Lurauttaako Saku Kuosmanen maammelaulun? KalPalla pakkovoiton paikka, hiukka vaikeaa olisi tämän ottelun jälkeen jos tilanne on 2-0.
Pienet asiat ratkaisee ja aina hieman tuuriakin tarvitaan matkaan. Toivottavasti Järä on maalilla ja ketjut edes hieman järkevän näköiset.
Hienosti alkoi JYPillä toki, mutta en usko, että edes siinä tilanteessa, että huomenna tilanne olisi 2-0, mikään olisi taputeltu. KalPa on osoittanut tasonsa tälle kaudelle jo niin monesti, ettei sokeinkaan sitä voi olla näkemättä, jokaiseen sarjaan mahtuu kaikilla parempia ja huonompia pelejä ja jokaiseen lähdetään lukemista 0-0.
Monien KalPa kannattajien katse kääntyy Kapaseen, Sahlstediin jne. esimerkkiin ja tasonnostoon, mutta minä näen avainasiana näiden nuorten Hartikaisen etc. esiinmarssin. siellä on kuitenkin niin julmetusti potentiaalia, eli avaimena KalPan puolelta näkisin, että nyt kysytään nuorten kanttia, jos he pelaavat tilaa ja aikaa Kapasille etc. JyP on pulassa, toisaalta, JyPin potentiaalikin on koko ajan vähän niinkuin bubling under, sitä on, vaan tulee hikisesti ja tipoittain esiin, tässä on se paikka mihin KalPan pitää iskeä. Jos onnistuu leveällä rintamalla (nuoret) järkyttämään (rakastetun) Dufvan robottiarmeijaa kaikki on mahdollista.
Itse asiassa, mulla on vähän semmonen olo, että 2-3 peliä sarjassa on rakkaitten vihollisten keskinäistä lämmittelyä ja vasta sarjan lopulla pelataan niitä elämää suurempia pelejä ja voittipa kumpi tahansa, tulee viemään kannun, koska suurempaa haastetta ei lopulta tässä sarjassa ole. Tälläinen välieräsarja on oikeastaan parhainta mahdollista antia, koska valtava keskinäinen respekti estää ylilyönnit ja vyön alle iskut, mutta urheilullisella tasolla kummallakin on ihan riittämiin lyödä tiskiin, ettei tässä sarjassa tulla ketään alistamaan, vaan rakennellaan lisää parhaita jännitteitä tulevaisuuteen.
Vähän tälläisiä olin aistivinani sekä Virran, että Dufvan lausuntojen rivien välistä ensikoitoksen jälkeen.
On kyllä pirun hienoa tälläisenä sudeettina seurailla täällä lomalaisten ja kiekkokulttuurittitomien kaupungista kevään edistymistä, kun se molemmille on ansaittua ja hienoa.
Huominen peli siis tulee edelleen olemaan pelkkää asemien hakua, eikä mitään ratkaisevaa ole luvassa, kävi kuinka vain, mutta huomisessa pelissäkin on se kunnon pokeri tendenssi, että nokitukset lisääntyy ja potti kasvaa, niinkuin hyvässä pleijarisarjassa pitääkin. Tulen varmasti itkemään tänne, jos Jyp häviää, mutta iso kuva on ihan toinen kävi kumminka päin tahansa.