La 7.1.2012 Ilves - Pelicans

  • 7 362
  • 30

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mun mielestä Pätsi selvisi hommastaan hyvin. Täytyy kuitenkin huomioida, että nyt oli vasta toista kertaa tolppien välissä SM-liigassa. Näin ollen pelaamiseen vaikuttaa varmasti myös jännitys. Olosuhteisiin nähden mun mielestä siis hyvä matsi Pätsiltä ja häneen voidaan jatkossakin turvautua.

Oli kylläkin Pätsin kuudes liigamatsi urallaan jäällä, mutta ensimmäinen aloittavana maalivahtina. Mieshän ei enää mikään juniori ole, vaan samaa ikäluokkaa kuin jo vuosia sitten Amerikkaan lähtenyt Rask.

Pätsin peli oli mukiinmenevä, eikä maaleissa ollut paljonkaan sanan sijaa mahdollisesti 1. oli otettavissa ja 2. olisi ehkä saanut torjuttua muualle kuin tyhjälle maalille tai sitten ei, mutta kieltämättä jäi sellainen tunne, että useammassakin tilanteessa ei paljon puuttunut siitä, että kiekko olisi lirvahtanut verkkoon. Huumoritähdetkin tähtiraati miehelle jakoi.

Sanoisin, että jos Pätsi jatkaa LeKissä tai KooVeessa Mestistä tulevinakin vuosina, niin ihan pätevä Ilveksen 3.maalivahti tulevinakin vuosina, joka voidaan heittää tolppien väliin muutamaan otteluun kaudessa, mutta liigajoukkueen lähtökohtaiseksi kakkosmaalivahdiksi ei miehellä rahkeet riitä.
 

Fordél

Jäsen
Oli kylläkin Pätsin kuudes liigamatsi urallaan jäällä, mutta ensimmäinen aloittavana maalivahtina. Mieshän ei enää mikään juniori ole, vaan samaa ikäluokkaa kuin jo vuosia sitten Amerikkaan lähtenyt Rask.

Kyllä, mutta toinen kerta tällä kaudella.

Mun mielestä Pätsin torjunnoissa ei ollut havaittavissa, että osa olisi saattanut livahtaa verkkoon huonommalla tuurilla. Pätsi torjui pääosin vetoja kulmiin eikä tiputellut kauheasti kiekkoja eteensä. Toki oli muutama pomputtelu, mutta tosiaan kun vasta tokaa kertaa pelaat tällä kaudella liigaa niin varmasti se jossain näkyy.

Ihan hyvä matsi, mutta tosiaan en heittämällä heittäisi kakkosveskaksi. En ainakaan kokemattoman Aittokallion taakse vaan silloin aisapariksi mielummin Toskala tai Wiikman. Kokeneemman ja selvän ykkösen aisaparina voisi mennä. Kuitenkin ainakin hyvä tuuraaja, joka voisi hyvässä valmennuksessa kehittyä paremmalle tasolle.

Pätsin peli oli mukiinmenevä, eikä maaleissa ollut paljonkaan sanan sijaa mahdollisesti 1. oli otettavissa ja 2. olisi ehkä saanut torjuttua muualle kuin tyhjälle maalille tai sitten ei, mutta kieltämättä jäi sellainen tunne, että useammassakin tilanteessa ei paljon puuttunut siitä, että kiekko olisi lirvahtanut verkkoon. Huumoritähdetkin tähtiraati miehelle jakoi.

Sanoisin, että jos Pätsi jatkaa LeKissä tai KooVeessa Mestistä tulevinakin vuosina, niin ihan pätevä Ilveksen 3.maalivahti tulevinakin vuosina, joka voidaan heittää tolppien väliin muutamaan otteluun kaudessa, mutta liigajoukkueen lähtökohtaiseksi kakkosmaalivahdiksi ei miehellä rahkeet riitä.[/QUOTE]
 
Onneksi meillä on (terveenä ollessaan siis) liigan kovin maalivahtikalusto kokonaisuutena.

Saanko kysyä millä ihmeellä pääset tähän tulokseen? Yleisesti tasoltaan heikoksi tunnettu Wiikman, Toskalalla ura karmeassa syöksykierteessä ja junnu joka ramppaa liigan ja mestiksen väliä. Pätsistä en tiedä mitään.
 

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
Saanko kysyä millä ihmeellä pääset tähän tulokseen? Yleisesti tasoltaan heikoksi tunnettu Wiikman, Toskalalla ura karmeassa syöksykierteessä ja junnu joka ramppaa liigan ja mestiksen väliä. Pätsistä en tiedä mitään.

Saat! Ja jopa vielä vastaankin.
Toki kyseessä oli pienimuotoinen provo, mutta olen sitä mieltä toisaalta ihan oikeastikin. Tulin tähän tulokseen siten, että näin Ilveksessä olevan kolme hyvää liigatasoa olevaa maalivahtia (Toskala, Wiikman, Aittokallio) ja lisäksi vielä neljäntenä Mikko Pätsi, joka justiinsa voitti ottelunsa Pelicansia vastaan ja täten todisti olevansa oikein hyvä nelosvahti liigaan.

Sinun mielestäsi Wiikmanin taso tunnetaan yleisesti heikkona. En tiedä kenen silmissä. Ilveksessä pelatessaan hän on ollut, jos ei nyt loistava, niin ainakin ihan hyvä. Viime kaudella kun hän tuli paikkaamaan flopannutta Jani Hurmetta, koko joukkueen kelkka kääntyi samalla.
Vesa Toskalan ura on mielestäsi syöksykierteessä. Olen eri mieltä. Tosin, jos syöksykierteellä tarkoitetaan loukkaantumisputkea, sitten olen samaa mieltä. Täysikuntoisena ollessaan hänellä on kuitenkin mennyt tolppien välissä hyvin. Mieshän piti heti ensimmäisessä SM-liigaottelussaan tällä kaudella nollapelin. Puolustuspeli Veskun edessä on usein ollut täyttä sontaa, mutta sillehän ei maalivahti kovin paljon voi.
Sitten on kolmantena Sami Aittokallio, joka oli Suomen ehdotonta parhaimmistoa juuri päättyneissä U20-kisoissa. Tuleva maajoukkuemaalivahti selvästi, jos ja kun juna jatkaa samaan suuntaan.

No. Muilla liigajoukkueilla on keskimäärin kaksi luotettavaa liigavahtia. Jos meillä on 3-4, niin eikö silloin voi sanoa ihan perustellusti, että meillä on (terveenä ollessaan) liigan kovin maalivahtikalusto kokonaisuutena? Kyllä voi.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mun mielestä Pätsiltä paras esitys Ilveksen maalivahdeista tällä kaudella. Itse tykkään enemmän kuin Wiikmanista. Pätsi ei sentään mene maalin taakse ja menetä kiekkoa suoraan vastustajalle. Ihme laseilla täällä kyllä katsellaan Pätsin peliä ja negatiivisessa sävyssä.
 
No. Muilla liigajoukkueilla on keskimäärin kaksi luotettavaa liigavahtia. Jos meillä on 3-4, niin eikö silloin voi sanoa ihan perustellusti, että meillä on (terveenä ollessaan) liigan kovin maalivahtikalusto kokonaisuutena? Kyllä voi.

Eikö kuitenkin olisi tarkempi kuvaus että teillä on liigan paras kolmos- ja nelosveska?

Oli miten oli niin kun siellä vain yksi kerrallaan voi olla niin kyllä mä löydän aika läjän ukkoja kenen kanssa olisin levollisimmin sen sijaan että joku teidän sekalaisesta sakista käy siellä kääntymässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös