Jännää on luvassa.
Itse en voi sietää Tammista persoonana sitten tippaakaan ja jo pelkästään siksi toivon hartaasti että Ässät klaaraisi homma puhtaasti. Ei sitä egoistista paskaa jaksa katsoa sitten pätkääkään medioista jos Sport nyt pullauttaa meidät Mestiksen uumeniin.
Itse ottelusarjasta en oikein tiedä mitä odottaisi. Isomäkeen luistelee ihan varmasti todella energinen ja luisteleva vierasjoukkue ja katsomoon ilmestyvän aika hemmetinmoisen iso ja äänekäs ryhmä punaisen armeijan väkeä. Itse asiassa en suuresti ihmettelisi vaikka heitä olisi jopa enemmän kuin porilaisia. Se että Suhonen kumminkin vielä ehdittäisiin ulostaa kalkkiviivoilla, toisi aivan varmasti sen minimi 4000 porilaista katsomoon. Toivottavasti molemmilla puolilla ymmärrettäisiin pysyä nahoissaan ja ylilyönneiltä vältyttäisiin...jotenkin vaan epäilen että turhautuneet porilaiset eivät vältämättä ole sitä parasta kohdeyleisöä provokatiivisille heitoille yli-innokkailta armeijalaisilta. Toivotaan parasta.
Uskonpuute Suhoseen ja kypsyminen tämän hermannin toimintaan (tai paremminkin toimimattomuuteen) on varmasti yksi suuri syy miksi kansa ei hallille eksy....ja sieltä myös kumpuaa varmastikin osa syytä miksi peli ei kiinnosta pelaajiakaan.
Nyt tosin on ne ajat viimestään ohitse että ei pelattaisi valmentajalle jos siellä jotain sellaista onkin, vaan juuri nyt pitäisi kaivaa se ammattiylpeys Ässien kopissa pintaan ja pelata perinteikkään liigaseuran kunniasta ja klaarata homma kunnialla kotiin ja pelastaa jotenkin vielä kasvot. Vetäköön sitten vaikka ratkaisevan pelin jälkeen heti ne turpaan toisiaan joilla ei homma toimi keskenään mutta nyt tärkeintä olisi keskittyä jo edellämainittuun ylpeyden esiin kaivamiseen.
Jos Ässät pääsee runkosarjan loppupätkän suoritustasolle, on sarja suoraan peliäkään häviämättä meille. Mutta jos ei sitä ylpeyttä löydy ja sitä kautta peruspelaaminen jää tuolle PlayOuttien hengettömän askartelun sfääreihin, niin ihmeissään vielä ollaan Sportin kanssa. Mutta kuten sanottua, jo sen perustason löytymisellä homma on "kotona", eikä tätä ole tarkoitettu mitenkään Sportia mollaten, tasoero vaan on juuri sen verran liigaporukalle eduksi.
Mutta jos askarrellaan ja takkiin saadaan, niin Mestikseen kuulutaan, Ei nokan koputtamista ja sitten kaikki kunnia Sportille ja onnea Liigaan. Itse nyt uskon kumminkin vielä sieltä Ässien pelaajista löytyvän munaa että näytetään miten sitä kiekkoa taas pelataankaan pääsarjatasolla.
Taistelua Ässät!!