La 8.12.2007 Sport - TuTo

• 14 381
  • 84

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
No oli sitten Ultra tai mikä lie "jengi" niin heti kun joku Turkulaisista oli menossa selvittämään asiaa niin mentiin noin 15-20 metriä taaemmas. Sinua lainaten:kun joku tötteröhattujanari vetää rumpukapulat nenäänsä.... Olit siis itse tilanteen tasalla?

Siis täh? Mistä sä voit päätellä että olisin ollut tuossa tilanteen tasalla? Varsinkin kun edellisessä kohdassa olin kirjoittanut Ultrasin pitäneen samaan aikaan hallin sisällä palaveria.

..jos minä olisin ollut paikalla niin tästä aiheesta ei edes keskuteltaisi..

Torpedo 360

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey & Manchester United
Siis täh? Mistä sä voit päätellä että olisin ollut tuossa tilanteen tasalla? Varsinkin kun edellisessä kohdassa olin kirjoittanut Ultrasin pitäneen samaan aikaan hallin sisällä palaveria.

..jos minä olisin ollut paikalla niin tästä aiheesta ei edes keskuteltaisi..

Sattumoisin en tiedä että mihin "ryhmään" kuulut ja selität tilanteesta niin kuin olisit itse ollut paikalla. Ihmeen huonot hermot täällä joillakin keskustelijoilla on.

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Mielenkiintoista nähdä, että muutamat todella hyväksyvät väkivallan osaksi fanikulttuuria. No, jos samanlaista "säpinää" on odotettavissa myös Kupittaalla helmikuussa, niin tilanne voi olla ihan toinen. Nimittäin Kupittaalla on tuo järkkäri osasto sen verran vanhempaa kastia, etteivät kykene kovin hyvin tuollaiseen puuttumaan/estämään, joten saattaapi jollekulle tulla pipi nenuun...

Niin, tässähän on kyse siitä että kaikki TuTon johto mukaan lukien tietää että jotain voi tapahtua eikä silti viitsi tehdä asialle mitään. Silloin voi huoletta syyttää järjestävää seuraa siitä, että se ei ole hommannut paikalle ammattitaitoisia järjestyksen valvojia.

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Niin, tässähän on kyse siitä että kaikki TuTon johto mukaan lukien tietää että jotain voi tapahtua eikä silti viitsi tehdä asialle mitään. Silloin voi huoletta syyttää järjestävää seuraa siitä, että se ei ole hommannut paikalle ammattitaitoisia järjestyksen valvojia.

Aivan, järjestävän seuran vikahan se on, jos vastustajan fanit rähinöivät. No, huhuja on kuulunut, että järjestysvalvojia lisättäisiin jne...
Toivotaan, että saavat pidettyä tilanteen aisoissa, koska kukaan tuskin todellista tappelua haluaa. Vielä jos meininki on yhtä raukkamaista kuin viimeksi Kupittaalla ja Vaasassa.

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Aivan, järjestävän seuran vikahan se on, jos vastustajan fanit rähinöivät. No, huhuja on kuulunut, että järjestysvalvojia lisättäisiin jne...

Minä sanoin että vika on myös tapahtuman järjestävässä seurassa, jos ei haluta taata katsojien turvallisuutta, vaikka tiedetään että jotain voi tapahtua. Turvallisuuden voi taata vaikka sillä että hommaa viisi ammattataitoista järjestyksen valvojaa paikalle. Luulisi sunkin jo ymmärtävän vaikka Turkulainen oletkin?

Tepe#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport/Real Madrid
BTW: Omasta mielestäni taas kuulisin mielelläni rummutusta myös muissakin peleissä. Se töminä nostaa jotenkin hyvää fiilistä ja on suht kansainvälistä toimintaakin fanikulttuurissa.

Niin ehkä Brasiliassa jalkapallo ottelussa?! Se miksi rumpuja voidaan kielttää liittyy siihen että virallisilla järjestysmiehillä on oikeus poistaa tiloista/tilaisuudesta terveyden vaarantavia laiteita tai välineitä. Eli rummutteku ei todellakaan ole lähellä istuvien mielestä mitään nautittavaa. Eli järjestysmiehillä on mahdollisuus kieltää rumpujen tuomisen sisälle tai rajoittaa määrää jos haluavat. Eli tuossa lienee syy miksi NuoriJukuri teiltä kiellettiin rummut hallissa? En jaksa uskoa että järjestysmiehet olisi vieny teidät hallissa paikoilenne ja sanonu perään että ollaan sitte hiljaa paikalla?!

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minä sanoin että vika on myös tapahtuman järjestävässä seurassa, jos ei haluta taata katsojien turvallisuutta, vaikka tiedetään että jotain voi tapahtua.

Samaa mieltä ja aika selvästi tuo sanotaan kilpailusäännöissäkin:

"Järjestyksenpito
Järjestävä seura on myös vastuussa siitä, että yleinen järjestys katsomossa ja ottelupaikalla ja sen välittömässä läheisyydessä ( ulkoiset pukukopit, parkkipaikka jne. ) säilyy pelin aikana ja sen päätyttyä."

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pikkaisen on kieli solmussa lehdistötilaisuuden haastattelijalla. Vieläkö Sportissa muuten vaikuttaa se legendaarinen pizzalaatikkohaastattelija?

NuoriJukuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Niin ehkä Brasiliassa jalkapallo ottelussa?! Se miksi rumpuja voidaan kielttää liittyy siihen että virallisilla järjestysmiehillä on oikeus poistaa tiloista/tilaisuudesta terveyden vaarantavia laiteita tai välineitä. Eli rummutteku ei todellakaan ole lähellä istuvien mielestä mitään nautittavaa. Eli järjestysmiehillä on mahdollisuus kieltää rumpujen tuomisen sisälle tai rajoittaa määrää jos haluavat. Eli tuossa lienee syy miksi NuoriJukuri teiltä kiellettiin rummut hallissa? En jaksa uskoa että järjestysmiehet olisi vieny teidät hallissa paikoilenne ja sanonu perään että ollaan sitte hiljaa paikalla?!

Mitä ihmettä? En missään vaiheessa kertonut, että rummutus olisi meiltä kielletty. Meiltä kiellettiin sen sijaan päätykatsomossa kannattaminen Sport-fanien osallistuttua mellakointiin.

Saimme kannustaa Jukureita aivan tavalliseen tapaan, mutta sivukatsomossa. Todettakoon, että kannustus olikin ilmeisen hyvää seuraavan päivän lehdestä ja Jokipoikien fanien antamista kehuista pääteltynä.

Riffsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punamustat, Keltamustat, mitä näitä nyt on.
Saimme kannustaa Jukureita aivan tavalliseen tapaan, mutta sivukatsomossa. Todettakoon, että kannustus olikin ilmeisen hyvää seuraavan päivän lehdestä ja Jokipoikien fanien antamista kehuista pääteltynä.

Kunhan vain vi77uiltiin ;)
No ei tosin, ei sinne meidän päätyyn paljoa kuulunut, mutta olihan teitä vähemmänkin.

Tosiaan, sinne nurkkaan ahdetaan vierasfanit nyt Mehtimäellä. Siinä on helpompi järjestää vierasfanien turvallisuuskysymykset puolin ja toisin. Mutta samoinhan ahdetaan nurkkaan mm. Mikkelissä ja Kajaanissa.

Mutta itse otteluketjuunhan tämä keskustelu ei ole tainnut kuulua jo vähään aikaan. On se vaan tämä fanittaminen niin ihanaa, että menee itse ottelutapahtumien edelle :D

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy