La 5.2.2011 Jokerit-HIFK

  • 43 842
  • 140
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No niin, eipä ollut tämäkään hehkutettu matsi saanut omaa ketjuaan vielä.

Talviklassikoksikin tituleerattu tapahtuma Helsingin Stadikalla, yleisöä pitäisi olla se 36 000 silmäparia ja sääkin pitäisi olla suotuisa. Enpä nyt tiedä, onko tästä itse pelistä hirveästi spekuloitavaa, pahaa pelkään, että tulee olemaan aika toissijainen juttu. Taitaa mennä enemmän media-tapahtumaksi, kuin kunnon runkosarja-otteluksi. Jokereillahan on niskalenkki näissä paikallisissa ja senpä takia olisikin mukavaa, jos HIFK klaaraisi tämän viimeisen. Tämän viikon matsit ainakin enteilevät positiivista lopputulosta. Katsotaan huomenna lisää, millä fiiliksillä tätä ottelua lähtee seuraamaan?
 
Onkohan jää saatu millaiseen kuntoon, koska se voi tuoda yllätyksiä myös. Muutenkin ulkojäällä on aina erilaista pelata kuin jäähallissa. Samaa mieltä että menee varmaan mediatapahtumaksi, johon kaikki c-luokan julkkikset tulevat myös näytille.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tänään illalla satoi räntää ja muutenkin lämpötila nollantuntumassa. Voi olla hiukan nihkeässä kunnossa, jos ei tule yhtään astetta pakkasta. Ilman kosteusprosenttikin vaikuttaa tuon jään kuntoon, jos ollaan plussalla, niin jää menee puuroksi nopeammin ja sen jälkeen vippaillaan kiekkoa eteenpäin. Kyllähän tuo kenttämestai kehui, että jään pitäisi olla hyvässä kunnossa... Toivottavasti huomenna ei sada mitään, muuten voi pelaaminen mennä hankalaksi?
 
Itse matsin lopputuloshan on täysin henkimaailman asioita, tässä ottelussa ei paina mikään aiemmin koettu tai nähty. Peliin lähdetään varmastikin jonkun sortin showmeiningillä puolustuspelin kustannuksella ja näillä askelmerkeillä HIFK on kyllä valovuoden edellä hyökkäyspelissä. Jokereiden onneksi HIFK:n puolustuspää on vastaavasti erittäin sulamisherkkä kovissa paikoissa, Riksman/Lundell ja Järventie parhaimpina esimerkkeinä. Turha tätä matsia on kuitenkaan kauheasti arpoa voimasuhteiden kautta, molemmille joukkueille ja jokaiselle pelaajalle tämä matsi tulee ensimmäisenä laatuaan ja vasta ottelun aikana nähdään ketkä osaavat tilanteen handlata edukseen. Toivotaan hienoa lätkän mainosmatsia josta voidaan ansaitusti puhua vielä vuosia eteenpäin, eikä vähiten tunnelman puolesta. Tässä vaiheessa alkanut jo lievästi vituttamaan oma liputtomuus, seurataan spektaakkelia sitten tekstitv:stä saatana. Toivottavasti tästä tehdään jonkunnäkoinen fiilistelypätkä ilmaistelkkariinkin jälkikäteen.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Toivottavasti jää tosiaan on kunnossa kun tälläkin hetkellä on plussaa ja jotakin pientä taivaaltakin tippuu. Ilmeisesti pienehkö pakkanen pitäisi kuitenkin huomenna. Sääli jos sään takia tapahtumasta tulee osittainen pannukakku. Onko kentälle hankittu jotakin laitteita, vai mennäänkö ihan luonnonmukaisella systeemillä?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse olen paikalla ja varmasti tulee kivaa, mutta tässä pitäisi muistaa se normaali runkosarja.

Tämä on aivan oikea peli.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897

Edit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Frölunda
Mielenkiintoinen tapahtuma kaikkiaan ja saa meikäläisenkin miettimään moneen kertaan että katselenko oman joukkueen peliä webistä vai tätä urholta kun en kuitenkaan hallille pääse leikkauksen jäljiltä. Toivotaan että jää on kunnossa ja tapahtuma muutoinkin onnistunut. Näin legendaariselle ottelulle ei ole kuin yksi oikea voittaja ja se on se ainoa stadilainen. Go IFK!
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Missäköhän mahtaa olla Urhon kuvaustiimi, jossain katsomon piippuhyllyllä ja kiekko ei näy edes kameraan. Toivottavasti he myös panostavat tähän spektaakkeliin, ovat sentään sen verran paljon jaksaneet hehkuttaa tapahtumaa sivuillaan ja ohjelmissaan.

Ei näytä kovin hyvältä ilmasto tällä hetkellä, lämpötila on nollassa ja kosteusprosentti 94. On aika todennäköistä, että jotain taivaalta tulee satamaan, muutenkin tuo kosteus tulee aiheuttamaan ongelmia jään kanssa, ikävä kyllä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
HIFK Talviklassikossa

Peltonen - Granlund - Haataja
Järventie - Kankaanperä

Kuhta - Wirtanen - Hamilton
Vallin - Kousa

Ahtola - Ramstedt - Hyvönen
Söderholm - Kurvinen

Wärn - Liivik - Petrell

Riksman
(Lundell)

Ei muutoksia torstain kokoonpanoon. Nyt on viimeinen rutistus ennen taukoa, joten olisi suotavaa, että jätkät vetää asenteella ja taklaa narriloiset laidasta läpi. Vähän samaan tyyliin kuin edellisissä parissa kohtaamisessa, kuitenkaan maalintekoa unohtamatta. HIFK tulee voittamaan tämän ottelun.
 

Durable

Jäsen
Nyt on viimeinen rutistus ennen taukoa, joten olisi suotavaa, että jätkät vetää asenteella ja taklaa narriloiset laidasta läpi. Vähän samaan tyyliin kuin edellisissä parissa kohtaamisessa, kuitenkaan maalintekoa unohtamatta. HIFK tulee voittamaan tämän ottelun.

Hifk taklasi perjantaina pari kertaa enemmän per erä.

Jokerit hoitaa tänään ja Riksmanin länget laulaa.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan tuonne kaukalon alle sepelikerrokseen käsittääkseni vedetty kylmäputket, eli ihan pelkkä luonnonjää ei ole kyseessä vaan tekojää. Eroaa tietysti täysin halliolosuhteista ja varsinkin jos taivaalta saa yhtään mitään, mutta satoihan NHL:ssäkin vettä. Tunnelma on tärkeintä niin katsojien kuin pelaajien kannalta, eikä lopputuloksella ole väliä kunhan Jokerit voittaa. Ehkä jotenkin tällaiseen peliin kuuluu se, ettei pelikenttä ole ihan priimaluokkaa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Pakko myöntää että tämä menee samaan kategoriaan kuin Jokereiden ottelut NHL-joukkueita ja Gretzky All Starsia vastaan eli mielenkiinto on enemmän itse tapahtumassa kuin pelissä ja lopputuloksessa. Henkilökohtaisesti olen varautunut siihen että poikkeukselliset olosuhteet vaikuttavat pelin tasoon, jopa radikaalisti. Samoin pelkään olosuhteiden vaikuttavan katsojienkin viihtyvyyteen sekä sään että näkyvyyden osalta. Pakkohan tuonne on kuitenkin mennä ja toivotaan että tunnelma kompensoi muita puitteita. Tänään lopputuloksella ja pelitapahtumilla ei ole suurta merkitystä!
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pihlman-Eaves-Nokelainen
Lahti-Kerälä-Pulkkinen
Mäki-Heino-Hentunen
Saarinen-Hämäläinen-Juutilainen

Eronen-Väänänen
Manelius-Dehner
Forrest-Kivistö

Lasak
(Järvinen)
 

Kipelov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiovan fasistijuntta
Itse olen paikalla ja varmasti tulee kivaa, mutta tässä pitäisi muistaa se normaali runkosarja.

Tämä on aivan oikea peli.

Mielestäni tällä kertaa pitää nimenomaan unohtaa se normaali runkosarja. Peruspuuroa on tarjolla se 60 peliä per kausi, tällaiset erikoislaatuiset puitteet taas saadaan tarjolle kerran miljoonassa matsissa. Tuskin kukaan stadikalla jäpittää sarjataulukkoa tuijotellen ja pisteitä laskien.

Toivotaan kivaa keliä ja vähintään paria maalia molemmille, niin saadaan tunnelmaa ja möykkää. :) Sääli että on tipaton helmikuu.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Onneksi Jokereilla on Stadin herruus jo hyppysissä, joten voi lähteä klassikkoon fiilistelemään tuloksesta turhia stressaamatta. Itse matsista tuskin suurta tolkkua tulee saamaan E58:sta käsin. Pelin taso saattaa jäädä vallitsevissa olosuhteissa melko alhaiseksi, mutta lähdetään fiilistelemään Suomen oloissa priimaluokan tunnelmaa!

Tietysti Jokerien voitto tekisi tapahtumasta vieläkin ikimuistoisemman. Illalla nähdään, mitä tuleman pitää!
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tunnelma on tärkeintä niin katsojien kuin pelaajien kannalta, eikä lopputuloksella ole väliä kunhan Jokerit voittaa. Ehkä jotenkin tällaiseen peliin kuuluu se, ettei pelikenttä ole ihan priimaluokkaa.

Ja nythän on oikeasti mahdollista, että olosuhteet suosivat jompaa kumpaa joukkuetta, vaikka kuinka puolia vaihdetaankin kolmannessakin erässä. Mutta se todellakin kuuluu nyt pelin henkeen, enkä ainakaan itse välittäisi lukea ottelun jälkeen ensimmäistäkään tähän liittyvää valitusta. Tosin minulle lopputuloksella on erittäin paljon väliä. Jokerit on tällä kaudella kurmoottanut meitä vähän liikaa, ja se pitää nyt kuitata hakkaamalla heidät tässä "omassa" jättispektaakkelissaan.

Onko se muuten jo täysin varmaa, että HIFK järjestää ottelun ensi kaudella? Mielenkiintoista verrata sitten järjestelyjä ja oheisohjelmia. Toivon todellakin, että ei tyydytä vain suoraan kopioimaan tämänvuotista tilaisuutta. Tietenkään pyörää ei tarvitse uudestaan keksiä, eli kaikki oppi tältä kaudelta kannattaa kyllä ottaa talteen liittyen nyt ainakin noihin yleisiin järjestelyihin.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Onneksi IFK:lla on jo käytännössä parempi sijoitus runkkarissa varmistettuna, joten voi lähteä klassikkoon fiilistelemään tuloksesta turhia stressaamatta. ;)

Toivottavasti tulee unohtumaton ilta, hyvä meininki ja punaista juhlaa. Sää näyttää yllättävänkin hyvältä, enkä usko että tuolla mitään pelin aikana sataa.
 

Finisher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pakko vähän ihmetellä näitä "tänään tuloksella ei ole väliä" -juttuja.
Samaa mieltä. Tapahtuman erityisyys tekee ainakin itsellä sen, että tämä ottelu on pakko voittaa! Hieman karrikoidusti voisi sanoa, että ihan sama miten ne yhdeksäntoista muuta paikallista väännetään Hartwallilla ja jäähallilla kunhan tätä ei nyt hävitä. Tulossa uskomaton tapahtuma, jonka voitto todellakin kruunaisi. Ne kolme tai kaksi pistettäkin ovat sivuseikka, pääasia että ensimmäistä talviklassikkoa ei hävitä!
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsellä ei ole kovin suuret odotukset pelistä. Pelkään, että nähdään höntsäkiekkoa jossa jokainen vain yrittää nauttia täysin siemauksin pelistä. Silloin tällöin nähdään jokunen taklaus ja muutama maali. Eikös se aika usein näin mene? Toivotaan, että olen väärässä ja W-L-P ketju ajelee tänään katolleen kaikkea mikä liikkuu!

Yksi nyrkinheiluttelu ei olisi myöskään pahitteeksi. Viime viikon tasausotteluissa Kankaanperällä ja Nokelaisella oli koko ajan jotain sanottavaa toisilleen, tänään yhteenotto kiitos! Saa ministerit ja kukkahattutädit taas kauhisteltavaa.

Niin ja HIFK vie pisteet Nordikselle. Pakko viedä, ihan pakko. Tällaista ei saa hävitä.
 

Egwood

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä minä ainakin melko pettyneenä stadikalta lähen, jos IFK ei pysty matsia voittamaan. Tämän ottelun voitto tulee kuitenkin elämään vuosia.

Kysymys järjestelyistä: onko niin ettei Stadin Jäähallin parkkipaikat ole käytössä tänään?
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Varmasti upea ottelu tulossa. Tämä on myös hieno asia suomalaisen jääkiekkoilun kannalta. Ikävä juttu että kukkahattutädit perseilivät Jokerifanien tifon. Olisin itse päässyt katsomaan työpaikan puolesta tämän ottelun jostakin lämmitetystä aitiosta tarjoiluineen mutta patasydän ajaa toisaalle. Tämmöistä kautta ei Ässiltä nähdä taas varmaan kymmeneen vuoteen. Ottakaa kaikki ilo irti tästä spektaakkelista. Mä pidän peukkuja Jokereille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös