Silverstein
Jäsen
Olen täysin samaa mieltä kanssasi, kuten varmasti kaikki muutkin asiaan perehtyneet, ettei niskan retkahdusvamman jälkeen ole mahdollista missään olosuhteessa pelata jääkiekkoa seuraavana päivänä. Kyseessä oli siis väärä diagnoosi tai valehtelu.
Terveyskirjaso.fi -sivusto kertoo hieman tarkemmin kyseisestä vammasta. Tässä pari poimintaa sivustolta:
"Suurin osa piiskaniskuvammoista paranee nopeasti ja täydellisesti...
"Kun merkkejä hoitoa vaativasta nikamavauriosta ei ole, piiskaniskuvamman paranemista edesauttaa mahdollisimman nopea paluu normaaleihin arkielämän rutiineihin. Kipua ja särkyä voi hoitaa tulehduskipulääkkeillä."
Lähde: Terveyskirjasto.fi
Kyseessä voi siis olla lievä niskan retkahdusvamma, joka on yössä helpottanut huomattavasti ja saatu pelikuntoon kipulääkkein. Ei tarvitse aina ajatella niitä ääripäitä - retkahdusvamma se on silloinkin, vaikka ei pyörätuoliin pakota.
Itselläni meni kerran jalkapallo-ottelussa niskat niin jumiin, että en pystynyt ajamaan autolla kotiin, kun ei pää kääntynyt. Seuraavana päivänä huomattavasti parempi ja pakon edessä olisin varmasti kentälle hypännyt. Toki minulla ei mitään diagnosoitu, mutta itselläni tuli tapahtuneesta välittömästi mieleen tämä oma tilanne.
Varma olen kuitenkin vain siitä, että kyllä Hodgmanilla niskat tärähti tuossa tilanteessa ja se teki oikeasti kipeää. Huvittavia ovat puheet siitä, että kyseessä olisi hävytön filmaus. Sen tietää vain Hodari, että olisiko hän pakon edessä ja kivuista välittämättä päässyt nopeammin pystyyn - uskon että olisi.
Tästä asiasta on kuitenkin turha enempää jauhaa. Rangaistus tuli syystä, ei seurauksesta - kuten pitääkin. Ihmettelen sitä, että normaalisti rangaistusta vaaditaan nimenomaan syystä, ja nyt kun niin toimittiin alkoi itku.