Minulla on jotenkin hyvät fiilikset tästä pelistä, vaikka Lukko ei varmasti ole helpoin mahdollinen vastus, mutta täysin voitettavissa kuten kaikki joukkueet kaikille joukkuille liigassa aina. Tanskalaisten kanssa on oltava hereillä, pelaako siellä edes suomalaisia... ai niin no toki se yksi pyhä maailmanmestari, joka ei ole tainnut pelata ihan parhaimmalla tasollaan, tosin en ole kyllä nähnyt, että minkälaisia maaleja Vehanen on päästänyt.
---
Vierailija Jokerit on kovassa pisteputkessa. Viime peli HPK:ta vastaan ei mennyt suunnitelmien mukaan. Kerho pelasi todella viisaasti Jokereiden kiekkokontrollipeliä vastaan kotikaukalossaan. Kerho kun tukki keskialueen ja pelasi viisikkona tiivisti, niin Lämsä ei tajunnut, että olisi varmaan kannattanut heittää kiekkoa vain armotta päätyyn ja ottaa kiekkoa pois sekä taklata. En epäile hetkeäkään, etteikö tällainen taktiikka olisi toiminut: joku puolustaja ja tietty hyökkääjä sopivat vain tästä, että heitän kiekon tonne kulmaan, ennakoi ja voita kiekko kulmassa, niin saadaan paine vastustajan päätyyn.
Haluaisin, että Lämsä ymmärtäisi tämän, sillä pelkällä monotonisella kiekkokontrollilla ei aina onnistu, koska vastustaja tietää tämän. Pelaajatkin saisivat vähän vaihtelua, kun kiekkoa vaan päätyyn ja sieltä vain hakemaan se. Ole nopeampi kuin vastustaja, ei tarvita mitään taklaajaakaan tällaiseen peliin.
---
Jokereilta Eavesin poissaolo tietysti ottaa päästä, mutta tähän on jo totuttu. Ei auta Eavesin miettiminen.
---
Itse laittaisin Frans Tuohimaan taas maalinsuulle, vaikka oikeastihan Fränä oli aivan surkea HPK:ta vastaan, kuten flinstone kirjoitti. Eihän liigamaalivahti voi päästää kahta pelitilannemaalia, aivan liian kova määrä. Eikä Fränä onnistunut keräämään itselleen edes syöttöpistettä. Heikko suoritus, mutta itse antaisin säälistä Tuohimaalle tänäänkin mahdollisuuden, vaikka surkeastihan se tietenkin pelaa.
Veikkaan, että Lämsä on keksinyt jotain uutta pelaamiseen (ainakin todella paljon näin toivon, muuten Lukko korjaa pisteet).
Sanotaan 2-4 Jokereille. Lukolta onnistuu Azevedo ja Bödker, Jokereilta V.Filppula, Moses, Eronen ja Hardt.