No jollei tietäisi, niin eipä uskoisi että tämäniltaiset joukkueet jatkavat pelejään play offeissa. Kahdesta pahasti kontanneesta joukkueesta parempi voitti. Pitänee lainata Aravirran Jokeriaikaista fraasia hieman joukkuetta muunnellen: Pelicans halusi tänään enemmän voittoa.
Ei silti, ei tästä pelistä mitenkään niin huonoa saa kuin nuo kaksi edellistä kotipeliä olivat. Ihan alussa Lukko jopa hallitsi peliä, mutta Lammassaaren jäähystä alkaen Pelicans rupesi ottamaan ohjia käsiinsä, ja suurimman osan pelistä sen jälkeen Lukko oli vastaantulijana tasakentällisinkin. Silti piti oikein ihmetellä toisella erätauolla, että eipä ole pitkiin aikoihin näin hyvistä asemista kuin tasatilanteesta kolmanteen erään lähdettykään.
Tuon Pelicansin 5 minuuttia ennen loppua tulleen avausmaalin jälkeen Lukko ei romahtanutkaan, mikä ainakin minut yllätti vaan sen jälkeen pojat rupesi tosissaan hakemaan tasoitusta, ja Lammassaari sen sitten tekikin pelaten tilanteen loppuun asti. Että mä tykkään tosta Lapijoen Lemieuxista kuin hullu puurosta, tänäänkin Pete oli minusta hyökkäyspäässä Lukon yritteliäin pelaaja, ja siten valinta rankkarin ampujaksi oli ihan oikeutettu, sanoin ennen kisan alkua vieruskaverille että Pete vetää, ja niinhän se tekikin mutta harmi vaan että ohitte.
Tom Lawson pelasi Lukon maalissa hyvän pelin, vaikka kieltämättä minun paikalleni katsottuna tuo Pelicansin pelimaali meni jotenkin halvan näköisesti. Vastaavasti Tomppa otti muutaman haamukopin kiinni sekä varsinaisella peliajalla että jatkoajalla, joten ei valittamista sen suhteen.
Pelicans kyllä hallitsi peliä, joten sen puolestakaan ei lopputuloksessa mitään moitittavaa ole. Pari kertaa yläputki Lawsonin takana kilahti, mutta muuten Pelsujen vedot tulivat aika alas joten Lawsonilla oli helppo työ ne napsia.
Tämä lyhyenläntä Väisänen oli maalillaan Lukolle juuri sellainen peikko kuin osasin heti pelätäkin kun pojan näin maalilla aloittavan. Hienosti poika hanskaansa heilutteli muutaman kerran, eikä Lammassaaren tasoitukselle mitään voinut mutta hiukan enemmän Lukon tekemää maskia sinne hänen eteensä olisin tietyissä tilanteissa toivonut.
Mitäs siinä Yli-Junnilan tilanteessa oikein kävi? Minusta Ylli tuli taklaamaan, hän ja taklattava kaatuivat mutta mikä siihen Yllin naamaan kävi? Ja mikä paikka mahtoi aueta, nenä vai? Toivottavasti ei mitään pahempaa sattunut, ensi peli on aikaa vielä huilata mutta play offeissa Ylliä tarvitaan vaikka kokomaski naamansa suojana.
Tero Toivola tuomarina onnistui kohtalaisesti. Paljon huonompiakin esityksiä olen häneltä tällä kaudella nähnyt.
Niin. Runkosarjasta on vielä yksi peli pelaamatta. Jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin Lukko voi vielä Ilveksen ohi nousta. Toivottavasti ensi tiistaina olisi edes pientä tuuria matkassa.