La 5.2.2011 HPK - Blues

  • 9 158
  • 38

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Oli lopussa hieman käskytyksen makua... Itse en käskytyksiä tuomitse jos ne ottavat pelistä pois samassa ottelussa sikailleen pelaajan esim tälläisä kuin tapaus Pekkala. Näissä ainakin oppisi kunnioittamaan vastustajaa. Mutta sitten on nämä että peli on 4-1 ja aivan lopussa, eikä ole mitään syytä pistää tälläisiä hässäköitä. En ole todellakaan varma että Matikainen käskytti mutta on aihetta pohtia asiaa koska ennen kentälle menoa Matikainen kävi aika pitkän keskustelun Talajan kanssa. Ja Talaja on muuten harvinaisen vatipää kun on pakko aloittaa hanskaaman kun Louhella ei ole selvästikkään halua tapella.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
En jaksa enää sen kummemmin tappeluista keskustella, joten jätän ne omaan arvoon ja totean, että mukava kun oli väriä.

Tuolla mainittikiin vähän Barneystä, oli mielestäni oikein pirteä. Yhdessä vaihdossa taklasi varmaan 4 kertaa ja pari kolme kertaa karvasi väkisin kiekon pois. Loppi tarjoili kerran tyhjän maalin mutta tuli niin pahasti syöttö rystylle jalkoihin, että ei siitä pystynyt kääntämään.

Loppi oli hieman vaisuhko, ylivoimalla haki Barneylle useasti vihollisten keskelle, mutta ei oikein vielä natsannut. Pari kertaa vähän väläytteli, mutta ei nyt mitenkään huono ollut. Aika pitkälti oli onnistumisia leveältä rintamalta. Porselandilla on muuten helvetin hyvä veto, sekä ranteella, että suoraan syötöstä. Oli hetken aikaa hyvää yritystä 5-3 yv:llä kun haettii suoraan klap-klap-veto pari kolme kertaa. Laamanen ja Porseland veti monesti suoraan syötöstä. Siinä oli jo yritystä. Tarkki oli vaan hyvä Bluesin maalilla.

Hieno tuo Porselandin oma yv-kuvio. Ottaa kiekon, kuljettaa omasta päästä vastustajan sinisen yli ja vetää ranteella maalin, mikäs siinä.

Edit: Lisätään tämä yksi tilanne, joka jäi ihmetyttämään. Tilanteessa Bluesilta oli joku pelaaja aikalailla yksin läpi. Oliko Holmberg, joka pääsi takaa nostamaan/painamaan mailaa juuri oikealla hetkellä mielestäni täysin puhtaasti. Tästä Bluesin kaveri meni sitten lopulta juuri ennen kuin piti kurvata sivuun, ettei mene maalia päin, nurin ja ukko veskan kanssa maaliin. Tästä tuomittiin koukkaaminen Kerholle. Mutta jos kerran oli rike, miten ihmeessä ei tullut rankkaria? Oliko tämä tuomio täysin oikein? Tilanteessa oli selvä maalinteko paikka, rikettä ei mielestäni ollut, mutta kun kerran rike löydettiin, eikö se ole heti oltava rankkari?

Tulipa sekava, mutta toivottavasti menee näin pyhäaamun piikkiin.
 
Viimeksi muokattu:

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Aika hyvä maalivahtikaksikko suosikkijoukkueellani nyt, kun Metsola on kasvanut vaihtoaitiossa erittäin luotettavaksi torjujaksi.

Säälittää hieman nuo Bluesin pelaajat, kun joutuvat tuollaisen luonnevikaisen paskahousun typeriä käskytyksiä tottelemaan. Noloa, erittäin noloa, mutta mitään muuta ei Matikaiselta voi odottaakaan. Pääsee kyllä henkiseen kotiinsa, kun HIFK:n peräsimeen astuu, sieltä saa sitten varmasti joka suunnasta täyden tuen touhuilleen ja pääsee nauttimaan suurta arvostusta.

Olikohan muuten Holmberg joka taklasi sen Talajan oikein vanhanajan perstaklauksella ihan katolleen? Sellaisia lissää, nam.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Säälittää hieman nuo Bluesin pelaajat, kun joutuvat tuollaisen luonnevikaisen paskahousun typeriä käskytyksiä tottelemaan. Noloa, erittäin noloa, mutta mitään muuta ei Matikaiselta voi odottaakaan. Pääsee kyllä henkiseen kotiinsa, kun HIFK:n peräsimeen astuu, sieltä saa sitten varmasti joka suunnasta täyden tuen touhuilleen ja pääsee nauttimaan suurta arvostusta.

Yhtälailla, HPK-pelaajat provosoivat vastustajaa omilla elkeillään. Hmm, niin hienossa NHL:ssä tuosta olisi saatu aikaiseksi varmaan joukkotappelu, anteeksi vertaus. Matikaisellahan oli selkeä tarkoitus tuolla peluuttamisella, mutta älä nyt saatana sekoita sitä vielä mihinkään HIFKiin, kiitos.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Yhtälailla, HPK-pelaajat provosoivat vastustajaa omilla elkeillään. Hmm, niin hienossa NHL:ssä tuosta olisi saatu aikaiseksi varmaan joukkotappelu, anteeksi vertaus.

Kolehmaisen taululle näyttely kieltämättä provosoivan näköistä, vaikka saattoikin vain ilmoittaa, että ei ole mitään järkeä lähteä tappelemaan tässä tilanteessa ja tässä ajassa. Silti se ei todennäköisesti millekään tappelulle toiminut sytykkeenä. Laamanen (?) taas tuuletteli sikakatsomoon b-pistealoituksessa, kun jäljellä oli sekunti. Temppu oli tyypillistä Laamasen yleisönkosiskelua, eikä sillä tuskin mitään provosointia haettu. Sitäpaitsi tuskin Talaja siitä sytykettä tuulimyllyraivarilleen sai - eiköhän se ollut jo etukäteen päätetty juttu. :)
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Sitäpaitsi tuskin Talaja siitä sytykettä tuulimyllyraivarilleen sai - eiköhän se ollut jo etukäteen päätetty juttu. :)

En mä sitä epäilekkään, että Talaja tuosta Laamasen touhusta mitään sytykettä olisi saanut, Louhi oli tuossa vain väärä kohde ja siitä olen samaa mieltä, ohjeet tulivat vaihtoaitiosta.
 

Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicansin ja Bruinsin tv-mainokset.
Kolehmaista ei selvästi vaan tappelu kiinnostanut tällä kertaa, muutenhan Talaja olisi saanut nekkuunsa jo ensimmäisen poikittaisen jälkeen. Siksi tuota kelloa näytteli ja naureskeli.

Louhen oli muuten huono puolustautua tuota ämmämäistä päällekarkausta vastaan kun linjuri hyökkäsi hänen kimppuunsa sitomaan.

Itse pelistä taas, kiva nähdä että HPK:n maalivahdilla torjunnat alkoivat kakkosella eikä nelosella, kuten yleensä. Metsola torjui varmasti läpi ottelun ja tuo yksi päästetty maali näytti ottavan päähän.
Karalahden varmuutta 1-1 vastaan tilanteissa ja yleensäkin kiekon siivoamisessa ei voi kuin kadehtia, varmaa suorittamista.

HPK:n Maalin edustalla Alatalo taasen näytti merkkejä orastavasta kovuudesta. Siltikin, kun joku alkoi antamaan vastapalloon, käänsi Santeri mieluummin selkänsä lukuunottamatta yhtä reipasta läpsimistä Luttisen kanssa. Joku voisi siellä pukukopissa huutaa lisää kovuutta toisen posken kääntämisen sijaan...
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pääsee kyllä henkiseen kotiinsa, kun HIFK:n peräsimeen astuu, sieltä saa sitten varmasti joka suunnasta täyden tuen touhuilleen ja pääsee nauttimaan suurta arvostusta.

Mitä mieltä olet siitä, että Kerhon fyysisimpien pelaajien, eli Tuukka Mäkelän ja Allu Holmbergin, niin henkinen kuin oikea kotikin on IFK:ssa?

Surullista oli lukea la-illan tapahtumista Rinkelinmäellä. Ei niinkään siitä, että hävinnyt jengi yritti pistää lopussa vähän ranttaliksi. Sellaista nyt aina välillä sattuu lätkäkaukalossa. Vaan olen ennemminkin huolissani siitä, kuinka pahat traumat pieni nokkapokka on aiheuttanut taas Kerho-kannattajien sieluihin. No, kaikki tietää ainoan parannuskeinoihin näihin traumoihin. Riittävästi peli- ja toimitsijakieltoa, ja tietysti sakkoa, saatana. Johan olisi taas traumat paikattu ja kukkahattu suoristettu.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Bluesilta heikko peli, Miettinen ainut joka erottui selkeästi ja oli hyvällä pelipäällä.
Tuomarilinja taas liigan omaa tasoaa, eli juuri sitä itseään. Pilli pussiin ottelun puolessa välissä juuri kun on Kerholle vihelletty heppoinen 5-3 yv.

Hallin järjestysmiesten toiminta taas vähintäänkin kyseenalaista. Uskomatonta egoilua. Edit. Mitään ongelmaahan ei ollut ennen kuin tulivat aukomaan päätä ja mukatärkeilemään. Vain liigassa.
 
Viimeksi muokattu:

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
En mä sitä epäilekkään, että Talaja tuosta Laamasen touhusta mitään sytykettä olisi saanut, Louhi oli tuossa vain väärä kohde ja siitä olen samaa mieltä, ohjeet tulivat vaihtoaitiosta.

Eräs nimimerkki tuolla tappelu-ketjussa kertoa nähneensä tilanteen läheltä ja sanoi nähneensä melkoisella varmuudella Louhen sanoneen Talajalle "vittu mä vedän sua pataan" ja nyökytelleen Talajan kutsulle tanssiin. Tämä kaikki kerho-kannattajalta joten mistään värilaseita on turha puhua.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Eräs nimimerkki tuolla tappelu-ketjussa kertoa nähneensä tilanteen läheltä ja sanoi nähneensä melkoisella varmuudella Louhen sanoneen Talajalle "vittu mä vedän sua pataan" ja nyökytelleen Talajan kutsulle tanssiin. Tämä kaikki kerho-kannattajalta joten mistään värilaseita on turha puhua.

Heh, hauska kyllä katsella noita "tappeluja" ja HPK:n neitelyä loppuhetkillä. Ensin provosoidaan ja sitten itketään kun tulee vastausta.

Ja yllättäen nimimerkki TosiFani ryntää taas jeesustelemaan asiasta kuin asiasta.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Sattuiko muuten kukaan muu lukemaan Matikaisen huulilta mitä ohjeita hän antoi Talajalle siinä ennen ratkaisevaa viimeistä aloitusta, pelin ollessa 4-1 ja kellossa sekunti peliaikaa? Minä olin lukevinani seuraavaa: "voitetaan aloitus, ammut siitä maalin ja meillä on vielä mahdollisuudet pisteille". Ja sitten tuollainen junnu menee omin päin tappelemaan, pöyristyttävää toimintaa ja täysin omin päin!
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Eräs nimimerkki tuolla tappelu-ketjussa kertoa nähneensä tilanteen läheltä ja sanoi nähneensä melkoisella varmuudella Louhen sanoneen Talajalle "vittu mä vedän sua pataan" ja nyökytelleen Talajan kutsulle tanssiin. Tämä kaikki kerho-kannattajalta joten mistään värilaseita on turha puhua.

Tuoltahan se tosiaan näytti, niin kuin toisessa ketjussa sanoin. Lähinnä siis siltä, että Jykä itse heitti bensaa kyteviin liekkeihin. Oli Talajalla siinä ihan samat ohjeet, kuin edellisessä alotuksessa, mutta luulen, että jos Jykä olisi ilmoittanut että ei tappele missään nimessä, niin seurauksena olisi todennäköisesti ollut pelkkää tönimistä.
Joku rottailun fani voisi olla sitä mieltä, että hienosti Jykä kyykytti junioria. Itse en jaksa arvostaa noita temppuja, Jykää arvostan kyllä edelleen. Laamasen taputuksille myös peukku alas.

Tässä ketjussa tarvitsee kiittää Blues- ja HPK-faneja suhteellisen asiallisista ja järkevistä kommenteista, matsissa oli kuitenkin ainekset isolle jatkoaikasodalle. Esimerkiksi tappeluketjussa on, tästä pelistä johtuen, huudettu taas pari sivua siitä, onko Lostedt tyhmä, viisas, joukkuepelaaja, mulkku vai Lostedt. Kai sadatta kertaa jatkoajan historiassa.

Itse olen edelleen sitä mieltä, että ainoa ei hyvä-asia ottelussa oli Blues-kannattajajoukuon pienen osan provosoituminen. Provosoitumisen syyhyn en ota kantaa, kun en pelkästään silmien perusteella tiedä, mitä siellä on puhuttu ja huudeltu. Sen kuitenkin tiedän, että poliisien paikalle tulo painihalujen kitkemiseksi ei tiedä hyvää kannattajakulttuurille eikä muille kannattajaryhmille. Toivottavsti mitään fyysisiä vahinkoja ei kenellekään tullut, katsomossa siis.

Ja jotta Jermu olisi tyytyväinen, koen Kerhofanina velvollisuudekseni huudella "sakkoa saatana!". Ja tosiaan SM-Liiga voisi määrätä Kerholle uhkasakon, joka astuisi voimaan, jollei tappelukieltoa kumota.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Heh, hauska kyllä katsella noita "tappeluja" ja HPK:n neitelyä loppuhetkillä. Ensin provosoidaan ja sitten itketään kun tulee vastausta.
Ollaan katsottu ilmeisesti eri youtube-pätkää, mun näkemässä liigan tunnettu vitsi hakee väkisin tappelun, sen jälkeen Laamanen taputtaa sikakatsomolle ja loppuun kukavittu vetää tuulimyllyn. Pistätkö linkin tuohon missä on neiteilyä ja itkemistä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös