Tekeekö Ruutu siis sen valittamisen jotenkin erilailla kuin Peltonen, kun Peltosesta porutaan niin paljon, mutta Ruudun tehdessä samaa on asia luokkaa "Ruutu kouluttaa tuomaria". Tarkoitus ei ole provoilla, muuta itse ihmettelen jossain määrin tätä teidän Ville vihaa.
Ruutua pidetään kusipäänä ja Peltosta herrasmiehenä, vaikka tekevät otteluiden aikana paljon samoja asioita. Se nyt on vaan yksi asia, joka siinä mulkussa tällä hetkellä hiertää. Medialle annetut lausunnot ovat niitä isompia juttuja. Hauska oli kyllä ajoitus vieraiden ainoassa maalissa. Ville haistatti vitut takaisin.
Oli kyllä hauska matsi. En ole noin isoa tasoeroa nähnyt SM-liigakentillä varmaan koskaan, eikä sitä koskaan odottaisi löytyvän paikallispelistä. Jokerit teki ihan mitä tahtoi Maston täysin käsittämättömästä maalista alkaen. Ellei HIFK herättäisi tällä hetkellä ennätyksellisen negatiivisia fiiliksiä, olisin varmaan vähän voinut jopa sääliä joukkuetta, jonka pelissä ei ollut mitään järkeä eikä yritystä. Nyt tyydyin säälimään vain faneja ja olen jättänyt kavereille vittuilut ihan minimiin ja tyydyn hehkuttamaan omien otteita.
Karlssonista tekisi mieli sanoa vaikka mitä, mutta ei multa oikein irtoa. Ei riitä adjektiivit. On kertakaikkiaan upea kunnia, että Maailman Paras pelasi juuri Jokereissa ja teki omalla panoksellaan jokaisesta ottelusta nautinnon seurata. Kun iskee jäähyväispelissään viisi pongoa HIFK:n häkkiin, on ikuinen jumalan status Ilmalassa tienattu ja täysin ansaitusti, sillä parempaa pelaajaa Jokereissa ei nähdä välttämättä koskaan. Yhtä hyvä voidaan nähdä, mikäli arpa on Jokereille toistamiseen suosiollinen ja tapahtuu se Kuninkaan paluu, josta on joku fantasiapohjainen elokuvakin tehty.
Pari asiaa on kyllä pakko kysyä punaisilta ja yritän tehdä sen vittuilematta.
Minkä aineiden vaikutuksen alaisena Sormunen on laukoessaan noita juttuja Erikin pitämisestä ja 5v5-pelissä hyvin mukana olemisesta? Onko se aina ollut noin tyhmä?
Ja toinen. Oletteko te ihan varmoja, että numerolla #32 viilettävä "voimalaituri" on se sama jätkä, joka pari vuotta sitten lähti ykköskentästä änäriin, vai onko joku kaksoisolento korvannut hänet? Aivan jäätävän flegmaattista peliä. Siinä mielessä ei erottunut tietenkään muusta joukkueesta mitenkään, mutta olen tottunut siihen, että yleensä erottuu.