@tiki10
Minusta tulkitsit tilanteen väärin ja ihmettelin kirjoitteluasi kovastikin, kun muistelin sinut pitkän linjan kiekon seuraajaksi. Sitten älysin, että taisit katsoa pelin televisiosta etkä välttämättä nähnyt kaikkea.
Finley kuumeni, kun häntä taklattiin. Useat kerrat olen nähnyt saman tapahtuvan, joten eiköhän vastustajien pelaajat tiedä, että häntä kannattaa taklata ja tökkiä, jos vain saa tilaisuuden. Tämän jälkeen Finley lähti kostamaan Karviselle poikittaisella, joka vielä siinä vaiheessa jatkoi pelaamista. Parin Finleyn antaman poikkarin jälkeen Karvinen kääntyi kohtaamaan Finleyn ja siinä vaiheessa olin varma, että nyt lentää hanskat. Karvinen on niin monesti lähtenyt toista pelaajaa kohti samalla tavalla ja kaikki, jotka puhelimeen ovat vastaamassa, tietävät mitä tapahtuu. Finley kuitenkin perääntyi tilanteesta pois eli käytännössä löi luurin korvaan Karviselle, joka vastasi täysin selvästi puhelimeen. Karvisen mentyä vaihtoon Finley käytti ennen kaikkea suutaan ja mailaansa, että saisi osuttua johonkin. Tämähän pitäisi olla se rottamainen tapa? Joka tapauksessa on täysin selvää, että vastustajan nelosen ollessa jäällä valmiiksi hiiltynyttä jäähyherkkää kaveria hiillostetaan lisää. Tämä sitten tuottikin Finleyllä lopulta jäähyn, vaikka se jäähy olisi pitänyt puhaltaa jo monta tilannetta sitten. Finley ei minusta ollut halukas lähteä tappelemaan Humalojan kanssakaan, joten en oikein ymmärrä miksi arvostelet suunsoitosta ketään. Samalla tavalla siellä käy suu käytännössä jokaiselta, eikä vähiten Finleyltä itseltään. Vaikka kuinka haluaisit nähdä oman joukkueen pelaajan jotenkin hienona suoraselkäisenä miesten miehenä ja taistelijana, niin se kaveri oli ainoa tyhmästi pelaava tuossa tilanteessa eikä todellakaan mitenkään suoraselkäisesti. Tyhmä jäähy kuumentumisesta, eikä mitään sen kummempaa.
Ehkä sitten Finleyllä oli olkapäävamma, tai sitten Finley tiedosti HIFK:n pakiston kokonaistilanteen. Tämä voi vaikuttaa siihen, että Finley ei ainakaan itse halunnut tapella Karvisen kanssa. Joku vääräleuka voisi huomata joka tapauksessa kaavan siihen, että Finley ei kyllä ensimmäisenä halua lähteä mittelemään taitojaan, jos on vastassa joku joka lähtökohtaisesti osaa lyödä takaisin. Itse uskon siihen, että HIFK:n pakistossa oli tällä kertaa vain liikaa poissaoloja valmiiksi. Jotain muuten Finleylle toisella erätauolla sanottiin kopissa, koska viimeisessä erässä ei enää etsinyt elämää isompia taklauksia eikä mailakaan ei viuhunut enää kuin heinämiehellä. Tämä oli varsin viisasta, koska toisessa erässä aiheutti muutaman pahan tilanteen omiin, kun lähti hunttaamaan väkisin niittiä. Kun kaveri ei jokaisesta tuuppaisusta enää lähtenyt jahtaamaan kostoa, niin saipa sitten olla rauhassakin. Niinhän se monesti meneekin, koska kuumentaja saattaa itse kohta saada jäähyn, kun menee jossain tilanteessa liian pitkälle.
Joka tapauksessa tuossakin pelissä joukkueet koittivat etsiä vastustajistaan kuumennettavia pelaajia. En jaksa uskoa esimerkiksi hetkeäkään, että Tyrväinen olisi halunnut tapella vaikkapa Osalan kanssa, vaikka koittikin ekassa erässä hiillostaa häntä parin muun ohella. Ja mitä tulee suunsoiton arvosteluun, niin kai sitten arvostelet samalla tavalla myös Finleyn suunsoittoa? Alkaa yleensä, jos joku ottaa kiekon pois tai taklaa. Joillakin isommilla kavereilla tätä vikaa on.