La 9.12.2006 Jokerit-Pelicans

• 5 313
  • 45

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Dvozak kirjoitti:
Korkeavuori - Helenius -kaksikko voitaisiin korvata helposti kolmikolla Jalvanti, M.Heiskanen ja Kiren. Ensi kaudella sitten.

Korkeavuoren voi kyllä heivata minun puolestani hevon helvettiin, mutta Heleniuksella on tärkeä rooli joukkueessa erinäisissä puolustustehtävissä. Helmerin näkisin mielelläni luutimassa puolustuksessa ensi kaudellakin.

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Shejbal kirjoitti:
Korkeavuoren voi kyllä heivata minun puolestani hevon helvettiin, mutta Heleniuksella on tärkeä rooli joukkueessa erinäisissä puolustustehtävissä. Helmerin näkisin mielelläni luutimassa puolustuksessa ensi kaudellakin.

Kyllähän Helmeri Helge tuo sellaista tietynlaista syvyyttä ryhmään, mutta on ollut loisteliaan syksyn jälkeen melko säyseä äijä. En tiedä sitten pelkääkö liikaa jäähyjä siinä maalin edessä vai mikä on?!

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Odotuksia parempi peli

Itseasiassa Pelicans peliksi jopa erinomainen peli jossa oli vauhtia, tunnetta ja Jokereiden puolelta taklauksiakin (joista Rönn sitten arpoi totuttuun tyyliinsä jäähyjä). Ja katsmossakin oli molemmissa päissä hyvä meininki, Kaanien kannattajat oli tulleet joukolla paikanpäälle ja tuo porukka pitikin kiitettävästi mekkalaa (parhaiten vierasfaneista tällä kaudella) joka piti myös meidän fanipäädyn hyvin hereillä. Propsit hienosti kannustaneelle kaanien kannattajajoukolle, teidänlaisia saisi olla Areenassa useamminkin vieraana.

Mitä tulee peliin niin se oli kuten numeroistakin voi päätellä tasainen vääntö joka olisi voinut päättyä kummin päin tahansa, tällä kertaa se meni Kaaneille rankkareilla. Tän illan pelissä olisi ollut aineksia parempaankin jos vain tuo Jyri Rönn ei olisi ollut sotkemassa peliä tosin varsin tasapuolisesti tuo hommaa sotki vaikkakin Kaanien 3-3 tasoistus tulikin selkeän mailakampin (Mara kaadettiin hyökkäyssinisellä) jälkeen tulleen vastaiskun poikimasta yv:stä. Jatkoajalla Jokereilal ja varsinkin Tomek Valtosella oli miljardin euron paikka pistää peli Jokereille kun Tomek veivasi Niemen jo Kaanien maalinsuulla solmuun mutta pisti sitten hienon veivin jälkeen kiekon tyhjästä maalista ohi. No se joka kautinen tappio Pelicansille tuli nyt kuitatuksi pois, kuten toivottavasti myös Dagenaisin aika Jokereissa - vai saiko tämän illan 0+2 tehot Pirrelle jatkon?

Pienenä sivuhuomatuksena jännästi se Rönn tuomitsi kun Varis sai "päähän" kohdistuneesta taklauksesta 1.erässä 2+10 min niin Kaanien Korkeavuori sai murjoa Jori Lehterän pahannäköisesti laitaan 3.erässä ja selvisi vain 2 min jäähyllä.

Periaatteessa ihan mukava peli vaikka tappio tulikin, varsinkin se ennen rankkarikisaa Cheer Up typyjen joulumieltä nostattava punaisten (joulu)pikkareiden vilauttelu tanssi oli kiva. Kyllä mulla ainakin nousi, siis joulumieli tuhmeliinit.

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jännittävä peli mutta vain ajoittain hyvätasoista, pitkät pätkät välillä sekavaa sähellystä.

Jokerit taitaa olla aika puhki syyskauden jälkeen, monella avainpelaajalla ei vain kulje enää. Varsinkin Pakaslahti oli lähes täysin näkymätön. Pisteen pelastikin sitten parivaljakko Lehterä-Dagenais(!), joista vm pelasi try-outin parhaan pelinsä. Liian myöhään, kuitenkin.

Ari Ahonen on hieman hyytynyt aivan loistavan alun jälkeen, liekö maajoukkuekomennus kipsannut peliä. Pelikaanien kolmanteen johtanut ylivoima tuli Ahosen karmeasta munauksesta, ei kiekkoja voi pudotella noin pahasti. Toisaalta aivan ottelun lopussa lähestulkoon ihmeellinen pelastus tyhjän maalin kulmalta, maailmanluokan torjunta.

Rönn ei ollut huono jos ei hirveän hyväkään. Se Variksen jäähy ensimmäisessä erässä oli kuitenkin yksinkertaisesti järkyttävä. Niin puhdas hartiataklaus kuin ikinä voi olla, kädet alhaalla, ei hyppyä, ei vauhtia. Varmaan sitten osui päähän, mutta mitä voi tehdä jos vastustaja painaa pään alas. Jättää taklaamatta jos ehtii, tai lähtee 12 minuutin jäähylle.

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ole Fart kirjoitti:
Se Variksen jäähy ensimmäisessä erässä oli kuitenkin yksinkertaisesti järkyttävä. Niin puhdas hartiataklaus kuin ikinä voi olla, kädet alhaalla, ei hyppyä, ei vauhtia. Varmaan sitten osui päähän, mutta mitä voi tehdä jos vastustaja painaa pään alas. Jättää taklaamatta jos ehtii, tai lähtee 12 minuutin jäähylle.

Aivan. Tuomiota ei voinut käsittää, mutta kun tuomari meni kysymään, että miten kävi, niin Pelicans pelaaja varmasti jotain kitisi jne. Sitten heti seuraavassa vaihdossa täysillä eteenpäin...

Dogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tosiaan hienoa että saatiin pari makeaa voittoa tähän ennen taukoa. Radiosta kuunneltuna oli hyvää peliä (paitsi Opan peli jota Varmavuo tuntuu pitävän näkemättäkin surkeana).

Erilaisista jäähyistä ja niiden aiheettomuudesta ja linjan heittelystä ym. tuntuu olevan ihan turha enää keskustella, kun SM-liiga ei ota opikseen edes valmentajien sanoista. Se on mitä on ja on aina ollut, mutta päähän kohdistuneet taklaukset ovat aina päähän kohdistuneita taklauksia, ne kyllä pitäisi ottaa pois vaikka ei pahasti kävisikään.

Tässä hyvä esimerkki "puhtaasta" päähän kohdistuneesta taklauksesta: http://www.youtube.com/watch?v=kOwOiG9-3Ps

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Dogi kirjoitti:
Erilaisista jäähyistä ja niiden aiheettomuudesta ja linjan heittelystä ym. tuntuu olevan ihan turha enää keskustella, kun SM-liiga ei ota opikseen edes valmentajien sanoista. Se on mitä on ja on aina ollut, mutta päähän kohdistuneet taklaukset ovat aina päähän kohdistuneita taklauksia, ne kyllä pitäisi ottaa pois vaikka ei pahasti kävisikään.
Samaa mieltä päähän kohdistuneista taklauksista, ne pitäisi karsia vaikka mitään ei sattuisi. Mutta niitä ei missään nimessä pidä sotkea päähän osuneisiin taklauksiin, joista annetaan meillä liian helposti isojakin rangaistuksia, vaikka eivät päähän kohdistukaan.

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
yki kirjoitti:
Jantuselle kolme tähteä... Hmm... Joko minä olin sokea, mutta Jantuselta näin vain yhden hienon kiekon kuljetuksen ylös ja sitten tuon rankkari maalin. Muuten mies oli aika näkymätön...

Niin, saatoin olla sokea...

Herra on ollut alkukauden niin yössä, että kai tuollaisesta esityksestä voi jo Jarnalle kolme tähteä antaa..

Itse pelistä:

Helvetin hienoa että jätkät jaksoi taistella vaikka narrit tulikin tasoihin ja ohi todella nopeasti. Radiosta kuuneltuna Korkeavuoren voisi oikeasti potkia helvettiin kauden lopuksi. Herra on luisteleva hasardi aina ollessaan kentällä.

+ Salmela, hienoa että alkaa taas onnistumisia tulla.
+ Jantuselle pontsit koska rokotti narreja :)

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jewnaberry kirjoitti:
Kaikki Pelicansin vierasottelut. Hän toimii kuuluttajana kotipeleissä!

Kiitoksia kaikille vastanneille ;)

Ilmeisesti Iliä on sitten vain tuurattu. Olen pari kolme kertaa lähiaikoina kuunnellut 99:n nettiselostusta ja aina jonkun muun selostamana, mutta eilen taas Ili lämmitti mieltä.

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Vihdoin reissulta päästy kotiin ja tässä muutama kommentti:

- Uusis oli totaalisen kusessa koko pelin ajan. Pahimpana Villen kiusaajana toimi Valtonen. Valtonen teki yhden maalin Villen syleilystä ja Ville myös istui jäähyllä Jokereiden 5-3 yv:n aikana. Ja teki saman tempun Korkeasaaren kanssa myös kolmannessa erässä. Ville Hekiin ja Heiskanen tilalle

- Korkeavuori oli myös koko pelin vaikeuksissa ja seuraili lähinnä Villen esimerkkiä kaukalossa. Korkeasaari Hekiin ja Jalvanti tilalle.

Muuten peli ei suurta juhlaa tarjonnut ja tunnelma jäällä oli lähinnä taukoa ja pikkujouluja odottava, Jokerit hallitsi peliä, mutta tällä kertaa Pelsut vei yhden pisteen enemmän.

Ja mitä tulee Helen jatkoon niin ilman muuta Helmerille jatkot ja äkkiä. Eilenkin oli hieman orpo olo, kun Sami ei ollut jäällä päivystämässä.

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
laituri kirjoitti:
Vihdoin reissulta päästy kotiin ja tässä muutama kommentti:

- Uusis oli totaalisen kusessa koko pelin ajan. Pahimpana Villen kiusaajana toimi Valtonen. Valtonen teki yhden maalin Villen syleilystä ja Ville myös istui jäähyllä Jokereiden 5-3 yv:n aikana.

Tarkoitat siis maalia joka meni hirveellä munkilla Uusiksen luistimesta maaliin. Tollaisia sattuu mun mielestä silloin tällöin kenelle tahansa. Uusiksen teholukema puhuu puolestaan. Ei vain ole varaa laittaa Uusista HeKiin. Uskoisin, että Villen peli parantuu vielä, kun saa sen ensimmäisen maalinsa tehtyä jne.

Kaiken kaikkiaan Ville on parantanut peliään huimasti syksystä. Eniten pelottaa kun Helge tai Korkeavuori on jäällä. Villellä on itseasiassa sen verran nopeutta, että ehtii monesti itse paikkaamaan virheensä.

raisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicäns
Dvozak kirjoitti:
Eniten pelottaa kun Helge tai Korkeavuori on jäällä.
Mikä siinä Helmerissä pelottaa? Onko se murahtanut sulle joskus vihaisesti?
Itseäni pelottaa eniten jos Helmeriä ei ole jäällä.

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
raisu kirjoitti:
Mikä siinä Helmerissä pelottaa? Onko se murahtanut sulle joskus vihaisesti?
Itseäni pelottaa eniten jos Helmeriä ei ole jäällä.

Joo, mä ymmärrän kyllä sen kuinka coolia se on, että Helge on siellä. Mutta Helge on hasardi-altis ja siitä ei pääse mihinkään. Tappelijoitahan tässä liigassa ei enää tarvita sitäkään vähää mitä ennen.

Mielummin katselen nopeita ja taitavia pelaajia kuin isoja kankeita ja kädettömiä.

Heleniuksen suurin vahvuus on ollut maalinedustoilla heiluminen. Viime peleissä Helge on ollut käsittämättömän kesy omalla maalilla, mikä on yksi syy siihen, että paljon esillä ollut Yetmanin tehotilasto on niinkin huono kuin on.

Off-topic ja silleen, mutta en käsitä miten joku voi vaan yhtä aikaa olla lähettämässä loistavan kiekollisen potentiaalin omaavaa Uusitaloa HeKiin ja samalla toivottelemassa Heleniukselle hyviä eläke-päiviä Pelicansissa. Eikun ymmärränhän minä. Syyt ovat epäjääkiekollisia. Kyllä mä vähän pelkään Helgeä.

Viimeksi muokattu:

raisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicäns
Dvozak kirjoitti:
Joo, mä ymmärrän kyllä sen kuinka coolia se on, että Helge on siellä. Mutta Helge on hasardi-altis ja siitä ei pääse mihinkään.

Helgeä hasardialttiinpia pakkeja joukkueessa on mielestäni Uusis, Korkeavuori, Saksinen ja Salmela.

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Dvozak kirjoitti:
Tarkoitat siis maalia joka meni hirveellä munkilla Uusiksen luistimesta maaliin. Tollaisia sattuu mun mielestä silloin tällöin kenelle tahansa. Uusiksen teholukema puhuu puolestaan. Ei vain ole varaa laittaa Uusista HeKiin. Uskoisin, että Villen peli parantuu vielä, kun saa sen ensimmäisen maalinsa tehtyä jne.

Kaiken kaikkiaan Ville on parantanut peliään huimasti syksystä. Eniten pelottaa kun Helge tai Korkeavuori on jäällä. Villellä on itseasiassa sen verran nopeutta, että ehtii monesti itse paikkaamaan virheensä.

Ainakin Jaffalan jumbolta katsottuna se oli selkeä Valtosen mailalla ohjaama kiekko, kun Ville ei saanut äijää kuriin millään. Siitä on mielestäni vaikea saada puolustajan vahingossa ohjaamaa luistin maalia oikein millään. Hyvä että joku uskoo Villen tulemiseen, itse sitä en tee.

EDIT:
Ja mitä tulee Villeen tai "kiekkollista potentiaalia" omaaviin pakkeihin niin en oikein jaksa uskoa, että kukaan on niin naivi, että ottaisi kahdeksan kappaletta Ville Uusitaloja kentälle ja katsoisi sitten sitä kiekollista potentiaalia. Joukkueessa täytyy olla kiekollista osaamista ei potentiaalia sekä kovempaan peruspeliin pystyviä puolustajia. Pienenä seurana Pelicans tarvitsee aina kompromissin näistä kahdesta.

Ja todellakin toivon, että se Villen koomailu kentälle muuttuu kiekolliseksi osaamiseksi ja olen väärässä hyvin mielelläni nykyiseb mielipiteeni suhteen. Sitä ei vain kannata odottaa mielestäni koko kautta. Jalvantilla on mielestäni sitä potentiaalia Villeä 100 kertaa enemmän.

Viimeksi muokattu:

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
raisu kirjoitti:
Helgeä hasardialttiinpia pakkeja joukkueessa on mielestäni Uusis, Korkeavuori, Saksinen ja Salmela.

Näistä Uusiksella, Saksisella ja Salmelalla on paljon annettavaa joukkueelle ja sitä tuskin voi kukaan kieltää. Helgellä on painava media-arvo kyllä, mutta mitä muuta? Joukkueen isähahmo? Suurin syy vihaisille teineille painella Isku-Areenalle?

raisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicäns
Dvozak kirjoitti:
Viime peleissä Helge on ollut käsittämättömän kesy omalla maalilla, mikä on yksi syy siihen, että paljon esillä ollut Yetmanin tehotilasto on niinkin huono kuin on..
Ja Yetman yksi syy siihen, miksi Helgen tehotilasto on valahtanut pakkasen puolelle.

raisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicäns
laituri kirjoitti:
Hyvä että joku uskoo Villen tulemiseen, itse sitä en tee.
Enkä minä. Se jannu ihan täysin käsi. Jos Uusiksen annetaan viedä ensi kaudella esim. Heiskaselta pelipaikka joukkueessa, niin ihmetellä täytyy.

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
laituri kirjoitti:
Tässä voin helposti myöntää olevani väärässä. Jumbolta nähtynä olisin voinut asiasta heittää jopa rahaa likoon.

Ei tässä kuitenkaan yhdestä virheestä ole kysymys. Taitaa olla enemmän kysymys minkälainen pelaajatyyppi on kunkin mieleen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy