestin lähetti Murmeli
ihmiset pakkautuvat kohtalaisen leveille käytäville siten, että erätauolla on todella vaikea kulkea vessaan tai toisesta päädystä oluelle / siiderille.
Vinkiksi vieraspaikkakuntalaisille ja miksei paikallisillekin; jos ei halua käytävän tunkokseen änkeä kannattaa kävellä seisomapaikkojen edustalla olevien mainostaulujen editse, siinä on aika kapea käytävä, mutta yleensä aika vähän kulkijoita.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Murmeli
Sen verran otan osaa tähän keskusteluun, että kyllähän Lahden halliin saisi erinomaisesti yhden ison seitomakatsomon repimällä penkit pubin päädystä pois. Nykyisten seisomapaikkojen tilalle voisi sitten pistää penkkejä ja muuttaa ne istumakatsomoksi.

Tätä vaihtoehtoa on seurajohdossakin mietitty. Siitä on jo kyllä tovi aikaa kun eräässä radio haastattelussa Kosonen ja Heino kertoivat, että istumapaikkoja tarvitsisi saada lisää. Yhtenä vaihtoehtona he esittivät sen, että jommasta kummasta päädystä tehtäisiin seisomakatsomo ja nykyisen seisomakatsomon tilalle laitettaisiin istuimia.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Viestin lähetti Shejbal
Tätä vaihtoehtoa on seurajohdossakin mietitty. Siitä on jo kyllä tovi aikaa kun eräässä radio haastattelussa Kosonen ja Heino kertoivat, että istumapaikkoja tarvitsisi saada lisää. Yhtenä vaihtoehtona he esittivät sen, että jommasta kummasta päädystä tehtäisiin seisomakatsomo ja nykyisen seisomakatsomon tilalle laitettaisiin istuimia.
Uuuhh, se kovenee!

Enpä ollut kuullut tällaisesta lausunnosta mitään. Muutoksella saataisiin enemmän istumapaikkoja hallin käytännössä parhaille paikoille, ja päätyyn halvat seisomapaikat jotta se saataisiin mahdollisimman täyteen ja sitä kautta parempaa kannustusta. Nämä muutokset tietysti sillä edellytyksellä että seisomapaikkojen määrää ei dramaattisesti vähennettäisi. Ei pitäisi olla hirveän kallista ottaa istuimet pois + siirtää toiseen paikkaan ja muuttaa ent. istumakatsomo seisomapaikoiksi.
 

#18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total Sec
Tovottavasti Kosenen löytäisi jostain vähän ylimääräistä niin saataisiin Lahden halliin suomen paras seisomokatsomo (ainakin kannattajien mielestä).

Tämä vaihtoehto olisi kaikille katsoja tyypeille(äänekkaille, naapuriaan pelkääville,,,) paras vaihtoehto, myöskin seura saisi siitä jonkin verran hyötyä, sillä jäähalliin tulisi n.800-900 ns. parempaa(hintavampaa---> seuralle ehkä enemmän rahaa) istumapaikkaa ja n.100-200 uutta penkkiä. Seisopaikka kapasiteetti saattaisi vähentyäs jonkin verran, mutta se ei haittasisi, koska seisomo katsomo olisi melkeen aina lähes täynnä (paljon porukkaa samassa ryppäässä----->paaaljon enemmän kannustusta."Olettamus".)

Eli toivotaan että tämä toteutuisi.(eli ravintolan puoleinen pääty seisomokatsomoksi)
Tekstissä esiintyvät luvut vain arvioita.Voi heittää paljonkin.
 

Unelma

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tää nyt ei järin paljon mulle kuulu, mut se ylhäällä oleva seisomakatsomo on aivan kauhee! Ei millään pahalla, mut teiän hallista mulle on tullu jonkin sortin (ei paha) korkeenpaikan kammo ja sen lisäks kammo rappusia kohtaan (PAHEMPI!)... Mutta ihan sama.

7kk.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Viestin lähetti Unelma
Tää nyt ei järin paljon mulle kuulu, mut se ylhäällä oleva seisomakatsomo on aivan kauhee! Ei millään pahalla, mut teiän hallista mulle on tullu jonkin sortin (ei paha) korkeenpaikan kammo ja sen lisäks kammo rappusia kohtaan (PAHEMPI!)...
Et sitten ilmeisesti ole Rinkelinmäen piippuhyllyllä paljoa pelejä seuraillut kun Lahden Jäähalli aiheuttaa kammoa, mutta koita pärjäillä, on siellä niitä kaiteita.
 

Kummeli1

Jäsen
Suosikkijoukkue
lahelaiset
Lahden jäähallin seisomakatsomo on varsin mainio, paitsi tietty päädyssä seisomakatsomo olisi parempi, mutta seisomakatsomosta näkee hyvin pelin(riippuu onko herra Jordaneita edessä) sekä siellä on minun mielestä todella hyvä fiilis!
Itse olen aina faniryhmän läheisyydessä
eli 301 sisäänkäynnin "päällä".
Siinä vieressä on yleensä joitain sattumalta tulleita pummeja, ja niiltä herroiltahan juttu lähtee!

Mutta jos jollakin on korkeanpaikan kammo, niin tulkoon Lahden Jäähallin seisomakatsomoon sitä voittamaan, itse en pidä sitä korkeana paikkana mutta...mielipiteitä on monenlaisia.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Tuli muuten Tappara-pelissä huomattua, että summeri oli korjattu, tai ainakin kuulosti paljon paremmalta kuin aikaisemmin. Hyvä että tämäkin merkittävä asia saatiin hoidettua, mutta pitää nyt vielä varmistaa kotiavauksessa onko se tosiaankin vihdoin kunnossa.

Eteenpäin on menty.
 

Kummeli1

Jäsen
Suosikkijoukkue
lahelaiset
Viestin lähetti RV16
Tuli muuten Tappara-pelissä huomattua, että summeri oli korjattu, tai ainakin kuulosti paljon paremmalta kuin aikaisemmin. Hyvä että tämäkin merkittävä asia saatiin hoidettua, mutta pitää nyt vielä varmistaa kotiavauksessa onko se tosiaankin vihdoin kunnossa.

Eteenpäin on menty.
Huva huva!
 

Kummeli1

Jäsen
Suosikkijoukkue
lahelaiset
Heinolta sain sellaista tietoa että MAALITORVI/SUMUTORVI saadaan ehkä tällä viikolla, kun koko äänentoisto saadaan kuntoon. Eli sellainen maalitorvi on tulossa:)
 

Jason26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Blackburn Rovers,Englanti, Tahko
Jaahas että oikein joku sumutorvi/maalitorvi voi h*lvetti, ei kyl oo yhtään mun mieleen. Kai se sit on todella hienoa, kun meilläkin on sellanen "härveli" suuren maailman malliin.

Mutta erittäin hienoa jos toi äänentoisto saatais vihdoinkin kuntoon, siiitä kiitokset Heinolle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös