Mainos

La 28.3.2009 Ässät-Sport (1. liigakarsintaottelu)

• 124 505
  • 481

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Tää nyt vaikuttaa siltä että sulla on ongelma jos et tajua että tilaisuuden järjestäjä päättää ketä se laskee sisään mihinkin.
Ei muuten päätä. Jos portille tulee hyvinkäyttäytyvä, selvinpäin oleva mies tai nainen kaikki Sportin fanivermeet päällä, heittää 6 euroa tiskiin ja sanoo, että seisomakatsomoon kiitos niin siinä kohtaa ei kenelläkään ole tasa-arvolain perusteella oikeutta evätä häneltä pääsyä sinne.

Ja koita myös ymmärtää sellainen että kaikki vierasfanien katsomoon tulevat eivät välttämättä halua seisoa.
Vaasalaiset haluaa. "tunnelma laskee jos ei seiso".

Kannattaa myös ymmärtää että jos paikalta missä on ollut Sportin faneja löytyy rikkoontuneita istuimia yms. kamaa niin Porin kaupunki laittaa laskun Sportille, joka sitten ohjannee sen oikeaan paikkaan tai maksaa itse. Jos tullaan "kylään" niin kannattaa käyttäytyä ihmisiksi.
Kannattaa ymmärtää? Missä kohdassa olen puhunut, että sinne tultaisiin tuoleja hajottamaan? Ole ystävällinen ja selvitä tämä minulle.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hieno ele tämä hintojen alentaminen, vaikka normaalihinnankin olisin tästä ottelusta maksanut. Paikalle ollaan siis tulossa, tietysti seisomakatsomoon ja paljon ääntä on mukana.

Olisi mukava, jos sinne saataisiin kunnon tunnelma jo alkuverryttelyyn, kuten play offeissa on tapahtunut.

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Kannattaa ymmärtää? Missä kohdassa olen puhunut, että sinne tultaisiin tuoleja hajottamaan? Ole ystävällinen ja selvitä tämä minulle.

Jos minä selvitän, kun sinulla vaikuttaisi nyt olevan melkoinen vauhtisokeus päällä.

Missään suomalaisessa fanikatsomossa ei saisi olla jotain hikisiä penkkirivejä välissä. Varmaan lauantainakin osa porukasta seisoo penkeillä jotta saamme oman miehisen kosketuksen myös ottelun aikana toisiimme.

Jos niillä tuoleilla seistään, ne hajoaa.
Ymmärsitkö?

Näistä vastauksista taisit pinnasi polttaa unohtaen mitä olit itse aikaisemmin kirjoittanut:
Tiedoksi vaan, että kyseiset penkit ovat kyllä niin huteraa tekoa, että ko. tapauksessa kannattaa jo etukäteen kerätä kolehti uusien penkkien maksamista varten.

Kannattaa myös ymmärtää että jos paikalta missä on ollut Sportin faneja löytyy rikkoontuneita istuimia yms. kamaa niin Porin kaupunki laittaa laskun Sportille, joka sitten ohjannee sen oikeaan paikkaan tai maksaa itse.

Näinhän se menee. Meni jo koko kuluvan kauden.
Ei muuten päätä. Jos portille tulee hyvinkäyttäytyvä, selvinpäin oleva mies tai nainen kaikki Sportin fanivermeet päällä, heittää 6 euroa tiskiin ja sanoo, että seisomakatsomoon kiitos niin siinä kohtaa ei kenelläkään ole tasa-arvolain perusteella oikeutta evätä häneltä pääsyä sinne.

Päättää. Enkä tajua, miksi nämä kyseiset mies ja nainen haluaisivat sportin fanivermeet päällä ängetä seisomakatsomoon, joka on tavallaan kuin iso Ässien fanikatsomo. Kyllä järjestäjä saa siinäkin käyttää pelisilmää ja myydä heille lippu siihen katsomonosaan mikä on varattu vieraskannattajille.

Muuten, mikä sinua tuossa hämää? Että oikein selvinpäin ja hyvin käyttäytyvä? Näet kuitenkin potentiaalin. Vierasjoukkueen fanikamat päällä menossa kotijoukkueen katsomoon, mitä luulet että turvallisuudesta vastaavat miettivät siitä käyttäytymisestä? Niin, ja muista että he vastaavat myös tämän selvinpäin ja asiallisesti käyttäytyvän sportin fanin turvallisuudesta. Sitä ei voi niin hyvin taata, jos hänet lasketaan seisomakatsomoon.

Entä se selvinpäin oleminen? TIlaisuudessa myydään mm. olutta, siideriä ja lonkeroa. Jopa niin että voit katsella katsomossa peliä samaanaikaan kuin juot. Siinä voi monella se käyttäytyminen muuttua.

Viimeksi muokattu:

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jos minä selvitän, kun sinulla vaikuttaisi nyt olevan melkoinen vauhtisokeus päällä. Jos niillä tuoleilla seistään, ne hajoaa.
Ymmärsitkö?
Mutta missä vaiheessa sanoin, että sinne mentäisiin tuoleja hajottamaan?

Kait sitä nyt itse kullakin on sen verran maalaisjärkeä päässä, ettei lähde meren jäälle kävelemään jos puolet lahdesta on sulanut. Vai mitä luulet?

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Mutta missä vaiheessa sanoin, että sinne mentäisiin tuoleja hajottamaan?

Kait sitä nyt itse kullakin on sen verran maalaisjärkeä päässä, ettei lähde meren jäälle kävelemään jos puolet lahdesta on sulanut. Vai mitä luulet?

Sinä itse otit puheeksi että siellä seistään tuoleilla. Sitten kun huomautetaan että Porin antiikkiset muovituolit napsahtavat rikki kun niillä seistään, niin vedät herneet nenään ja vetoat että et ole sanonut niin tai näin ja meri sulaa ym ym.

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinä itse otit puheeksi että siellä seistään tuoleilla. Sitten kun huomautetaan että Porin antiikkiset muovituolit napsahtavat rikki kun niillä seistään, niin vedät herneet nenään ja vetoat että et ole sanonut niin tai näin ja meri sulaa ym ym.

No ehkä mä vaan oletin, että liigassa on jokaisella joukkueella kotihallissa megapenkit. Kuinka voi olla mahdollista että näin ei olekaan vaan Porissakin penkit hajoaa jo ajatuksesta?

MaZa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Reipas
No ehkä mä vaan oletin, että liigassa on jokaisella joukkueella kotihallissa megapenkit. Kuinka voi olla mahdollista että näin ei olekaan vaan Porissakin penkit hajoaa jo ajatuksesta?

Tähän ja moneen muuhunkin yllätykseen kannattaa Isomäessä varautua jo etukäteen, on nimittäin todella heikko esitys moneen mestishalliinkin verrattuna.

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Tässähän on mahdollisuus kansantalouden parantamiseen nimenomaan apua kaipaavan Porin kohdalla. Vaasalaiset rikkoo penkit ja maksaa niiden korjauksen. Työ luonnollisesti tarjotaan työttömille porilaisille.

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Tähän ja moneen muuhunkin yllätykseen kannattaa Isomäessä varautua jo etukäteen, on nimittäin todella heikko esitys moneen mestishalliinkin verrattuna.
Aika karulta paikalta tosiaan näyttää, mutta sittenkin hyvällä tavalla karulta. Ainakin noiden katsomokartan näkymien mukaan. Vois kuvitella että tuo jo haisee ovella nenään "jäähallilta" eikä "monitoimiareenalta"..

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Nyt on vissiin multa mennyt tässä mestaruushuumassa jotain ohi. Onko siellä joku nyt päässyt jollain kabinettipäätöksellä kuin koira veräjästä? Luulin aivan, että siellä liigan puolella pelattiin play outit missä mitattiin mikä on liigan huonoin joukkue. Näin näitä kabinettipäätöksiä menee ohi korvien kun ei seuraa.
Leivoskahvien huumassa voi unohtaa kaikenlaista :D

Joo, me ollaan Sm-liigan surkein joukkue. Syksyn harjoitusotteluista otteet eivät ole parantunut yhtään. Eero imee jokaisen kiekon ja Takalan siirtoa Vaasaan itkee koko kaupunki.

Ei voi olla noin pihalla..

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tässähän on mahdollisuus kansantalouden parantamiseen nimenomaan apua kaipaavan Porin kohdalla. Vaasalaiset rikkoo penkit ja maksaa niiden korjauksen. Työ luonnollisesti tarjotaan työttömille porilaisille.

Kyllä mä lähtisin siitä, että antaisin vaasalaisten hajottaa koko hallin. Sitten voisi Ässät/Porin kaupunki veloittaa heiltä sopivasti aloituskustannukset ajan tasalla olevan jäähallin rakentamiseen.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Jestas mikä jeesustelija!

Red Army on puhunut katsomoturvallisuuden puolesta ja pyytänyt/ vaatinut vierasfaneille omaa katsomonosaa. Nyt Ässät toimii RA:n toiveen mukaan, mikä mättää??

Ässät on varannut RA:n fanimatkalaisille oman katsomon. Se on valittu sillä perusteella, että sinne mahtuvat kaikki RA matkalaiset ja että sen turvallisuutta pystytään valvomaan. Se on istumakatsomo, koska seisomokatsomossa vierasfanien turvallisuutta ei pystytä takaamaan ja Porin seisomokatsomo on Ässäfanien omaa aluetta. Ja sen verran tietoa Isomäen hallin istumakatsomosta, että kyllä siellä hyvin mahtuu liikkumaan. Eteläpääty ry oli viereisessä katsomossa kaudella ja ainakin heillä homma toimi hyvin, ilman yhtää hajonnutta penkkiä. Mielestäni silloin penkeillä ei seisottu vaan käytävillä. Mutta ehkä RA:lla on toisenlaiset kuviot.

Nyt sinä haluatkin tyhjentää Porin seisomakatsomon, jotta RA pääsisi sinne laulamaan ja tanssimaan. Mielestäni aika kohtuuton vaatimus. Mitä jos patalijoona vaatisi RA päädyn antamista heille, suostuisitko?

Kyllä sinä yksittäisenä fanina saat ostaa lipun seisomokatsomoon, koska tällöin sinä olet matkalla itsenäisesti, et RA:n järjestämällä fanimatkalla. Tällöin mahdolliset häiriöt menevät yksittäisten ihmisten piikkiin, ei RA:n tai Ässien. Itse en silti ymmärrä miksi haluat ängetä väkisin kiihkeimpien Ässäfanien joukkoon lauantai-iltana tanssimaan ja laulamaan, mutta huvinsa kaikilla.

Iso Punakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suuri kotka-sydän, Pyhä Patrik
Ei voi olla noin pihalla..

Ei tarvitse heti mennä henkilökohtaisuuksiin. Minä perustan oman näkemykseni vain faktoihin. Ässät on nyt kaksi kautta ollut liigan huonoin joukkue. Sitä ei voi kukaan muuksi väittää. Lauantaina mitataan riittääkö Ässien taso edes Mestiksen kärkeen. Luulen että ei riitä.

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät osoitti vielä hävitessään umpipaskalle Lukolle, että kuka se liigan oikeasti paskin joukkue on. Niin henkisesti, kuin materiaaliltaankin.

Ja Mestiksen pudotuspelien perusteella kyllä siellä on ihan oikea joukkuekin vastassa. Eli tulossa mielenkiintoisempi ottelusarja kuin se viimekertainen tasonmittaus.
Umpipaska Lukko oli matkalla play-offeihin, ja yhtähyvin voisit käyttää Lukon tilalla Tepsiä. Niin pienet oli lopun marginaalit. Ootko yhtään seurannut, mitä muut Sm-liiga pelaajat ovat sanoneet play-outeista? Joka ikinen on haukkunut systeemin alimpaan helvettiin. Ja sinä se vetelet analyysejä niiden perusteella? Ja samaa laulua laulaa sirkuspelle Tamminen. Hän oli vahvasti sitä mieltä, että Sportille kuuluisi koti-etu..!! Ei hyvää päivää.
Se on Ässien puolelta hyvä, koska vastassa on kiukkuinen talviunilta herätetty karhu.

Ihmemies

Jäsen
Vaasasta on tulossa varmuudella 7 bussillista kannattajia + ilmeisesti Red Army Southern jonkinlaisella omalla bussilla + ainakin yhden yrityksen työntekijät tulevat omalla bussilla + sitten omilla autoilla tulevat ympäri Suomea (joita on myös reilusti) eli pidän lähes varmana, että paikalle saapuu yli 500 vaasalaiskannattajaa.

Ultras 06 ja Röd Witt saapuvat luomaan Poriin tunnelmaa omalla bussilla jo iltapäivällä.

Mielenkiintoinen ilta tulossa.

Viimeksi muokattu:

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Kuinka voi olla mahdollista että näin ei olekaan vaan Porissakin penkit hajoaa jo ajatuksesta?

Onpas sinulla paha päivä menossa.

Missään suomalaisessa fanikatsomossa ei saisi olla jotain hikisiä penkkirivejä välissä. Varmaan lauantainakin osa porukasta seisoo penkeillä jotta saamme oman miehisen kosketuksen myös ottelun aikana toisiimme.
Tästä heitostasi kaikki alkoi.
Jos ne penkit hajoavat, hajottajat maksavat.

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Umpipaska Lukko oli matkalla play-offeihin, ja yhtähyvin voisit käyttää Lukon tilalla Tepsiä. Niin pienet oli lopun marginaalit. Ootko yhtään seurannut, mitä muut Sm-liiga pelaajat ovat sanoneet play-outeista? Joka ikinen on haukkunut systeemin alimpaan helvettiin. Ja sinä se vetelet analyysejä niiden perusteella? Ja samaa laulua laulaa sirkuspelle Tamminen. Hän oli vahvasti sitä mieltä, että Sportille kuuluisi koti-etu..!! Ei hyvää päivää.
Se on Ässien puolelta hyvä, koska vastassa on kiukkuinen talviunilta herätetty karhu.
Elikkä sillä perusteella, että häviävien joukkueiden pelaajat ovat olleet paineessa putoamisen vuoksi ja haukkuneet play outit, niin Ässät ei olekaan sarjan huonoin joukkue vaikka karsiutui viimeiseksi ja joutui näin karsintasarjaan Sporttia vastaan? Kertoisitko missä amiksen hitsauslinjan opintokokonaisuudessa tällaista logiikkaa opetetaan?

Kuin kirsikkana kakun päälle Ässillä oli myös runkosarjassa monella mittarilla mitattuna se reilusti huonoin joukkue. Huonoimmailla maalierolla (-57), vähiten tehtyjä maaleja (vain 131), SM-liigan pistepörssin top-30:een ei mahdu yhtäkään Ässä-pelaajaa (Marko Kivenmäki sija 32), SM-liigan tehotilastossa perää pitää Ässien pelaaja (Tero Määttä) ja toiseksi viimeisenä peesailee hyvissä kyttäilyasemissa, kukas muu kuin Marko Kivenmäki. Koko sarjan huonointa yli- ja alivoimapeliä on myös esittänyt Ässät. Enempää en jaksa tilastoista kaivaa perusteluja sille, että Ässät oli koko sarjan heikoin lenkki. Toki SupRise ja muut 'porilaiset työttömät hitsarit' voivat tuoda julki mutufaktojaan, mutta ne eivät muuta tilastofaktoja miksikään.

Asetelma karsintaan on varsin maukas pelaajien henkiseltä näkökantilta katsoen. Sportti on voittanut jo mestaruuden, joukkueessa on hyvä meininki päällä, on hiukan juhlittukin. Kun taas Ässillä ovat epäonnistuneet pelaajat, organisaatio sekä valmennus tällä kaudella. Lisäksi yleisö on hylännyt joukkueen, niin kyllähän Ässien pukukopissa lähinnä hammasta purren ja v-sanaa viljellen yritetään löytää sitä kuuluisaa pakkovoittomotivaatiota.

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK

Taitaa Black Adderin viimeinenkin hitsisauma olla pettänyt. Tule tänne, hitsataan se kuntoon. Vai olisiko vieläkin jotain katkeruutta 2006 keväältä? Joka tapauksessa 31-vuotiaalta mieheltä ihme porua.

Hyvin on tulossa jengiä Vaasasta, ja tämä pelkästään positiivista. Pääasia, että hallissa on tunnelmaa, aivan sama mitä siellä huudetaan tai lauletaan. Pelaajakin syttyy aivan erilailla kun hallissa on fiilistä. Ei väliä kuka sitä pitää, kun vaan sitä on.

Ja kyllähän se on niin, että tämän pelin ryöstössä Sportin mahdollisuudet ovat. Ässien valmennukselta vaaditaan nyt kovia otteita, ja jokainen löysäilijä istutetaan välittömästi penkin päähän, ei väliä mikä nimi selässä on. Turhan ylimielistä asennetta ollut kyllä liikenteessä, terve itseluottamus on hyvä asia, mutta usko siihen että Ässät Sportin yli kävelee puhtaasti 4-0 sunnuntaihöntsä-tasolla, on itsepetosta. Toivon ja uskon, että Ässien pelaajat sisäistävät kuinka isosta asiasta nyt pelataan, ja hoitavat tämän ekan matsin kotiin ammattilaisen asenteella.

Viimeksi muokattu:

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
seisomakatsomoon, joka on tavallaan kuin iso Ässien fanikatsomo.
Missäs se fanikatsomo sitten oikein on?
eli pidän lähes varmana, että paikalle saapuu yli 500 vaasalaiskannattajaa.

Ultras 06 ja Röd Witt saapuvat luomaan Poriin tunnelmaa omalla bussilla jo iltapäivällä.

Mielenkiintoinen ilta tulossa.
Hehheh todellakin mielenkiintoinen ilta tulossa. Saapas nähdä mitä kaikkea puidaan sunnuntaina, pelin lisäksi.

skriko #9

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aivan aluksi pahoittelut siinta etta kirjoitan tata toiselta puolta maailmaa ja kaikkia kirjaimia ei ole kaytossa.

Huikea kiekkonaytelma siis edessa.Perinteinen Porin Assat vastaan energinen ja mahtavassa myotatuulessa oleva Sport.
Kasittomatonta perseilya etta mikaan kanava ei nayta naita peleja televisiosta.Hakkaa mennen tullen jotkut valierat.

Itse pelista nain vieraaseen poytaan huutaen(mika kertoo etta ottelusarja on kiinnostava)uskon etta Assat on selkea ennekkosuosikki.Voidaan ajatella asetelmalla Suomi-Italia jalkapallossa.Yhden ottelun voi aina voittaa mutta nelja on liikaa.

Kannatan kuitenkin Vaasalaisia ja toivottavasti unelmastanne tulee totta!
Keskusteluketjua seurattuaan alkaa tunteet olla aika kuumia ja koittakaa ottaa rauhallisesti,ettei tule ikavia uutisia.
Eiks taa oo vaan hockeya ja jos pelaajat voivat kasitella tappion meidan fanienkin on pystyttava tehda se.

Rytya pyttyyn Sport kuten meidan koyhan miehen Mertaranta Eero Tauru sanoisi.

Tervetuloa liigakartalle Vaasa!

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Elikkä sillä perusteella, että häviävien joukkueiden pelaajat ovat olleet paineessa putoamisen vuoksi ja haukkuneet play outit, niin Ässät ei olekaan sarjan huonoin joukkue vaikka karsiutui viimeiseksi ja joutui näin karsintasarjaan Sporttia vastaan? Kertoisitko missä amiksen hitsauslinjan opintokokonaisuudessa tällaista logiikkaa opetetaan?...

Runkosarjassa Ässät sijoittui 12. ja oli tässä sarjassa selvästi parempi kuin Saipa ja Tappara. Mutta jäätyään play off pelien ulkopuolelle, joukkue ei pystynyt kokoamaan itseään. Tästä oli seurauksena luisuminen karsintaan, johon kuuluu sarjajärjestelmän mukaan sarjan viimeinen joukkue. Näin ollen Ässät oli sarjan viimenen joukkue.

Mutta oliko Ässät sarjan huonoin joukkue on taas toinen kysymys. Mielestäni pari viimeistä viikko Ässät on sitä ollut, runkosarjan viimeisillä kierroksillä näin ei ollut. Eli nyt onkin kysymys, kuten itsekin sanoit, löytyykö normaali pelaamisen tasoon vaadittava motivaatio. Itse uskon, että näin tulee tapahtumaan. Sillä se mitä olen joukkueesta kuullut, Tamminen teki sen Suhosen puolesta.

Edit: En muuten ole hitsari vaan erityisopettaja ja olen töissä.

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuin kirsikkana kakun päälle Ässillä oli myös runkosarjassa monella mittarilla mitattuna se reilusti huonoin joukkue. Huonoimmailla maalierolla (-57), vähiten tehtyjä maaleja (vain 131), SM-liigan pistepörssin top-30:een ei mahdu yhtäkään Ässä-pelaajaa (Marko Kivenmäki sija 32), SM-liigan tehotilastossa perää pitää Ässien pelaaja (Tero Määttä) ja toiseksi viimeisenä peesailee hyvissä kyttäilyasemissa, kukas muu kuin Marko Kivenmäki. Koko sarjan huonointa yli- ja alivoimapeliä on myös esittänyt Ässät. Enempää en jaksa tilastoista kaivaa perusteluja sille, että Ässät oli koko sarjan heikoin lenkki. Toki SupRise ja muut 'porilaiset työttömät hitsarit' voivat tuoda julki mutufaktojaan, mutta ne eivät muuta tilastofaktoja miksikään.
Kyllä täällä faktat myönnetään ja tiedetään. Olen puhunut kokoajan Ässien sijoituksesta runkosarjassa. En mistään muusta.

En ymmärrä miksi mittaat Ässien menestystä tehotilastojen valossa, koska se ei muutu siitä miksikään. Toisaalta minulle ei avaudu sekään pointti, että miksi Ässät oli kauden heikoin lenkki? Ässät sijoitettiin lähes jokaisessa kausi-ennakossa runkosarjan viimeiseksi. Eikö näin ollen Tappara ollut kauden suurin floppi? Pelaajabudjetti oli satojatuhansia euroja suurempi, kuin Ässien pelaajabudjetti, mutta runkosarjan sijoitus oli 13. Miksei siitä puhuta..?

Kukin peilaa sarjataulukkoa omalla tavalla, mutta ei sekään fakta muutu mihinkään, että Ässät ei ollut liigan alisuorittaja.

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Runkosarjassa Ässät sijoittui 12. ja oli tässä sarjassa selvästi parempi kuin Saipa ja Tappara. Mutta jäätyään play off pelien ulkopuolelle, joukkue ei pystynyt kokoamaan itseään.

Joo, mutta jos tälle linjalle lähdetään, niin kohtaamisen toistakin osapuolta pitäisi vaihtaa. Itse olen sitä mieltä että yhdistettynä karsintaan nämä kaikki playoff- ja playout-hullutukset ovat pelkkää turhuutta. Suoraan vaan sarjan kaksi parasta ja kaksi huonointa mittelemään keskenään, that's it.

Offtopic sikseen. Uskon, että tässä ensimmäisessä ottelussa varsinkin Ässien kannattaisi laittaa kaikki peliin. Kiima ja hype sammuisi kovin nopeasti, mikäli taululla killuisi suurilukemainen kotijoukkueen voitto. En toki sitä toivo, mutta näin se mennee. Toivotaan nyt, että Alpokin lähtee vielä henkiseen sodankäyntiin jo ennen tätä ekaa matsia, jotta me muutkin saamme näkemisen aihetta.

Joko muuten Sportin pelaajat ovat lopettaneet juhlimisen? :)

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo, mutta jos tälle linjalle lähdetään, niin kohtaamisen toistakin osapuolta pitäisi vaihtaa. Itse olen sitä mieltä että yhdistettynä karsintaan nämä kaikki playoff- ja playout-hullutukset ovat pelkkää turhuutta. Suoraan vaan sarjan kaksi parasta ja kaksi huonointa mittelemään keskenään, that's it.

Offtopic sikseen. Uskon, että tässä ensimmäisessä ottelussa varsinkin Ässien kannattaisi laittaa kaikki peliin. Kiima ja hype sammuisi kovin nopeasti, mikäli taululla killuisi suurilukemainen kotijoukkueen voitto. En toki sitä toivo, mutta näin se mennee. Toivotaan nyt, että Alpokin lähtee vielä henkiseen sodankäyntiin jo ennen tätä ekaa matsia, jotta me muutkin saamme näkemisen aihetta.

Joko muuten Sportin pelaajat ovat lopettaneet juhlimisen? :)

Jos halutaan urheilullinen tulos, niin runkosarjan mukaan mestaruus ja karsinta, mutta markkinamiehet ovat halunneet nämä play off ja play out pelit mukaan. Play off pelit ymmärrän, niissä on draamaa ja rytinää, vaikka urheilullisuus vähän kärsii. Mutta play out pelit eivät mielestäni ole mitenkään urheilullisia, koska urheilussa tappiosta ylipääseminen vaatii ehkä eniten. Eli nyt hävinneille joukkueille ei jäänyt aikaa tappion käsittelyyn ja rivien uudelleen kokoamiseen.

Tästä syystä ne joukkueet, jotka olivat pystyneet käsittelemään tämän asian, menivät helposti jatkoon ensimmäiseltä play out kierrokselta. Toisella kierroksella Lukon materiaalietu vei voiton Ässien hengettömästä ryhmästä. Ässien pitää kuitenkin olla terävimmillään, jotta pystyy esim. Lukon voittamaan. Vehanen nollasi Ässät, koska maalintekotilanteista puuttui se raivo, mikä vaaditaan jotta heikompi voittaa paremman.

Eli karsintaan runkosarjan perusteella olisi mielestäni urheilullisempi ratkaisu.

Nyt Ässät on pystynyt käsitittelemään tilanteensa ja on varmasti valmis pelaamaan Sportia vastaan, varsinkin kun Tamminen on omilla lausunnoillaan nostanut joukkueen tunnetta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy