Olipahan taas peli... voi hyvänen aika!
Aika hillitöntä koohottamista puolin ja toisin eikä tuosta puuttunut koomisiakaan piirteitä:
- Donskoi nostaa pikkuisen poikkaria tepsi-tornin nokan edessä ja tämä tööttää itseään lärviin ja jää makoilemaan kentälle => jäähy Kärpille ja maali Tepsille - kiitos Sorakangas.
- Komulainen, 150 cm sulka päässä, taklaa päädyssä tätä Grand-Pierua, joka jää makoilemaan päätyyn, anoo sympatiaa tuomareilta ja rupeaa keskustelemaan vaihtoaitiossa yleisön kanssa - naurettavaa!
Juu - mutta itse peliin...
Minä vain ihmettelen, kuinka Tepsillä voi olla noin vähän pisteitä, tai sitten Kärpätkin on aivan paska ja kuutamolla verrattuna muihin liigajoukkueisiin - no, jumbofinaalihan tämä kyllä olikin.
Tepsi hallitsi peliä moneen otteeseen ja rakenteli maalintekopaikkaa... rakenteli ja rakenteli, mutta meni vähän kulmissa pyörimiseksi. Ainoa selkeä ongelma, minkä minä pongasin, on avauksien viipyminen ja turha kiekottelu omalla alueella kun pitäisi pistää hyökkääjää liikkeelle nopeasti.
Vahalahti-Venäläinen olivat selkeästi vaarallisimmat Tepsin hyökääjistä, Hauhtonen oli ulkona kaksikon pelistä eivätkä "kainuulaiset" oikein päässeet vauhtiin. Tämä Venezuelan ihme oli omalla paikallaan vähäisellä peliajalla - heikko esitys, Plihal on taitava, mutta hieman flegmaattinen, puolustus ei napannut.
Kärpistä positiivisinta oli jälleen junnujen pörräys ja Komulaisen maali Donkkarin syötöstä, mutta rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että ongelmia junnukentälläkin oli omassa päässä riskien tepsiläisten kanssa. Hyökkäyspäässä taas kankeat tepsipakit eivät saaneet kunnolla hippaa pojista, mutta viimeistely ontui harmittavasti.
Luomala kuittaili vasta syyskuun palkkoja - lisää tarvitaan, että lokakuukin olisi maksamisen arvoinen.
...että, jotta...
En kyllä nähdyn esityksen takia lähtisi kenkimään Leimettä mihinkään, ennemminkin Haapakosken, joka ei saa tuohon Kärppien puolustuspeliin mitään rotia. Ja vaihda se Liljeblad VIIMEINKIN Lehtoon, ääliö!!!
PS. Uskalsin kuitenkin satsata Kärppien voitolle TPS+1, joten Luomalan maalit tulivat tosi tarpeeseen ;-)