Maski on ollut hyvin todennäköisesti auki, mutta oman pelaajan huolimattomuudesta johtuen ja vastustajalla on maalipaikka pelin kahdella viimeisellä minuutilla ottelun ollessa tasan. Mitä itse maalivahtina tuossa kohtaa tekisit? Itse ajattelisin asian niin, että huonosti kiinnioleva maski suojaa enemmän kuin ei maskia lainkaan, enkä ottaisi sitä pois. En tietysti ole ikinä tuossa tilanteessa ollut, mutta anyways.
"SÄÄNTÖ 216 – PELIN VIIVYTTÄMINEN / MAALIVAHTI – KASVOSUOJUKSEN POISTAMINEN i. Maalivahdille, joka tarkoituksellisesti poistaa kasvosuojuksensa pelitilanteen aikana pelikatkon aikaansaamiseksi, tuomitaan pieni rangaistus."
Ei se mun mielestä paljon selittelylle tilaa jätä, oli se maski hyvin päässä tai ei.
Niin no yleensä tärkeintä näissä asioissa on ensisijaisesti pelaajan turvallisuus. Maalivahti on suojaton ja hengenvaarassa ilman maskia, joten siellä on hieman isommista asioista kyse kuin Jukureiden parista sarjapisteestä, jos jotain sattuu. Tuomari olisi voinut puhaltaa pelin poikki, kun kiekko oli kulmassa ja ei vielä ns. maalipaikassa. Jos siellä on solki auki, niin fiksuinta olisi korjata varuste varsinkin kun Markkanen sai mailasta päähänsä.
Maalivahti yleensä pyrkii pelaamaan tilanteen loppuun, jos pystyy pelaamaan tilanteen loppuun. Edelleen kun maski on auki niin se voi siinä noustessa tippua päästä. Markkanen oli tilanteessa selällään maassa. Itse en tuota voi millään nähdä ajanpeluuna, jos siellä on maski auki pelitilanteen takia, niin se on minusta ihan ymmärrettävä pakottava syy puhaltaa peli poikki. Ei tuota kovin usein satu, sen verran hyviä maskit nykyään ovat.
Tällä kertaa tilanne meni miten meni. Kyllähän tuon voi varmasti nähdä kumminkin päin, kuten sanottua niin itse painotan eniten pelaajian turvallisuutta.