La 7.3.2015 Blues - KalPa

  • 5 805
  • 41
Tokihan en hidastuksia ole nähnyt, hallilla kun olin, Mutta jos mies tulee suunnilleen seuraavassa vaihdossa kentälle, niin pikkuisen epäilykset herää.
Eli jos ei mene klesaksi, tai kuten sanoin, pää lähde irti, niin sitten kalastellaan. Jep. Mennääs nyt etiäpäin, teillä seuraava matsi taas mahdollisuus tehdä jotain urotekoja, kehotan kuluttamaan energiat sinne suuntaan. :)
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Tokihan en hidastuksia ole nähnyt, hallilla kun olin, Mutta jos mies tulee suunnilleen seuraavassa vaihdossa kentälle, niin pikkuisen epäilykset herää.

Ja kyllä tiedän mitä se on kun oikeasti sattuu, olkapää meni tuhannen paskaksi kun lensin laitaa päin aikoinaan.


Märkä on teräsmies, katoppa vaikka youtubesta Varakkaan taklaus Liivikiin keväältä 2011. Harva kaveri olis sellasen töötin jälkeen pelannu normaalisti loppuun mut Simo pelas.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Märkä on teräsmies, katoppa vaikka youtubesta Varakkaan taklaus Liivikiin keväältä 2011. Harva kaveri olis sellasen töötin jälkeen pelannu normaalisti loppuun mut Simo pelas.
Filmas siinäkin.

Nojoo. Koosteen nähneenä aika selvä peli. Siis itse peli, mutta myös Hyvärisen taklaus. Emt mitä se Simo on sit kalastellu tai tehnyt ainakin pari pinnaa nappasi. En tosiaan arvosta jos ite rottailee ja sit kalastelee ruutumaisesti. Laski arvostus aika paljon kaveriin jos näin on toiminut.
On se vaa kova tuo Bluesin yv. ei mahda mitään. Viivalta uskalletaan jopa laukoa ja Hirso syöttelee kaikki kumoon tehden välillä itsekkin parit. KalPalla ei tämmöistä kapelimestaria ole ja tulos sen mukainen. 5vs.5 pelissä ilmeisen tasaista ja maalivahtipelissä, mutta näiden ollessa suhkot tasan erikoistilanteet ratkaisevat. Niin teki tänäänkin ja aika murhaavalla erolla. Bluesilla kova vire vaikka uhkakuvia olen itsekkin maalaillut. Propsit jos menee pitkälle, mutta jotenkin ei siltikkään vielä itseäni vakuuta. Kuopiossa sen sijaan on näillä näkymin lyhyt kevät tulossa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En tosiaan arvosta jos ite rottailee ja sit kalastelee ruutumaisesti. Laski arvostus aika paljon kaveriin jos näin on toiminut.

Mitään tuollaistahan ei oikeasti tapahtunut, kuten jokainen voi tarkistaa ihan itse katsomalla pelin Ruudusta. Ymmärrän kyllä, että kuopiolaisia syö tappio, mutta sellaista se on.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Filmas siinäkin.

Nojoo. Koosteen nähneenä aika selvä peli. Siis itse peli, mutta myös Hyvärisen taklaus. Emt mitä se Simo on sit kalastellu tai tehnyt ainakin pari pinnaa nappasi. En tosiaan arvosta jos ite rottailee ja sit kalastelee ruutumaisesti. Laski arvostus aika paljon kaveriin jos näin on toiminut.
On se vaa kova tuo Bluesin yv. ei mahda mitään. Viivalta uskalletaan jopa laukoa ja Hirso syöttelee kaikki kumoon tehden välillä itsekkin parit. KalPalla ei tämmöistä kapelimestaria ole ja tulos sen mukainen. 5vs.5 pelissä ilmeisen tasaista ja maalivahtipelissä, mutta näiden ollessa suhkot tasan erikoistilanteet ratkaisevat. Niin teki tänäänkin ja aika murhaavalla erolla. Bluesilla kova vire vaikka uhkakuvia olen itsekkin maalaillut. Propsit jos menee pitkälle, mutta jotenkin ei siltikkään vielä itseäni vakuuta. Kuopiossa sen sijaan on näillä näkymin lyhyt kevät tulossa.

Ihan ilman sarvia ja hampaita: Otappa värilasit pois päästä, ja käy ruudusta kattomassa toi taklaus. Ihan selvä ulosajon paikka,Liivik oli luopunut kiekosta jo ja taklaus osuu suoraan päähän. Saattaapa tuo linjaton kurinpitoasiamieskin vielä puuttua tähän....
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Ihan ilman sarvia ja hampaita: Otappa värilasit pois päästä, ja käy ruudusta kattomassa toi taklaus. Ihan selvä ulosajon paikka,Liivik oli luopunut kiekosta jo ja taklaus osuu suoraan päähän. Saattaapa tuo linjaton kurinpitoasiamieskin vielä puuttua tähän....
Sanoinhan, että selvä oli peli kuin taklauskin. Eli 5+20 oikea tuomio. Päähänhän se kopsahtaa. Voi tulla Hyväriselle parikin peliä jos menee käsittelyyn. Case Kukkonen alla tältä kaudelta.
Sit tuohon filmailuun. Kuten totesin vain kuulopuheiden varassa. Onhan simolta ennenkin tosin moista nähty. Hyppää kolmantena mukaan tappeluun jne. Mut se on hänen roolinsa ja sen vetää hyvin. Ei siinä. Eikä jäänyt mussuttamista pelistäkään. Ei vaan riitä Kalpalla tällä hetkellä.
Toivotaan, että vastaan tulee Kärpät tai SaiPa niin on mahkuja jatkoon.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Ihan ilman sarvia ja hampaita: Otappa värilasit pois päästä, ja käy ruudusta kattomassa toi taklaus. Ihan selvä ulosajon paikka,Liivik oli luopunut kiekosta jo ja taklaus osuu suoraan päähän. Saattaapa tuo linjaton kurinpitoasiamieskin vielä puuttua tähän....
Mitäs Blues leiristä sanottiin marraskuussa kun Kantola ajeli Seppälän?

Hyvärinen taklaa puhtaasti ja osuu olkapäähän mutta Liivik taas menee pää polvissa niin ensimmäisen osuman jälkeen Liivikin pää voi osua Hyväristä olkapäähän eli siis puhdas taklaus ja Liivik oli kiekollinen pelaaja.
Nykyisessä sääntökirjassa annetaan onneksi jo painoa sillekin miten taklattava menee tilanteisiin eli jos mennään pää polvissa niin se taklattavan vika.

Tässä vaan se edellinen vaihto jossa Liivik kalasteli jo toisen kerran pelissä jäähyn Jokelalle oli aika iso munaus tuomareilta, Liivik oli menossa katolleen ennen kuin Jokela edes koski Liivikkiä.
Silti Bluesilla pelasi vielä tässä vaiheesa Kearns jonka taklaus Tammelan selkään oli törkeämpi ja sai vain 2+10min siitä.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itselleni jäi ottelusta vähän sellainen kuva, että Kalpa aloitti jotenkin tosi jähmeästi ja mukatui Bluesin pelityyliin. Itse odotin paljon räväkämpää alkua vierailta ja osittain tästä johtuen oli vahva tunne koko ottelun ajan, että Blues voittaa ottelun. En mitenkään pysty näkemään Kalpan jatkavan kevättä kovin pitkälle. Tuo hyökkäysalueella hierominen ja jatkuva syötön hakeminen on ihan karmeaa katsottavaa. Bluesilla peli on paljon suoraviivaisempaa ja vetoja tulee paljon.

Liivik otti kyllä taklauksia ja mustelmia vastaan koko jengistä eniten, täytyy arvostaa.

Kalpa faneille propsit tosi hyvästä mekkalasta ottelun jo ratkettua ja runsaasta värin tunnustamisesta. Ääntä Espoossa osataan pitää mutta sinistä väriä mieluusti näkisi fanikatsomoissa paljon lisää.
 

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
Silti Bluesilla pelasi vielä tässä vaiheesa Kearns jonka taklaus Tammelan selkään oli törkeämpi ja sai vain 2+10min siitä.

Tästä pitikin kysästä joltain viisaammalta: Miten laitataklauksesta voi edes antaa 2+10? Sääntökirjassa lukee, että siitä pitää antaa pelkkä 2min, 5+20 tai OR, riippuen siitä, loukkaantuuko taklattava.

LAITATAKLAUS
a) Pelaajalle, joka vartalotaklauksella, poikittaisella mailalla, kyynärpäätaklauksella, ryntäämällä
tai kampittamalla aiheuttaa vastustajan rajun kaatumisen laitaa vasten, tuomitaan
erotuomarin harkinnan mukaan:

Pieni rangaistus (2’)
tai
Iso rangaistus + automaattinen pelirangaistus käytöksestä (5’ + PRK)
tai
Ottelurangaistus (OR)

b) Pelaajalle, joka vahingoittaa vastustajaa laitataklauksen seurauksena, tuomitaan erotuomarin
harkinnan mukaan:
Iso rangaistus + automaattinen pelirangaistus käytöksestä (5’ + PRK)
tai
Ottelurangaistus (OR)
 

Orca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon mikä milloinkin
Kearnsin jäähy tuli selästä taklaamisesta ei laitataklauksesta. Eli oikein meni. Vaihtoehtona toki isompi jäähy.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Tästä pitikin kysästä joltain viisaammalta: Miten laitataklauksesta voi edes antaa 2+10? Sääntökirjassa lukee, että siitä pitää antaa pelkkä 2min, 5+20 tai OR, riippuen siitä, loukkaantuuko taklattava.
Jäähy annettiin selästä taklaamisesta.

Edit: Orca oli nopeampi. Ihmeellistä mussutusta kyllä osalta KalPa-faneista. Tuomioista voi jokainen olla omaa mieltä, mutta melko huvittavaa väittää Liivikin filmanneen tänään. Toisessa erässä Bluesin ylivoimalla Liivik meni Jokelan avittamana pää edellä laitaan ja jokainen voi katsoa tilanteen Ruudun ottelukoosteesta. Mulle on ihan se ja sama kaatuiko Liivik siinä omia aikojaan vai ei, mutta kyllä se varmaan vähän tekee höpöä kun satakiloinen Jokela työntää selästä vähän vauhtia ja liu'ut pää edellä laitaa päin. Kolmannessa erässä Hyvärinen taklasi Liivikiä kupoliin ja Siim nousi tilanteen jälkeen melko nopeasti ylös. Hyvärisen ja Liivikin tilanteessa Liivik ei ollut edes koskenut kiekkoon, jonka Hirschovits oli hänelle hetkeä aiemmin jatkanut, joten Liivik ei varmaan odottanut että KalPan nevöhööd-laituri ajaa isoa pommia suoraan päähän. Liivik oli kyllä tilanteessa kumarassa ja pää alhaalla, mutta käsittääkseni kiekotonta pelaajaa ei saa ajella.

Missä ne Liivikin filmaukset nyt tänään oli? Häh? Täh?

Se näistä mun osaltani.
 
Viimeksi muokattu:

nahkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappelemalla pelinsä pilaava KalPa
Kearnsin jäähy tuli selästä taklaamisesta ei laitataklauksesta. Eli oikein meni. Vaihtoehtona toki isompi jäähy.
Aivan. Kiitoksia asiallisesta vastauksesta. Asiassa hämäsi se, kun selostaja höpisi tuosta laitataklauksesta ja Tammela oli myös hieman irti laidasta taklaushetkellä.

edit:

Itse pelistä sen verran, että KalPa otti pelissä henkisen aliotteen heti kättelyssä ja oikeastaan oli vähän ajan kysymys, että milloin Blues rankoo. Ei ollut SaiPa-pelin hyvästä itseluottamuksesta tietoakaan. Ikävä kyllä. Hyvärisen jäähystä voi olla mitä mieltä tahansa, mutta voittava joukkue ei vaan voi päästää 5vs4:llä 5 minuutissa kolmea maalia. KalPan oma YV oli puolestaan jälleen todella tahmeaa pyörittelyä.

Jännäksi menee joudutaanko sääleihin. Ansaitut lukemat tänään ja oikea joukkue voitti.
 
Viimeksi muokattu:

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mä tulin vielä tähän ketjuun nostamaan hattuani Kalpa faneille. Harvoin noin paljon (PK-seudun ulkopuolelta olevasta) vieras jengin faneja on Baronalla runkosarjan matsissa nähty.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Mä tulin vielä tähän ketjuun nostamaan hattuani Kalpa faneille. Harvoin noin paljon (PK-seudun ulkopuolelta olevasta) vieras jengin faneja on Baronalla runkosarjan matsissa nähty.

Joo peukkua fanimäärästä Kuopioon. Hauska kontrasti kun on tifoa ja lippuja, mutta kannustushuudot on old school -osastoa eikä chanteistä tietoakaan. Nuija -huutojakin näköjään vielä kuulee jäähalleissa. Eipä siinä, hienoa että noin paljon porukkaa oli saatu matkaan.

Itse pelistä nostaisin vielä esiin yhden miehen. Siim Liivik. Jätkä ottaa viime kesänä leikattuun olkapäähän kovan iskun Jokelan taklauksesta, käy välillä kopin puolella hakemassa hoitoa, tulee takaisin ja ottaa toisen hitin samaan kohtaan, haastaa KalPan penkkiä tappeluun matkalla vaihtoaitioon ja tekee sen jälkeen 1+1. Älkää puhuko filmaamisesta Siimin kohdalla.
 

Punavalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Veeti Vainio oli minulle uusi tuttavuus. Olin ajatellut kaverin olevan pieni ”kuten yleensä kiekolliset puolustajat” mutta kaverilla oli kokoa kiitettävästi. Ensimmäisessä liigapelissä heti pisteille ja peliesitys oli muutenkin hyvä ja mielestäni ohitti välittömästi Seppälän joka teki taas aivan käsittämättömiä ratkaisuja Kalpaa vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös