Automaatti hallin seinään ja lipunmyynti pelkästään käteisellä voisi toimia.
Sittenhän se jono olisi siinä automaatilla. Ja automaatti olisi rikki kuitenkin silloin tällöin, kaaos valmis.
Olin eilen pelipaikalla mielestäni hyvissä ajoin klo 15.40 ja jonot olivat jotain aivan käsittämätöntä. Itse olin sen satametrisen jonon lähes viimeisenä, kun tuntematon turkulainen herrasmies tuli viereeni ja sanoi "ota lippu". Viereiset jonottajat katsoivat kummissaan kun sovimme lipun hinnaksi (ala-katsomo) viisi euroa. Sisään kävellessäni ehdin jo pohtia, josko kauppaamme sisältyisi jotain spesiaalia turkulaista toimitusehtoa. Sisääntulon (senkin pervo) jälkeen en kuitenkaan tätä herrasmiestä enää kohdannut.
Lukko pelasi todella hyvin. Ainakin verrattuna Kalpa-peliin. Karvaus ja kiekonriistot olivat erinomaisia. Liike oli riittävää, eikä puolustuspään hasardeja juurikaan nähty, lukuunottamatta muutamaa käsittämättömän lepsua purkuyritystä, ja Haatajan keskialueen kiekonmenetyksiä. Tuli ihan Ville Piekkola mieleen tuosta ränniä pitkin kiekon liu'uttamisesta.
Lähdöt omasta päästä olivat vieläkin pääasiassa hitaita, mutta nyt etäisyydet eivät olleet ihan niin älyttömiä kuin Kalpa-pelissä.
Nelonen oli taas erinomainen, ja pääsivät kohtuullisesti myös maalipaikoille. Sanokaa mitä sanotte, mutta terokoponen on hyvä nelosketjun sentteri. Pitää homman yksinkertaisena, niin kuin jääkiekko pitääkin pitää, tiedostaen samalla oman rajallisuutensa jääkiekkoilijana. Ei turhia kiemuroita, mutta kun paikka on, mies heittää jonkun klassisen harhautuksen ja avaa maalipaikan. Tuomainen myös vitunhyvä.
Jillson pelasi todella varovaisesti. Suotavaa olisi, että lisävaihde liikkeeseen löytyisi. Pari kertaa selän taakse pelattiin vaarallisesti, mutta sen vaarallisempaa niistä ei seurannut. Jatkoajalla Cookin jäähy taisi olla seurausta Jillsonin kahvittamisesta. Ylivoimalla mies näytti olevan kotonaan, mutta ihan ei vielä tainnut olla luotto varusteisiin kohdallaan, vaikka muuten kiekkovarmalta vaikuttikin. Hieno ohjattava Semirille toisessa erässä, maali ei ollut kaukana. Liikettä lisää, ja hän on seppä.
Tepsikin pelasi kohtuullisesti, ainakin jos vertaa Hantan aikoihin. Hiukan olin epäileväinen, josko pelissä oikeasti olisi tapahtunut muutosta, mutta kyllä lähdöt ja hyökkäyspelaaminen olivat parantuneet.
Salak on kehittynyt huimasti. Mieshän on melkein yhtä hyvä kuin Vehanen, tosin täysin erilaisella tyylillä. Kiekot tarttuvat tyyliin nähden todella hyvin, muutaman kerran ihmettelin kiekon sijaintia, ja Salakin räpylästähän se omalle pelaajalle putosi. Rankkareissa Salak tosin oli ihan paska. Varsinkin Saarelan rankkarissa tilaa oli kilpipuolella todella paljon, ja ihmetellä täytyy, miten Tepsi on niin hyvin rankkareissa pärjännyt. Ilmeisesti Vaxlaxin ja Elorannan kikat ovat purreet ja Salak on parempi harhautuksissa?