La 30.12.2006 Blues - Jokerit

• 11 877
  • 87

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Espoon Siniset kirjoitti:
Favorin ei tänään ollut hyvä, mutta en ketään tuomaria vaadi ulos liigasta yhden pelin perusteella. Tämä taisi olla viides peli jonka häneltä näin tällä kaudella, eikä hän aikaisemmissa ole erityisen pahasti epäonnistunut. Tänään vain sattui huono päivä.

Jos pelasin tänään hyvän pelin, niin voin hakata seuraavassa pelissä vastustajan veskarin sairaalaan? Sattuuhan sitä aina joskus.

Ei nyt ihan niin, mutta se että viheltää yleensä tyydyttävästi ei oikeuta mihinkään totaali bläkäriin. Ja vielä kun puhutaan tuomioista, jotka vaikuttavat jatkossa niin kyseessä on totaalinen epäonnistuminen.

molari

Jäsen
Espoon Siniset, jos olisit yhtä paska duunissasi edes kerran, saisitko jatkaa....

Ainakin meidän konsernissa pennit ladottaisiin perävaunuun heti ja verokirja pistettäisiin veturiksi, ei sen enempää.

Kuten tossa rapsassa mainittiin, noi vitoset oli yksi käsittämätön osa peliä, mutta esim. pelin alussa jäi selkeä kiinnipitäminen ja Manderwillen kasvoihin tullut mailanisku viheltämättä ja monta muuta pelin kannalta olennaista asiaa jäi huomioimatta.

NHL-pelejä tulee seurattua melko paljon, siellä tuomaritoiminta on aivan eri maailmasta.

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
molari kirjoitti:
NHL-pelejä tulee seurattua melko paljon, siellä tuomaritoiminta on aivan eri maailmasta.
Siksi, koska ne on ammattilaisia. Itsekin seurailen silloin tällöin NHL:ää ja siellä on tuomaritoiminta aivan kuin eri planeetalta. Suomessahan ei tunneta tuomareiden kohdalla sanaa "ammattilainen". Täällä on amatöörejä ammattilaissarjassa. Hyvä juttu?

EDIT: Niin ja virheitä sattuu jokaiselle tuomarille. Favorinille taitaa vaan turhan usein sattua. Ja mikä huonointa, virheistä ei opi. Ei edes pelin sisällä.

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Raibe kirjoitti:
Ja vielä kun puhutaan tuomioista, jotka vaikuttavat jatkossa niin kyseessä on totaalinen epäonnistuminen.
Tämähän tässä onkin pahinta. Favorin vaikuttaa omilla mokillaan ja perseilyillään aika suuresti myös otteluihin joissa hän ei itse ole mukana, toivottavasti siis ei ole mukana. Se että Järventie ei pelaa ja Shedden valmenna seuraavassa ottelussa, on liian suuri hoitokeino Favorinin itsetunto-ongelmille. Favorin ei selvästikkään toimi tuomarina pelaajille, vaan tuomarina omalle itsetunnolleen. Hän ei edes yritä tuomita peliä pelaajille ja katsojille, vaan tuomitsee sitä itselleen. Ammattituomari Timo Favorin saa jo ihan kananlihalle ja tulee melkein oksennusreaktio. Toivottavasti tämä mies ei tule koskaan kuulumaan siihen joukkoon joka joku päivä viheltää jääkiekkoa ammatikseen. Jonkunlainen adressi tämän jääkiekon syöpäläisen pään menoksi olisi ihan aiheellinen. Uutena vuotena saattaa talotkin palaa.

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JuVii kirjoitti:
Siksi, koska ne on ammattilaisia. Itsekin seurailen silloin tällöin NHL:ää ja siellä on tuomaritoiminta aivan kuin eri planeetalta. Suomessahan ei tunneta tuomareiden kohdalla sanaa "ammattilainen". Täällä on amatöörejä ammattilaissarjassa. Hyvä juttu?
Tekisikö se Favorinista sen parempaa jos hänelle maksettaisiin ammattilaisen palkkaa toimistaan? Ei todellakaan. Jos taso on tämä niin ei Suomeen mitään ammattituomareita kaivata, menee nekin rahat muuten hukkaan.

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
wezq kirjoitti:
Tekisikö se Favorinista sen parempaa jos hänelle maksettaisiin ammattilaisen palkkaa toimistaan? Ei todellakaan. Jos taso on tämä niin ei Suomeen mitään ammattituomareita kaivata, menee nekin rahat muuten hukkaan.
Todennäköisesti ei. Lähinnä totesin, että ainakin NHL:ssä on meno täysin erilaista kun on ammattilaiset. Ja kyllähän se tavallaan vaikuttaa saako kunnon palkkaa tuomaroinnista (en tiedä muuttaisiko Favorinia). Kuten täälläkin on mainittu, varmasti aika monta tuomaria vituttaa lähteä ajelemaan peliin raskaan työpäivän jälkeen, jne.

Tietty tuomareiden koulutukseen pitäisi panostaa enemmän.

Mutta nämä asiat tuskin kuuluvat tähän ketjuun. Hyvä kuitenkin, että keskustelua saadaan. Harmi vaan ettei siihen saunakerhossa mitenkään reagoida. :(

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Älä JuVii puutu tähän nakkisormeen, hän on aivokapasiteettinsa tason jo aikaisemminkin näyttänyt. Karikatyyri jokerifanista. Toivottavasti se muu 95% heistä yrittää pitää lippua ylhäällä niin, että voi olla edelleen sitä mieltä, että suurin osa on kuitenkin ihan loistavia joukkueensa kannattajia.

Pelin jälkeen pihalla vaihdoin muutaman sanan legendaarisimman Jokerien kannattajan kanssa ja ei voi sanoa kuin, että olimme kaikesta käytännössä samaa mieltä. Positiivista on se, jos pitkästä aikaa Bluesin ja Jokerien välille saa kipinää kentälle, sitä on oikeasti monta vuotta kaivattu. HIFK on ollut se, joka sytyttää, Jokerit ei todellakaan - nyt on aineksia muuttaa tätäkin tilannetta todella. Valitettavasti Favorin ylireagoi tiettyihin asioihin, vaikkakin Tuulolan ulosajo oli ainoa oikea tuomio siitä tilanteesta (kuulemma oli radiossa ollut Tuulolakin samaa mieltä).

Vähän sanattomaksi tässä muuten veti, Brücks ei ottanut varmaan yhtään koppia ja Blues ei saanut ensimmäisessä erässä maaleja. Toisen erän ulosajoihin sen kummemmin kantaa ottamatta voin kyllä sanoa, että en olisi uskonut väittäväni pelin jälkeen, että Favorin auttaa Jokereita voittoon. Nyt on vähän sellainen fiilis, vaikka Bluesin olisi pitänyt peli jo aikaisemmin ratkaista.

Hyvä peli, paska fiilis. Se siitä.

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
wezq kirjoitti:

Vaikken kyseinen esbålainen olekaan, ni vastataan silti. Ei Favorinin statuksen muuttaminen ammattilaiseksi ratkaise mitään, kuten ei ketään varmasti tarkoittanutkaan, vaan koko tuomarijärjestelmän muuttaminen ammatilaiseksi voisi auttaa tilannetta paljonkin. Miksi ammattilaissarjassa ylipäätäänsä on amatöörituomarit?

molari

Jäsen
Eiköhän SM-liigan tuomarit saa kohtuukorvauksen ja kilsarahat hommasta ja jos homma ei kiinnosta, taito ei riitä, ei kai tota hommaa kukaan pakota tekemään.

Samalla ajatusmaailmalla kaikki junnuvalmentajat ja muut vapaaehtoistyöntekijät voisivat "huonona" päivänä vittuilla junnuille, kun me ollaan "vaan" vapaaehtoisia tai alipalkattu kaljanmyyjä voisi kaataa tuopin sepalukseen, kun se on vaan alipalkattuna "riistäjäfirman" renkinä myymässä kaljaa erätauoilla.

Tuskin pelkällä rahalla hyviä tuomareita saa, jos laji ei kiinnosta.

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Lukematta mitään, lukematta osaa:

Ekan erän alku kivaa räimettä, mutta omissa soi. Kimmo, missä oli merkki?

Kyynärpää ohimoon, keskisormi kentälle, tuomari kumoon. Huikeeta.

Hävittiin, muuten ihan kivaa.

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
E kirjoitti:
Älä JuVii puutu tähän nakkisormeen, hän on aivokapasiteettinsa tason jo aikaisemminkin näyttänyt. Karikatyyri jokerifanista. Toivottavasti se muu 95% heistä yrittää pitää lippua ylhäällä niin, että voi olla edelleen sitä mieltä, että suurin osa on kuitenkin ihan loistavia joukkueensa kannattajia.

Hiertääkö boxerit nivusia vai mikä sinut ajoi kirjoittamaan näin analyyttisen viestin minun aivokapasiteetista?

Muutamasta roskasta jäällä johtuva valitus kertoo jotain SM-liigaottelun aneemisesta ja steriilistä tunnelmasta.

Ota E brenkkua, mjitaah!?

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
nakkisormi kirjoitti:
Muutamasta roskasta jäällä johtuva valitus kertoo jotain SM-liigaottelun aneemisesta ja steriilistä tunnelmasta.

Roskat jäälläkö sitä tunnelmaa luovat? Kyllä ne mun mielestä kertoo enemmän heittäjiensä piittaamattomuudesta pelaajia kohtaan ja totaalisesta kunnioituksen puutteesta kaukaloa/peliareenaa/peliä kohtaan.

Ei tosin yllätä näiden rottalaumojen ollessa kyseessä.

molari

Jäsen
Taidan olla ainut esbålainen ja ekaa kertaa Narri-fanien (ainakin osan) kanssa samaa mieltä. Jos tuomari on noin paska kuin tänään, jotain provoa pitää kehittää.

Vaikka ikää on jo paljon ja paljon on nähty, kyllä mua hävetti, että espoolaisyleisö oli kuin teuraalle vietävä lehmä, nöyränä hiljaa.

Itse lähdin hallille pitkästä aikaa intoa täynnä kuin ilmapallo monestakin syystä, hieno nousu Lahdessa torstaina, pitkästä aikaa kotimatsi/paikallispeli, jne..

Sitten tulee joku markan mies ja raiskaa koko pelin ja mikä pahinta Urpo-uimalakin byrå tai kukaan muu tuskin noteeraa asiaa mitenkään, meininki on kuin jossain DDR:ssä.

Kun homma meni sirkukseksi ja pelleilyksi, yleisö olisi voinut antaa samalla mitalla takaisin. Jotkut tuolla kehittelee jotain (hyödytöntä) adressi. Pieni kansalaistottelemattomuus vaikuttaa varmasti paljon tehokkaammin. Aina, kun täkkäisiä pohjanoteerauksia nähdään, kenttä täyteen roinaa tai koko yleisö lähtee viheltäen himaan, tämä, kun toistuisi tarvittavan monta kertaa, luulisi tyhmemmänkin tajuavan, että kaikki ei ole hyvin.

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juhaht kirjoitti:
Roskat jäälläkö sitä tunnelmaa luovat? Kyllä ne mun mielestä kertoo enemmän heittäjiensä piittaamattomuudesta pelaajia kohtaan ja totaalisesta kunnioituksen puutteesta kaukaloa/peliareenaa/peliä kohtaan.

Eivät luo. Katsomoissa täytyy olla tunnetta ja tunteiden vallassa saattaa lentää muutama roska jäälle, mitä sitten! Yksikään ihminen ei loukkaantunut näidän roskien takia, joten mikä on ongelma?

molarille peukku!

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
nakkisormi kirjoitti:

Ota E brenkkua, mjitaah!?
.....
Katsomoissa täytyy olla tunnetta ja tunteiden vallassa saattaa lentää muutama roska jäälle, mitä sitten! Yksikään ihminen ei loukkaantunut näidän roskien takia, joten mikä on ongelma?

Otan brenkkua (tai oikestaan bisseä) ja skruudaan kebabia, kuten maailmankansalainen. Jos fiilis on kalsa, stikkaan fönan boseen. En polttanut makasiineja, missä ei kukaan loukkaantunut. Mutta en sitäkään hyväksy.

Olen kanssasi ihan täysin samaa mieltä siitä, että katsomossa ei saa istua tuollaisen oikeusmurhan jälkeen kuin riukupaskalla nakkisuojan vuoksi Rovajärvellä, mutta yksikään oman joukkueen pelaajien terveyttä arvostava ihminen ei koskaan ikinä missään heitä kentällä yhtään mitään, oli se sitten paukkupommi, savupommi, bangeri, kolikko tai vainaa anoppi. Broileri tai hauki katkon aikana on siinä rajoilla, että menee huumorilla, mutta rahaa Espoossa on ihan tarpeeksi muutenkin, että itähelsinkiläiset tarvitsee niitä kolikoita itse enemmän.

Pahoittelen, jos loukkasin nuoren miehen itsetuntoa, mutta pysyn edelleen kannassani.

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
nakkisormi kirjoitti:
Eivät luo. Katsomoissa täytyy olla tunnetta ja tunteiden vallassa saattaa lentää muutama roska jäälle, mitä sitten! Yksikään ihminen ei loukkaantunut näidän roskien takia, joten mikä on ongelma?
Ongelma on roskissa. Jos edustat sitä muutamaa roskaa, olet roskaa koko porukka. Oletko?

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
nakkisormi kirjoitti:

Oletko tyytyväinen näiden kahden ihmisen puolesta jotka lensivät ottelusta ulos ja toinen ainakin sai tuntuvan sakon? Ja kaiken kukkuraksi ilmeisesti ulosheitetyt eivät olleen roskien heittäjiä.

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
E kirjoitti:
Otan brenkkua (tai oikestaan bisseä) ja skruudaan kebabia, kuten maailmankansalainen. Jos fiilis on kalsa, stikkaan fönan boseen. En polttanut makasiineja, missä ei kukaan loukkaantunut. Mutta en sitäkään hyväksy.

Olen kanssasi ihan täysin samaa mieltä siitä, että katsomossa ei saa istua tuollaisen oikeusmurhan jälkeen kuin riukupaskalla nakkisuojan vuoksi Rovajärvellä, mutta yksikään oman joukkueen pelaajien terveyttä arvostava ihminen ei koskaan ikinä missään heitä kentällä yhtään mitään, oli se sitten paukkupommi, savupommi, bangeri, kolikko tai vainaa anoppi. Broileri tai hauki katkon aikana on siinä rajoilla, että menee huumorilla, mutta rahaa Espoossa on ihan tarpeeksi muutenkin, että itähelsinkiläiset tarvitsee niitä kolikoita itse enemmän.

Harvoin on jonkun nimimerkin arvostus noussut näin mun silmissäni kuin E:n tän viestin perusteella!

Ketään muuta kuin sellanen pösilö, ketä ei itse ole ollut kentällä ikinä voi syytää samanlaista tuubaa roskien heittämisestä..

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
E kirjoitti:
Broileri tai hauki katkon aikana on siinä rajoilla, että menee huumorilla, mutta rahaa Espoossa on ihan tarpeeksi muutenkin, että itähelsinkiläiset tarvitsee niitä kolikoita itse enemmän.

Pahoittelen, jos loukkasin nuoren miehen itsetuntoa, mutta pysyn edelleen kannassani.

Eli hyväksyt eläinten heiton kentälle pelikatkolla, muuten jyrkkä ei? Ota seuraavan kerran huumorilla sytkärit, kolikot, pommit ja kaikki muukin kentälle lentänyt tavara ettei tarvitse niistä jeesustella.

Et ainakaan minun itsetuntoani loukannut ja pysyn myös edelleen kannassani.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Aces High kirjoitti:
Ketään muuta kuin sellanen pösilö, ketä ei itse ole ollut kentällä ikinä voi syytää samanlaista tuubaa roskien heittämisestä..

Ketä? Ketä tämä "ei itse ole ollut kentällä" siis syyttää, jäi vähän epäselväksi? Vai onko kyseessä joku syrjä-Suomen mukakieli, josta pitäisi ottaa jotain selkoa vielä huomenna selvinpäinkin?

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
F-f-f-favorin. Kerrankin oli fiilistä autotallissa, mutta täytyypä kertoa yksi juttu: olin aluksi väärän hallin edessä ja lopuksi itkin tappiota hallin pubissa huomaamatta, että yksi erä oli jäljellä.

Pete is best.

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihme jeesustelua täällä menossa jostain jäälle heitetystä tavarasta. Sitähän sattuu jokapuolella maailmaa urheilulajista riippumatta, mutta näköjään vain espoossa siitä menetetään yöunet. Itse en koskaan jäälle mitään heittäisi, mutta ihan ok että favorinin toimintaan on jotenkin puututtu yleisönkin joukosta. Se espoolaisten rumpujenpäristely ei vaan riitä, ja jotkut saattaa eläytyä peliin vähän vahvemmin.

Huomasiko muuten kukaan miten Varis teki kaksi aika hienoa maalia? Entäs Hirson mahtava kolmas erä? Mites oli Ahosen torjuntojen laita? Ainii, nehän liittyikin peliin jollain tavalla..

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tommy kirjoitti:
Oletko tyytyväinen näiden kahden ihmisen puolesta jotka lensivät ottelusta ulos ja toinen ainakin sai tuntuvan sakon? Ja kaiken kukkuraksi ilmeisesti ulosheitetyt eivät olleen roskien heittäjiä.

En ole tyytyväinen. Miksi edes olisin tyytyväinen Jokerifanin lentäessä ulos ottelusta?

Shaynelle: En ole roska, oletko itse?

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhaht kirjoitti:
Ketä? Ketä tämä "ei itse ole ollut kentällä" siis syyttää, jäi vähän epäselväksi? Vai onko kyseessä joku syrjä-Suomen mukakieli, josta pitäisi ottaa jotain selkoa vielä huomenna selvinpäinkin?

Ok pakko myöntää epäselvä ilmasuni tuossa lauseessa, tarkoitin nakkisormen kommenttia roskien heittämisen vaaraattomuudesta, mutta toivottavasti ei Olarin
perämetsissä ole täysin yöunet mennyt mun huolimattomuudesta?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy