Noista viheltämättä jääneistä tilanteista itkuvirsien veisaajilta jäänyt kuitenkin huomioimatta vielä mm. ekan erän tilanteita joissa Väänänen niittasi kyynärpäällä tps-pelaajan (Huhtala?) pään plexiin täysin pelitilanteen ulkopuolella, samoin huitoi olkavarteen takaapäin Koskirantaa, jälleen täysin pelin ulkopuolella.
Boman katseli myös aitiopaikalta, satuin itse istumaan siinä takana, miten joku Rita, Ruutu tms. kelasi hyökkäyssiniseltä vauhtia ja koitti vetää kyynärpäällä jokeripelaajan kiinni pitämää tepsin pelaaja takaraivoon. Onneksi ei osunut ihan kunnolla, mutta Bomanilta erikoinen jäätyminen. Täysin selvä vahingoittamisyritys joka tapauksessa.
Aika turha nassuttaa kun oma joukkue sai hyötyä mm. 5-3 ylivoiman ja maalin muodossa täysin väärästä tuomiosta.
Ehdottomasti näin, Jokerit pääsi peliin mukaan virheellisten vihellysten seurauksena, ja ylivoimallakin pelatessa rikkoivat jatkuvasti, esimerkiksi Shattsin naamaan osunut korkea maila ennen heikkoa purku-yritystään, Ruudun viikate Russellin käteen maalin edessä Palloseuran alivoimalla kiekon ollessa ties missä, jne. Ei voida oikeasti puhua siitä että tuomarit suosivat TPS:ää, koska olivat toiseen suuntaan vähintään yhtä paskoja. Nuo Fremontin mainitsemat tilanteet myös erittäin kiinnostavia, yllätys että Jokerikannattajille nämä eivät tietysti merkitse mitään. Väänänen antoi myös erittäin kovan poikkarin Koskirannan niskaan, suojaamattomaan paikkaan, tilanteen ulkopuolella, ja rottaili vihellysten jälkeen aika usein muutenkin. Aivan jäätäviä nillittäjiä on kyllä Jokeri-kannattajat ja taas on nähty mitä ne värilasit aiheuttavat tulkintakyvylle. Levonen oikeasti tarjosi narreille eilen paikkoja ylivoimilla ja viheltämättömillä rottailuilla tulla peliin mukaan, ei vaan vissiin maistunut, ja nyt sitten kaameaa kollektiivista itkua täällä. Hyi helvetti.
Jokerien kannattajat toivat hyvää tunnelmaa halliin, mutta loppua kohden tunnelma oli kuin kirkossa siellä yläkerrassa, ja keskityttiinkin sitten tavaran heittämiseen. Onneksi ei kuitenkaan mitään vakavempia sekoiluja ainakaan tietääkseni tapahtunut, voidaan sanoa että ihan onnistunut tempaus kyllä kaikin puolin. Chänteistä ei saanut paljoa selvää (Minä, Me, Jokerit poikkeus), ja ihan mielenkiinnosta olisi ollut kiva tietää mitä siellä hoilataan. Pääasia kuitenkin että meteliä riitti. Ja alakatsomoissa kuului oikeastaan yllättävän paljon TPS:n seisomakatsomon metakka, ainakin itse istuin D4:ssa eli vastapuolella, ja hyvin sinne ainakin kuului myös TPS-kannatukset kun päällekkäin kannatettiin. Läpsyttimet ärsyttäviä, ei niitä ennään kiitos.
Mun mielestä Locke pelasi ihan pätevän pelin. Sitä hakattiin ja ajettiin selkään moneen otteeseen Jokerien maalin takana, ja tarjoili taas kerran ovelia passeja maalin eteen. Parhaalle sektorille kun tonttia saa, niin pitää laittaa sisään. Etenkin jos on maalipörssin kärkinimiä (B-Wils). Locken jäähyt olivat enemmän tai vähemmän työtapaturmia, ja kyseenalaistaisin tuomarien ratkaisut niiden kohdalla ennen kuin syyllistäisin miestä itse. Jätkä myös tsemppasi itseään ja muita, ja pelasi mun mielestä hyvää sentteripeliä. Saattaa olla että olen yksin mielipiteineni, mutta ei se nyt ollut niin paska että "ei mitään käyttöä".
Jokerien pelistä huokui luotto omaan pelitapaan, ja tuo on kieltämättä näyttävä tapa pelata lätkää. Kun nuo tuomarille mussutukset saisi pois niin olisi pelkästään erittäin viihdyttävä jengi, nyt lähinnä surkuhupaista mainetta itselleen luova sellainen. Engren oli TPS:n voiton takuumiehistä yksi, mutta kyllä sillekin se Maston maali meni luvattoman helposti. Anttila aivan huikeassa tikissä, samoin Vaha ja Koskiranta. Tuomaisen haastoja oli hyvä katsoa, eilen kiekko ei aina totellut. Kaikkiaan erittäin hyvä, playoff-henkeäkin sisältänyt lauantai-illan matsi jonka parempi voitti. Kiitos TPS.