La 31.3. 3.semifinaali Jokerit-HPK

• 31 707
  • 195
thejaizo kirjoitti:
Jokerifanien käytös myös ottelun jatkuessa oli pöyristyttävää, hienot keskisormet ja V-alkuiset sanat televisiossa...
Onks katsojiltakin kielletty rivot eleet? Mitkä sanktiot seuraa kyseistä käyttäytymisestä? Jakaako Muukkonen rangaistukset vai konsultoidaanko Saarelaa ja Heinäluomaa?

Sehän on vallan törkeää, jos vittua huudetaan suorassa TV-lähetyksessä kuin leipää. Tai siis tässä tapauksessa rinkeliä. Itelläni TV-vastaanotin oli säädetty siten, ettei katsojien yksittäiset huutelut kuuluneet kotisohvalle vaan koko yleisön pitämä meteli. Tästä vedinkin seuraavan johtopäätöksen: jos napero osaa huulilta lukea vitun huutamisen, on hän todennäköisesti kyseisen sanan oppinut jostain muualta kuin pudotuspelejä (ja narrifaneja) telkkarista seuraamalla.

Ottelusta: Helvetin hyvältä näytti tunnelma hallissa vaikka jokunen tuhat katsojaa olisikin kaiketi mahtunut vielä (ei, en ole huolissani yleisömääristä hallissanne). Kerho vaikutti edellisiin peleihin verrattuna helvetin aneemiselta, ilmeisesti aiemmin koetut vääryydet tuomarien taholta painoivat sittenkin jaloissa, vaikkakaan julkisuuteen semmoisiahan ei myönnetä.

d2uce

Jäsen
kaksoismetro kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että myös muiden joukkueiden kannattajat ovat joskus niin iloisia, että jotain spontaania riemua voi esiintyä.

Joillakin se ilmenee leveänä hymynä, onnen kyyneleinä, laulamisella ym. Jotkut taas heittelevät tavaraa kaukaloon. Ymmärrän. Tai, no, ehkä en.

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On tainnut monet yöunet mennä Turenkilaisilla tämän kamalan rinkeli-episodin myötä. Julmaa kiusata pientä ja viatonta pikkuseuraa tälläisillä teoilla. Ensin kabinettipäätösellä tuomari ratkaisee pelin Jokereille, sen jälkeen Snaapeli sanoo pahasti Leinolle ja Leino itseään puolustaen nostaa sormen pystyyn ja jättää välierät väliin, ja kaiken kruunaa tämä mieliä järkyttävä maali tyhjään börsään jonka johdosta jäältä löytyy useita vesirinkeleitä. Syvästi loukkaantunut maajoukkueen tuleva kakkosvalmentaja ohjaakin täten joukkionsa pukukopin puolelle keräämään itseään. Onneksi saapuivat kuitenkin encoreen.

Kyllähän se vituttaa hävitä, mutta tälläisen jeesustelun lomassa tuntee kyllä itsensä melko pakanaksi. Propsit niille Kerho-faneille jotka myönsivät tappion ilman turhaa jeesustelua, ja pahoittelut niille joiden painajaisunet lisääntyvät tämän viestin myötä.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tolppa kirjoitti:
Olisiko Levonen vain osoittanut noteeranneensa Schneiderin ja Valtosen väännön? Ennen syöttöä Valtonen oli selvästi maalivahdin alueen ulkopuolella josta kiepsahti nopeasti Schneiderin ympäri ja ohjasi kiekon Chiodon edestä maaliin. Komea ja oikein tehty maali; ehkä maalivahti vähän auttoi olemalla liian sisällä maalissa? Yksinkertaisesti hyökkääjän voima-tilannenopeus-yhdistelmä oli pakille liikaa.
Itseasiassa Valtosen luistin oli maalivahdin alueella ennenkuin kiekko oli siellä, mutta tuon säännön liian tarkka tulkitseminen on ihan perseestä, kuten NHL:ssä nähtiin 90-lopussa. Buffalossa voi joku olla tosin eri mieltä asiasta.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Gags kirjoitti:
Näytätkö esimerkkiä vai heitätkö ensimmäisen kiven?
Eikun esitin kommenttini kysymysmuodossa. Sikakatsomon sentterin näytöt kun ovat kuulemma osoitus ala-arvoisesta fanikulttuurista. mitä ei nähdä missään muualla kuin läänimme pääkaupungissa. Itsehän olen siisti, fiksu ja asiallinen. Päinvastoin kuin sinua ja muita Jokeri-faneja, minua kiinnostaa jäähallissa se jääkiekko ja omien kannustaminen.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
wezq kirjoitti:
Kyllähän se vituttaa hävitä, mutta tälläisen jeesustelun lomassa tuntee kyllä itsensä melko pakanaksi. Propsit niille Kerho-faneille jotka myönsivät tappion ilman turhaa jeesustelua, ja pahoittelut niille joiden painajaisunet lisääntyvät tämän viestin myötä.
Sinun on ihan turha tuon provoilusi ja vittuilusi päätteeksi ruinata mitään propseja. Sorry.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Leon kirjoitti:
Päinvastoin kuin sinua ja muita Jokeri-faneja, minua kiinnostaa jäähallissa se jääkiekko ja omien kannustaminen.
Ei uskoisi tätä viestiketjua ja tätä play offs-sarjaa käsitteleviä ketjuja lukiessa, kun niissä nimenomaan annat täysin vastakkaisen kuvan itsestäsi. Mutta leikitään sitten niin, jos olosi siitä vaikka paranisi.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Gags kirjoitti:
Ei uskoisi tätä viestiketjua ja tätä play offs-sarjaa käsitteleviä ketjuja lukiessa, kun niissä nimenomaan annat täysin vastakkaisen kuvan itsestäsi. Mutta leikitään sitten niin, jos olosi siitä vaikka paranisi.
Katsos kun tässä suhteessa olemme samanlaisia. Kumpikin tekee itsestään idiootin keskustelupalstalla, mutta siviilissä lienemme ihan fiksuja. Vai?

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
dana77 kirjoitti:
Itseasiassa Valtosen luistin oli maalivahdin alueella ennenkuin kiekko oli siellä, mutta tuon säännön liian tarkka tulkitseminen on ihan perseestä, kuten NHL:ssä nähtiin 90-lopussa. Buffalossa voi joku olla tosin eri mieltä asiasta.

Samaa mieltä, mutta ainakaan Valtonen ei härinnyt torjuvaa maalivahtia.

* * *

470 - MAALIN MÄÄRITELMÄ
Maali katsotaan tehdyksi

7. jos hyökkäävän joukkueen pelaaja on maalialueella kiekon ylittäessä maaliviivan eikä hän millään tavoin vaikuta maalivahdin mahdollisuuksiin torjua kiekkoa eikä kyse ole säännössä 471 kuvatuista tilanteista.

* * *

Lisäksi on syytä huomata, että Schneider on rightin pakki, jolloin selän takana olevalle left-kätiselle Valtoselle tulevan syötön katkaiseminen on hyvin vaikeaa.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
dana77 kirjoitti:
Minä en ainakaan ole eri mieltä.
Sääntöhän on muutettu NHL:säkin sen jälkeen ja pelkkä luistin maaliasueella ei ole maalin hylkäämisen peruste vaan sen luistimen pitää häiritä maalivahtia. Nyt säännössä on mielestäni järkeä toki vanhaa sääntöä oli helpompi tulkita ja rumasti sanottuna silloin ei tarvinnut ymmärtää jääkiekosta mitään, siis siltä osin.
Minä olen muuten vieäkin sitä mieltä, että maalin tekijä oli Wilm eikä Tomekki. Kiekko taisi mennä Chiodon patjojen kautta maaliin.
Schniederin osuutta tapaukseen on turha edes lähteä pohtimaan.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Leon kirjoitti:
Katsos kun tässä suhteessa olemme samanlaisia. Kumpikin tekee itsestään idiootin keskustelupalstalla, mutta siviilissä lienemme ihan fiksuja. Vai?
Minä en ole sinun väittänyt tehneen itsestäsi idioottia keskustelupalstalla. Päinvastoin ja siksi ihmettelenkin reaktioitasi tässä ketjussa ja tätä play offs-sarjaa koskevissa ketjuissa. Sinä vain olet tässä tuominnut muita siitä mihin syyllistyt itse, minun mielestäni. Se että sinä pidät minua idioottina keskustelupalstan perusteella, on sinun etuoikeutesi ja sillehän en mitään voi. Kyllä se siitä.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Gags kirjoitti:
Minä en ole sinun väittänyt tehneen itsestäsi idioottia keskustelupalstalla. Päinvastoin ja siksi ihmettelenkin reaktioitasi tässä ketjussa ja tätä play offs-sarjaa koskevissa ketjuissa. Sinä vain olet tässä tuominnut muita siitä mihin syyllistyt itse, minun mielestäni.
Mitä ihmettelemistä on turhautuneen ja vittuuntuneen Kerho-fanin vuodatuksissa? Minun etuoikeuteni on provosoitua provosoivista viesteistä. Mutta en silti ole näyttämässä sentteriä katsomossa, kun oma joukkueeni on menossa puhtaasti 3-0 finaaliin. Enkä muuten ole heiluttelemassa itku-korttia, kun pata syyttää kattilaa. Puhun siis edelleen tuosta, että sikakatsomon käytöstä on leimattu koko Jatkoajan historian ajan ja vielä kauemminkin. Sitten kun täällä joku rivien välistä antaa takaisin, ollaan heti itkijöitä. Eli mihin syyllistyn itse, mistä olen muita "tuomitsemassa"?

Puhuttaisiinko välillä vaikka tästä pelistäkin? Ei kyllä toisaalta vieläkään huvittaisi muistella sitä.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Leon kirjoitti:
Puhuttaisiinko välillä vaikka tästä pelistäkin? Ei kyllä toisaalta vieläkään huvittaisi muistella sitä.
Jätetään tähän vaan, molemmilla kuitenkin kauden kohokohta vielä edessäpäin, joten jatketaan tahoillamme niissä ketjuissa.

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Vakio kirjoitti:
Nyt kun tätä tapausta tutkitaan oikein SM-liigan taholta, tiedustelisin varovasti, minkä rangaistuksen Pelicans sai vastaavasta tapauksesta säälipleijareiden kolmannen ottelun viimeisellä minuutilla. Silloinhan Pelicans teki tyhjiin ratkaisevan maalin ja roinaa satoi kentälle. Kenttä piti puhdistaa ennen kuin peliä päästiin jatkamaan.

Siinähän meillä on hyvä ennakkotapaus.

Niin kuin joku kirjoitti, ottelu keskeytettiin peräti kahteen kertaan, ja mikä kaiketi raskauttavinta, toisella kerralla vieläpä pelikellon pyöriessä.

Jonkinasteinen sanktio lienee yksiselitteisesti paikallaan.

Ranger

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
ranger kirjoitti:
Niin kuin joku kirjoitti, ottelu keskeytettiin peräti kahteen kertaan, ja mikä kaiketi raskauttavinta, toisella kerralla vieläpä pelikellon pyöriessä.

Jonkinasteinen sanktio lienee yksiselitteisesti paikallaan.
Sorry, meni ohi. Vastasitko Vakion esittämään kysymykseen jota lainasit vai oliko tämä kommenttisi tämän otsikon ottelusta?

Varmasti Jokerit, Jokerifanit ja HPK/Ritarihalli saa jonkinmoisen sanktion tästä ja edellisen HML ottelun tuoliepisodista ikään kuin yhteistuomiona, luulisin.

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Gags kirjoitti:
Sorry, meni ohi.

Esitin näkemyksen siitä, mitä eroa oli tällä ja Lahden tapauksella ja miksi Jokereille kuulunee sanktio, vaikka Pelicans (ilmeisesti?) veräjästä selvisikin.

Ranger

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
ranger kirjoitti:
Esitin näkemyksen siitä, mitä eroa oli tällä ja Lahden tapauksella ja miksi Jokereille kuulunee sanktio, vaikka Pelicans (ilmeisesti?) veräjästä selvisikin.
Roger. Siinä tapauksessa meneekin mielenkiintoiseksi mitkä sanktiot ovat, vaikka itsekin olen sitä mieltä että tulee sanktioida jotenkin.

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Tässä vielä Kim Hirschovitsin mielipide tuosta "rinkeliepisodista" minkä voisin kyllä itsekin allekirjoittaa.

Kim Hirscohvits kirjoitti:
"Lauantaina hallissa oli kyllä tosi hieno fiilis ja varsinkin silloin, kun koko halli seisoi, se antaa sen suuren kiitoksen joukkueelle, että me ollaan tehty hommamme oikein. Eikä se rinkeleiden lentäminen jäälle häirinnyt. Aina lehdet ja kaikki purnaa että kun ei ole yleisöä ja kun se ei ole mukana, ja sitten jos on, niin sitten siitäkin valitetaan. Mun mielestä tunteet ja kaikki nää kuuluu jääkiekkoon, joka puolella muualla kyllä heitellään jäälle kaikennäköistä, Pohjois-Amerikassa sinne heitellään mustekaloja ja muuta, eikä siitä nouse mikään iso juttu. Hyvä se vaan on ja jos jengi raahautuu katsomaan tänne matsia ja saa hyvät fiilikset, niin tuskin se nyt muutamasta minuutista on kiinni, ettei sitä jäätä vois siivota. Silloin tietenkin kun se peli on varsinaisesti käynnissä, niin silloin fanit vois tajuta olla viskomatta mitään, kun pelaajat pelaa jäällä niin siinä voi käydä äkkiä huonosti. Mutta silloin sen Kukin maalin jälkeen lauantaina peli oli poikki kun niitä alettiin viskomaan, niin ei siinä mitään, mun mielestä se oli tosi hyvä juttu."

jokerifanit.netistä lisää Hirson mietteitä...

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Silloin tietenkin kun se peli on varsinaisesti käynnissä, niin silloin fanit vois tajuta olla viskomatta mitään, kun pelaajat pelaa jäällä niin siinä voi käydä äkkiä huonosti.
Tässähän se pääpointti oli ja hyvä, että kotijoukkueen pelaajakin sen julkisuuteen tyrkkäsi.

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
tuuski kirjoitti:
Tässähän se pääpointti oli ja hyvä, että kotijoukkueen pelaajakin sen julkisuuteen tyrkkäsi.
No tätähän mieltä täällä on muutkin Jokerifanit pitkälti olleet?

Onneksi niitä ei siinä vaiheessa lentänyt kuin se 5-10 kappaletta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy