La 28.2.2009 Kärpät - Ilves

  • 8 466
  • 32

Shiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Älä ny kuumene, ihan asiaahan eagle on Rajalasta kirjoitellut, ilman mitään provoilua.

Jep, menin vähän provosoitumaan pikku provoilusta eilen.

Eiköhän eagelin tarkoituksena kuitenkin ollutkin se, että ellei me täällä aleta tappelemaan keskenämme, niin haukutaan ainakin valmentajat, Hautamaa sun muut. En minä ainakaan mene toisen joukkueen foorumille pari minsaa pelin jälkeen (hävityn) "keskustelemaan" siitä että olisin halunnut sitä ja tätä, ja ompa paska valmentaja kun ei tuota oivalla. Se kuulostaa Minä3v. Tänä vuonna siihen olisi ollut kieltämättä vähän houkutusta, vaikkapa tuolla Tappara aiheisilla palstoilla, mutta ei.

Hankala asiahan tuo Rajala homma on, kun mies (poika) pelaa niin hyvin. En jääkiekosta käytännössä tiedä, mutta yritysmaailmassa ei käy päinsä, että joku joka ansaitsee 10-kertaa vähemmän, alkaa yhtä-äkkiä tekemään -vanhempien työntekijöiden- 10-kertaa enemmän ansaitsevien hommat. Laiva kääntyy vähän hitaammin, tosin se on käännettävissä.
Toinen asia on niin kuin tiedetään, loukkaantumisriski joka nuorilla pelaajilla on aikuisten sarjoissa. Ja ainahan voi mennä katsomaan tyyliin Ilveksen A,B tai vaikka C poikien pelejä, jos taitavia junnuja haluaa nähdä.

Muistaakseni 9-3 pinnat Ilvekselle tänävuonna Kärpiltä. Puolustavaa mestaria ja edelleen vahvaa mestarisuosikkia vastaan. Onko meillä sitten paljon niitä vapaamatkustajia mukana, kun huomattavasti kapeammalla ja taitamattomammalla jengillä on raavittu noin paljon pisteitä. Minusta se kertoo paremminkin hyvästä taistelusta, moraalista ja asenteesta.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Mikäli kyseessä on tämä Kuuselan kanssa tapahtunut "törmäys", niin mielestäni tilanteessa ei olisi tarvinut laittaa ketään jäähylle. Kuusela luisteli takaperin kohti omaa maalia ja Ilveksen hyökkääjä kaartoi siniviivan suuntaisesti kohti keskustaaa törmäten Kuuselan selkään. Aluksi luulin jäähyn tulleen Kuuselalle ja ehdin jo kirota tuomareita, mutta laittoivat kuitenkin Plattin istunnolle. Jos tuosta nyt jollekin piti jäähy antaa, niin oikea mies lähti. Mielestäni kuitenkin tilanteen olisi voinut antaa olla.

Siinähän oli Ilveksellä 2-1 -hyökkäys jossa Platt kiekottomana ajeli Kuuselan selkään ja ilman tuota vihellystä olisi tullut tämän seurauksena kiekolliselle miehelle vapaa väylä maalille. Estäminen kyllä.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Eiköhän eagelin tarkoituksena kuitenkin ollutkin se, että ellei me täällä aleta tappelemaan keskenämme, niin haukutaan ainakin valmentajat, Hautamaa sun muut. En minä ainakaan mene toisen joukkueen foorumille pari minsaa pelin jälkeen (hävityn) "keskustelemaan" siitä että olisin halunnut sitä ja tätä, ja ompa paska valmentaja kun ei tuota oivalla. Se kuulostaa Minä3v. Tänä vuonna siihen olisi ollut kieltämättä vähän houkutusta, vaikkapa tuolla Tappara aiheisilla palstoilla, mutta ei.

Hankala asiahan tuo Rajala homma on, kun mies (poika) pelaa niin hyvin. En jääkiekosta käytännössä tiedä, mutta yritysmaailmassa ei käy päinsä, että joku joka ansaitsee 10-kertaa vähemmän, alkaa yhtä-äkkiä tekemään -vanhempien työntekijöiden- 10-kertaa enemmän ansaitsevien hommat. Laiva kääntyy vähän hitaammin, tosin se on käännettävissä.
Toinen asia on niin kuin tiedetään, loukkaantumisriski joka nuorilla pelaajilla on aikuisten sarjoissa. Ja ainahan voi mennä katsomaan tyyliin Ilveksen A,B tai vaikka C poikien pelejä, jos taitavia junnuja haluaa nähdä.

Ei, minua ei voisi vähempää kiinnostaa haukutko sinä tai muut valmentajat ja Hautamaat. Minua kiinnosti puhua siitä, että minkä takia Rajalan peliaika liikkuu 10minuutin tietämissä ottelusta toiseen, riippumatta miten hän pelaa. Minua kiinnosti(ja kiinnostaa) puhua Rajalan kehityksestä pelaajana. Ihmettelen kuinka vahvaa rautalankaa saa käyttää, että se menee läpi. Asioista voi puhua ilman mitään provoiluja.

Jos sinusta syy on se, että Rajala saa liian vähän palkkaa tai loukkaantumisriski kasvaa, niin sinun teoriasi mukaan Rajalan ei pitäisi edes pelata SM-liigaa, kun palkka ja ikä ei riitä liigaan. Jos nuo on perustelut, niin voisi kysellä toki, että miten joku 18-vee(nykyisin 20) riisikeppi ala Patrick Kane pärjää NHL:ssä? Eikä ole kauheasti loukkaantunutkaan. Eikä tienaa kuin pienen osan siitä mitä joku Havlat, mutta pelaa silti joukkueensa ykköskentässä. Muutenkin tämä "nuorten loukkaantumisriski kasvaa" kuulostaa enemmän myytiltä, kuin faktalta. Tai siis toki se siinä mielessä kasvaa, että pelejä on enemmän, jne. Mutta muuten ei junioreiden osuus loukkaantumisista liigassa ole mitenkään merkittävämpi kuin muiden pelaajien, melkeinpä päinvastoin.

Ja kyllä, minä olen käynyt katsomassa junnujen pelejä, mitä sinä et selvästikkään ole. Mutta nyt puhuin siitä, että onko Rajalan kehitykselle Ilves osoittanut suotuisaa kehitysalustaa Pietilän toimesta. Ilveksen etu(pitkässä juoksussa ainakin) olisi saada Rajalasta mahdollisimman hyvä pelaaja, jolloin alle 10minuutin peliaika SM-liigassa ja rajoitetulla roolilla(eilen tosin ja taisi jo edellisessäkin pelata yv:llä jonkun verran, yli 15 ottelua se kestikin) ei pelaajaa kehitä.

Eli tiivistettynä, itse tahdon puhua asioista, kun sinulle tärkeämpää on puhua siitä mitä seuraa kirjoittaja kannattaa tai olettaa että jokainen kirjoittaja joka ei kirjoita "Hyvä Ilves, jeejee" yrittää provoilla.
 
Viimeksi muokattu:

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Siinähän oli Ilveksellä 2-1 -hyökkäys jossa Platt kiekottomana ajeli Kuuselan selkään ja ilman tuota vihellystä olisi tullut tämän seurauksena kiekolliselle miehelle vapaa väylä maalille. Estäminen kyllä.

Saattaa olla näinkin. Itse olin näkevinäni tilanteen lähinnä niin, että Platt yritti välttää paitsioon päätymistä ja liikkui siniviivan suuntaisesti törmäten Kuuselaan.

Mainittakoon nyt vielä, että ainakin minun silmääni Kärppien peli alkaa näyttää paremmalta kevättä ajatellen. Puolustuksessa ei eilen juurikaan hasardeja näkynyt. Mitä nyt muutamia kehnoja syöttöjä ja Bume/Mara -kaksikon pari koomailua.
 

Shiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kerrean vielä, vaikka jutustelu menee nyt vähän ohitse otsikon La. Kärpät - Ilves... Tästä aiheesta jutellaan paljon tälle kuuluvissa keskusteluketjuissa.

Sakke varmaan pisti vilttiin... ei olisi ensimmäinen kerta. Ei kauheasti luottoa junnuihin löydy. Joillain vanhemmilla pelaajilla tuntuu olevan ns. vaapalippu mihin saakka vain, mutta junnut vaikka pelaavat miten, niin voivat tipahtaa vilttiin.

Eli onko tämä, joka oli 1. viestisi tässä ketjussa käsityksesti "puhua asiosta..." Voisi ehkä aloittaa uuden viestiketjun esim. otsakkeella; Ilveksen ankeiden valmentajien ja tuhottujen junioreiden kronikka. Entäpä tapaus Granlund, hän sai käsittääkseni vielä vähemmän peliaikaa. Onko Ilves valmennuksen ominaisuus sellainen että kun Proffa ja kumppanit saapuvat paikalle ovat sekä omat että vastustajankin junnut viltissä


Eli tiivistettynä, itse tahdon puhua asioista, kun sinulle tärkeämpää on puhua siitä mitä seuraa kirjoittaja kannattaa tai olettaa että jokainen kirjoittaja joka ei kirjoita "Hyvä Ilves, jeejee" yrittää provoilla.

Olenko huonompi tai onko mielipiteeni jotenkin arvottomampi kun roolini oman jengin fanina on enemmän tunteeseen pohjautuvaa kuin asiantuntijuutta. Sinulla on selvästi paljon asiantuntijuutta, siitä kaikki kunnioitukseni. Toivottavasti Sakke ja Juujärvi ovat kuulolla ja saadaan sitä Rajalan peliaikaa nostettua. Itsekkin ehdin jo, tuolla viestiketjun alkupäässä, iloita Rajalan paikasta pelata Plattin ja Keinäsen rinnalla.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Entäpä tapaus Granlund, hän sai käsittääkseni vielä vähemmän peliaikaa. Onko Ilves valmennuksen ominaisuus sellainen että kun Proffa ja kumppanit saapuvat paikalle ovat sekä omat että vastustajankin junnut viltissä




Olenko huonompi tai onko mielipiteeni jotenkin arvottomampi kun roolini oman jengin fanina on enemmän tunteeseen pohjautuvaa kuin asiantuntijuutta. Sinulla on selvästi paljon asiantuntijuutta, siitä kaikki kunnioitukseni. Toivottavasti Sakke ja Juujärvi ovat kuulolla ja saadaan sitä Rajalan peliaikaa nostettua. Itsekkin ehdin jo, tuolla viestiketjun alkupäässä, iloita Rajalan paikasta pelata Plattin ja Keinäsen rinnalla.

Granlund sai ensimmäisessä SM-liigaottelussaan 15minuuttia peliaikaa, ~3minuuttia enempää kuin Rajala on saanut parhaimmillaan SM-liigassa peliaikaa, siis vaikka Rajalalla jo melkein 20 ottelua tilillään. Ilvestäkin vastaan Granlund sai yli 11minuuttia peliaikaa. Ei tuo kovin paljoa ole(eikä tarpeeksi), mutta tuon 11minuuttia vielä voi satunnaisesti ymmärtää, mutta Rajalalla on suurempi otanta ja vain muutaman kerran on tullut yli 11minuuttia Rajalalle.

Ja ei sinun mielipide ei ole arvottomampi, vaan kyse on siitä, että se fanius voi selvästi sumentaa arvostelukykyä, kun lukee muiden tekstejä. Tästä syystä otit tekstini provona, vaikka kyse oli vain siitä, että arvostelin Saken(ja muidenkin valmentajien, jotka noudattavat tuota linjaa) toimintaa Rajalan(ja muiden junioreiden) suhteen. Moni joka katsoo asioita puhtaasti fanin näkökulmasta ei ehkä tule ajatelleeksi sitä, että muut voivat katsoa peliä/pelaajia/, jne. vähän eri tavalla ja eri lähtökohdista.

Valmentajalle on helpoin ratkaisu pistää juuri ne halvimmat junnut vilttiin ja antaa vastuuta "vanhoille pelaajille". On paljon helpompi tehdä helppoja ratkaisuja ja jättää ottamatta "riskejä" antamalla vastuuta kunnolla junnuille. Viestini oli täysin riippumaton joukkueesta tai valmentajan persoonasta, mutta koski valmentajan tekoja ja niiden selittelyitä. Ihan samalla tavalla Teemu Pulkkinen sai naurettavan vähän vastuuta Jokereissa, vaikka olikin nimetty "ykköskenttään". Sitäkin kritisoin silloin.

En nyt jatka aiheesta enempää, kun se ei itse otteluun pelkästään liity. Mutta jatkossakin kritisoin valmentajan ja seuran tekemisiä, missä junnuja kohdellaan näin. Ja en odota junnuille mitään vapaalippuja sen takia, että ollaan seuran junioreita, vaan ainoastaan sitä, että annetaan mahdollisuus ja jos kaveri näyttää taitonsa, niin silloin kasvatetaan vastuuta, eikä varsinkaan sitä lähdetä aina ottamaan "patenttiratkaisuna" pois, jos joukkueen muiden pelaajien/joukkueen peli yleisesti kulje.
 
Viimeksi muokattu:

Makis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikäli kyseessä on tämä Kuuselan kanssa tapahtunut "törmäys", niin mielestäni tilanteessa ei olisi tarvinut laittaa ketään jäähylle. Kuusela luisteli takaperin kohti omaa maalia ja Ilveksen hyökkääjä kaartoi siniviivan suuntaisesti kohti keskustaaa törmäten Kuuselan selkään. Aluksi luulin jäähyn tulleen Kuuselalle ja ehdin jo kirota tuomareita, mutta laittoivat kuitenkin Plattin istunnolle. Jos tuosta nyt jollekin piti jäähy antaa, niin oikea mies lähti. Mielestäni kuitenkin tilanteen olisi voinut antaa olla.
Jos puhumme samasta tilanteesta, niin jäähy oli kyllä ihan oikein. Ilves luisteli takaviistosta päin Kärppien pakkia, ja jos tilanteen olisi annettu jatkua, Ipan kiekollinen kaveri olisi päässyt estelemättä maalille. Ei se tietääkseni ole sääntöjen mukaista, että kiekoton hyökkääjä kaataa puolustajan.
 

Shiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja ei sinun mielipide ei ole arvottomampi, vaan kyse on siitä, että se fanius voi selvästi sumentaa arvostelukykyä, kun lukee muiden tekstejä. Tästä syystä otit tekstini provona, vaikka kyse oli vain siitä, että arvostelin Saken...

Voisiko olla myös niin että arvostelu / asiantuntijuus voi olla myös toisinaan hienoinen lyönti- ja kuittailuase varsinkin kun sen tekee oikeaan aikaan oikeassa paikassa.
Samanlaisia väitteitä toisissa keskusteluketjuissa, eikä faniuteni ole sumentanut harkintakykyäni tässä mittakaavassa.

Tällä kertaa se koi...Ilves ärähti johon kalikka kalahti...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös