Omasta mielestäni taas Costan pois jättäminen olisi urpointa mitä vähään aikaan on tehty, vielä kun viimeisimmät raportit kertovat miehen ehtivän kuntoon MM-kisoihin. "Ei ole espanjalainen"? No ei ole katalaanitkaan jos niiltä itseltään kysellään. Voi jeesus sentään mitä päättelyä taas. Maailman toiseksi paras hyökkääjä männä kaudella, mutta VilleLeino ei kelpuuttaisi mukaan. Price-fucking-less.
Onko sulla VilleLeino raakadataa tuosta että "yhdellä pivotella toimii vain niin paljon paremmin"? Nähdäkseni Espanja on pelannut ikuisuudet kahdella ja olet siitä aina itkenyt vaikka tulokset ovat olleet hyviä. Xabi Alonso on siitä erikoinen pelaaja, että vaikka kevätkauden esityksensä ovat aiemminkin jättäneet toivomisen varaa, on hän arvoturnauksissa lähes poikkeuksetta ollut mies paikallaan. Männä kaudella Sergio Busquetsinkin meno oli paljon vähemmän vakuuttavaa kuin kausinaan tähän asti, ja tuo värilasikommentointi on jotain mitä ei nyt taas jaksaisi lukea. Jos yhdellä mentäisi, voisi Xabi ihan hyvin olla kyseeseentuleva pelaaja ja Busin voisi jättää penkille. Jos sulla on heittää tiskiin matsit joissa on menty ilman toista puolustavaa keskikenttää ja ne ovat sujuneet paljon paremmin kuin kahdella DM:llä pelatut niin lyöpä ne tänne.
Pedro on ollut kova maalintekijä maajoukkuessa, ja uskon forceensa tänäkin vuonna. Joskus olen itse dissannut mutta kykenen myöntämään olleeni väärässä hänestä, on kasvanut melkoisen hyväksi pelaajaksi vaikka ei huippujoukkuetta kannattelekaan. Runkopelaaja, ja vahva sellainen. Avaukseen? No siinä tapauksessa kun Diego Costa ei ole avauksessa. Negredonkin kanssa tekee tiukkaa, itse näkisin vahvemman Negredon sentterinä, mutta tässä tilanteessa taitaa sittenkin olla Cesc joka sitä tilaa tekee.
Kokea ajaisin itse sisään, on erittäin suuri pelaaja tulevaisuuden punaisissa. Mieletön kausi takana, pelkästään tämän kauden näyttöjen perusteella olisi syytä jopa keskustella esim. Iniestan syrjäyttämistä Koken tieltä. Seitsemän maalia, viisitoista alustusta ja Diego Costan jälkeen yksi suurimmista yksittäisistä pelaajista Atléticon tuhkimotarinassa. Iniestan tilastot olivat kolme tehtyä ja seitsemän syötettyä osumaa. Voi kyllä olla, että Don Andrés vielä paikkansa pitää ja Koke tuodaan kehiin vaihdosta silloin tällöin. Tämäkin on minulle ihan fine, onhan Iniesta osoittanut maajoukkueessa aina olevansa ratkaisupelaaja.
Minäkin uskon homman etenevän pelitaktisesti kuten aikaisempina vuosina, mutta silti toivoisin pelityylin suoraviivaistamista. Tikitakaa on niin helppo puolustaa, se on nähty Euroopassa viimeisten kausien aikana. Bayernin kausiketjusta voi lukea lisää aiheesta. Diego Costa sisään ja välillä suoraviivaisia pidempiä palloja ja enemmän keskityksiä boksiin, niin vastustajat saavat olla päkiöillään paljon aikaista enemmän. Tuota staattista hinkkaamista ja veivaamista jos nähdään edelleen, saatetaan ihan oikeasti kompuroida jotain keskitason maata vastaan kriittisellä hetkellä.