La 6.10.2012 Lukko-JYP

  • 11 565
  • 51

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Soilworker kirjoitti:
Varmaan johtuu nukahtaminen siitä viinasta mitä oot koko päivän vetänyt.

Voisitko tästä mua valaista ? Mä olen tietääkseni viinaa ottanut risteilyllä runsas kuukausi sitten. Sä varmaan osaat kertoa enemmän ?
 

Soilworker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Preds
Voisitko tästä mua valaista ? Mä olen tietääkseni viinaa ottanut risteilyllä runsas kuukausi sitten. Sä varmaan osaat kertoa enemmän ?

No anteeksi jos oletin väärin. Mulla on vaan susta jäänyt mielikuva melko fiksuna kirjoittajana, niin en nyt uskonut että noin lapselliseen kiukutteluun olisit selvinpäin ruvennut.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
No anteeksi jos oletin väärin. Mulla on vaan susta jäänyt mielikuva melko fiksuna kirjoittajana, niin en nyt uskonut että noin lapselliseen kiukutteluun olisit selvinpäin ruvennut.

Saat anteeksi. Mun kiukuttelu ei ole lapsellista, vaan vittuttuneen kannattajan kirjoittelua. Eikö sua muka vituta, hä ?
 

Soilworker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Preds
Saat anteeksi. Mun kiukuttelu ei ole lapsellista, vaan vittuttuneen kannattajan kirjoittelua. Eikö sua muka vituta, hä ?

Ihan suaraan sanottuna mua ei ole tappio vituttanut näin vähän ikuisuuksiin. Tietty tähän voi vaikuttaa että ton kaltainen tarkka peli voi näyttää paskemmalta ruudulta kun livenä. Jyp oli parempi, ei vaan voi mitään. Matsissa oli hieno tunnelma ja huamenna taas uusi matsi, sieltä vaan pisteet kehiin niin on ihan hyvä viikonloppu mun mielestä - jos kuokkaan tulee niin voi alkaa jo muakin vituttamaan
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Tänään ei napattu puolihuolimatonta voittoa vaan ihan kunnon taistelua esiintyi taas aika-ajoin JYPin pelissä. Silti ottelun taso ei noussut kovin korkeaksi ja kyllä oli itselläkin välillä nukahtaminen aika lähellä.. Odotin molemmilta joukkeilta lennokkaampaa ja viihdyttävämpää hyökkäysalueen peliä. Nyt sitä ei nähty kuin parin YV:n aikana. Tylsä matsi siis mutta 3 pistettä kotiin, ne kelpaa aina.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olkku, omasta mielestäni ainakin tänään Lukko pelasi yhden parhaista peleistään tällä kaudella. Jopa paremman kuin Blues-peli. Se vaan menee niin, että jos vastassa on sarjakärki niin aina ei hyväkään peli riitä. Tehotonta oli, sen myönnän.

Pete pelasi hienon pelin. Maaleille ei voinut yhtään mitään, varsinkaan sille JYPin ekalle.

Luotto on kova.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Mä en ole koskaan aikaisemmin nukahtanut Lukon ottelun aikana. Nyt nukahdin kolmannessa erässä ja väsytti vitusti jo aiemmin ja kritisoin pelin tasoa. Mulla saa olla mielipiteet ja mun mielestäni peli oli täyttä paskaa.

Totta kai saa olla mielipiteet, mutta onhan tuo kyseinen mielipide aika erikoinen.

Minä näin molemmilta joukkuelta ihan mallikkaan peli. Lukon olisi tosin pitänyt tappaa peli ensimmäisessä erässä, mutta Myllykoski oli liian kova pala purtavaksi. Ihmettelen suuresti, että kolme tähteä annettiin jollekin v*tun Wärnille, kun kentällä oli noinkin laadukasta peliä esittänyt maalivahti. Lukon maaliakin edelsi mielestäni maailmanluokan torjunta, mutta oma puolustus siinä sitten sössi homman.

Tuomaritkin on taidettu jo kertaalleen ainakin haukkua, mutta olihan tuo linja täysin perseestä. En toki väitä, että ainoastaan Jyp olisi linjasta hyötynyt, mutta mutta... Kuvaavaa linjalle oli tuo viimeisen minuutin tilanne, jossa Lukon pelaajalta lyötiin jokseenkin päivänselvästi maila käsistä tuomarin silmien edessä, eikä se pilli vain soinut.

Tolppa sisään, tolppa ulos. Jokusen kerran Lukko pääsi kilauttelemaan vastustajan maalin tolppia, muttei noita kuitenkaan lasketa. Tarkoituksena on saada se kiekko niiden tolppien väliin.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Vaikka tappio tulin, niin ei Lukko huonosti pelannut. Ylen radiossa haastateltiin Kristian Nakyvaa, joka sanoi, etta Lukko onnistui muuttamaan pelisuuntaa nopeasti ja muutenkin pelasi erittain aktiivisesti.

Tolla pelilla olisi tanaan voitto irronnut, jos...ylivoimapelaaminen olisi iskenyt tulta. Lahdessa Lukko teki kolme neljasta maalistaan yyveella, jos en vallan vaarin muista, tanaan ei saatu sisaan edes yhta.

Ei tassa auta kuin jatkaa samaa rataa, tarkoitan siis, etta taisteluasenne paalle vaan jatkossakin. JYP yv-maali oli hieno, kiekko liikkui hyvin ja JYP paasi painostamaan 1min53sek, kunnes Perrinin kuti helahti. Lukko ei saanut kertaakaan kiekkoa pois omista ja sama nelikko oli koko ajan kehassa.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
SM-liigassa harvemmin näkee niin huikeaa myllytystä mitä JYPin ykkösylivoima tänään esitti. Lähes täydet kaksi minuuttia kuvio pyöri alueella, ja Lukko oli aivan kusessa. Useamman avopaikan jälkeen kiekko lopulta helähti Vehasen selän taakse, ansaitusti. Lukko ei ollut edes lähellä katkoa koko alivoiman aikana. Todella komea osuma.

Muita huomioita:
-Äijänsuolla hyvä tunnelma, tosin halli hieman epätasapainoinen(?)
-Matalan sivun poistumistiet olivat hankalat
-Lukon tanskalaiset kieputtivat näppärästi
-Peverleyn syötöt ja vedot olivat änärimäisiä
-Myllykoski hermoili avauserässä, MM-Pete hermoili koko ottelun ajan
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näkikö kukaan semmoista tilannetta, kun Azevedo oli aloituksessa kopauttanut linjatuomaria jalkaan ja ohjeistanut tätä sijoittumaan oikein aloitukseen? Yleensähän ne on linjurit jotka aloituksissa päsmäröivät pelaajille mutta kerrankin kävi toisin päin.

Minä en sitä havainnut, mutta lehdessä luki. Tuli vaan mieleen että kai siitä joku nihilisti olisi voinut Azevedon suihkuunkin ajaa kun linjuria jalkaan kopautti mailallaan.
 

lebak

Jäsen
Näkikö kukaan semmoista tilannetta, kun Azevedo oli aloituksessa kopauttanut linjatuomaria jalkaan ja ohjeistanut tätä sijoittumaan oikein aloitukseen? Yleensähän ne on linjurit jotka aloituksissa päsmäröivät pelaajille mutta kerrankin kävi toisin päin.

Minä en sitä havainnut, mutta lehdessä luki. Tuli vaan mieleen että kai siitä joku nihilisti olisi voinut Azevedon suihkuunkin ajaa kun linjuria jalkaan kopautti mailallaan.

TV:stä katsoin matsin ja mieleen pisti, että Peverley teki näin oman pään aloituksessa, kun muuten olisi jalat olleet ristissä tuomarin kanssa. Voi olla, että muistan väärin. Toinen aloitus joka jäi mieleen oli Azevedon tekniikka kääntää maila ns. väärinpäin käteen juuri ennen kiekon putoamista jolloin hän kauhoi kiekon taakseen
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Juu sellasta. JYP:in jäähykiintiö tuli täyteen ekassa erässä ja sen jälkeen pilli ei soinut vaikka lyö vastaustajalta mailan käsistä tai ihan rehellisesti ottaa sen vastustajan mailan käteensä ja heittää helvettiin.

Joku Malmivaarakin olisi ensimmäisen erän sääntöjen mukaan istunut viimeisessä ainakin neljästi boksissa.

Jypistä jäi mieleen päällään seisonut Myllykoski, Koskisen Kalle joka oli ihan vitun pihalla ja tietty Perrin joka sivalsi komean ylivoimamaalin. Olisi jollain puukätisemmällä pelurilla jäänyt osumatta tuohon syöttöön tai sitä kiekkoa olisi alettu hieroa ja sitten heitetty joku lepakkorannari ruuhkaan(Lukon pakit yyveellä)
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Mitä tarkoitat?

GreatLeo ei kaiketi ole sinulle vastannut, mutta kuvittelen hanen tarkoittavan kaupunginpuoleista topokatsomoa. Se onkin asia mika minua eniten kaivertaa Rauman uudessa hallissa, toinen puoli on todellinen piippupihylly. Halli on siina mielessa muotopuoli. Ehka se ei pista silla tavalla usein hallissa kayvien silmaan, mutta muiden kylla.

Mutta ei aloiteta hallikeskustelua tassa ketjussa. Siihen on olemassa oma palstansa.

Mutta itse pelista viela sen vertaa, etta oliko JYPin peli samanlaista kahvakiekkoa Dufvan aikana? Olin todella aika aimana, silla luulin sen tyylin olevan jo taaksejaanytta elamaa SM-liigassa. Olihan siita takavuosina aikamoista porua.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
TV:stä katsoin matsin ja mieleen pisti, että Peverley teki näin oman pään aloituksessa, kun muuten olisi jalat olleet ristissä tuomarin kanssa. Voi olla, että muistan väärin. Toinen aloitus joka jäi mieleen oli Azevedon tekniikka kääntää maila ns. väärinpäin käteen juuri ennen kiekon putoamista jolloin hän kauhoi kiekon taakseen

Itse kiinnitin huomiota ihan samaan, en tiedä miksi (kiinnitin siis huomiota). Peverley siirsi eräässä aloituksessa, en muista missä vaiheessa, noin kolmisen kertaa mailalla vähän työntäen linjurin jalkaa ennen aloitusta, ei siis mitenkään tökkien vaan ohjaten ja ilmeisesti kommentoi asiaa samalla. Todennäköisesti Azevedo tehnyt saman jutun, jos linjuri ei oikein osannut sijoittua oikein.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
GreatLeo ei kaiketi ole sinulle vastannut, mutta kuvittelen hanen tarkoittavan kaupunginpuoleista topokatsomoa. Se onkin asia mika minua eniten kaivertaa Rauman uudessa hallissa, toinen puoli on todellinen piippupihylly. Halli on siina mielessa muotopuoli. Ehka se ei pista silla tavalla usein hallissa kayvien silmaan, mutta muiden kylla.

Kyllä kyllä, pitää paikkansa. Myös seisomakatsomon sijainti on tällä hetkellä huonoin mahdollinen. Se on toisen ketjun asia se.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Kuinka eri tavalla voikaan nähdä! Myllykoski pelasi hyvän ja varman ottelun. Mutta seisoi päällään!? En sanoisi, ei tarvinnut ottaa gamesavereita, eikä muutenkaan uskomattomiin paraatipelastiksiin venyä.

Niin no ei kaveri välttämättä mitään tukuittain maailmanluokan torjuntoja ottanut, muttei liene väärin väittää, että moni muu SM-liigakassari olisi antautunut eilen huomattavasti useammin kuin vain yhden kerran. Sitä Lukon maaliakin edelsi mielestäni aika loistava torjunta.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Epätasapainoa olikin jo avattu tuossa. Eli toisella pitkällä sivulla on toistakymmentä penkkiriviä, hyvä katsomoprofiili sekä iso, siisti käytävä täynnä palveluita. Toisella puolella on huomattavasti vähemmän rivejä ja käytävä muistuttaa työmaakoppia. Aina ihmetyttää tuollaiset epäsymmetriset ratkaisut, Lahdessa sama homma. Muuten ihan kelpo halli eikä tunnelmassakaan ollut valittamista.
 

senilix

Jäsen
Epätasapainoa olikin jo avattu tuossa. Eli toisella pitkällä sivulla on toistakymmentä penkkiriviä, hyvä katsomoprofiili sekä iso, siisti käytävä täynnä palveluita. Toisella puolella on huomattavasti vähemmän rivejä ja käytävä muistuttaa työmaakoppia. Aina ihmetyttää tuollaiset epäsymmetriset ratkaisut, Lahdessa sama homma. Muuten ihan kelpo halli eikä tunnelmassakaan ollut valittamista.

Halli, tai siis aikanaan tekojäärata, on rakennettu rinteeseen. Ison katsomon alla ei ole toimintoja eikä tiloja. Katto rakennettiin runsaat 40 vuotta sitten ja silloin kukaan ei nähnyt edes unta istumapaikoista tai lämmityksestä.

Halli olisi ihan erinäköinen jos pohjoispuolella kaarien jalustat olisi valettu pari metriä korkeammiksi.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Epätasapainoa olikin jo avattu tuossa. Eli toisella pitkällä sivulla on toistakymmentä penkkiriviä, hyvä katsomoprofiili sekä iso, siisti käytävä täynnä palveluita. Toisella puolella on huomattavasti vähemmän rivejä ja käytävä muistuttaa työmaakoppia. Aina ihmetyttää tuollaiset epäsymmetriset ratkaisut, Lahdessa sama homma. Muuten ihan kelpo halli eikä tunnelmassakaan ollut valittamista.

Mutta hyvähän se on näistä asioista muistuttaa katsojia kuten 1936, jotka eivät tiedä minkä mallinen halli siellä Raumalla on. Mutta hyvä kun kysyi, aktiviinen kannattaja, niin tietää sitten ensi kerralla mihin sijoittua.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Halli, tai siis aikanaan tekojäärata, on rakennettu rinteeseen. Ison katsomon alla ei ole toimintoja eikä tiloja. Katto rakennettiin runsaat 40 vuotta sitten ja silloin kukaan ei nähnyt edes unta istumapaikoista tai lämmityksestä.

Jep, Lahdessahan halli on myös mäessä. Rakentamisesta kun en mitään tajua niin eipä tullut tuota puolta juuri ajateltua.
Onko Äijänsuon kapasiteetti muuten ollut joskus isompi kuin nykyään? Jostain jäänyt sellainen mielikuva että sinne mahtuisi n. 6000 katsojaa.
 

lebak

Jäsen
muistaaksen joskus on playoffeissa ollut jopa 6700 katsojaa, tällöin tosin paljon suuremmat katsomot. Viisaammat korjatkoon. Tietoa löytyy todennäköisesti myös hallin omasta osiosta.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
muistaaksen joskus on playoffeissa ollut jopa 6700 katsojaa, tällöin tosin paljon suuremmat katsomot. Viisaammat korjatkoon. Tietoa löytyy todennäköisesti myös hallin omasta osiosta.

En nyt yleisömäärää muista, mutta vuoden 88 finaaleissa taisi olla selvästi yli 6000 katsojaa hallissa, joka oli tuolloin ulkomitoiltaan huomattavasti pienempi. 90-luvullahan hallia laajennettiin kahden kaarivälin verran ja vasta siinä yhteydessä toiseen päätyyn tuli myös pysyvät katsomot. Noissa mainituissa finaaleissa kyseiseen päätyyn oli kyhätty tilapäinen katsomo. Tuolloin ei hallissa tainnut olla kovinkaan montaa sataa istumapaikkaa vielä ja kuppipenkkejä ei sitäkään vertaa, jos ollenkaan.
 

senilix

Jäsen
1988 Raumalla pelattiin 2 loppuottelua, yleisömäärät olivat 6000 ja 5328.
Silloin tuon pääkatsomon keskiosat olivat istumapaikkoja ja reunat, suunnilleen nykyiset A1 ja A7 seisomapaikkoja. En ole ihan varma, oliko jo silloin yhtenäisille puupenkeille kiinnitetty kupit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös