Blues ansaitsi voittonsa, piste. Hienoa pelaamista joukkueena viimeiseen asti. Vain tolpat, ylärimat, puukädet/huono viimeistely ja Jan Lundell pelastivat IFK:n pahemmalta selkäsaunalta. Rehellisyyden nimissä on kuitenkin todettava, että toi ei ollut mun IFK. Tai tavallaan oli, mutta ei se, jota tällä kaudella on saatu ihailla, varsinkin Nordiksella. Järjettömän huolimatonta peliä ja onnettomia ratkaisuja. Vähän sellaista väkinäisen tuntuista pelaamista. Blues olisi ehdottomasti ansainnut vastaansa IFK:n joka todella haastaa isännät. Tänään IFK ei siihen pystynyt oikeastaan missään vaiheessa, vaikka peli jännäksi menikin.
Olin ihan varma, että ekan erän kökkökiekko johtui vain siitä, että IFK ei saanut konetta käyntiin. Väärässä olin. Tai ainakaan se kone ei ehtinyt startata 60:n minuutin aikana kuin satunnaisesti. Syötöt olivat todella onnettomia ja siihen IFK:n peli mun mielestäni kulminoitui. Jos et jumalauta saa syöttöjä omille asti, et pysty organisoimaan hyökkäystä. Nyt näihin kiekonmenetyksiin hukattiin aivan järjetön määrä energiaa, joka kaikki oli pois mm. kaksinkamppailutilanteista, joita sitten hävittiinkin aika "kivasti". Bluesin nuoret pojat ovat kiimaisia ja kovakuntoisia kolleja, joille veltot papat häviää mennen tullen, jos pelin avaimet annetaan vastustajalle. Tänään tehtiin näin ja syytän siitä ennen kaikkea pelaajien huolimattomuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että Blues olisi voittanut vain siksi, että IFK oli huono. Blues oli hyvä ja tulee vielä aiheuttamaan monelle vastustajalle harmaita hiuksia, kunhan jaksavat pelata tällä tasolla.
IFK:sta illan hahmo oli ikämies Kimmo Kuhta. Aivan suvereeni kuningas, siis IFK:n joukkueesta. Myös Lundell oli hyvä, vaikka kolmas maali olisi kyllä periaatteessa kuulunut ottaa kiinni. Pelasti kuitenkin monta pahaa paikkaa ja oli mies paikallaan. Jos joku senttereistä olisi ollut pelipäällä tai edes siedettävä, IFK olisi saattanut saada yhden vaarallisen kentän pystyynkin. Kenties seuraavassa pelissä kaikki senat ovatkin sitten huikealla pelipäällä?
Jaloselle pyyhkeitä, ettei pistänyt Kuhta-Hamilton-Peltonen-ketjua pystyyn. Toi kolmikko ei puhdasta sentteriä olisi tarvinnut. Ja risut myös siitä, että Kuhta istui viimeisen hyökkäyksen penkillä, vaikka oli ihan liekeissä.
Oikea jengi siis voitti ja kaikki putket katkeaa aikanaan. Ehkäpä seuraavaan peliin ei ladata mitään ylimääräisiä paineita, vaan päästään pelaamaan ihan vain kolmesta sarjapisteestä. Vai olisiko se sittenkään niin hyvä asia? Tunnetta kehiin!