La 5.1.2013 SaiPa-JYP

  • 14 454
  • 57

Samppakanki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huhhuh, tulipas melkoset flashbackit viime kaudesta, niin kentän tapahtumien sekä katsomon puolelta. Samanlaista epätoivoista läpsimistä kentällä, katsomossa willimiesten 12 henkilöä ei kyllä tänään saanu oikein ääntä porukasta irti, ei ainakaan keskivaiheille kuulunu juuri mitään vs 50 traktoria.

Toivottavasti oli välipeli eikä tommosta enää nähdä. Nieminen oli ainut jolle voi tänään antaa kiitosta. Leen vois kyllä heittää hiuksista norjan yli kuubaan, aikaa saa kyllä kentällä muttei mitään aikaan, monesti hyökkäys kariutui Leen ratkasuihin. Pulli jäöi myös mieleen eikä peli nytkään menny ihan putkeen... Tästä ei voi kun parantaa.
 

tallaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ikävästi sattui Kohoa polveen. Tuskin Lahti lähti hakemaan polvitaklausta tahallaan 0-3 tilanteessa. Ulosajo kuitenkin ihan oikea tuomio....
Tosin aika outoa että Lahden päätä sai hakata nyrkein ilman jäähyä väkivaltaisuudesta.

Toivotaan, että Koho selviää säikähdyksellä. Ulosajo aivan oikea tuomio, näissä on hyvä olla nollatoleranssi, vaikka itsekään en tahallisuuteen usko. Hieman itsekin ihmettelin, ettei penalttia SaiPalle tullut. Tämä siis lähinnä siksi, että huomattavan paljon _pienemmästä_ muistuttamisesta sai Näkyvä aiemmin jäähyn. En nyt siis vertaa millään muotoa Giliatin (?) tilanteen jälkeen maalilleajoa Lahden polvitaklaukseen, toivoisin lähinnä yleisesti tarkempaa ja linjakkaampaa linjaa "muistutusten" suhteen. Itse kuulun siihen koulukuntaan, joka olisi molemmissa (varauksin tuo mätkiminen, mutta tilanteen huomioonottaen...) tapauksissa jättänyt muistusjäähyn viheltämättä.

Itse pelissä SaiPalla oli vielä tavallistakin enemmän vaikeuksia (siis juuri JYPiä vastaan) hyökkäyksiinlähdöissä. JYP pelasi mallikkaasti, mutta kyllä SaiPa hyvää esitystä myös avitti. Selvä ja ansaittu voitto siis JYPille.

Niin, ja on hienoa nähdä, että tulevaisuutta ja syvyyttä penkiltä löytyy nuorison muodossa. Jatkakaa jätkät samaan malliin!
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Toivotaan, että Koho selviää säikähdyksellä.
Ensiviestit kertovat, ettei pahempaa käynyt.

Hieman itsekin ihmettelin, ettei penalttia SaiPalle tullut.
Kyllä vain, olisi Backmanille kakkonen tuosta kuulunut.

Tämä siis lähinnä siksi, että huomattavan paljon _pienemmästä_ muistuttamisesta sai Näkyvä aiemmin jäähyn.
Ehkä juuri tuo teko + seuraus verrattuna "muistuttamiseen" tällä kertaa tuomaristolla painoi vaakakupissa.

Kokonaisuutena muutoin hyvä suoritus tuomareilta mutta pari kertaa SaiPa kyllä oli annetuissa JYPin jäähyissä hyötyvänä (Näkyvä, Tarkki) osapuolena.

Salmion maali oli huikea.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin, ja on hienoa nähdä, että tulevaisuutta ja syvyyttä penkiltä löytyy nuorison muodossa. Jatkakaa jätkät samaan malliin!

Sm-liigassa pärjää jos on asenteella mukana, omaa kovan työmoraali ja halun voittaa. Nämä kaikki löytyy junnuilta sekä kaikilta "aidoilta" JYPiläisiltä. Viimeiset 5 vuotta tukekoon tekstiäni. Niin hyviä kun Peverley ja Eller ovatkin, ei heistä tainnut olla mitään muuta kuin haittaa JOUKKUEELLE. Kyllä tämä taas tästä lähtee jos/kun NHL alkaa.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Sm-liigassa pärjää jos on asenteella mukana, omaa kovan työmoraali ja halun voittaa. Nämä kaikki löytyy junnuilta sekä kaikilta "aidoilta" JYPiläisiltä. Viimeiset 5 vuotta tukekoon tekstiäni. Niin hyviä kun Peverley ja Eller ovatkin, ei heistä tainnut olla mitään muuta kuin haittaa JOUKKUEELLE. Kyllä tämä taas tästä lähtee jos/kun NHL alkaa.

Paskaa! Tiedän että Rovaniemen Kiekolla,Lapuan Virkiällä ja Kalajoen Junkkareilla on ollut joukkueita kovalla työmoraalilla ja asenteella mutta eivät tule koskaan pelaamaan liigassa. Eiköhän siihen muutakin tarvita. En väitä etteikö Jyväskylässä tehdä hyvää kasvatustyötä mutta jos omilla pojilla pelkästään halutaan pelata,pelataan Mestistä tai Suomi-sarjaa.
 

Andrei

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jumalauta mikä kaappi Salmiolta! Mies oli ihan hölmistyneen näköinen sen jälkeen, taisi yllättää Backmanin lisäksi itsensäkin?

Muutenkin pitkästä, pitkästä aikaa sitä vanhan liiton JYPpiä, tuon 1-0 maalin jälkeen ihan jäätävää pelaamista ja tuo vitosen tappo oli kyllä komeaa katseltavaa.

Saloselle pahvia kouraan ja loppukaudeksi jääaikaa!
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Mihin tämä väite perustuu? Hymiö.

Menee OT:ksi mutta väittäisin vahvaksi asiantuntemukseksi kyseisessä joukkueessa pelanneista pelaajista 80-90-luvuilla. Silloin oli asennetta eikä taka-askelia monikaan ottanut edes vaikeilla Keski-Pohjanmaan kiertueilla. Vahva hymiö!
 

Jarzki

Jäsen
JYPiltä erinomainen vieraspeli! Tuolla pelitavalla tämän joukkueen pitää pelata, ei mitään hemmetin neppailukiekkoa. Nyt ei SaiPalla ollut jakoa oikeastaan koko ottelussa. Nuoriso-osastolta vakuuttava esitys, varsinkin Saloselle jatkossa lisää vaan peliaikaa ja varsinkin yv:llä. Salmiolta jäätävä kaappi!

Lahdelta ikävä taklaus ja tosiaan toivotaan, ettei Koholle käynyt pahemmin. Varmasti sattui, sillä tämä herra tuskin turhasta jää jäälle makaamaan.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Noustiin kolmosiksi. Tämä varmaan taas Rautakanslerillekin toviksi riittää ;)

Enemmän minua miellyttää erinomaisen tasainen ja hyvä suoritus pelillisesti, mutta toki sarjasijoituskin lämmittää! Erityisesti kuitenkin lämmittää nuorten pelaajien maalit ja virheettömät otteet. Ehkä se tästä viel iloks' muuttuvi minunkin kohdalla ;)
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paskaa! Tiedän että Rovaniemen Kiekolla,Lapuan Virkiällä ja Kalajoen Junkkareilla on ollut joukkueita kovalla työmoraalilla ja asenteella mutta eivät tule koskaan pelaamaan liigassa. Eiköhän siihen muutakin tarvita. En väitä etteikö Jyväskylässä tehdä hyvää kasvatustyötä mutta jos omilla pojilla pelkästään halutaan pelata,pelataan Mestistä tai Suomi-sarjaa.

Niin että mutkat suoriksi? En väittänytkään, että pelkillä omilla pikkupojilla pelattaisiin. Aitoja JYP-henkisiä on mm. Perrin jne. jne. Ymmärrätkö?

No joo nämä pakkiopelixrautaparikanslerit voi jättää aina omaan arvoonsa. Monta matsia sä olet itse pelannut sm-liigaa? Hä? Mä en yhtä ainuttakaan, luistimiakaan varmaan koskaan nähyt.

No mutta sanokaa mun sanoneen, tästä se taas lähtee! Mestaruusjunan aihio on kylvetty!
 

Surtr

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noniin, kotiuduttu on.

Itse ottelusta: oliko SaiPalla yhtään maalipaikkaa? Se mitä itse peliä tuli seuratuksi, niin se oli nimenomaan sitä mitä koko kauden on JYPiltä varsinkin vieraskentillä odottanut, eli täydellistä dominointia. Johtoasemassa ei tuntunut olevan missään vaiheessa pienintäkään hätää.

Katsomon puolella pidettiin melko pienellä porukalla suht hyvää meteliä, ja rummut olivat lähinnä rytmittämässä kannustusta, niinkuin kuuluukin.

Muina huomiona todettakoon että Kapo oli yllättävän selvinpäin, ja näki vihdoin ja viimein Lappeenrannassa JYPin voiton!
 
Viimeksi muokattu:

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Katsomon puolella pidettiin melko pienellä porukalla suht hyvää meteliä, ja rummut olivat lähinnä rytmittämässä kannustusta, niinkuin kuuluukin.
Niin kauan kun mukana on virveli + iso bassorumpu ei kukaan pysty sanomaan vakavalla naamalla, että rummut olivat "rytmittämässä kannustusta". Samba siellä soi ihan siinä missä ennenkin. Järjetöntä melusaastetta yhä, vaikka rumpuja ei ollut miljoonaa.
 

Surtr

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin kauan kun mukana on virveli + iso bassorumpu ei kukaan pysty sanomaan vakavalla naamalla, että rummut olivat "rytmittämässä kannustusta". Samba siellä soi ihan siinä missä ennenkin. Järjetöntä melusaastetta yhä, vaikka rumpuja ei ollut miljoonaa.
En olettanut että näinkin yksinkiertaista asiaa pitää ruveta erikseen puimaan, mutta menköön.

Sanoin että rummut olivat lähinnä rytmittämässä kannustusta. Ihan pelkkää rumpukomppia tuli varmasti useamman kerran, mutta väitätkö itse sillä vakavalla naamalla etteikö suurin osa meidän päädystä kuuluvista äänistä olisi pitänyt sisällään myös huutoa?
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Sanoin että rummut olivat lähinnä rytmittämässä kannustusta. Ihan pelkkää rumpukomppia tuli varmasti useamman kerran, mutta väitätkö itse sillä vakavalla naamalla etteikö suurin osa meidän päädystä kuuluvista äänistä olisi pitänyt sisällään myös huutoa?
Varmasti pitikin. Sen suurempi ihmetys on, että se hyvä kannustus pitää pilata edes osittain tuolla saastalla.
 

Surtr

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Varmasti pitikin. Sen suurempi ihmetys on, että se hyvä kannustus pitää pilata edes osittain tuolla saastalla.
Selvennettäköön nyt sen verran, että en itse halua rumpuja meidän katsomoon. Jopa minun mielipidettäni on kuitenkin uhmattu siihen pisteeseen asti, että ne rummut ovat valitettavasti edelleen osa jyväskyläläistä kannatuskulttuuria. Mutta kuten sanoin, tänään pidettiin ihan luontaisin(kin) keinoin melko hyvää meteliä, ja rummut olivat suurimmaksi osaksi rytmittämässä kannustusta. Onko ihan mahdoton ajatus olla puuttumatta vaan ja ainoastaan niihin negatiivisiin asioihin, jos kerran tämänkin tunnelin päässä on nähtävissä valoa?
 
Viimeksi muokattu:

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Eikö tosiaan mistään löydy maalikoostetta ottelusta? Salmion maali lähinnä kiinnostaisi..

E: kiitokset Wolwesille. Eipä tullut sitten mieleen nelosen sivuilta katsoa, lähinnä IS:n sivuilta tuli etsittyä tuota klippiä.
 
Viimeksi muokattu:

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
suurimmaksi osaksi rytmittämässä kannustusta. Onko ihan mahdoton ajatus olla puuttumatta vaan ja ainoastaan niihin negatiivisiin asioihin, jos kerran tämänkin tunnelin päässä on nähtävissä valoa?

Ikävä todeta mutta Jypin kannustusporukasta jäi mieleen ja kuului sivukatsomoon vain rummut!!. Erittäin junttimainen ja muuta katsomoa häiritsevä 80-luvun jäänne, joka pitäisi ihan oikeasti kieltää. Tuo nimittäin pilaa lähellä istuvien ottelun aika totaalisesti.

Ja huomaa, minulla ei ole Jypiä tai heidän kannattajiaan vastaan yhtään mitään. Samalla tavalla minua ärsyttää myös viheltäminen joka todellakin hairitsee noin tuhat kertaa enemmän veressä istujaa kuin sitä tuomaria, jolle se on kohdistettu. Katsomossa saa ja pitääkin olla meteliä mutta nuo kaksi tärykalvoja tuhoavaa elementtiä eivät kuulu katsomoon.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Salmion maali oli kieltämättä nätti, on yrittänyt tällä kaudella samanlaisia Mestiksessä JYP-Akatemian paidassa, onnistumatta viimeistelemään maalia kynänsä jälkeen. Noh miestä ei varmaan haittaa, että onnistuminen tulee sitten SM-liigapelissä.

JYPiltä kokonaisvaltaisesti oli muutenkin hyvä ottelu, virheitä ei hirveämmin ainakaan paikanpäältä katsoen näkynyt ja hyökkäspelissäkin oli ajoittain ideaa. Tämän ottelun mukaan oltaisiin eteenpäin taas menossa, mutta mistäs näitä tietää jos oli vain ihmeellinen suonenveto.
 
Viimeksi muokattu:

Tempestas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Salmion maali oli kieltämättä nätti, on yrittänyt tällä kaudella samanlaisia Mestiksessä JYP-Akatemian paidassa, onnistumatta viimeistelemään maalia kynänsä jälkeen. Noh miestä ei varmaan haittaa, että onnistuminen tulee sitten SM-liigapelissä.

Salmio päätti sitten tehdä tuollaisen avausmaalin SM-liiga urallaan, joka säilyy top-5 koosteissa vielä pitkään tällä kaudella. Huikea suoritus! Backman on kokeneena puolustujana kyllä aivan kahvilla :D

Suvereeni esitys tänään JYPiltä, ei kahta sanaa voittajasta. Tärkeä yliote tammikuun tasausta ajatellen.. Ei ole helppo paikka SaiPalla ottaa pistettäkään JYPiltä.
 

Surtr

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ikävä todeta mutta Jypin kannustusporukasta jäi mieleen ja kuului sivukatsomoon vain rummut!!. Erittäin junttimainen ja muuta katsomoa häiritsevä 80-luvun jäänne, joka pitäisi ihan oikeasti kieltää. Tuo nimittäin pilaa lähellä istuvien ottelun aika totaalisesti.
No, ilmeisesti olen arvioinut ääneenkäyttömme vahvasti yläkanttiin. Sen enempää mitään juupaseipäs-keskustelua en aio tämän asian tiimoilta käydä
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Oli kyllä aivan järkyttävän paska matsi. SaiPa pelasi (en sano kauden paskimman) paskimman matsin, mitä olen nähnyt. Willimiehet piti naurettavaa piiperrystä ja vastapuolen fanien rummut peitti kaiken kannustuksen alleen. Ekan kympin jälkeen ei ollut voittajasta epäselvyyttä, SaiPa oli uskomattoman paska ja JYP puolusti mallikkaasti ja hyökkäsi järkevästi. SaiPan on pakko keksiä jotakin, jos tahtovat JYPiltä pisteitä vielä tällä kaudella.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Hieman näistä rummuista kommentoin. Itse olen istunut B4 katsomossa lähellä JYPin rumpuryhmää kohta neljä kautta - ja siinä samoissa kohdin on kymmeniä lapsiakin. Rummuista lähtevä ääni ei mitenkään tärykalvoja tuhoa - ei yllä sellaisiin desibeleihin. Vieraskatsomoissa vastustajan kannattajien rummut taas varmasti ärsyttävät.

Aikoinaan Diskos Academic fun Clubissa 90-luvulla hankimme jänisräikkiä, joilla sai vieraspelissä tosiaankin huomiota.

Itse olen vahvasti sillä kannalla, että rumpuryhmä ja JYP kuuluvat yhteen. Rummut ovat osa seuraidentiteettiä. Vieraskaukaloihin niiden mukaan otossa on oltava tyyliä ja on huomioitava vastustajan kannattajiakin, mutta kuten Surtr jo totesi, niin eilen olivat vain osana muuta kannustusta. Ainakin Urhon kautta kuulemani ja näkemäni perusteella fanijoukosta lähti muutakin ääntä kuin rummutusta ja kymmeniä härveleitä ei matkassa ollut.

JYPiltä tyylikäs peli ja fanijoukolta hienoa kannustusta. Kotisohvakatsomo kiittää ja kumartaa. Lisäksi, jos hävityn pelin jälkeen vastustajan äänekäs kannatusjoukko ei yhtään harmittaisi - se olisi kannustuksessaan epäonnistunut
 

Wagneri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki tulevat mestarit
Onhan se varmaa, että eilen rummut peitti kotifanien kannustuksen...kun ei sitä edes ollu! Todella vaisua kannustusta koko ottelun ajan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös