La 9.4.2016 Kärpät - Tappara (5. välierä)

  • 22 389
  • 121

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Niin hyvä kuin Tappara onkin niin tämä sarja olisi jo taputeltu ilman ilmiömäistä Patrik Lainetta. Yksin kannattelee Tapparaa eikä siinä mitään.. Huikee äijä!
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Moni oululainen on kirjoittanut että Tappara vei ensimmäistä erää mutta olen vahvasti eri mieltä. En pystynyt katsomaan peliä livenä vaan jälkeenpäin tallenteelta ja olihan tuo eka erä hyvin tasainen. Aloitukset menivät pelissä 37-37 joka kuvaa mielestäni ottelun tasaisuutta varsin hyvin. Toisessa ja kolmannessa erässä jäähyt sotkivat pelaamista ja antoivat hallinnan lievästi Kärpille. Minusta torstain peli oli selvästi Tapparan hallussa mutta silti tuli tappio, tämä taas ihan ympäripyöreä joka olisi voinut mennä kummin päin tahansa. Kun Huml teki tuon 3-2 maalin olin varma että siitä ei Tappara enää nouse mutta joukkue päätti toisin. Laineen tasoitus oli jotain aivan mykistävää, pojalla ei ole hermoja ollenkaan. Hyvä ja tasokas matsi enkä lähde tulevaa ennustamaan, sellaista vuoristorataa ovat tunteet heitelleet tämän sarjan aikana.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pelillisesti Laine on liigan keskiverto tai jopa sen alapuolella, tasoltaan. Ei näy juurikaan kentällä, joskus jokin jalkakikka, ehkä kerran kymmenessä pelissä. Ei sinänsä osaa hallita kentän tapahtumia vaan odottelee syöttöjä muilta kentän ahkerimmilta pelaajilta. Toisinsanoen ei pärjäisi heikompitasoisessa ketjussa. Ainoa mitä Laineesta selostuksessakin kuulee on vain:"Laine laukoo", kaveri kun ei oikein muuta osaakaan. Pelkkää surffailua vaihdosta toiseen. Tapolan valmennusopissa menee kaveri pilalle, tosin vahvasti luulen ettei onnistuisi muidenkaan valmentajien opeissa sen parempaan peliin, koska pelisilmää ei juurikaan Laineella ole. Kelatkaapa videoita niin jokin Saipan kolmoskentän pelaajakin saa pelillisesti enemmän aikaan kuin Laine. Laine on muille ketjukavereille rasite kun muiden pitää tehdä työ ja vieläpä saada syötettyä Laineelle.
Jussi Jokinen
 

Wire

Jäsen
Pelillisesti Laine on liigan keskiverto tai jopa sen alapuolella, tasoltaan. Ei näy juurikaan kentällä, joskus jokin jalkakikka, ehkä kerran kymmenessä pelissä. Ei sinänsä osaa hallita kentän tapahtumia vaan odottelee syöttöjä muilta kentän ahkerimmilta pelaajilta. Toisinsanoen ei pärjäisi heikompitasoisessa ketjussa. Ainoa mitä Laineesta selostuksessakin kuulee on vain:"Laine laukoo", kaveri kun ei oikein muuta osaakaan. Pelkkää surffailua vaihdosta toiseen. Tapolan valmennusopissa menee kaveri pilalle, tosin vahvasti luulen ettei onnistuisi muidenkaan valmentajien opeissa sen parempaan peliin, koska pelisilmää ei juurikaan Laineella ole. Kelatkaapa videoita niin jokin Saipan kolmoskentän pelaajakin saa pelillisesti enemmän aikaan kuin Laine. Laine on muille ketjukavereille rasite kun muiden pitää tehdä työ ja vieläpä saada syötettyä Laineelle.

Näitä puukätisiä SaiPan 3. ketjulaisia on suomessa valehtelematta 150. Hienoa että tähän maahan on saatu kunnon pelimies joka osaa tehdä muutakin kuin laukoa logoon.

Tällä sun logiikalla P. Kanekin on pska kun ei paina hirveitä avojään pommeja ja kaiva vastustajan silmiä päästä...
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Niin hyvä kuin Tappara onkin niin tämä sarja olisi jo taputeltu ilman ilmiömäistä Patrik Lainetta. Yksin kannattelee Tapparaa eikä siinä mitään.. Huikee äijä!

EHKÄ.. ehkä pelkästään Laine, mutta just tätä tämä parhaus on!

Kuusela voisi välillä kokeilla ampua ylös niin voisi yllättää joskus.

Huml vanha koira, taistelija ja joukkuepelaaja, pakko tykätä :)

maanantaina uus..
 

Kyylä

Jäsen
Olisi varmaan tehnytkin, mutta pään kylmänä pitäminen olisi ollut parempi. Sen verran nuo tuomarit mua häiritsee, että Ahon rike oli lopulta todella mitätön verrattuna läpiajoon menossa olevaan Pyörälään. Se olisi ollut rankun paikka, muttei tullutkaan mitään. Tollasesta oikeasta isosta mokasta pitääkin sanoa.

Aholla selkeä koukku yläkäteen. Pyörälän tilanteessa vartalokontakti ja mailan nosto. Jälkimmäisestä olisi hyvin voinut antaa rangaistuksen - tosin lajina olisi pitänyt olla sähly.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siitä vaan parempaa keksimään. Alle nelikymppiset eivät monesti edes tiedä noita Speden vuosikymmenten takaisia sketsejä, saatikka sitä millainen se papukaija oli, joten tämän nimen merkitykset menevät varmaan monilta ohi. Paitsi keski-ikää lähestyviltä ja sitä vanhemmilta, he varmaan muistavat nuo.

PuLa-Aho kuitenkin summaa kaverit aika iskevästi yhteen. Ja se kuulostaa hyvältä puhuttunakin.

Täytyy sanoa, että en kyllä itsekään muistanut tota papukaijaa, vaan lehdestä luin, vaikka olenkin jo vanhempi naisimmeinen.


Mulle kelpaa tuo PuLa-Aho sitten, jos vaihtoehdot ovat luokkaa Lapuan liike. Ei helekatti! Tuo ketju on niin upea, että mun mielestä sana PULA ei sovi alkuunkaan tohon.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aholla selkeä koukku yläkäteen. Pyörälän tilanteessa vartalokontakti ja mailan nosto. Jälkimmäisestä olisi hyvin voinut antaa rangaistuksen - tosin lajina olisi pitänyt olla sähly.

Jos olisi ollut toisinpäin puhuisit muuta. kuten Tapparafanit täällä yleensäkin. Selkeät, omien rikkomisetkaan eivät hevin tule teillä hyväksyttyä, vaan taas tuomarit suosii Kärppiä. Näin se menee, jos lukee seurantaketjua.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos olisi ollut toisinpäin puhuisit muuta. kuten Tapparafanit täällä yleensäkin. Selkeät, omien rikkomisetkaan eivät hevin tule teillä hyväksyttyä, vaan taas tuomarit suosii Kärppiä. Näin se menee, jos lukee seurantaketjua.
Kyllä tuo Ahon koukku selkeä oli, toki varmaan osittain vahingossa maila jäi sinne Aallon käsiin kiinni. Mutta kun jokainen on vastuussa mailastaan ja etenkin kun tuo kohdistui tapahtui alimpaan puolustavaan pelaajaan niin ei tuomarilla ollut muuta mahdollisuutta kuin viheltää jäähy, muu ratkaisu olisi ollut räikeä virhe.

Se kärppien läpiajo taas olisi varmaan voinut runkosarjassa johtaa jäähyyn, mutta ei todellakaan jatkoajalla poffeissa. Sopivan vähän Tapparan pelaaja häiritsi mailalla.

Mutta ymmärrän kantasi kun katselet tilanteita Kärppä lasein.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Tuomarit onnistuivat tällä kertaa mielestäni oikein mallikkaasti. Pienien marginaalien peli. Tapparalla on Patrik Laine, joka pystyy yksin ratkomaan pelejä. Kärpillä ei ole valitettavasti vastaavaa pelaajaa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuomarit onnistuivat tällä kertaa mielestäni oikein mallikkaasti. Pienien marginaalien peli. Tapparalla on Patrik Laine, joka pystyy yksin ratkomaan pelejä. Kärpillä ei ole valitettavasti vastaavaa pelaajaa.

Mun mielestä tuomaritoiminta parani sen game 3:n jälkeen melkoisesti. Vaikka monen mielestä Levonen on viheltänyt hyvin niin nyt Levonen epäonnistui pahoin ja on ansaitusti ollut sivussa tästä sarjasta sen jälkeen.
 

tuukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä mieltä oululaiset on Saravon jäähyistä? Toisessa työnsi lähinnä takapuolella Kärppää laitaa vasten --> kiinnipitäminen. Toisessa Kärpän maila meni Peksin kainaloon ja Peksi vähä käytti tilannetta hyväkseen, mutta Kärppä päästi mailastaan luvattoman helposti irti --> mailasta kiinnipitäminen.

Sääntökirjan perusteella joku Rönni voi sanoa, että oikein meni, mutta kevyitä oli vihellykset.
 

JPL

Jäsen
Mitä mieltä oululaiset on Saravon jäähyistä? Toisessa työnsi lähinnä takapuolella Kärppää laitaa vasten --> kiinnipitäminen. Toisessa Kärpän maila meni Peksin kainaloon ja Peksi vähä käytti tilannetta hyväkseen, mutta Kärppä päästi mailastaan luvattoman helposti irti --> mailasta kiinnipitäminen.

Sääntökirjan perusteella joku Rönni voi sanoa, että oikein meni, mutta kevyitä oli vihellykset.
Helppo jäähyhän se oli, ihan kuten se toinenkin Saravon jäähy. Teknisesti jäähyn arvoisia molemmat, mutta ei noita tavitsisi näissä peleissä viheltää. Oli taas semmoinen peli, ettei kukaan tiennyt, että mitä saa tehdä ja mitä ei. Tasapuolisen heikkoa oli tuomarointi. Sarjan heikoin esitys raitapaidoilta.
 
Helppo jäähyhän se oli, ihan kuten se toinenkin Saravon jäähy. Teknisesti jäähyn arvoisia molemmat, mutta ei noita tavitsisi näissä peleissä viheltää. Oli taas semmoinen peli, ettei kukaan tiennyt, että mitä saa tehdä ja mitä ei. Tasapuolisen heikkoa oli tuomarointi. Sarjan heikoin esitys raitapaidoilta.
Samanlaisesta vihellettiin muistaakseni Hakanpää jäähylle. Olen samaa mieltä, että ei tarvitse viheltää näissä peleissä. Mutta jos vihelletään, niin sitten vihelletään kaikki.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Mulle kelpaa tuo PuLa-Aho sitten, jos vaihtoehdot ovat luokkaa Lapuan liike. Ei helekatti! Tuo ketju on niin upea, että mun mielestä sana PULA ei sovi alkuunkaan tohon.


PAhoLaine on paljon parempi nimitys näille sankareille.
 
Samanlaisesta vihellettiin muistaakseni Hakanpää jäähylle. Olen samaa mieltä, että ei tarvitse viheltää näissä peleissä. Mutta jos vihelletään, niin sitten vihelletään kaikki.
Oon aina ihmetellyt miksi playoffeissa pitäisi saada estää, huitoa, koukata, kiinnipitää yms. Millä tavalla se parantaa "näitä" pelejä. Tuomareillekkin aivan mahdoton homma kun pitää pelitilanteiden välillä päättää, että missä kohdassa saa koukata ja missä ei.
 
Oon aina ihmetellyt miksi playoffeissa pitäisi saada estää, huitoa, koukata, kiinnipitää yms. Millä tavalla se parantaa "näitä" pelejä. Tuomareillekkin aivan mahdoton homma kun pitää pelitilanteiden välillä päättää, että missä kohdassa saa koukata ja missä ei.
Koska silloin muutkin joukkueet voivat pärjätä kuin Kärpät ja Kalpa.
 
Jos olisi ollut toisinpäin puhuisit muuta. kuten Tapparafanit täällä yleensäkin. Selkeät, omien rikkomisetkaan eivät hevin tule teillä hyväksyttyä, vaan taas tuomarit suosii Kärppiä. Näin se menee, jos lukee seurantaketjua.

No käy nyt vaikka lukemassa tuon välieräketjun viimeisimmän sivun uusimmat viestit, mikäli tuolta puuskuttamiseltasi maltat. Kyllä täältä löytyy monelta tapparakirjoittajalta suurta kunnioitusta Kärppiä kohtaan. Ja päinvastoin myös. Kannattaa muistaa myös se, että monilla tapparalaisilla on pahanhajuista ja -makuista kamaa hampaankoloissa parilta edelliskaudelta, mikä saattaa johtaa nähdynkaltaisiin ylilyönteihin otteluketjuissa ja muuallakin palstalla.

Hemmetin väsynyttä - joskin samalla erittäin ymmärrettävää - leimata koko kannattajakunta muutaman kirjoittajan/viestin perusteella.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
PAhoLaine on paljon parempi nimitys näille sankareille.
Joo, paljon parempi kuin joku hemmetin Lapuan liike!

Kertokaas muuten miten pystytte katsomaan/kuuntelemaan illan peliä? Ite olen niin hermona, ettei tiedä mitenpäin olisi!Tunti menee töis niin, etten pääse edes seuraamaan, kuin ketjua vähän,mut sit...tuntuu ettei pää kestä!Oonko tulossa hulluksi?!

Toivottavasti rosterit ovat kunnossa, että pääsee ite peli näyttämään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös