La 6.11.2010 SaiPa- Ilves

  • 14 758
  • 52

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
Peli nähty vain Radio Suomen Jääkiekkokierroksen ja Jatkoaika.comin otteluseurannan kautta, ja vuorotellen vitutti ja nauratti, lopussa tietty vaan nauratti. Kyllä nämä oli Ilvekselle tärkeät kolme pistettä. Voiton osasin toki hakea pitkävedosta, mutta sitten Lukko kusi oman osuutensa. No, kyllä tämä lauantai-ilta tuntuu ihan kivalta näinkin.

Helvetin hyvä, että Mark Lee sai nyt kiekkoa pussiin. Taitaa ymmärtääkseni olla aika pidetty kaveri joukkueessa ja tän illan jälkeen varmaan vielä pidetympi. 3+0 on kova homma ja kertoo, että potentiaalia miehessä on kivasti vielä talven aikana esiin kaivettavaksi. Jesse Niinimäen erittäin hieno syyskausi sai vahvaa jatkoa tehopistein 1+1. Ilveksen verkko soi jälleen melko tiuhaan tahtiin, mutta olihan sillä Hurmeella toisaalta 39 torjuntaa.

Tästä on hyvä lähteä tauolle treenaamaan kuviot entistä parempaan kuosiin, harmi vaan että Raipe on poissa treeneistä ja matkailee U20-maajoukkueen mukana Tshekissä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Wau, SaiPa tekee 5 maalia ja hävii pelin. No, sattuuhän näitä.

Hyvää maajoukkuetaukoa.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ykkösylivoima toimi, mikään muu sitten ei. Aivan järkyttävää puolustuspeliä koko joukkueelta ja hostikalta siihen vielä vuoden imaisu. Ei tässä pysty muuta sanoon, vituttaa.
 

Grub

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näin sitä pitää ilvesten tehdä! Ei sillä väliä montako maalia kaveri tekee, tehdään itte enemmän.

Taidan tarjota itselleni viskiä.

Niin sitä pitää, täällä tarjotaan vain olutta itselleen!

Tää on upee JOUKKUE! Ei tätä voi muuta kuin rakastaa! Kiitos Ilves! Nyt puolustajat kehiin ja tauon jälkeen noustaan vielä lisää. Kertakaikkiaan mahtava fiilis!
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pakko kyllä tykätä Ilveksestä. Energistä nuorta porukkaa ja yllättävän taitaviakin kaiken lisäksi. Ja pelissä on myös tunnetta ja rytinää, hyvin kissat vastasivat SaiPan pommeihin ensimmäisessä erässä ja jatkoivat koko pelin kovien taklauksien jakamisia. Tähän kaikkeen kun lisätään vielä huippuasialliset ja äänekkäät fanit, niin huhhuh, pakko arvostaa. Vastapäädyn 70 Ilves-fania voittivat kyllä 100-0 nämä meidän willimiehet. Seisomokatsomossakin näiden willimiesten lutuuri-chantit hautautuivat lähes täydellisesti Osasto 41:sen Ilves-huutoihin. Enkä mitään törkeyksiä kuullut, erittäin hyvin pitivät hyvällä maulla meteliä! Tykkäsin kovasti. Willimiesten foorumilla varmaan naureskellaan taas kun eivät muuta osanneet huutaa kun Ilves, Ilvestä... Pisteet kuitenkin Ilvesfaneille. Erityismaininta seisomokatsomoon viimeiseen erään tulleelle nuorelle kännipojulle, kova usko oli vielä 5-6 maalin jälkeenkin, että Hurme imaisee ja peli on 6-6. :D

No sitten itse peliin. Täytyy sanoa, että rahoille tuli vastinetta vaikka vitutus on aivan helvetinmoinen. Tästä pelistä olisi ne pisteet pitänyt ottaa, koska Ilves ei todellakaan ollut pelillisesti parempi. Hostikan uskomaton moka ensimmäisen erän loppuun oli kyllä kamala, 2-0 jos olisi toiseen erään päästy, niin väitän, että peli olisi ollut erilainen. Hostikka voidaan kyllä lahjoittaa vaikka Imatran Ketterään, koska mielestäni Ilveksen yv-maali olisi ollut otettavissa, eikä hän kolmannessakaan ollut kyllä ollenkaan hereillä, vaikka kiekko muuttikin suuntaa. Helpolla laskumatematiikalla pelihän olisi päättynyt 5-2 Jeren ollessa koko pelin maalissa, mutta nämä nyt on typeriä jossitteluja. Ensimmäisestä erästä lähtien pelissä oli mukavasti rytinää ja paukettakin, jopa Pauli intoutui taklaamaan! Ilves-pelaajilta tuli myös mukavasti pommeja.

Kanadalaiset olivat SaiPan parhaat tänään. Rede oli mielestäni koko pelin erittäin hyvällä asenteella liikkeellä, ja niin hän on minusta ollut koko kaudenkin, vaikka lokaa on tullutkin niskaan. Toki siellä on varmaan ollut pari selkä suorassa päivää, mutta kyllä Rede on SaiPan kultakimpale. Dalekin oli kärppänä paikalla molemmissa maaleissaan, harmi, että toisessa erässä suhaisi hienon kuvion päätteksi ohi kiekosta kun maali oli aivan tyhjänä. Tuomisen pelaaminen viivassa oli hyvännäköistä, muutenkin oon helvetin iloinen, että edes Joni on terveenä. PSN:ltä ja Pullilta perushyvät otteet, joskin Pulli tarvitsisi vähän nopeutta lisää.. Pauli oli ihan paska, ja oli mielestäni täysin kuutamolla Ilveksen johtomaaleissa viimeisessä erässä. Pukasta ei varmaan tarvi sanoa muuta kuin että jos minä päättäisin asioista, niin lahjoittaisin miehen vaikka Suodenniemen Sisulle.

Kaiken kaikkiaan täytyy sanoa, että rahoille tuli vastinetta ottelusta. Ottelussa oli varsin hyvä tunnelma, josta suurin kiitos menee kyllä upeille Ilves-faneille. Paljon maaleja ja rytinää - kiekkopelin kaksi tärkeintä olemusta. Toki tätä menoa alkaa lappeenrantalainen yleisö jättää pelejä väliin, kun ei kotivoittoja tule. Ja se on paska juttu se.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Niin sitä pitää, täällä tarjotaan vain olutta itselleen!

Hengessä ollaan, ja olutta on! Tuntuu, että tulee itseään toistettua jotakuinkin joka pelin jälkeen, mutta on tämä vain niin hieno Ilves. Minä otan ihan mielelläni 5-7 voiton, vaikka valmentajan näkökulmasta tämä oli varmasti aikamoinen kauhunäytelmä. Peli, jonka Ilves voittaa ja tekee 7 maalia on harvemmin huono peli. Ja varmasti kotijoukkueen kannattajatkin viihtyivät paremmin kuin vaikkapa JYPiä vastaan pelatussa 2-4 (tai jotain sinnepäin) pelissä.

Mutta oli miten oli, lähden katsomaan maalikoostetta oluen saattelemana. Kiitos Ilves!
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Vastapäädyn 70 Ilves-fania voittivat kyllä 100-0 nämä meidän willimiehet.
70 kännistä ilvesfania voitti 15 selvinpäin olevaa SaiPan kannattajaa? Ihan maaginen havainto.

Seisomokatsomossakin näiden willimiesten lutuuri-chantit hautautuivat lähes täydellisesti Osasto 41:sen Ilves-huutoihin. Enkä mitään törkeyksiä kuullut, erittäin hyvin pitivät hyvällä maulla meteliä! Tykkäsin kovasti. Willimiesten foorumilla varmaan naureskellaan taas kun eivät muuta osanneet huutaa kun Ilves, Ilvestä... Pisteet kuitenkin Ilvesfaneille.
Tässä tämä kiteytyy ihan loistavasti lappeenrantalainen kiekkokulttuuri. Sen sijaan, että itse haluttaisiin osallistua oman kaupungin kiekkojoukkueen kannattamiseen, naureskellaan, vittuillaan ja säälitellään sitä osiota, joka yrittää jotain ääntä Kisapuiston kirkkoon järjestää.

Lappeenranta on kyllä jännä paikka. Omaa joukkuetta ei kannateta, jos siihen ei ole jotain pakottavaa syytä (= yllättävä menestys). Omaa joukkuetta haukutaan, jos siihen vain saadaan pienikin kipinä. On niin helvetin ylevää pistää oman kaupungin joukkuetta kölin alta. Silloin ainakin tuntuu siltä, että on tämän kaiken yläpuolella. On järkevämpi, kuin tuo, joka sokeasti luottaa, että vielä täältä noustaan.

Theofilus, kiitos, että annoit "kasvot" tyypilliselle SaiPan "kannattajalle".
 

Peggis

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ehkä kukaan ei jaksa nolata itseään, koska tietää ettei joukkue voita kuitenkaan. En itsekkään jaksa mitään huutaa, koska jäällä ei nähdä minkään asteista taistelua. Voiko joku oikeasti odottaa, että tuollaista muniin puhaltelua joku jaksaisi kannattaa? Kyllä se kanmustuskin pitää edes jollain tasolla ansaita!
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Kyllä se kanmustuskin pitää edes jollain tasolla ansaita!
Tätä mielipidettä on osittain ainakin pakko kunnioittaa varsinkin, kun joukkue on ajoittain tiettyjen pelaajien osalta vaikuttanut lähes välinpitämättömältä.

Silti yleisesti kannustuksen tehtävä olisi osoittaa joukkueelle tukea ja sitä voi (pitäisi) osoittaa vaikeimpinakin aikoina. Mutta ehkä pitää vaan luovuttaa ja tunnustaa, että tässä kaupungissa ei omaa kiekkojoukkuetta haluta tukea vaan täällä halutaan odottaa menestystä ja elää siinä huumassa. Se on oma kulttuurinsa mutta ei minulle, eikä Willimiehille.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä tämä kiteytyy ihan loistavasti lappeenrantalainen kiekkokulttuuri. Sen sijaan, että itse haluttaisiin osallistua oman kaupungin kiekkojoukkueen kannattamiseen, naureskellaan, vittuillaan ja säälitellään sitä osiota, joka yrittää jotain ääntä Kisapuiston kirkkoon järjestää.

Theofilus, kiitos, että annoit "kasvot" tyypilliselle SaiPan "kannattajalle".

Tarkoitukseni ei todellakaan ollut mollata Willimiehiä tai ketään ylipäätänsä (enkä mielestäni edes niin tehnyt?), joka yrittää kehittää Kisapuiston tunnelmaa. Viittasin lausahduksellani siihen, kun joskus luin Willimiesten foorumeilta kommentteja esim. Kuopion kulttuurista ja siellä naureskeltiin että siellä ei ole kulttuuria kun huudetaan vaan "KalPa KalPa". Kuitenkin fakta on, että noiden huutojen kautta siellä on paljon parempi tunnelma, kun ei ole yritetty mitään monimutkaisia "tsänttejä".

Itse asiassa arvostan todella paljon Willimiehiä ja heidän toimintaansa. Heillä on ideaa ja tykkään heidän toiminnastaan. Tykkään myös niistä "tsänteistä", niissä on paljon hyviä sanakäänteitä. Itse asiassa, hauska juttu sinänsä, tänään oli tarkoitus tulla kaiteelle, kun tiedostin, että kova ääniporukka Pirkanmaalta, mutta niin vain jumiuduin kavereiden kanssa ylemmäs seisomokatsomoon.. Mutta faktaa on, että itse ainakin yhdyn SaiPa huutoihin ylemmältä ja kun tunteella elän niin haukun kaikissa peleissä tuomarit, vastustajan kaatuilijat ja joskus Paulinkin. Jos se tekee minusta ns. "väärinkannattajan", etten laula "tsänttejä" kaiteella, mutta kuitenkin elän tunteella pelissä ja kannustan SaiPaa loppuun asti, niin todelakin, lappeenrantalaisessa kiekkokulttuurissa on jotakin kummallista.

Joka tapauksessa syvimmät pahoitteluni, jos annoin sellaisen kuvan, että pitäisin Willimiesten touhua, tai ylipäätänsä sellasta touhua, joka on edes yritystä nostaa Kisapuiston tunnelmaa hölmönä.
 
Viimeksi muokattu:

Peggis

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tätä mielipidettä on osittain ainakin pakko kunnioittaa varsinkin, kun joukkue on ajoittain tiettyjen pelaajien osalta vaikuttanut lähes välinpitämättömältä.

Mielestäni tuloksella ei välttämättä ole edes väliä jos kaukalossa edes yritettäisiin. Tällähetkellä n. 40 % joukkueesta edes yrittää. Minua ei haittaisi vaikka tulisi turpaan, jos pelaajat jättäisivät sydämensä kaukaloon. Nyt kun sitä ei tapahdu en minä myöskään jätä sydäntäni katsomoon. Jos ei muuta niin laitetaan edes laidat ryskymään ja painetaan loppuun asti. Kyllä sillä alkaa kannatusta irtoamaan!
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tarkoitukseni ei todellakaan ollut mollata Willimiehiä tai ketään ylipäätänsä (enkä mielestäni edes niin tehnyt?), joka yrittää kehittää Kisapuiston tunnelmaa.
Tämä "lutuuri-chantit" termi varmaankin ajoi väärinymmärrykseen siinä tapauksessa.

Viittasin lausahduksellani siihen, kun joskus luin Willimiesten foorumeilta kommentteja esim. Kuopion kulttuurista ja siellä naureskeltiin että siellä ei ole kulttuuria kun huudetaan vaan "KalPa KalPa". Kuitenkin fakta on, että noiden huutojen kautta siellä on paljon parempi tunnelma, kun ei ole yritetty mitään monimutkaisia "tsänttejä".
Tässä suhteen olet varmasti osittain oikeassa. Chantit, laulut tuntuvat alkuun monen korvaan monimutkaisilta mutta todellisuudessa ne ovat varsin yksinkertaisia hoilauksia.

En nyt ihan suoraan muista mitä Willimiesten foorumilla on KalPan kotimatsien tunnelmasta ihmetelty varsinkin kun foorumi ei ole ollut auki sellaisena aikana, kun Kuopiossa on vierasmatsissa käyty. JYPin rummuille tietysti naureskellaan mutta hei - kukapa ei?

Tälle joukkueen nimi - klap klap klap -kannustukselle on oma tilauksensa ja jos sillä saadaan elämää halliin niin so be it. Suurin osa kannattajista Suomessa ovat yhä sitä mieltä, että se on paras tapa kannustaa, eikä siinä ole mitään väärää. Väärinkannustamista ei ole, joskin tästä ei tietenkään ole minulla olemassa kuin oma mielipiteeni.

Kun kuitenkin ajatellaan SaiPan kotihallia, niin ei siellä ole ollut yhtään sen parempi kannustus / isompi fanilauma huutamassa silloinkaan kun SaiPa SaiPaa huudettiin. Samankokoisella porukalla siellä on aina kannustettu riippumatta kannustuskulttuurista. Vain SaiPan menestys on vaikuttanut kotimatsien tunnelmaan ja sitä ei mun mielestä pysty kukaan valitettavasti kiistämään millään tavalla.

Yhteenvetona: Willimiesten porukka (vaikka edelleenkään ei haluta mitenkään eristäytyä muista kannattajista, vaikka meillä oma nimi jne onkin) on sellaista väkeä, joka haluaa kannustaa SaiPaa ja nimenomaan enimmäkseen laulamalla. Heti, kun isompi väki kannustaa (lähes) läpi ottelun pelkkää SaiPa SaiPaa, mekin siihen suurelta osin taivumme. Kaikki ei sitä halua sittenkään mutta pääasia olisi, että halliin saataisiin ääntä.

Tällä hetkellä siellä ei sitä ole, koska lappeenrantalaiset eivät halua kannustaa huonosti menestyvää joukkuetta.

EDIT: Lisätään vielä tämä:

Minua ei haittaisi vaikka tulisi turpaan, jos pelaajat jättäisivät sydämensä kaukaloon. Nyt kun sitä ei tapahdu en minä myöskään jätä sydäntäni katsomoon.
Kaikkien ei tarvitse olla hc-faneja ja näin pienestä kaupungista niitä löytyy aika vähän tämän suomalaisen perusluonteen vuoksi. Minä kuitenkin jättäisin mieluiten sydämeni katsomoon tuon keltamustan seuran vuoksi joka helvetin kerta.

Surullista onkin, että tällä hetkellä työtilanne vie seisomakatsomosta pois kaikissa kotiotteluissa.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Minä nostan virtuaalista hattuani sille seisomakatsomon huutosakille, olkoot sitten willimiehiä, tai -naisia, muutenhan Lappeenrannassa katsojat ovat pääosin vanhoja kannattajia, nyt ukkoutuneita ja akkautuneita ja minutkin siellä pappakatsomossa istuessani katsotaan hiukan vinksahtaneeksi, kun pääni siellä avaan. Mutta katsokoot, minä olen kohta 50 vuotta siellä huudellut ja aion jatkaa edelleen ja toivon, että myös se seisomokatsomon porukka jatkaa ja saisi vielä kasvatettua porukkaansa.

Pelihän oli tilanteita täynnä, paha vain, että SaiPalla ei ollut tilanne hallussa.
En tiedä, kuuluuko SaiPan valmennuksen repertuaariin minkäänlainen pelin jäädyttäminen, mutta tänään minun mielestäni olisi ollut sen aika.
Tuollaisella hurlumhei kiekolla ei pitkälle pötkitä, kun pääosa joukkueesta on hiukan hidaskätisiä, nyt Ilveksen nopeakätisemmät nuoret veivät monta tilannetta ja SaiPalaiset katselivat vierestä.
 
Suosikkijoukkue
#41 & #66
Ilvekseltä taas hieno nousu. Joukkue kyllä tarjoilee näitä johto- ja tappioasemia ja sen mukaisesti kirii rinnalle tai päästää joukkueita peliin mukaan millainen tarve on. Kaiken kaikkiaan on ollut käsittämättömän upeata huomata, kuin 90-syntyneistä kavereista on alkanut kuoriutua pelimiehiä 1. kolmanneksen aikana.

Mark Lee, mies jonka hankintaa kärvistelen ennen kauden alkua, on ollut kyllä todella plusmerkkinen yllätys. Joukkueessa pidetty, kovasti töitä tekevä, aloituksia voittava sentteri ja nousujohteisesti pinnoja tehnyt pelaaja kyllä nostaa koko ajan osakkeitaan. Kuka tämänkin kaverin taakse osasi katsoa?

Pakko kyllä tykätä Ilveksestä. Energistä nuorta porukkaa ja yllättävän taitaviakin kaiken lisäksi. [...] Tähän kaikkeen kun lisätään vielä huippuasialliset ja äänekkäät fanit, niin huhhuh, pakko arvostaa.

En ollut pelissä, mutta todella mukava nähdä ja kuulla tällaisia kommentteja vastustajaleiristä.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä "lutuuri-chantit" termi varmaankin ajoi väärinymmärrykseen siinä tapauksessa.

Joo, tuo taisi olla lipsahdus näppäimistölle, kun yleensä kirjoitan melko nopeasti ja aina ei tule katsottua mitä sinne ruudulle työntää. Ihan perus tsänttejä meinasin - ilman mitään provoilua.

Tässä suhteen olet varmasti osittain oikeassa. Chantit, laulut tuntuvat alkuun monen korvaan monimutkaisilta mutta todellisuudessa ne ovat varsin yksinkertaisia hoilauksia.

Olen samaa mieltä. Varsinkin niiden about 1000-2000 ihmisen jotka aina siellä seisomokatsomossa ja sen läheisyydessä ovat, niin varmasti jää mieleen ne tsäntit mitä hoilataan. Sitä kautta kyllä pitäisi osata hoilata porukan mukana, itsellänikin vuosi sitten lokakuussa fanimatkalla Helsingissä tsäntit tulivat suustani kuin olisin niitä aikasemminkin laulanut. En tiedä sitten, onko ihmisillä erilaisia kynnyksiä, täytyy myöntää, että itse saatan tarvita jotain miestä vahvempaakin liittymään tsäntteihin tai sitten tuollainen fanimatka ulkona kotihallista, olkoon se paheeni.

Kun kuitenkin ajatellaan SaiPan kotihallia, niin ei siellä ole ollut yhtään sen parempi kannustus / isompi fanilauma huutamassa silloinkaan kun SaiPa SaiPaa huudettiin. Samankokoisella porukalla siellä on aina kannustettu riippumatta kannustuskulttuurista. Vain SaiPan menestys on vaikuttanut kotimatsien tunnelmaan ja sitä ei mun mielestä pysty kukaan valitettavasti kiistämään millään tavalla.

Tällä hetkellä siellä ei sitä ole, koska lappeenrantalaiset eivät halua kannustaa huonosti menestyvää joukkuetta.

Tässä kiteytyy juuri tämä perussuomalainen urheilukulttuuri. Suomi ei ole urheiluhullu, vaan menestyshullu maa, sanoo Tami, ja varsin osuvasti sanookin. Lappeenrannassa tämä tosin korostuu aikalailla, kuten olet itsekin selvästi sitä mieltä. Muista paikkakunnista en tiedä. Mutta faktahan on, ettei täällä ole vielä varsinaisesti saavutettu mitään, joten ei ihmekään ettei mitään HIFK:n tai Kärppien kaltaista fanikulttuuria ole syntynytkään. Itse kuulun siihen porukkaan myös, joka kannustaa SaiPaa sen takia koska seura ja laji on rakkaita. Jos joskus asun jossain muussa kaupungissa, niin varmasti kuljen kävelykadulla SaiPa-kaulaliinan kanssa sitä ylpeästi pidellen näyttääkseni että minussa sykkii keltamusta-sydän meni joukkueella miten tahansa tai missä tilanteessa itse olen. Mutta tosiaan, lappeenrantalainen kiekkoyleisö suurimmalta osalta haluaa menestystä ja kun menee huonosti niin silloin käännetään takki. Hyvänä esimerkkinä on tuo hallista lähtö ennen varsinaisen peliajan loppua, vaikka peli olisi suht. tiukka ja auki vielä. Ja voitetun pelin päätytyttyäkin tuntuu olevan tärkeämpää lähteä hallista kuin kiittää joukkuetta hyvästä pelistä. Surullisia pohdintoja, mutta harvinaisen faktaa..

Mutta joo, lappeenrantalaisesta kiekkokulttuurista riittää varmasti paljon keskustelua, mutta tämä ketju ei välttämättä ole oikea paikka puimaan sitä. Onnittelut vielä Ilvekselle hyvästä pelistä, toistetaan vielä se, että tykkään erittäin paljon tuosta nuoresta ja energisestä joukkueesta joka jäällä luistelee Ilves-paidoissa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Totta. Tuo on harmillista, ettei noihin SaiPa-huutoihinkaan lähde oikeastaan kukaan mukaan, paitsi jos SaiPa johtaa muutama minuutti ennen loppua..
No kato kun se on hävettävää kannustaa SaiPaa. Voi tulla pitkää katsetta, että mitäs siinä möykkäät ja sekoat.

Tämä ihan omakohtaista kokemusta. Jotain on ihan vitun pielessä Lappeenrannassa. Kannattaminen on junttia ja säälittävää, jopa outoa!

Onneksi edes pieni ryhmä pitää virettä yllä. Rispekt!
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Kyllähän Saipan kannattajat ansaitsevat propsit siitä kannatuksesta, jota he antavat aikoina jolloin joukkue häviää lähes jokaisen kotimatsin. Keskustelu siitä mitä pitäisi laulaa tai huutaa on melko triviaalia, koska seisomakatsomo ei tule ikinä lähtemään niihin mukaan, ellei kyseessä ole joku voitokas pleijarimatsi joukkuetta x vastaan(ja samalla promilletaso on jossain 2-3 välillä). Ainoa keino parantaa tunnelmaa on lisätä faniryhmän jäsenmäärää ja se ei varmasti käy sormia napsauttamalla.
 
Itse olen usein kavereineni siinä päinvastaisessa kulmassa kuin faniryhmä. Totta on, ettei tältä "meidän" puolelta lähde juurikaan ääntä ja myönnän aivan suoraan että itsekin pidättäydyn (ainakin selvin päin ollessani eli useimmiten) vain taputtelussa ja ja perushuutelussa. Ja kyllähän jo tälläkin meiningillä porukka välillä mulkoilee hieman ihmeissänsä, mutta siinähän mulkoilee.

Harvoin kukaan kuitenkaan alkaa tässä osassa katsomoa virittelemään mitään massiivisempia kuoroja. Perus "saipasaipa" olisi varmasti aivan toimiva ratkaisu, mutta siihenkään ei yleensä porukka syty mitä nyt ehkä harvakseltaan loppuminuuttien tiukoilla hetkillä tai tuomarien tyriessä.

Mutta mikäpä minä olen muiden kannatuskäyttäytymistä arvostelemaan, se ei ole tarkoitukseni. Itse kuitenkin kuulun niihin, jotka viihtyvät sitä paremmin mitä enemmän hallissa meteliä ja tunnelmaa.
 
Viimeksi muokattu:

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Tässä kiteytyy juuri tämä perussuomalainen urheilukulttuuri. Suomi ei ole urheiluhullu, vaan menestyshullu maa, sanoo Tami, ja varsin osuvasti sanookin.
Niin totta. Joka ikiselle ihmiselle, jolle kertoo kannattavansa SaiPaa (Myös Etelä-Karjalassa asuville), saa vastata samaan huvittuneena esitettyyn kysymykseen: "Miksi? Nehän häviää aina / ovat liigassa viimeisiä / on ihan paska jengi" Joutuuko kanadalainen lätkäfani vastaamaan tälläisiin kysymyksiin? Entä englantilainen, turkkilainen, espanjalainen, italialainen, ranskalainen tai saksalainen jalkapallofani?

Suomi on paska maa.

Ps. Niinimäen pelaamista on hyvin ikävä katsoa vastapuolen kannattajana. Taitavampi versio Jori Lehterästä.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Olipahan jääkiekko ottelu!

Tunteet vaihtuivat todella monta kertaa äärilaidasta toiseen joukkueiden iskuessä vuoronperää maaleja. Ilves hallitsi hieman kahta ensimmäistä erää, mutta kolmas erä oli täysin SaiPan hallintaa. Kolmannessa erässä tuntui, että Ilves ei edes yritä hyökätä vaan puolustaa ja käy iskemässä aina sen tarvittavan johtomaalin heti kun SaiPa on tasoittanut. Ylivoimalla SaiPa oli loistava. Nimenomaan ykkösyv. Siinä on kaikki edellytyksen yber tehokkaaseen pelaamiseen: Pehmeäkätinen pelintekijä, kaksi maaliahnetta laituria right ja left sekä rightin pakki. Tuollaista pyörittämistä ja tehokkuutta kun näkisi Ilvekseltäkin edes joskus

Ottelu oli omiin silmiini fyysisin Ilveksen tällä kaudella pelaama. Kovia ja puhtaita taklauksia jaettiin puolin ja toisin. Tunnelma oli ainakin Ilvesleirissä erinomainen, mutta kuten joku SaiPafanikin kirjoitti niin itsekin olen hieman pettynyt SaiPan faneihin. Olisin odottanut noin isosta seisomakatsomosta lähtevän paljon enemmän ääntä. Ainakin Tampereella lähtisi jos tuollainen olisi!

Tuomareista sen verran, että linja oli hieman outo. En osaa sanoa millä tavalla, mutta hieman se oli erikoinen. Ei kuitenkaan mitään kummempaa valittamistaillan päätuomariparista.

Yksittäisistä tilanteista ottaisin esille Barneyn polvitaklauksen Marjamäkeen jos tuomittiin kahden nimiitin jäähy. Tulomatkalla pysähdyttiin ABC:lle jossa myös Ilveksen joukkue oli ostoksilla ja siellä Marjamäki linkutti kinttu kipeänä. Onko polvitaklaukset SaiPan tämän kauden tavaramerkki?

Eipä tässä kai muuta. Helvetin hieno ottelu. Menee samaan kastiin Hifk ottelun kanssa jossa oltiin häviöllä 3 minuutin jälkeen 3-0 mutta noustiin 4-6 voittoon ja Lukkopelin kanssa, joka voitettiin 0-6.

Erityis maininta vielä kuuluttajalle. Hienosti kuulutti Mark een klme tähteä. Jotenkin näin: "ei ole epäilystä kenelle menee kolme tähteä". En muista sanatarkalleen.

Tästä on hyvä jatkaa! Kiitos Ilves! Kiitos Hostikka!
 

PoNppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
The boys of Bergamo
Olisin odottanut noin isosta seisomakatsomosta lähtevän paljon enemmän ääntä. Ainakin Tampereella lähtisi jos tuollainen olisi!

Onko polvitaklaukset SaiPan tämän kauden tavaramerkki?

Teillä onkin Tampereella Suomen parhaat fanit, eiku hetkinen? Ja viime kaudella kävin katsomassa muutaman Ilveksen kotikonttauksen, ja aika hiljaista teidänkin hallissa oli. Miten voit olettaa, että Lappeenrannassa huudettaisiin kiimasta, kun joukkue joka vuosi on näillä samoilla sijoilla. Mielummin ihmettelisin, miten tuo ydinporukka jaksaa Lappeenrannassa vuodesta toiseen kannustaa ja panostaa tifoihin ja tunnelmaan. Kun vielä omat tuularit kusevat niskaan kotipeleissä yrittäen tuhota sen viimeisenkin kannattajakulttuurin siemenen. Ja vielä pitää sekin seikka huomata, että tuo porukka seisomakatsomossa kasvaa joka vuosi vähitellen.

Ja voitko nimetä tältä kaudelta jonkin toisenkin sikamaisen polvitaklauksen? Jos case Mankista tarkoitat, niin aika metsässä olet. Oliko näitä polvitaklauksia kenties enemmänkin tällä kaudella? Ja ilmeisesti Ilveksen viimekauden tavaramerkki oli polvitaklaukset kun Seikola teloi Koskirannan harjoitusottelussa....
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Ja voitko nimetä tältä kaudelta jonkin toisenkin sikamaisen polvitaklauksen? Jos case Mankista tarkoitat, niin aika metsässä olet. Oliko näitä polvitaklauksia kenties enemmänkin tällä kaudella? Ja ilmeisesti Ilveksen viimekauden tavaramerkki oli polvitaklaukset kun Seikola teloi Koskirannan harjoitusottelussa....

Olisi pitänyt kirjoittaa hymiö perään.

Ja juuri siis Mankisen tilannetta tarkoitin. Törkeä taklaus ylikovalla vauhdilla ja jostain käsittämättömästä syystä ei tullut vähintään kolmea peliä pelikieltoa. Ottelunvalvoja taisi tulla paikalle SaiPan joukkueen mukana... Ja mitä tuohon Seikolan tilanteeseen tulee, niin kieltämättä se oli siinä rajoilla että siitä olisi voinut jäähyn antaa. En kuitenkaan pidä perstaklausta mitenkään törkeänä tekona jos vertaa polvitaklauksiin jotka ovat oksettavia.

Kaksiminuuttinen tuli tällä kertaa Barneylle vaikka haluaisin tuollaisista selvistä jalan levittämisistä nähdä aina ison tuomion. Tuollaisissa tilanteissa on vastustajan kunnioitus tipotiessään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös