Jussi JokinenPelillisesti Laine on liigan keskiverto tai jopa sen alapuolella, tasoltaan. Ei näy juurikaan kentällä, joskus jokin jalkakikka, ehkä kerran kymmenessä pelissä. Ei sinänsä osaa hallita kentän tapahtumia vaan odottelee syöttöjä muilta kentän ahkerimmilta pelaajilta. Toisinsanoen ei pärjäisi heikompitasoisessa ketjussa. Ainoa mitä Laineesta selostuksessakin kuulee on vain:"Laine laukoo", kaveri kun ei oikein muuta osaakaan. Pelkkää surffailua vaihdosta toiseen. Tapolan valmennusopissa menee kaveri pilalle, tosin vahvasti luulen ettei onnistuisi muidenkaan valmentajien opeissa sen parempaan peliin, koska pelisilmää ei juurikaan Laineella ole. Kelatkaapa videoita niin jokin Saipan kolmoskentän pelaajakin saa pelillisesti enemmän aikaan kuin Laine. Laine on muille ketjukavereille rasite kun muiden pitää tehdä työ ja vieläpä saada syötettyä Laineelle.
Pelillisesti Laine on liigan keskiverto tai jopa sen alapuolella, tasoltaan. Ei näy juurikaan kentällä, joskus jokin jalkakikka, ehkä kerran kymmenessä pelissä. Ei sinänsä osaa hallita kentän tapahtumia vaan odottelee syöttöjä muilta kentän ahkerimmilta pelaajilta. Toisinsanoen ei pärjäisi heikompitasoisessa ketjussa. Ainoa mitä Laineesta selostuksessakin kuulee on vain:"Laine laukoo", kaveri kun ei oikein muuta osaakaan. Pelkkää surffailua vaihdosta toiseen. Tapolan valmennusopissa menee kaveri pilalle, tosin vahvasti luulen ettei onnistuisi muidenkaan valmentajien opeissa sen parempaan peliin, koska pelisilmää ei juurikaan Laineella ole. Kelatkaapa videoita niin jokin Saipan kolmoskentän pelaajakin saa pelillisesti enemmän aikaan kuin Laine. Laine on muille ketjukavereille rasite kun muiden pitää tehdä työ ja vieläpä saada syötettyä Laineelle.
Niin hyvä kuin Tappara onkin niin tämä sarja olisi jo taputeltu ilman ilmiömäistä Patrik Lainetta. Yksin kannattelee Tapparaa eikä siinä mitään.. Huikee äijä!
Olisi varmaan tehnytkin, mutta pään kylmänä pitäminen olisi ollut parempi. Sen verran nuo tuomarit mua häiritsee, että Ahon rike oli lopulta todella mitätön verrattuna läpiajoon menossa olevaan Pyörälään. Se olisi ollut rankun paikka, muttei tullutkaan mitään. Tollasesta oikeasta isosta mokasta pitääkin sanoa.
Siitä vaan parempaa keksimään. Alle nelikymppiset eivät monesti edes tiedä noita Speden vuosikymmenten takaisia sketsejä, saatikka sitä millainen se papukaija oli, joten tämän nimen merkitykset menevät varmaan monilta ohi. Paitsi keski-ikää lähestyviltä ja sitä vanhemmilta, he varmaan muistavat nuo.
PuLa-Aho kuitenkin summaa kaverit aika iskevästi yhteen. Ja se kuulostaa hyvältä puhuttunakin.
Aholla selkeä koukku yläkäteen. Pyörälän tilanteessa vartalokontakti ja mailan nosto. Jälkimmäisestä olisi hyvin voinut antaa rangaistuksen - tosin lajina olisi pitänyt olla sähly.
Kyllä tuo Ahon koukku selkeä oli, toki varmaan osittain vahingossa maila jäi sinne Aallon käsiin kiinni. Mutta kun jokainen on vastuussa mailastaan ja etenkin kun tuo kohdistui tapahtui alimpaan puolustavaan pelaajaan niin ei tuomarilla ollut muuta mahdollisuutta kuin viheltää jäähy, muu ratkaisu olisi ollut räikeä virhe.Jos olisi ollut toisinpäin puhuisit muuta. kuten Tapparafanit täällä yleensäkin. Selkeät, omien rikkomisetkaan eivät hevin tule teillä hyväksyttyä, vaan taas tuomarit suosii Kärppiä. Näin se menee, jos lukee seurantaketjua.
Tuomarit onnistuivat tällä kertaa mielestäni oikein mallikkaasti. Pienien marginaalien peli. Tapparalla on Patrik Laine, joka pystyy yksin ratkomaan pelejä. Kärpillä ei ole valitettavasti vastaavaa pelaajaa.
Helppo jäähyhän se oli, ihan kuten se toinenkin Saravon jäähy. Teknisesti jäähyn arvoisia molemmat, mutta ei noita tavitsisi näissä peleissä viheltää. Oli taas semmoinen peli, ettei kukaan tiennyt, että mitä saa tehdä ja mitä ei. Tasapuolisen heikkoa oli tuomarointi. Sarjan heikoin esitys raitapaidoilta.Mitä mieltä oululaiset on Saravon jäähyistä? Toisessa työnsi lähinnä takapuolella Kärppää laitaa vasten --> kiinnipitäminen. Toisessa Kärpän maila meni Peksin kainaloon ja Peksi vähä käytti tilannetta hyväkseen, mutta Kärppä päästi mailastaan luvattoman helposti irti --> mailasta kiinnipitäminen.
Sääntökirjan perusteella joku Rönni voi sanoa, että oikein meni, mutta kevyitä oli vihellykset.
Samanlaisesta vihellettiin muistaakseni Hakanpää jäähylle. Olen samaa mieltä, että ei tarvitse viheltää näissä peleissä. Mutta jos vihelletään, niin sitten vihelletään kaikki.Helppo jäähyhän se oli, ihan kuten se toinenkin Saravon jäähy. Teknisesti jäähyn arvoisia molemmat, mutta ei noita tavitsisi näissä peleissä viheltää. Oli taas semmoinen peli, ettei kukaan tiennyt, että mitä saa tehdä ja mitä ei. Tasapuolisen heikkoa oli tuomarointi. Sarjan heikoin esitys raitapaidoilta.
Mulle kelpaa tuo PuLa-Aho sitten, jos vaihtoehdot ovat luokkaa Lapuan liike. Ei helekatti! Tuo ketju on niin upea, että mun mielestä sana PULA ei sovi alkuunkaan tohon.
Oon aina ihmetellyt miksi playoffeissa pitäisi saada estää, huitoa, koukata, kiinnipitää yms. Millä tavalla se parantaa "näitä" pelejä. Tuomareillekkin aivan mahdoton homma kun pitää pelitilanteiden välillä päättää, että missä kohdassa saa koukata ja missä ei.Samanlaisesta vihellettiin muistaakseni Hakanpää jäähylle. Olen samaa mieltä, että ei tarvitse viheltää näissä peleissä. Mutta jos vihelletään, niin sitten vihelletään kaikki.
Koska silloin muutkin joukkueet voivat pärjätä kuin Kärpät ja Kalpa.Oon aina ihmetellyt miksi playoffeissa pitäisi saada estää, huitoa, koukata, kiinnipitää yms. Millä tavalla se parantaa "näitä" pelejä. Tuomareillekkin aivan mahdoton homma kun pitää pelitilanteiden välillä päättää, että missä kohdassa saa koukata ja missä ei.
Taas yksi kommentti, missä ei ole mitään logiikkaa.. Millähän ihmeen katkeruudella listaat Kärpät tuollaiseksi joukkueeksi :DKoska silloin muutkin joukkueet voivat pärjätä kuin Kärpät ja Kalpa.
Erittäin tosissani ja erittäin katkerana.Taas yksi kommentti, missä ei ole mitään logiikkaa.. Millähän ihmeen katkeruudella listaat Kärpät tuollaiseksi joukkueeksi :D
Jos olisi ollut toisinpäin puhuisit muuta. kuten Tapparafanit täällä yleensäkin. Selkeät, omien rikkomisetkaan eivät hevin tule teillä hyväksyttyä, vaan taas tuomarit suosii Kärppiä. Näin se menee, jos lukee seurantaketjua.
Hemmetin väsynyttä - joskin samalla erittäin ymmärrettävää - leimata koko kannattajakunta muutaman kirjoittajan/viestin perusteella.
Joo, paljon parempi kuin joku hemmetin Lapuan liike!PAhoLaine on paljon parempi nimitys näille sankareille.