En jaksa nyt ketjua lukea, mutta toivottavasti ei tule hurjasti toistoa.
Kotimatkalla mietin hieman matsia ja tuli metafora mieleen. JYP oli kuin yleinen syyttäjä, mutta toisessa päässä maalilla oli mafian palkkaama kallis huippujurista joka päästi Jokerit pälkähästä. Sellainen kuva minulle jäi tästä matsista. JYP pystyi luomaan hurjan määrän maalipaikkoja, mutta tuuria ei ollut. Joko kiekko kilahti tolppaan, karkasi viime hetkellä lavasta tai tyhjä maali odotti mutta kiekko oli löytänyt Jokeri-pelaajan jalkoihin. Toisessa päässä vastustaja sai yhden kiekon maaliin ja se riitti tällä kertaa voittoon.
Paikkoja oli liikaa että niitä jokaisesta muistaisi jotain kirjoittaa, mutta mm. tuo Viitasen paikka jäi mieleen. Viitanen pääsee maalin takaa kiertämään, veivaa vanhan aikaista. Tyhjä maali odottaa, mutta kriittisellä hetkellä kiekko karkaa puukäden mailan lavasta. Lisäksi on mainittava että Koskisen pelaamattomuus näkyi lähinnä syötöissä. Niissä ei nimittäin ollut kohdetta laisinkaan. Myös Lippojoen pelaamattomuus näkyi ja taidettiin vieläpä laittaa takaisin tuppea pureskelemaan kesken ottelun. Mäntymaa tuntui satuttavan itseään aika pahasta ja kolmannen erän puolivälissä Hytönen hävisi myös. Lahti otti Hytösen paikan.
Jokerifanit yrittivät varastaa show'n ensimmäisessä erässä. Sieltä taisi saada pari kaveria ottelurangaistukset. Kuvaavaa on että mm. Juuso Riksman, joka ilmeisesti myös muurina tunnetaan, myönsi että Jokerifanien toiminta hävetti.
Takaisin JYPiin. Poissa oli saamattomuus, mailan puristaminen, ja hätäisyys. Tilalle oli tullut se alkukauden JYP joka yrittää, on agressiivinen ja organisoitu. Minä olen ainakin pirun ylpeä JYPin tämän päiväisestä esityksestä vaikka olikin tehoton. Jokainen kenttä sai painettua pelin painopisteen vastustajan päätyyn. Jos tauon jälkeen sama ilme pysyy niin tässä käy vielä hyvin.