La 30.12.2023 Kärpät - Tappara

  • 4 203
  • 40

Ränse

Jäsen
Hieno jääkiekko-ottelu. Tapparaa vastaan nämä pelit ovat olleet kaikki hyviä kyllä. Arvostan ettei seisota trapissa vaan pelataan todella aktiivista jääkiekkoa(ja sitä tekee Kärpätkin nyt kun Lauri lähti pois). Tällä kertaa kotijoukkuekin pystyi vastaamaan siihen niin sehän tarkoittaa hyvinkin laadukasta jääkiekko-ottelua. Raksila tuntui pitkästä aikaa siltä hornankattilalta kuten aikanaan.

Harmi kun Grönborg ei päässyt lehdistötilaisuuteen. Olisi kiinnostanut kuulla mietteet (lähinnä tuomaritoiminnasta taas). Aika randomia se linja taas kerran oli ja rikkeitä meni ohi sieltä ja täältä, toki pahempaakin on tällä kaudella nähty. Tommonen nopeatempoinen pelaaminen on varmasti haaste seisoskeluun tottuneille liigatuomareille.
 

Tapsuttelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tappara pelasi kyllä äärettömän hyvää kiekkoa ja huono tuurikin oli pari kertaa maalipaikoissa
Itse en näin Tapparalasien takaa osaa nähdä, että olisi ollut äärettömän hyvää kiekkoa, kun parempaakin on nähty. Peruspeli ihan ok toimi kyllä, mutta yksilötasolla ihan liikaa huolimatonta kiekon käsittelyä ja huonoja ratkaisuja. Tuo huono tuurikin oli mielestäni enemmänkin sitä, että räiskittiin maalipaikoissa sitä kiekkoa pitkin seiniä, eikä oikein osunut kohteeseen. Ja Karhu otti sitten ne, mitkä lähemmäs osui.

Tappara luistelikin melkein 5 km enemmän koko pelissä ja kiekonhallinta Tapparalle 39% / 61%, mutta ei sitä oikein saatu mitenkään kyllä tänään hyödynnettyä. Tiedä sitten oliko ketjukoostumuksissa, vai väärät erkat lavoissa, vai Kärppien pelitapa vai mikä, mutta ihan ei nyt osunut. Tosin samaa se on ollut Tapparalla muutamat viime pelit muutenkin. Pitääkö olla huolissaan... no ehkä hiljalleen, jos Sportillekin hävitään toistamiseen viikon välein.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Itse en näin Tapparalasien takaa osaa nähdä, että olisi ollut äärettömän hyvää kiekkoa, kun parempaakin on nähty. Peruspeli ihan ok toimi kyllä, mutta yksilötasolla ihan liikaa huolimatonta kiekon käsittelyä ja huonoja ratkaisuja. Tuo huono tuurikin oli mielestäni enemmänkin sitä, että räiskittiin maalipaikoissa sitä kiekkoa pitkin seiniä, eikä oikein osunut kohteeseen. Ja Karhu otti sitten ne, mitkä lähemmäs osui.

Tappara luistelikin melkein 5 km enemmän koko pelissä ja kiekonhallinta Tapparalle 39% / 61%, mutta ei sitä oikein saatu mitenkään kyllä tänään hyödynnettyä. Tiedä sitten oliko ketjukoostumuksissa, vai väärät erkat lavoissa, vai Kärppien pelitapa vai mikä, mutta ihan ei nyt osunut. Tosin samaa se on ollut Tapparalla muutamat viime pelit muutenkin. Pitääkö olla huolissaan... no ehkä hiljalleen, jos Sportillekin hävitään toistamiseen viikon välein.

Ok. Minusta Tapparan kenttätasapaino lähestulkoon hivelee silmiä :D Pelaajat ovat aina oikeassa paikassa ja kamppailuvalmiita ja hyvin monesti askeleen edellä. Ei Kärpät ole Tapparaa pystynyt haastamaan edes näin hyvin puoleentoista vuoteen

Marjamäen pelikirjalla oli aikansa Kärpissä silloin, kun Rautakorpikin oli vielä kovaa valuuttaa. Tappara uudistui, Kärpät jämähti ja siitä maksetaan nyt hintaa. Tai no just tänään juhlitaan Oulussa! Ja toivon kipinäkin elää..

Realistisesti Kärpät on liikaa takamatkalla päästäkseen pitemmälle kuin max semeihin tällä kaudella, mutta Tappara hakee pari täsmähankintaa siirtorajalla ja on valmis finaaleihin
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tiedä sitten oliko ketjukoostumuksissa, vai väärät erkat lavoissa, vai Kärppien pelitapa vai mikä, mutta ihan ei nyt osunut.
Minä luulen, että kyseessä oli pohjoisen puhuri, joka esti Tapparan maalinteon enemmissä määrin. Tuon puhurin puhalsi vapaaksi torstaina Turussa Nick Ritchie ja Markus Nurmi.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Minä luulen, että kyseessä oli pohjoisen puhuri, joka esti Tapparan maalinteon enemmissä määrin. Tuon puhurin puhalsi vapaaksi torstaina Turussa Nick Ritchie ja Markus Nurmi.

Saattoihan tuo olla joku voodoo-homma tai kuun asento. Miksei myös hopeavesi ratkaisevana tekijänä.
 

Aihio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tapparalla oli 0-2 tilanteessa momentum ratkaista peli, mutta ei maistunut. Kärpät oli tänään hyvällä taisteluilmeellä 1.5 erää ja ansaitsi pisteet.

Karhunen vei maalivahtien taistelun. Kärppien pakiston nopeus ja kiekollinen osaaminen yllättävän heikkoa.
 

Ränse

Jäsen
Tapparalla oli 0-2 tilanteessa momentum ratkaista peli, mutta ei maistunut. Kärpät oli tänään hyvällä taisteluilmeellä 1.5 erää ja ansaitsi pisteet.

Karhunen vei maalivahtien taistelun. Kärppien pakiston nopeus ja kiekollinen osaaminen yllättävän heikkoa.

Itseasiassa tänään pakiston pelinopeus ja kiekollinen osaaminen oli paljon parempaa kuin yleensä. Sehän tietysti osittain kertoo vaan siitä miten perseestä Kärppien pakisto on kasattu ja siellä on läjäpäin epäonnistuneita(Koivisto ja Berglund etunenässä). Suunta on kuitenkin parempaan päin.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Minä luulen, että kyseessä oli pohjoisen puhuri, joka esti Tapparan maalinteon enemmissä määrin. Tuon puhurin puhalsi vapaaksi torstaina Turussa Nick Ritchie ja Markus Nurmi.

Jotenkin tuntuu, että ehkä tuossa sopassa oli jotain hopeavettä mikä tappoi leudot tuulet pohjoisen puhurin tieltä.. Ehkä se yhtenäisti joukkuetta
 

axe

Jäsen
Oon varmaan vähän kerettiläinen jääkiekon ideologiasuuntausten suhteen, mutta mun mielestä se joku noin viisminuuttinen ennen Hyryn tasoitusmaalia, kun mentiin päästä toiseen ilman pelikatkoja, oli huonoa kiekkoa. Tavallaan se joo viihdyttää, vähän hengästyttääkin katsojaa, kun peli kääntyy miljoonaa suunnasta toiseen koko ajan, mutta sitten taas sellainen rakenteeton pinkiponki on vaan jotenkin....randomia, hallitsematonta, no method to the madness.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oon varmaan vähän kerettiläinen jääkiekon ideologiasuuntausten suhteen, mutta mun mielestä se joku noin viisminuuttinen ennen Hyryn tasoitusmaalia, kun mentiin päästä toiseen ilman pelikatkoja, oli huonoa kiekkoa. Tavallaan se joo viihdyttää, vähän hengästyttääkin katsojaa, kun peli kääntyy miljoonaa suunnasta toiseen koko ajan, mutta sitten taas sellainen rakenteeton pinkiponki on vaan jotenkin....randomia, hallitsematonta, no method to the madness.
Tuohon suuntaan kun saadaan liigakiekkoa vielä enemmän vietyä, niin alkaa yleisö löytämään halleihin, raha kiertämään ja buumi päälle siellä ja täällä.
 
Viimeksi muokattu:

Taavi Horola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hausjärven Martat, Helsingin työväen hiihtäjät
Oon varmaan vähän kerettiläinen jääkiekon ideologiasuuntausten suhteen, mutta mun mielestä se joku noin viisminuuttinen ennen Hyryn tasoitusmaalia, kun mentiin päästä toiseen ilman pelikatkoja, oli huonoa kiekkoa. Tavallaan se joo viihdyttää, vähän hengästyttääkin katsojaa, kun peli kääntyy miljoonaa suunnasta toiseen koko ajan, mutta sitten taas sellainen rakenteeton pinkiponki on vaan jotenkin....randomia, hallitsematonta, no method to the madness.
Samaa mieltä, tätä mietittiin just torstain pelissä. Vähän aikaa kaahaus jaksaa viehättää, semminkin kun muistetaan miltä pohjalta on muutama edellinen vuosi lähdetty, mutta jossain vaiheessa tulee mieleen onko joku sovittu idea joukkueella hallussa kun ei se erotu ja toisaalta kukaan ei näy siitä kiinni saavan.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Oon varmaan vähän kerettiläinen jääkiekon ideologiasuuntausten suhteen, mutta mun mielestä se joku noin viisminuuttinen ennen Hyryn tasoitusmaalia, kun mentiin päästä toiseen ilman pelikatkoja, oli huonoa kiekkoa. Tavallaan se joo viihdyttää, vähän hengästyttääkin katsojaa, kun peli kääntyy miljoonaa suunnasta toiseen koko ajan, mutta sitten taas sellainen rakenteeton pinkiponki on vaan jotenkin....randomia, hallitsematonta, no method to the madness.
Heitän tähän rapalaa ja väitän, että tuo pätkä oli isossa osassa ottelun lopputulemaa. Sanoin vieressä olleelle vaimolleni kesken jakson, että homma alkaa nyt kääntymään. Kärpät sai reilun kahden minuutin aikana yhteensä viisi ylivoimaihyökkäystä Tapparan kiekollisesta koohottamisesta. Poikkeuksellisen iso määrä, enkä muista aivan lähivuosilta vastaavaa Tapparaa vastaan. Koohotuskiekko sytytti Kärppien kipinän, joka selvästi siitä hyötyi. Kolmas erä olikin lopulta aivan yhtä maalia, jossa Kärppien kuudes, seitsemäs ja kahdeksas maali oli lähempänä kuin Tapparan kavennus.

Tykkään Grönborgin aktiivisemmasta kirveestä helvetisti, mutta väitän että Tapolan aseilla Tappara olisi taatusti tuosta 2-0 asemasta pelin voittanut. Avauserä toimii hyvänä verrokkina: kun Tappara malttoi pelata suotuisalla rytmillä ei Kärpillä ollut kahta piipullista vastata.
 

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saattoihan tuo olla joku voodoo-homma tai kuun asento. Miksei myös hopeavesi ratkaisevana tekijänä.
Näyttäisi pelaaminen nyt vähän raskaammalta vaiheelta treenien puolesta. Alussa meni hyvin, mutta voimat loppuivat paljon parhaita pelejä aikaisemmin. Helpot yksilövirheet kertovat kanssa jostain vastaavasta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näyttäisi pelaaminen nyt vähän raskaammalta vaiheelta treenien puolesta. Alussa meni hyvin, mutta voimat loppuivat paljon parhaita pelejä aikaisemmin. Helpot yksilövirheet kertovat kanssa jostain vastaavasta.
Kärpät on tuon perusteella treenannut Marjamäen kanssa koko ajan ihan vitusti.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Näyttäisi pelaaminen nyt vähän raskaammalta vaiheelta treenien puolesta. Alussa meni hyvin, mutta voimat loppuivat paljon parhaita pelejä aikaisemmin. Helpot yksilövirheet kertovat kanssa jostain vastaavasta.

Ehkä semmostakin. Mutta kovaan tempoon (jotta jaksaa koko matsin) tarvitaan se neljäskin laatukenttä joka nyt on saikulla/muualla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös